מה הייעוד של אנשים בעלי פיגור שכלי?

DBTK

New member
מה הייעוד של אנשים בעלי פיגור שכלי?

הייתי רוצה לדעת מה הייעוד והמטרה של בני אדם עם פיגור שכלי או דאונים? יש 2 אנשים (גבר ואישה) באיזור המגורים שלי, שכל מה שהם עושים בחיים זה לחטט בפחי זבל. יש להם משפחה ובית, הם לא נזקקים בכלל, אבל האישה למשל (בת 32 בערך) כל בוקר ובמשך היום מבלה ב"ניקיון" פחי זבל. היא צוללת לתוך הפח, לוקחת דברים, שמה איפשהו ואחרי זה מחזירה. אותו דבר עושה הגבר. הוא לא נזקק ולא עני, אבל הוא מוציא כל מיני מזרונים שנמצאים בפחים, ומסדר לעצמו "מיטה" בגינה שמתחת לבלוק של ביתו. לא ברור לי מה ייעוד האנשים האלה, ומה המטרה שהם משרתים פה? הרי אומרים שכל אחד בא למען מטרה, עם ייעוד מסויים, אבל כשאני רואה אנשים כאלה, קשה לי להבין מה בדיוק הם באו לעשות פה, ומה עצם הקיום שלהם? לא שהם מפריעים לי, חס ושלום, אבל רק לדעת...
 

רותי 11

New member
זה לא תמיד יעוד לרוב זה

תיקון או שיעור של אותם אלה שמגיעים לכאן עם "לקות שכלית". הרבה פעמים אולי היו מצבים שבגלגולים קודמים שלהם, הם ]חדו או לעגו לאנשים כאלה והפעם הם באו לחוות או להבין את הצד הזה, יכול להיות שהם הזיקו לאנשים כאלה והפעם הם באו באמת לתקן את זה דרך החוויה האישית שלהם, או דרך זה שלהם יהיו כאלה במשפחה כמו ילדים אחים ועוד... ואם זה כמובן יעוד אז זה בהחלט בא ללמד אותנו סובלנות. לקבל את האחר לקבל את השונה מאיתנו, ולשנות את ההגדרות של נורמלי מול לא נורמלי משוום שאין באמת דבר כזה, אלה הן הגדרות שאנחנו הגדרנו כאן.
 

DBTK

New member
אז אני מבין שאם אני רואה מישהו לקוי שכלית

או מעורער נפשית, אני יכול להבין שבגילגול הנוכחי הוא מתקן את החוסר הבנה שלו, לעג, התעללות וכו'...מהגילגול הקודם?
 

רותי 11

New member
DBTK - גם אבל לא בהכרח

בעיה של מחלת נפש יכולה להיגרם מתוך התנהלות לא נכונה בחיים האלה, כמובן שמדובר במשהו שנגרם כאן ולא מולד.
 
ואולי...רק אולי...

"הם" חווים תיקון.. ואנחנו..עוברים "ניסיון".. ניסיון בתגובה שלנו לאנשים אלה וביכולת שלנו לגלות סובלנות וקבלה ולעזור ולסייע ולהוציא מעצמנו מידת חמלה ובין היתר הערכה למה שהיקום נתן לנו ולא לקבל זאת כמובן מאליו.
 

רותי 11

New member
זה מה שציינתי - חלקם עוברים

תיקון חלקם מלמדים אותנו כאן לסובלנות אבל גם אלה שזה תיקון עבורם זה עדיין מלמד אותנו לסובלנות
 
למעלה