מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
שניהם מכוונים פיקס

נראה לי שאחד השעונים לא מכוון
אולי שניהם...
שניהם מכוונים פיקס
זה היה בתקופה האיחורים ברכבת היו מכה..... אז היה שעון אחד עם שעה מתוכננת ושעון אחד עם התוספת של האיחור
 

mucool2

New member
הבהרה

רכבת ישראל לא יכולה לצמצם את
כמות הרכבות מבאר שבע מרכז, התחנה הזאת היא השמנת שלהם בבאר שבע בעוד תחנת צפון היא בסה"כ הדובדבן, גם אחרי השדרוג. גם קו עיירות הפיתוח יתחיל בתחנת באר שבע מרכז ויסתיים בבאר שבע מרכז, זו בעצם הסיבה העיקרית לשדרוג התחנה ולא הקו לדימונה שבאופן כללי לתחנת באר שבע מרכז אין שום קשר אליו. תחנת באר שבע אוניברסיטה תהיה תחנת החלפה נטו, לא מעבר לזה, אם מישהו כאן חושב שבאיזושהי צורה תחנת האוניברסיטה תהפוך לתחנה הדומיננטית בבאר שבע בידו טעות מרה. תחנת באר שבע מרכז תמשיך להנות ממקסימום תדירות אפשרית. אני אתקן במעט את מה שכתב mucool2 עם פתיחת הקו לדימונה היחס באמת יהיה 1:4 לכל כיוון (עם 16 רכבות ליום בכל כיוון) אבל! הרכבת שתצא לדימונה ככל הנראה לא תמשיך צפונה אלא תסיים בבאר שבע אוניברסיטה כתחנה סופית והנוסעים יעברו אל הרכבת צפונה היוצאת מרכז. לאחר שיוכפל הקו בין ב"ש לת"א היחס עוד יילך ויצטמצם ללא גריעה בכמות הרכבות היוצאות מב"ש מרכז..... אבל לכו תדעו, אולי נופתע ולרכבת ישראל יהיה כדאי להפעיל קו שירות ישיר דימונה ת"א ללא החלפה באוניברסיטה, בכל מקרה זה לא יבוא ע"ח רכבות היוצאות מב"ש מרכז.
הבהרה
היחס שנתתי (1:4) היה הערכה לי ליחס בין מספר הרכבות שייכנסו לבאר שבע (מרכז) לבין אלה שרק יחלפו על פניה (דרך תחנת האוניברסיטה) לאחר שהנגב יהיה מרושת (כולל אילת) וכל המסילות יוכפלו, ולא היום או בעוד חצי שנה. אני מסכים אתך בקשר לקו לדימונה, אבל לדעתי אין מניעה להמשיך את הנסיעה מדימונה עד ת"א אחרי שהמסילה מב"ש תוכפל.
 

mucool2

New member
*לי=שלי

הבהרה
היחס שנתתי (1:4) היה הערכה לי ליחס בין מספר הרכבות שייכנסו לבאר שבע (מרכז) לבין אלה שרק יחלפו על פניה (דרך תחנת האוניברסיטה) לאחר שהנגב יהיה מרושת (כולל אילת) וכל המסילות יוכפלו, ולא היום או בעוד חצי שנה. אני מסכים אתך בקשר לקו לדימונה, אבל לדעתי אין מניעה להמשיך את הנסיעה מדימונה עד ת"א אחרי שהמסילה מב"ש תוכפל.
*לי=שלי
 

fireman

New member
ברור שאין מניעה....

הבהרה
היחס שנתתי (1:4) היה הערכה לי ליחס בין מספר הרכבות שייכנסו לבאר שבע (מרכז) לבין אלה שרק יחלפו על פניה (דרך תחנת האוניברסיטה) לאחר שהנגב יהיה מרושת (כולל אילת) וכל המסילות יוכפלו, ולא היום או בעוד חצי שנה. אני מסכים אתך בקשר לקו לדימונה, אבל לדעתי אין מניעה להמשיך את הנסיעה מדימונה עד ת"א אחרי שהמסילה מב"ש תוכפל.
ברור שאין מניעה....
זה תלוי בכמות הדרישה לשירות מדימונה לת"א. אם על רכבת יעלו 50 נוסעים ועוד 50 בצפון אין טעם להוציא רכבת לת"א עדיף להוריד את הנוסעים ולבצע החלפה בצפון עם הרכבת ממרכז.
 

קובי לו

New member
תחנת ההגנה לא תהיה החשובה

לא בעיה יותר נכון שיוויון...
יש שני תחנות שלשניהם יש פונטציאל להיות חשובות, אני לא חושב שיש עוד דוגמה כזו, אפשר לומר שהתחנה החשובה שלה היום היא חוף הכרמל וממש אין בשאר התחנות מתחרה לה ומסיבה פשוטה שמרכז התחבורה עבר לשם ובחיפה יש ארבע תחנות, לתל אביב ארבע תחנות גם אבל יכול להיות שלא יסכימו איתי אבל תחנת ההגנה תהיה החשובה בנייהם בעתיד, אבל גם ת"א וגם חיפה אין בהם תחנת קצה, המצב של נהריה הוא אידאלי מצד אחד תחנת קצה שאין עליה איום כלשהו וגם אם הקו יוארך לצפון מזרח או ללבנון מתי שהוא היא כבר לא תהיה קצה, בכל זאת אני חושב שהמצב של באר שבע מצריך מחשה לעתיד באשר לתפקיד של כל תחנה, תסכים איתי שעיר שיש בה תחנת קצה ויש בה יותר מתחנה אחת (באר שבי מרכז, ירושלים חאן שלמעשה אינה קיימת נכון לעכשיו) ותחנת הקצה היא נחשבת לחשובה והפונטציאלית שבה יוצרת מצב מוזר והעיר עצמה צריכה לחשוב על כך ועל המשמעות. מעניין אותי לשמוע מה חושבים על כך ואיך זה יתפתח, בירושים אמור להיות קו סיבובי, הכוונה שמתחנת מלחה יהיה קישור מסילתי לתחנה המהירה ותחנת החאן גם היא תפעל בעתיד ברור שהיא תשמש בעיקר תיירות וגם אוכלוסיה סביבה, אבל אין מצב שהיא תהיה מרכזית גם לא ברמה של תחנת מרכז ב"ש.
תחנת ההגנה לא תהיה החשובה
בתחנות תל-אביב, לעולם! כיום מבין ארבע תחנות היא במקום השלישי במספר המשתמשים בשירותיה, קרי כמות היורדים ממנה מרכבת וכמות העולים בה על רכבת. ת"א מרכז (ארלוזורוב/סבידור) והשלום נמצאות, כל אחת ואחת מהן, בצמוד לאתרים סופר מרכזיים בעיר המושכים יוממים רבים. ארלוזורוב צמודה למתחם הבורסה של ר"ג והשלום צמודה לעזריאלי, סמוכה מאוד לקריה (המחנה עם הכי הרבה חיילים בארץ), סמוכה לדרך השלום ולרח' יגאל אלון (שני רחובות עם המון מפעלים ומשרדים). גם ליד התחנה בסבידור יש חניון עצום לטובת התל-אביבים/רמת-גנים הרוצים לסוע לצפון או לדרום ברכבת ומגיעים לרכבת עם רכבם הפרטי. עיקר הנוסעים ברכבת בתל-אביב, ממש 90% מהנוסעים בה, הם של אנשים מחוץ לגוש-דן הבאים לתל-אביב וסביבותיה. הן יוממים והן מזדמנים. והיום וארבע תחנות ת"א די סמוכות להמון מקומות, ככה שלא צריך אוטובוס או מונית בכדי להגיע למרבית האתרים מושכי היוממים, לא תהיה עליה גדולה בביקוש לתחנת ההגנה. תחנת ההגנה הגדילה דרמטית בשנה הראשונה לקיומה את מספר הנוסעים המשתמשים בה והיא די התקרבה לפוטנציאל הטמון בה. היא משרתת בעיקר את דרום ת"א, יפו, אזור תחנה מרכזית, שכונת התקוה ואת דרום יד אליהו וכן נוה ברבור ושכונות הארגזים וכפר שלם (כל השכונות הללו הן במרחק של עד 20 דקות הליכה מהתחנה או בנסיעה קצרה של קוים 15 או 16).
 

euronitzan

New member
קישור נוח לתחנות.

תחנת ההגנה לא תהיה החשובה
בתחנות תל-אביב, לעולם! כיום מבין ארבע תחנות היא במקום השלישי במספר המשתמשים בשירותיה, קרי כמות היורדים ממנה מרכבת וכמות העולים בה על רכבת. ת"א מרכז (ארלוזורוב/סבידור) והשלום נמצאות, כל אחת ואחת מהן, בצמוד לאתרים סופר מרכזיים בעיר המושכים יוממים רבים. ארלוזורוב צמודה למתחם הבורסה של ר"ג והשלום צמודה לעזריאלי, סמוכה מאוד לקריה (המחנה עם הכי הרבה חיילים בארץ), סמוכה לדרך השלום ולרח' יגאל אלון (שני רחובות עם המון מפעלים ומשרדים). גם ליד התחנה בסבידור יש חניון עצום לטובת התל-אביבים/רמת-גנים הרוצים לסוע לצפון או לדרום ברכבת ומגיעים לרכבת עם רכבם הפרטי. עיקר הנוסעים ברכבת בתל-אביב, ממש 90% מהנוסעים בה, הם של אנשים מחוץ לגוש-דן הבאים לתל-אביב וסביבותיה. הן יוממים והן מזדמנים. והיום וארבע תחנות ת"א די סמוכות להמון מקומות, ככה שלא צריך אוטובוס או מונית בכדי להגיע למרבית האתרים מושכי היוממים, לא תהיה עליה גדולה בביקוש לתחנת ההגנה. תחנת ההגנה הגדילה דרמטית בשנה הראשונה לקיומה את מספר הנוסעים המשתמשים בה והיא די התקרבה לפוטנציאל הטמון בה. היא משרתת בעיקר את דרום ת"א, יפו, אזור תחנה מרכזית, שכונת התקוה ואת דרום יד אליהו וכן נוה ברבור ושכונות הארגזים וכפר שלם (כל השכונות הללו הן במרחק של עד 20 דקות הליכה מהתחנה או בנסיעה קצרה של קוים 15 או 16).
קישור נוח לתחנות.
אחד הגורמים הקובעים את כמות הנוסעים בכל תחנה היא נגישותה, לי כמרכז תל אביבי למשל נוח יותר להגיע להגנה כי היא נגישה יותר ממערב העיר - קו 4
 

קובי לו

New member
כבר כתבתי זאת ואחזור למען מי שלא

קישור נוח לתחנות.
אחד הגורמים הקובעים את כמות הנוסעים בכל תחנה היא נגישותה, לי כמרכז תל אביבי למשל נוח יותר להגיע להגנה כי היא נגישה יותר ממערב העיר - קו 4
כבר כתבתי זאת ואחזור למען מי שלא
קלט. רוב מוחץ ממש של משתמשי תחנות הרכבת בת"א הם לא תל-אביבים אלא תושבי שאר הארץ המגיעים לת"א כדי לעבוד או לשרת בצבא או להחליף רכבת (באו מהצפון ולוקחים רכבת לי-ם או לבאר-שבע). תחנות האוניברסיטה אך בעיקר סבידור והשלום קרובות להרבה יותר, אבל ממש להרבה יותר, מקורות תעסוקה, מחנות צבא, בית חולים ושאר אטרקציות מאשר תחנת ההגנה. בנוסף, מבין מעט התל-אביבים שנוסעים ברכבת לרובם 3 התחנות האחרות יותר קרובות לבית או ליותר קוי אגד/דן שמגיעים אליהם. כמו כן ליד סבידור יש חניון מוזל ענק, מה שאין בהגנה או בשלום. גם באונ' יש חניון בינוני במחיר סביר. ככה שמי שיש לו מכונית ורוצה לסוע ברכבת לנהריה או חיפה או באר-שבע והוא לא גר בשכונת התקוה (צמודה להגנה) הרי שהוא יסע לסבידור או לאונ'. שמע, חבל להתוכח עם עובדות. עובדה שההגנה פחות פופולרית מסבידור ופחות מת"א השלום. תבין, אני לא מזלזל בכלל במה שאתה אומר ומאמין לך שאתה נוסע להגנה בקו 4. אבל אתה לא דוגמא מייצגת. משתי סיבות. א) כפי שאמרתי 90% מהנוסעים הם מחוץ לת"א ב) להרבה יותר תל-אביבים קל להגיע לשלום ובמיוחד לת"א מרכז (סבידור).
 

nitsansh

New member
90%??? הגזמת...

כבר כתבתי זאת ואחזור למען מי שלא
קלט. רוב מוחץ ממש של משתמשי תחנות הרכבת בת"א הם לא תל-אביבים אלא תושבי שאר הארץ המגיעים לת"א כדי לעבוד או לשרת בצבא או להחליף רכבת (באו מהצפון ולוקחים רכבת לי-ם או לבאר-שבע). תחנות האוניברסיטה אך בעיקר סבידור והשלום קרובות להרבה יותר, אבל ממש להרבה יותר, מקורות תעסוקה, מחנות צבא, בית חולים ושאר אטרקציות מאשר תחנת ההגנה. בנוסף, מבין מעט התל-אביבים שנוסעים ברכבת לרובם 3 התחנות האחרות יותר קרובות לבית או ליותר קוי אגד/דן שמגיעים אליהם. כמו כן ליד סבידור יש חניון מוזל ענק, מה שאין בהגנה או בשלום. גם באונ' יש חניון בינוני במחיר סביר. ככה שמי שיש לו מכונית ורוצה לסוע ברכבת לנהריה או חיפה או באר-שבע והוא לא גר בשכונת התקוה (צמודה להגנה) הרי שהוא יסע לסבידור או לאונ'. שמע, חבל להתוכח עם עובדות. עובדה שההגנה פחות פופולרית מסבידור ופחות מת"א השלום. תבין, אני לא מזלזל בכלל במה שאתה אומר ומאמין לך שאתה נוסע להגנה בקו 4. אבל אתה לא דוגמא מייצגת. משתי סיבות. א) כפי שאמרתי 90% מהנוסעים הם מחוץ לת"א ב) להרבה יותר תל-אביבים קל להגיע לשלום ובמיוחד לת"א מרכז (סבידור).
90%??? הגזמת...
מספר הנוסעים שבאים לת"א ברכבת יותר גדול מהיוצאים, אבל לא ביחס של 9:1... התחנות בת"א משרתות לא רק את העיר ת"א עצמה, אלא גם את הערים הסמוכות: רמת-גן, גבעתיים, בני-ברק, חולון, בת-ים, אזור...
 

קובי לו

New member
בכל מקרה לא פחות מ-80%

90%??? הגזמת...
מספר הנוסעים שבאים לת"א ברכבת יותר גדול מהיוצאים, אבל לא ביחס של 9:1... התחנות בת"א משרתות לא רק את העיר ת"א עצמה, אלא גם את הערים הסמוכות: רמת-גן, גבעתיים, בני-ברק, חולון, בת-ים, אזור...
בכל מקרה לא פחות מ-80%
כמות הנוסעים מחוץ לגוש דן שבאה ברכבת לת"א לעומת כמות הגוש דן-ניקים הנוסעים ברכבת מת"א לשאר חלקי הארץ היא במקרה המינימלי ביחס של 1:8. אני חושב שאפילו 1:9. אתה מוזמן לעמוד בסבידור שעה בבוקר בין 7:30 ל-8:30. ספור את כמות היורדים מרכבות ויוצאים בכלל מהרציפים לעומת אלו שבאים לתחנה על מנת לקחת רכבת. אותו דבר אבל הפוך. תעמוד שעתיים בין השעות 16:00 ל-18:00. תראה כמה חוזרים ברכבת מת"א לעומת אלו שבאו ברכבת לת"א. אתה תופתע לגלות מה היחס.
 
תחנות רכבת בחיפה

לא בעיה יותר נכון שיוויון...
יש שני תחנות שלשניהם יש פונטציאל להיות חשובות, אני לא חושב שיש עוד דוגמה כזו, אפשר לומר שהתחנה החשובה שלה היום היא חוף הכרמל וממש אין בשאר התחנות מתחרה לה ומסיבה פשוטה שמרכז התחבורה עבר לשם ובחיפה יש ארבע תחנות, לתל אביב ארבע תחנות גם אבל יכול להיות שלא יסכימו איתי אבל תחנת ההגנה תהיה החשובה בנייהם בעתיד, אבל גם ת"א וגם חיפה אין בהם תחנת קצה, המצב של נהריה הוא אידאלי מצד אחד תחנת קצה שאין עליה איום כלשהו וגם אם הקו יוארך לצפון מזרח או ללבנון מתי שהוא היא כבר לא תהיה קצה, בכל זאת אני חושב שהמצב של באר שבע מצריך מחשה לעתיד באשר לתפקיד של כל תחנה, תסכים איתי שעיר שיש בה תחנת קצה ויש בה יותר מתחנה אחת (באר שבי מרכז, ירושלים חאן שלמעשה אינה קיימת נכון לעכשיו) ותחנת הקצה היא נחשבת לחשובה והפונטציאלית שבה יוצרת מצב מוזר והעיר עצמה צריכה לחשוב על כך ועל המשמעות. מעניין אותי לשמוע מה חושבים על כך ואיך זה יתפתח, בירושים אמור להיות קו סיבובי, הכוונה שמתחנת מלחה יהיה קישור מסילתי לתחנה המהירה ותחנת החאן גם היא תפעל בעתיד ברור שהיא תשמש בעיקר תיירות וגם אוכלוסיה סביבה, אבל אין מצב שהיא תהיה מרכזית גם לא ברמה של תחנת מרכז ב"ש.
תחנות רכבת בחיפה
אם אנחנו בכותרת 'חיפה' את כל תחנות הרכבת הציבוריות שנמצאות בגבולות שיפוט חיפה, הרי שיש שש של רכבת ישראל (כולל לב המפרץ, חוצות המפרץ וקריית חיים, שהיא שכונה של חיפה) ושש של הכרמלית. אם כוללים רק את אלו שרכבת ישראל מחשיבה מבחינה תמחירית של חיפה, הרי שיש רק שלוש - מרכז, בת גלים וחוף הכרמל. וכמובן שלא נשכח את תחנות חיפה מזרח וחיפה מיון, שהן תחנות תפעוליות בלבד.
 

four seasons

New member
חיפה מזרח הרהורים נוגים ועוד...

תחנות רכבת בחיפה
אם אנחנו בכותרת 'חיפה' את כל תחנות הרכבת הציבוריות שנמצאות בגבולות שיפוט חיפה, הרי שיש שש של רכבת ישראל (כולל לב המפרץ, חוצות המפרץ וקריית חיים, שהיא שכונה של חיפה) ושש של הכרמלית. אם כוללים רק את אלו שרכבת ישראל מחשיבה מבחינה תמחירית של חיפה, הרי שיש רק שלוש - מרכז, בת גלים וחוף הכרמל. וכמובן שלא נשכח את תחנות חיפה מזרח וחיפה מיון, שהן תחנות תפעוליות בלבד.
חיפה מזרח הרהורים נוגים ועוד...
חיפה מרכז היא תחנה, היום הפעילות בה היא מינורית ומסתכמת בעצרה של קבוצות למוזאון הרכבת וזה מבחינתי בזיון, מפני שהתחנה הזו בהחלט יכולה לשרת ציבור, הפעלה שלה בלבד במתכונתה היום יכולה להפוך אותה לפופולרית לא פחות ממרכז, היא אטרקציה בפני עצמה ויש לה חשיבות היסטורית, אפשר להגיע ממנה אל העיר בהליכה, כמוה כחאן בירושלים, כתחנת יפו בנווה צדק בתל אביב יפו, כל אחת מהשלושה חשובה לכל אחת מהערים מבחינה היסטורית, תירותית, תחבורתית וכל אחת מהמאפיינים יכולת לתרום לעיר, לרכבת ישראל, לתיירות ולהסטוריה, זו מראה שלנו כלפנו וכלפי המביטים בנו, עצוב, מה אומר לך
 

four seasons

New member
מרכז בשורה הראשונה = מזרח

חיפה מזרח הרהורים נוגים ועוד...
חיפה מרכז היא תחנה, היום הפעילות בה היא מינורית ומסתכמת בעצרה של קבוצות למוזאון הרכבת וזה מבחינתי בזיון, מפני שהתחנה הזו בהחלט יכולה לשרת ציבור, הפעלה שלה בלבד במתכונתה היום יכולה להפוך אותה לפופולרית לא פחות ממרכז, היא אטרקציה בפני עצמה ויש לה חשיבות היסטורית, אפשר להגיע ממנה אל העיר בהליכה, כמוה כחאן בירושלים, כתחנת יפו בנווה צדק בתל אביב יפו, כל אחת מהשלושה חשובה לכל אחת מהערים מבחינה היסטורית, תירותית, תחבורתית וכל אחת מהמאפיינים יכולת לתרום לעיר, לרכבת ישראל, לתיירות ולהסטוריה, זו מראה שלנו כלפנו וכלפי המביטים בנו, עצוב, מה אומר לך
מרכז בשורה הראשונה = מזרח
 
פוטנציאל נוסעים בתחנת חיפה מזרח

חיפה מזרח הרהורים נוגים ועוד...
חיפה מרכז היא תחנה, היום הפעילות בה היא מינורית ומסתכמת בעצרה של קבוצות למוזאון הרכבת וזה מבחינתי בזיון, מפני שהתחנה הזו בהחלט יכולה לשרת ציבור, הפעלה שלה בלבד במתכונתה היום יכולה להפוך אותה לפופולרית לא פחות ממרכז, היא אטרקציה בפני עצמה ויש לה חשיבות היסטורית, אפשר להגיע ממנה אל העיר בהליכה, כמוה כחאן בירושלים, כתחנת יפו בנווה צדק בתל אביב יפו, כל אחת מהשלושה חשובה לכל אחת מהערים מבחינה היסטורית, תירותית, תחבורתית וכל אחת מהמאפיינים יכולת לתרום לעיר, לרכבת ישראל, לתיירות ולהסטוריה, זו מראה שלנו כלפנו וכלפי המביטים בנו, עצוב, מה אומר לך
פוטנציאל נוסעים בתחנת חיפה מזרח
בתור מי שנמצא בתחנת חיפה מזרח גופא לפחות פעם בשבוע (אני מתנדב במוזיאון) מזה שנים רבות, אני חייב להביע את דעתי שאין לה כיום כל פוטנציאל נוסעים ממשי שיצדיק עצירת רכבות בה, למעט עובדי הרכבת בבוקר ואחר הצהריים ומבקרי המוזיאון (שכיום מספרם לא רב מסיבות שונות). באיזור המיידי של התחנה אין ריכוז גדול של מגורים או עסקים, והמרחק ממנה לקרית הממשלה לא שונה בהרבה מאשר המרחק מתחנת חיפה מרכז, שממוקמת הרבה יותר קרוב למרכז העסקים של העיר התחתית.
 

mucool2

New member
מה עם תחנת בית המכס?

פוטנציאל נוסעים בתחנת חיפה מזרח
בתור מי שנמצא בתחנת חיפה מזרח גופא לפחות פעם בשבוע (אני מתנדב במוזיאון) מזה שנים רבות, אני חייב להביע את דעתי שאין לה כיום כל פוטנציאל נוסעים ממשי שיצדיק עצירת רכבות בה, למעט עובדי הרכבת בבוקר ואחר הצהריים ומבקרי המוזיאון (שכיום מספרם לא רב מסיבות שונות). באיזור המיידי של התחנה אין ריכוז גדול של מגורים או עסקים, והמרחק ממנה לקרית הממשלה לא שונה בהרבה מאשר המרחק מתחנת חיפה מרכז, שממוקמת הרבה יותר קרוב למרכז העסקים של העיר התחתית.
מה עם תחנת בית המכס?
שמעתי טענות על כך שהתחנה העתידית "בית המכס" מיותרת וקרובה מדי לחיפה מרכז. לי דווקא נראה שיש לה פוטנציאל גדול והמיקום שלה מצויין - סמוך למשרדי הממשלה ולתחנת הכרמלית (מי יודע, אולי זה יוסיף לה כמה נוסעים, ביחוד אם יהיה כרטיס משותף).
 
תחנת חיפה בית המכס

מה עם תחנת בית המכס?
שמעתי טענות על כך שהתחנה העתידית "בית המכס" מיותרת וקרובה מדי לחיפה מרכז. לי דווקא נראה שיש לה פוטנציאל גדול והמיקום שלה מצויין - סמוך למשרדי הממשלה ולתחנת הכרמלית (מי יודע, אולי זה יוסיף לה כמה נוסעים, ביחוד אם יהיה כרטיס משותף).
תחנת חיפה בית המכס
אין ספק שתחנת חיפה בית המכס, אם וכאשר תיבנה, תשרת היטב את קרית הממשלה ואת הכרמלית. האם צריך להקים אותה בנוסף לחיפה מרכז? אולי עדיף לשפר במקום זאת את הקישור מחיפה מרכז לאיזור זה? אינני יודע לומר.
 

katzofir

New member
תחנת האוניברסיטה חייבת אוטובוסים

מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...
במבט לעתיד?, כל הסימנים מראים שתחנת ב"ש צפון בעלת התואר ביחוד כאשר יהיה קו רכבת לאילת, יהיה נכון אם יחשבו על כך ויקימו מסוף תחבורתי גדול בסמוך לה במקום להשקיע באזור תחנת מרכז שמשרתת בעיקר את תושבי ב"ש, יש משהו מאוד אירואי בגלל שהיא תחנת קצה שבסך הכל נראה טיבעי שהבכורה תהיה שלה שהרי מסביבה יש שתי המסופים העיקריים של העיר התחנה המרכזית והתחנה של התחבורה המקומית, קיריית הממשלה והכי חשוב שהיא תחנה שממש נוח להגיע אל העיר ממנה בהליכה, הכוונה שההליכה ממנה יוצרת מצב טבעי וחיבור לעיר בניגוד להרבה תחנות שהקשר שלהם לעיר קמעת ולא קיים ויש הכרך להשתמש באמצאי תחבורה משלימים, לעומתה תחנת צפון סמוכה לאוניברסיטה ונראה שהיא תהיה תחנה עמוסה בעתיד ותחנת מעבר מאילת לצפון, כך שצריך שיהיה לה מספר גדול של מסילות תחנה גדולה עם מסוף תחבורתי גדול. וממנה ממשיך הקו דרומה לכיוון אילת, מצב מוזר שאולי מזכיר מעט את הקו לירושליים שגם הוא הסתיים בעבר בתחנת קצה החאן שלצערי היום אינו קיים וגם בתחנת החן ההליכה ממנה לעיר טיבעית וידידותית לתוך העיר, למעשה אני מאוד אוהב תחנות קצה, גם תחנת נהריה היא תחנת קצה שנמצאת בקשר מאוד קרוב לסביבה העירונית ואפשר ללכת ברגל בעיר מבלי להזקק לעוד אמצאי תחבורה). מה אתם חושבים שיהיה מעמד מתחם תחנת ב"ש מרכז בעוד עשר שנים וכאשר הקו יוארך עד לאילת ואיך יראה מתחם תחנת צפון הסמוכה לאוניברסיטה בעוד עשר שנים כאשר יוארך הקו.
תחנת האוניברסיטה חייבת אוטובוסים
זה מקום מצויין למסוף שישרת את רמות, ג', ד', עומר ומיתר. כיום האנשים שיורדים בבאר-שבע צפון צריכים ללכת לשדרות בן-גוריון ולחכות בתחנות שנראות כמו פח זבל, כדי לקחת אוטובוס למחוז חפצם. אני בהחלט מקווה שייפתח איזשהו מסוף אוטובוסים נורמלי בתחנה החדשה. אגב - הונח אספלט על כביש הגישה לתחנת האוניברסיטה, ולפי אבני השפה מקנן בלבי החשד שמתכוונים להקים מעגל תנועה בחיבור של התחנה לשדרות בן-גוריון (לדעתי זו טעות - צריך להציב בכניסה רמזור שיהיה מתואם עם הרמזור הסמוך, בצומת של מעונות ג' / רמות).
 

fireman

New member
אכן תוקם ככר...

תחנת האוניברסיטה חייבת אוטובוסים
זה מקום מצויין למסוף שישרת את רמות, ג', ד', עומר ומיתר. כיום האנשים שיורדים בבאר-שבע צפון צריכים ללכת לשדרות בן-גוריון ולחכות בתחנות שנראות כמו פח זבל, כדי לקחת אוטובוס למחוז חפצם. אני בהחלט מקווה שייפתח איזשהו מסוף אוטובוסים נורמלי בתחנה החדשה. אגב - הונח אספלט על כביש הגישה לתחנת האוניברסיטה, ולפי אבני השפה מקנן בלבי החשד שמתכוונים להקים מעגל תנועה בחיבור של התחנה לשדרות בן-גוריון (לדעתי זו טעות - צריך להציב בכניסה רמזור שיהיה מתואם עם הרמזור הסמוך, בצומת של מעונות ג' / רמות).
אכן תוקם ככר...
הסיבה שלא יקום שם רמזור היא בגלל הפקק שהרמזור הזה יצור ביציאה מכביש הגישה לתחנה, היות ובקצה כביש הגישה יש רציף הורדת\העלאת נוסעים מן הראוי שהנוסעים ירדו\יעלו וימשיכו בנסיעה.... אם אתה סוגר את הקצה ברמזור למעשה הרסת את המטרה לשמה הוקם הרציף הזה, להוריד\להעלות נוסעים ולנוסע.
 

katzofir

New member
אני לא בטוח שזה יותר טוב

אכן תוקם ככר...
הסיבה שלא יקום שם רמזור היא בגלל הפקק שהרמזור הזה יצור ביציאה מכביש הגישה לתחנה, היות ובקצה כביש הגישה יש רציף הורדת\העלאת נוסעים מן הראוי שהנוסעים ירדו\יעלו וימשיכו בנסיעה.... אם אתה סוגר את הקצה ברמזור למעשה הרסת את המטרה לשמה הוקם הרציף הזה, להוריד\להעלות נוסעים ולנוסע.
אני לא בטוח שזה יותר טוב
היוצאים מהתחנה יצטרכו לתת זכות קדימה לנוסעים מכיוון מכתשים לאוניברסיטה, ולכן הם עלולים להמתין יותר מדי זמן. אפשר לפתור את הבעיה הזו על-ידי תיאום בין הרמזורים בצומת מעונות ג' ובצומת השלום, כך שיהיו 10-15 שניות בלי תנועה בכיוון הזה. בערד הקרבה בין כעגלי תנועה היא בעייתית, למשל באזור התיכונים בשעה 8:00, או בכניסה לעיר ביום שוק. אני מקווה שהמומחים בחרו בשיטה שמבוצעת מכיוון שהם מצאו אותה להיות הטובה ביותר, ומקווה שאם זה לא יעבוד הם ידעו לתקן את הטעות.
 

four seasons

New member
אני מסכים שתחנת האוניברסיטה...

תחנת האוניברסיטה חייבת אוטובוסים
זה מקום מצויין למסוף שישרת את רמות, ג', ד', עומר ומיתר. כיום האנשים שיורדים בבאר-שבע צפון צריכים ללכת לשדרות בן-גוריון ולחכות בתחנות שנראות כמו פח זבל, כדי לקחת אוטובוס למחוז חפצם. אני בהחלט מקווה שייפתח איזשהו מסוף אוטובוסים נורמלי בתחנה החדשה. אגב - הונח אספלט על כביש הגישה לתחנת האוניברסיטה, ולפי אבני השפה מקנן בלבי החשד שמתכוונים להקים מעגל תנועה בחיבור של התחנה לשדרות בן-גוריון (לדעתי זו טעות - צריך להציב בכניסה רמזור שיהיה מתואם עם הרמזור הסמוך, בצומת של מעונות ג' / רמות).
אני מסכים שתחנת האוניברסיטה...
חייבת מסוף גדול בדומה לתחנת חוף הכרמל בחיפה, ומצבה של תחנת האוניברסיטה בב"ש יהיה דומה למצבה, אבל שוב הקשר הרגלי אל העיר לא יתקיים, בגלל זה העליתי לדיון את המצב של ב"ש מרכז שהיא פחות הוא יותר סמוכה וידידותית להולך רגל. בכל אופן מה שיכול להפוך את האוניברסיטה לידידותית הוא מסוף שהנגישות אליו תהיה ידידותית ולא מאיימת, שיסלל מסלול שיהיה נוח להליכה, שביל אופניים, אבל בשורה תחתונה התפקיד שלה יהיה תחנת מעבר חשובה ותחנה עמוסה, אולי משהו כמו האוניברסיטה תל אביב
 

katzofir

New member
אל תגזים

אני מסכים שתחנת האוניברסיטה...
חייבת מסוף גדול בדומה לתחנת חוף הכרמל בחיפה, ומצבה של תחנת האוניברסיטה בב"ש יהיה דומה למצבה, אבל שוב הקשר הרגלי אל העיר לא יתקיים, בגלל זה העליתי לדיון את המצב של ב"ש מרכז שהיא פחות הוא יותר סמוכה וידידותית להולך רגל. בכל אופן מה שיכול להפוך את האוניברסיטה לידידותית הוא מסוף שהנגישות אליו תהיה ידידותית ולא מאיימת, שיסלל מסלול שיהיה נוח להליכה, שביל אופניים, אבל בשורה תחתונה התפקיד שלה יהיה תחנת מעבר חשובה ותחנה עמוסה, אולי משהו כמו האוניברסיטה תל אביב
אל תגזים
לא צריך משהו ענק כמו חוף הכרמל, לדעתי מסוף כמו זה שליד תחנת האוניברסיטה בתל-אביב יכול להספיק. החישוב שלי: אוטובוס לרמות - כל 5-7 דקות אוטובוס לשכונה ד' - כל 5-7 דקות אוטובוס לשכונה ג' ולמרכז - כל 5-7 דקות אוטובוס לאזור התעשיה - כל 20-30 דקות אוטובוס לעומר/מיתר - כל 30-45 דקות אוטובוס לערד - כל שעה בשך הכל 4-5 רציפים עשויים להספיק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה