מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
לגבי אוטובוסים

אל תגזים
לא צריך משהו ענק כמו חוף הכרמל, לדעתי מסוף כמו זה שליד תחנת האוניברסיטה בתל-אביב יכול להספיק. החישוב שלי: אוטובוס לרמות - כל 5-7 דקות אוטובוס לשכונה ד' - כל 5-7 דקות אוטובוס לשכונה ג' ולמרכז - כל 5-7 דקות אוטובוס לאזור התעשיה - כל 20-30 דקות אוטובוס לעומר/מיתר - כל 30-45 דקות אוטובוס לערד - כל שעה בשך הכל 4-5 רציפים עשויים להספיק.
לגבי אוטובוסים
כל אוטובוס מרמות עוצר ליד התחנה, תדירות של 7 דקות כל אוטובוס משכונה ד עוצר בשדרות רגר צומת בן גוריון, 400 מטר הליכה עד לתחנה קו 5 שעובר בשכונה ג מגיע לתחנה כל 7-9 דקות קו 26 היקפי מגיע לאזור התעשיה ולתחנת הרכבת תדירות חרא. עומר לא נכללת באשכול של מטרודן על מיתר אין בכלל מה לדבר. עוד מגיע קו 16 מאסף בשכונות י"א, א, ה, ב מגיע לתחנה תדירות חרא.
 

katzofir

New member
מקבל את מה שאמרת

לגבי אוטובוסים
כל אוטובוס מרמות עוצר ליד התחנה, תדירות של 7 דקות כל אוטובוס משכונה ד עוצר בשדרות רגר צומת בן גוריון, 400 מטר הליכה עד לתחנה קו 5 שעובר בשכונה ג מגיע לתחנה כל 7-9 דקות קו 26 היקפי מגיע לאזור התעשיה ולתחנת הרכבת תדירות חרא. עומר לא נכללת באשכול של מטרודן על מיתר אין בכלל מה לדבר. עוד מגיע קו 16 מאסף בשכונות י"א, א, ה, ב מגיע לתחנה תדירות חרא.
מקבל את מה שאמרת
(שנה שישית של יוממות לאוניברסיטה) אבל: 1. אני חשבתי על קו מיוחד שייסע ל-ד' (רכבת - ד' - רכבת). 2. אני מקווה שיתגברו את 26, בעיקר אם יקום עוד מתחם מסחרי מול ביג. 3. את 16 שכחתי, אולי גם הוא יראה תדירויות טובות יותר. 4. עומר, מיתר וערד הן אכן של אגד. אז מה? במסוף יכולה לפעול יותר מחברה אחת (כמובן). אמנם זה יהיה מעט לא נוח אם האוטובוסים מהפרברים ייכנסו למסוף של התחנה, אבל אפשר לפתור זאת אם ימקמו את המסוף קרוב לכביש הראשי, או אם האוטובוסים ייכנסו אליו רק בנסיעות היוצאות מבאר-שבע (ובנסיעות אל העיר יעצרו בכביש הראשי). אני מקווה שהגורמים המעורבים (עיריה, ר"י, מש' התחבורה, אגד, מטרודן וכו') יחשבו על האופציה הזאת. ובהזדמנות זו נזכיר - מתוכננת תחנת רכבת בלהבים או דבירה (אינני יודע אם הוחלט כבר היכן תקום), ומן הראוי שיהיה ממנה שירות כלשהו לרהט, להבים, מיתר ואולי גם רחוק יותר (ערד, אופקים - עד שיפתחו שם תחנה).
 

fireman

New member
עניין הקווים מה"פרברים"

מקבל את מה שאמרת
(שנה שישית של יוממות לאוניברסיטה) אבל: 1. אני חשבתי על קו מיוחד שייסע ל-ד' (רכבת - ד' - רכבת). 2. אני מקווה שיתגברו את 26, בעיקר אם יקום עוד מתחם מסחרי מול ביג. 3. את 16 שכחתי, אולי גם הוא יראה תדירויות טובות יותר. 4. עומר, מיתר וערד הן אכן של אגד. אז מה? במסוף יכולה לפעול יותר מחברה אחת (כמובן). אמנם זה יהיה מעט לא נוח אם האוטובוסים מהפרברים ייכנסו למסוף של התחנה, אבל אפשר לפתור זאת אם ימקמו את המסוף קרוב לכביש הראשי, או אם האוטובוסים ייכנסו אליו רק בנסיעות היוצאות מבאר-שבע (ובנסיעות אל העיר יעצרו בכביש הראשי). אני מקווה שהגורמים המעורבים (עיריה, ר"י, מש' התחבורה, אגד, מטרודן וכו') יחשבו על האופציה הזאת. ובהזדמנות זו נזכיר - מתוכננת תחנת רכבת בלהבים או דבירה (אינני יודע אם הוחלט כבר היכן תקום), ומן הראוי שיהיה ממנה שירות כלשהו לרהט, להבים, מיתר ואולי גם רחוק יותר (ערד, אופקים - עד שיפתחו שם תחנה).
עניין הקווים מה"פרברים"
הוא עניין שאינו קשור בשימוש במסוף כלשהו....זאת באמת לא הבעיה כי אם משרד התחבורה שצריך לקבוע את הדבר הזה אגב אני חושב שהאוטובוס של אגד מעומר ומיתר (אותו קו) עובר ליד התחנת רכבת....זה שווה בדיקה. לגבי קו ד- רכבת, רעיון נחמד, השאלה היא מדוע לפתוח קו נוסף כאשר יש שלושה קווים שמגיעים משכונה ד עד לתחנה המרכזית?
 

amirv

New member
מה דעתך על

עניין הקווים מה"פרברים"
הוא עניין שאינו קשור בשימוש במסוף כלשהו....זאת באמת לא הבעיה כי אם משרד התחבורה שצריך לקבוע את הדבר הזה אגב אני חושב שהאוטובוס של אגד מעומר ומיתר (אותו קו) עובר ליד התחנת רכבת....זה שווה בדיקה. לגבי קו ד- רכבת, רעיון נחמד, השאלה היא מדוע לפתוח קו נוסף כאשר יש שלושה קווים שמגיעים משכונה ד עד לתחנה המרכזית?
מה דעתך על
קו שכונה ד' - ביג דרך הרכבת
 

fireman

New member
למה נתפסתם דווקא לשכונה ד'?

מה דעתך על
קו שכונה ד' - ביג דרך הרכבת
למה נתפסתם דווקא לשכונה ד'?
למה לא קו מנאות לון? למה לא קו מנחל עשן? למה לא קו מנווה זאב? יכולים להיות אינספור רעיונות לקווים שיקשרו שכונות מסויימות לרכבת אני לא רואה שום היגיון לפתוח קו כזה.... בסה"כ רוב הנוסעים ברכבת מגיעים לבאר שבע בכדי להמשיך צפונה ברכבת או לרדת דרומה באוטובוסים אני לא יודע מה נפח הנוסעים מהעיר באר שבע עצמה שהם תושבי העיר. התחנת רכבת לדעתי משרתת יותר אנשים שאינם מתגוררים בעיר מאשר כאלו שגרים בה.
 

katzofir

New member
לאו דווקא ד'

למה נתפסתם דווקא לשכונה ד'?
למה לא קו מנאות לון? למה לא קו מנחל עשן? למה לא קו מנווה זאב? יכולים להיות אינספור רעיונות לקווים שיקשרו שכונות מסויימות לרכבת אני לא רואה שום היגיון לפתוח קו כזה.... בסה"כ רוב הנוסעים ברכבת מגיעים לבאר שבע בכדי להמשיך צפונה ברכבת או לרדת דרומה באוטובוסים אני לא יודע מה נפח הנוסעים מהעיר באר שבע עצמה שהם תושבי העיר. התחנת רכבת לדעתי משרתת יותר אנשים שאינם מתגוררים בעיר מאשר כאלו שגרים בה.
לאו דווקא ד'
היא פשוט קרובה מאוד לתחנה. מה הטעם לספק שרות מנווה-זאב לרכבת צפון אם מרכז קרובה יותר? בהחלט יתכן ש-ד' לבדה לא תהווה סף כניסה מספיק, ואז אפשר לפתוח קו שיחבר לרכבת צפון את ד', ו', י"א ונווה-מנחם (בתנאי שהנסיעה לא תהיה ארוכה כאורך הגלות). לדעתי קו כזה, אפילו בתדירות נמוכה יחסית, יספק שרות טוב לשכונות האלה, שכמובן ימשיכו להיות מחוברות לרכבת מרכז. מה גם שככל שהעיר תגדל ומשך הנסיעה לתל-אביב יתקצר (40-50 דקות עם טילטינג?) הביקוש יגדל. לגבי קווי הפרברים: קו 37 לעומר, קו 27 לעומר ומיתר, קו 386 לערד וקו 384 לעין-גדי וערד עוברים ליד התחנה (הישנה והחדשה). קווים 28 למיתר, 26 למיתר ואשכולות, 51 לחבל יתיר וקרית ארבע ו-61 למיתר וקרית-ארבע "חותכים" משדרות בן-גוריון לכיוון רמות רגע לפני התחנה החדשה. מערד יש תנועה של חיילים, מיתר ועומר הם יישובים מבוססים שיש בהם אנשים שעובדים במרכז הארץ. החיבור של יישובים אלה לתחנת רכבת הוא חיוני, ואם אפשר לחסוך עומס בבאר-שבע מרכז, למה לא? אגב - כאשר תפתח המסילה לאופקים ואשקלון, אולי תהיה לה תחנה ליד נחל עשן.
 

four seasons

New member
בין הרובעים של העיר...

למה נתפסתם דווקא לשכונה ד'?
למה לא קו מנאות לון? למה לא קו מנחל עשן? למה לא קו מנווה זאב? יכולים להיות אינספור רעיונות לקווים שיקשרו שכונות מסויימות לרכבת אני לא רואה שום היגיון לפתוח קו כזה.... בסה"כ רוב הנוסעים ברכבת מגיעים לבאר שבע בכדי להמשיך צפונה ברכבת או לרדת דרומה באוטובוסים אני לא יודע מה נפח הנוסעים מהעיר באר שבע עצמה שהם תושבי העיר. התחנת רכבת לדעתי משרתת יותר אנשים שאינם מתגוררים בעיר מאשר כאלו שגרים בה.
בין הרובעים של העיר...
רכבת קלה יכולה להיות פתרון, ב"ש נחשבת לעיר מרכזית לא פחות מת"א, י"ם וחיפה, אגב אני לא מסכים שהרכבת משמשת א/נשים שאנם מתגוררים בעיר, לדעתי הם הבסיס הקבוע לקו, למרות שמעניין לעשות סקר פעם מה היחס לתושבים נוסעים בין ערי לווין לערים גדולות, כבר ציינתי שבעלי רכב הם נוסעים פונטצאלים ראשונים לרכבות (בעיקר פרווריות), מגיעים עם הרכב לתחנה וממשיכים ברכבת (כך לדוגמה את תחנת קסריה.
 

katzofir

New member
לו יהי

בין הרובעים של העיר...
רכבת קלה יכולה להיות פתרון, ב"ש נחשבת לעיר מרכזית לא פחות מת"א, י"ם וחיפה, אגב אני לא מסכים שהרכבת משמשת א/נשים שאנם מתגוררים בעיר, לדעתי הם הבסיס הקבוע לקו, למרות שמעניין לעשות סקר פעם מה היחס לתושבים נוסעים בין ערי לווין לערים גדולות, כבר ציינתי שבעלי רכב הם נוסעים פונטצאלים ראשונים לרכבות (בעיקר פרווריות), מגיעים עם הרכב לתחנה וממשיכים ברכבת (כך לדוגמה את תחנת קסריה.
לו יהי
אם אינני טועה דווח כאן על תכנית מגירה לרק"ל בבאר-שבע. בנוגע למשתמשים ברכבת, הרי שבהחלט יש לא מעט תושבים של העיר עצמה, אבל לאלה יש להוסיף חיילים שמשרתים בדרום, סטודנטים (באר-שבעים שלומדים במרכז ובצפון ולהיפך) ותושבים של שאר הנגב. אני אנסה לבדוק אם התפלגות המשתמשים נבדקה. עניין הרכבים הפרטיים שהעלית הוא אחת המכשלות של הרכבת - תח"צ מיועד לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע נמוכה (המוניות הן דוגמא למגזר הערבי והאוטובוסים הם דוגמא למגזר החרדי). הרכבת, בגלל אופיה (לא יכולה להגיע ולעצור בכל מקום), תלויה בתח"צ הכבישי. עכשיו שאלה - איזה אינטרס יש לאגד להביא אנשים לתחנת הרכבת באשקלון, שמתחרה באגד על קו 300? בנוסף המחיר הגבוה יותר של הרכבת הופך אותה למתאימה יותר לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע גבוהה, וחלק מהאוכלוסיות האלה יעדיפו לבצע נסיעות קצרות ברכב הפרטי, בכפוף למצב הפקקים, אך לא בהכרח ("יומנו של יומם" אינו מעיד על הכלל).
 

fireman

New member
לא רק תוכנית או מכתב כוונות

לו יהי
אם אינני טועה דווח כאן על תכנית מגירה לרק"ל בבאר-שבע. בנוגע למשתמשים ברכבת, הרי שבהחלט יש לא מעט תושבים של העיר עצמה, אבל לאלה יש להוסיף חיילים שמשרתים בדרום, סטודנטים (באר-שבעים שלומדים במרכז ובצפון ולהיפך) ותושבים של שאר הנגב. אני אנסה לבדוק אם התפלגות המשתמשים נבדקה. עניין הרכבים הפרטיים שהעלית הוא אחת המכשלות של הרכבת - תח"צ מיועד לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע נמוכה (המוניות הן דוגמא למגזר הערבי והאוטובוסים הם דוגמא למגזר החרדי). הרכבת, בגלל אופיה (לא יכולה להגיע ולעצור בכל מקום), תלויה בתח"צ הכבישי. עכשיו שאלה - איזה אינטרס יש לאגד להביא אנשים לתחנת הרכבת באשקלון, שמתחרה באגד על קו 300? בנוסף המחיר הגבוה יותר של הרכבת הופך אותה למתאימה יותר לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע גבוהה, וחלק מהאוכלוסיות האלה יעדיפו לבצע נסיעות קצרות ברכב הפרטי, בכפוף למצב הפקקים, אך לא בהכרח ("יומנו של יומם" אינו מעיד על הכלל).
לא רק תוכנית או מכתב כוונות
כי אם תוכנית מפורטת, כזו שאפשר להוציא היום מהמגרה ומחר להתחיל לעבוד... אבל לך תמצא את התקציב. בבאר שבע אין שום בעיה לרשת את כל העיר במסילות רכבת קלה וזאת הודות לתכנון הישן של העיר שלא ממש התכוון לכך אבל הפך לכזה שיעיל מאוד להקמת רכבת קלה. באר שבע תוכננה כעיר גנים, כאשר בין כל שכונה לשכונה יוקמו גנים ירוקים יהוו נקודות חיץ בין השכונות, מעין קווי גבול, ברבות השנים והעובדה שהגנים האלו לא הפכו לגנים אלא לכבישי עם איי תנועה אדירים במרכזם מאפשרים הרחבות עתידיות לשני הכיוונים, היום אם רוצים להרחיב כביש בבאר שבע זה הדבר הכי פשוט לעשות, מורידים 3 מטר מהאי תנועה ומוסיפים נתיב, ועדיין עוד ישאר מקום ל3 מטר מהצד השני ועוד מקום למסילת רכבת ועוד שטח מסביב.... אם תשאל אותי אתה יכול להעביר מסילה של רכבת כבדה על האי תנועה בשדרות טוביהו בלי שום בעיה, בחלק ממנו אפילו מסילה כפולה.
 

four seasons

New member
בעיניין הרכבים...

לו יהי
אם אינני טועה דווח כאן על תכנית מגירה לרק"ל בבאר-שבע. בנוגע למשתמשים ברכבת, הרי שבהחלט יש לא מעט תושבים של העיר עצמה, אבל לאלה יש להוסיף חיילים שמשרתים בדרום, סטודנטים (באר-שבעים שלומדים במרכז ובצפון ולהיפך) ותושבים של שאר הנגב. אני אנסה לבדוק אם התפלגות המשתמשים נבדקה. עניין הרכבים הפרטיים שהעלית הוא אחת המכשלות של הרכבת - תח"צ מיועד לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע נמוכה (המוניות הן דוגמא למגזר הערבי והאוטובוסים הם דוגמא למגזר החרדי). הרכבת, בגלל אופיה (לא יכולה להגיע ולעצור בכל מקום), תלויה בתח"צ הכבישי. עכשיו שאלה - איזה אינטרס יש לאגד להביא אנשים לתחנת הרכבת באשקלון, שמתחרה באגד על קו 300? בנוסף המחיר הגבוה יותר של הרכבת הופך אותה למתאימה יותר לאוכלוסיות בעלות רמת מינוע גבוהה, וחלק מהאוכלוסיות האלה יעדיפו לבצע נסיעות קצרות ברכב הפרטי, בכפוף למצב הפקקים, אך לא בהכרח ("יומנו של יומם" אינו מעיד על הכלל).
בעיניין הרכבים...
יש לכך דוגמאות לא מעטות ותחנת קסריה, פרדס חנה היא דוגמה קלאסית לתפקיד הרכבת הן לצימצום מס' כלי רכב שנכנסים מעיר לעיר ונוסעות בכלל, לא צריך הרבה מעבר למבט על החניונים המלאים לצחדי תחנות רכבת, בעיקר אלו הנקראות פרווריות. באיזשהו מקום ניתן ליצור אפיון שהמשתמשים ברכבת פרוורית לרוב בעלי הכנסה ורכב וזמן הנסיעה משמש כזמן עבודה כחלופה לזמן פקקים. משתמשי הרכבות העירניות הן מעמד בינוני ומטה וחיילים. אישית אני מאמין שהזנה לתחנות רכבת באמצאות רכבת קלה או קו מפרקי בעל תדירות גבוהה יגביר את השימוש ברכבת, אני מגיע למסכנה הזו מנסיון אישי ומנסיון שאני מכיר בסביבתי (אופ טופיק) שכאשר קו 55 בעבר שהיה בין הראשונים לעבור למפרקי הרבה הצטרפו לנסיעה באוטבוס, אני מניח שיש לזה סיבה פסיכולוגית שמצד אחד מזכירה תחבורה רכבתית, אבל החשוב ביותר בכל סוג תחבורה הוא תדירות גבוהה ועמידה בזמנים (בעיה שחברות האוטובוסים בארץ מעולם לא עמדה בכך, זכור לפני מעל לעשור לעיתים עמידה של יותר משלוש רבעי השעה לעמידה לקי שאמור להיות זמין כקו אחד, 63, 55 והיום עדיין בקווים מסויימים) אגב הוזכרה כאן תחנת דימונה וריחוקה מהעיר ומהתחנה המרכזית, לדעתי אם עיריית דימונה תפעל לכך שיהיה קו מפרקי (שכל פעם שתגיע או לפני שתצא רכבת) שהמסלול שלו יהיה תחנת רכבת, תחנה מרכזית וסיבוב בעיר בנוסף למשתמשים ברכב שישתמשו בתחנה, בקטנועים, באופניים, יש סיכוי שהתחנה תהווה הצלחה וגם תהווה חלק מפתרון של אבטלה למי שיחפש/תחפש עבודה בתל אביב ור"ג או במרכז.
 

alexUK

New member
I believe that

מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...
במבט לעתיד?, כל הסימנים מראים שתחנת ב"ש צפון בעלת התואר ביחוד כאשר יהיה קו רכבת לאילת, יהיה נכון אם יחשבו על כך ויקימו מסוף תחבורתי גדול בסמוך לה במקום להשקיע באזור תחנת מרכז שמשרתת בעיקר את תושבי ב"ש, יש משהו מאוד אירואי בגלל שהיא תחנת קצה שבסך הכל נראה טיבעי שהבכורה תהיה שלה שהרי מסביבה יש שתי המסופים העיקריים של העיר התחנה המרכזית והתחנה של התחבורה המקומית, קיריית הממשלה והכי חשוב שהיא תחנה שממש נוח להגיע אל העיר ממנה בהליכה, הכוונה שההליכה ממנה יוצרת מצב טבעי וחיבור לעיר בניגוד להרבה תחנות שהקשר שלהם לעיר קמעת ולא קיים ויש הכרך להשתמש באמצאי תחבורה משלימים, לעומתה תחנת צפון סמוכה לאוניברסיטה ונראה שהיא תהיה תחנה עמוסה בעתיד ותחנת מעבר מאילת לצפון, כך שצריך שיהיה לה מספר גדול של מסילות תחנה גדולה עם מסוף תחבורתי גדול. וממנה ממשיך הקו דרומה לכיוון אילת, מצב מוזר שאולי מזכיר מעט את הקו לירושליים שגם הוא הסתיים בעבר בתחנת קצה החאן שלצערי היום אינו קיים וגם בתחנת החן ההליכה ממנה לעיר טיבעית וידידותית לתוך העיר, למעשה אני מאוד אוהב תחנות קצה, גם תחנת נהריה היא תחנת קצה שנמצאת בקשר מאוד קרוב לסביבה העירונית ואפשר ללכת ברגל בעיר מבלי להזקק לעוד אמצאי תחבורה). מה אתם חושבים שיהיה מעמד מתחם תחנת ב"ש מרכז בעוד עשר שנים וכאשר הקו יוארך עד לאילת ואיך יראה מתחם תחנת צפון הסמוכה לאוניברסיטה בעוד עשר שנים כאשר יוארך הקו.
I believe that
the Beer Sheva centre will inevitably move to the north and will be somewhere between both train stations. This is what happened in Rehovot.
 

fireman

New member
נצל"ש לתחנת האוניברסיטה

מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...
במבט לעתיד?, כל הסימנים מראים שתחנת ב"ש צפון בעלת התואר ביחוד כאשר יהיה קו רכבת לאילת, יהיה נכון אם יחשבו על כך ויקימו מסוף תחבורתי גדול בסמוך לה במקום להשקיע באזור תחנת מרכז שמשרתת בעיקר את תושבי ב"ש, יש משהו מאוד אירואי בגלל שהיא תחנת קצה שבסך הכל נראה טיבעי שהבכורה תהיה שלה שהרי מסביבה יש שתי המסופים העיקריים של העיר התחנה המרכזית והתחנה של התחבורה המקומית, קיריית הממשלה והכי חשוב שהיא תחנה שממש נוח להגיע אל העיר ממנה בהליכה, הכוונה שההליכה ממנה יוצרת מצב טבעי וחיבור לעיר בניגוד להרבה תחנות שהקשר שלהם לעיר קמעת ולא קיים ויש הכרך להשתמש באמצאי תחבורה משלימים, לעומתה תחנת צפון סמוכה לאוניברסיטה ונראה שהיא תהיה תחנה עמוסה בעתיד ותחנת מעבר מאילת לצפון, כך שצריך שיהיה לה מספר גדול של מסילות תחנה גדולה עם מסוף תחבורתי גדול. וממנה ממשיך הקו דרומה לכיוון אילת, מצב מוזר שאולי מזכיר מעט את הקו לירושליים שגם הוא הסתיים בעבר בתחנת קצה החאן שלצערי היום אינו קיים וגם בתחנת החן ההליכה ממנה לעיר טיבעית וידידותית לתוך העיר, למעשה אני מאוד אוהב תחנות קצה, גם תחנת נהריה היא תחנת קצה שנמצאת בקשר מאוד קרוב לסביבה העירונית ואפשר ללכת ברגל בעיר מבלי להזקק לעוד אמצאי תחבורה). מה אתם חושבים שיהיה מעמד מתחם תחנת ב"ש מרכז בעוד עשר שנים וכאשר הקו יוארך עד לאילת ואיך יראה מתחם תחנת צפון הסמוכה לאוניברסיטה בעוד עשר שנים כאשר יוארך הקו.
נצל"ש לתחנת האוניברסיטה
בקרוב תחל הקמת קונסטרוקציית הפלדה של אולם הנוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה