מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...

מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...
במבט לעתיד?, כל הסימנים מראים שתחנת ב"ש צפון בעלת התואר ביחוד כאשר יהיה קו רכבת לאילת, יהיה נכון אם יחשבו על כך ויקימו מסוף תחבורתי גדול בסמוך לה במקום להשקיע באזור תחנת מרכז שמשרתת בעיקר את תושבי ב"ש, יש משהו מאוד אירואי בגלל שהיא תחנת קצה שבסך הכל נראה טיבעי שהבכורה תהיה שלה שהרי מסביבה יש שתי המסופים העיקריים של העיר התחנה המרכזית והתחנה של התחבורה המקומית, קיריית הממשלה והכי חשוב שהיא תחנה שממש נוח להגיע אל העיר ממנה בהליכה, הכוונה שההליכה ממנה יוצרת מצב טבעי וחיבור לעיר בניגוד להרבה תחנות שהקשר שלהם לעיר קמעת ולא קיים ויש הכרך להשתמש באמצאי תחבורה משלימים, לעומתה תחנת צפון סמוכה לאוניברסיטה ונראה שהיא תהיה תחנה עמוסה בעתיד ותחנת מעבר מאילת לצפון, כך שצריך שיהיה לה מספר גדול של מסילות תחנה גדולה עם מסוף תחבורתי גדול. וממנה ממשיך הקו דרומה לכיוון אילת, מצב מוזר שאולי מזכיר מעט את הקו לירושליים שגם הוא הסתיים בעבר בתחנת קצה החאן שלצערי היום אינו קיים וגם בתחנת החן ההליכה ממנה לעיר טיבעית וידידותית לתוך העיר, למעשה אני מאוד אוהב תחנות קצה, גם תחנת נהריה היא תחנת קצה שנמצאת בקשר מאוד קרוב לסביבה העירונית ואפשר ללכת ברגל בעיר מבלי להזקק לעוד אמצאי תחבורה). מה אתם חושבים שיהיה מעמד מתחם תחנת ב"ש מרכז בעוד עשר שנים וכאשר הקו יוארך עד לאילת ואיך יראה מתחם תחנת צפון הסמוכה לאוניברסיטה בעוד עשר שנים כאשר יוארך הקו.
 

mucool2

New member
לא כל כך הבנתי מה הבעיה

מה החשיבות של תחנת ב"ש מרכז...
במבט לעתיד?, כל הסימנים מראים שתחנת ב"ש צפון בעלת התואר ביחוד כאשר יהיה קו רכבת לאילת, יהיה נכון אם יחשבו על כך ויקימו מסוף תחבורתי גדול בסמוך לה במקום להשקיע באזור תחנת מרכז שמשרתת בעיקר את תושבי ב"ש, יש משהו מאוד אירואי בגלל שהיא תחנת קצה שבסך הכל נראה טיבעי שהבכורה תהיה שלה שהרי מסביבה יש שתי המסופים העיקריים של העיר התחנה המרכזית והתחנה של התחבורה המקומית, קיריית הממשלה והכי חשוב שהיא תחנה שממש נוח להגיע אל העיר ממנה בהליכה, הכוונה שההליכה ממנה יוצרת מצב טבעי וחיבור לעיר בניגוד להרבה תחנות שהקשר שלהם לעיר קמעת ולא קיים ויש הכרך להשתמש באמצאי תחבורה משלימים, לעומתה תחנת צפון סמוכה לאוניברסיטה ונראה שהיא תהיה תחנה עמוסה בעתיד ותחנת מעבר מאילת לצפון, כך שצריך שיהיה לה מספר גדול של מסילות תחנה גדולה עם מסוף תחבורתי גדול. וממנה ממשיך הקו דרומה לכיוון אילת, מצב מוזר שאולי מזכיר מעט את הקו לירושליים שגם הוא הסתיים בעבר בתחנת קצה החאן שלצערי היום אינו קיים וגם בתחנת החן ההליכה ממנה לעיר טיבעית וידידותית לתוך העיר, למעשה אני מאוד אוהב תחנות קצה, גם תחנת נהריה היא תחנת קצה שנמצאת בקשר מאוד קרוב לסביבה העירונית ואפשר ללכת ברגל בעיר מבלי להזקק לעוד אמצאי תחבורה). מה אתם חושבים שיהיה מעמד מתחם תחנת ב"ש מרכז בעוד עשר שנים וכאשר הקו יוארך עד לאילת ואיך יראה מתחם תחנת צפון הסמוכה לאוניברסיטה בעוד עשר שנים כאשר יוארך הקו.
לא כל כך הבנתי מה הבעיה
בבאר שבע יש 2 תחנות רכבת (ואולי יותר בעתיד) ולכל אחת יש תפקיד שונה. מה הבעיה כאן? זה לא אחת על חשבון השניה.
 

four seasons

New member
לא בעיה יותר נכון שיוויון...

לא כל כך הבנתי מה הבעיה
בבאר שבע יש 2 תחנות רכבת (ואולי יותר בעתיד) ולכל אחת יש תפקיד שונה. מה הבעיה כאן? זה לא אחת על חשבון השניה.
לא בעיה יותר נכון שיוויון...
יש שני תחנות שלשניהם יש פונטציאל להיות חשובות, אני לא חושב שיש עוד דוגמה כזו, אפשר לומר שהתחנה החשובה שלה היום היא חוף הכרמל וממש אין בשאר התחנות מתחרה לה ומסיבה פשוטה שמרכז התחבורה עבר לשם ובחיפה יש ארבע תחנות, לתל אביב ארבע תחנות גם אבל יכול להיות שלא יסכימו איתי אבל תחנת ההגנה תהיה החשובה בנייהם בעתיד, אבל גם ת"א וגם חיפה אין בהם תחנת קצה, המצב של נהריה הוא אידאלי מצד אחד תחנת קצה שאין עליה איום כלשהו וגם אם הקו יוארך לצפון מזרח או ללבנון מתי שהוא היא כבר לא תהיה קצה, בכל זאת אני חושב שהמצב של באר שבע מצריך מחשה לעתיד באשר לתפקיד של כל תחנה, תסכים איתי שעיר שיש בה תחנת קצה ויש בה יותר מתחנה אחת (באר שבי מרכז, ירושלים חאן שלמעשה אינה קיימת נכון לעכשיו) ותחנת הקצה היא נחשבת לחשובה והפונטציאלית שבה יוצרת מצב מוזר והעיר עצמה צריכה לחשוב על כך ועל המשמעות. מעניין אותי לשמוע מה חושבים על כך ואיך זה יתפתח, בירושים אמור להיות קו סיבובי, הכוונה שמתחנת מלחה יהיה קישור מסילתי לתחנה המהירה ותחנת החאן גם היא תפעל בעתיד ברור שהיא תשמש בעיקר תיירות וגם אוכלוסיה סביבה, אבל אין מצב שהיא תהיה מרכזית גם לא ברמה של תחנת מרכז ב"ש.
 

mucool2

New member
בכלל לא מוזר

לא בעיה יותר נכון שיוויון...
יש שני תחנות שלשניהם יש פונטציאל להיות חשובות, אני לא חושב שיש עוד דוגמה כזו, אפשר לומר שהתחנה החשובה שלה היום היא חוף הכרמל וממש אין בשאר התחנות מתחרה לה ומסיבה פשוטה שמרכז התחבורה עבר לשם ובחיפה יש ארבע תחנות, לתל אביב ארבע תחנות גם אבל יכול להיות שלא יסכימו איתי אבל תחנת ההגנה תהיה החשובה בנייהם בעתיד, אבל גם ת"א וגם חיפה אין בהם תחנת קצה, המצב של נהריה הוא אידאלי מצד אחד תחנת קצה שאין עליה איום כלשהו וגם אם הקו יוארך לצפון מזרח או ללבנון מתי שהוא היא כבר לא תהיה קצה, בכל זאת אני חושב שהמצב של באר שבע מצריך מחשה לעתיד באשר לתפקיד של כל תחנה, תסכים איתי שעיר שיש בה תחנת קצה ויש בה יותר מתחנה אחת (באר שבי מרכז, ירושלים חאן שלמעשה אינה קיימת נכון לעכשיו) ותחנת הקצה היא נחשבת לחשובה והפונטציאלית שבה יוצרת מצב מוזר והעיר עצמה צריכה לחשוב על כך ועל המשמעות. מעניין אותי לשמוע מה חושבים על כך ואיך זה יתפתח, בירושים אמור להיות קו סיבובי, הכוונה שמתחנת מלחה יהיה קישור מסילתי לתחנה המהירה ותחנת החאן גם היא תפעל בעתיד ברור שהיא תשמש בעיקר תיירות וגם אוכלוסיה סביבה, אבל אין מצב שהיא תהיה מרכזית גם לא ברמה של תחנת מרכז ב"ש.
בכלל לא מוזר
תחנת באר שבע מרכז משרתת את רוב חלקי העיר, היא נמצאת במיקום מצויין (בניגוד לרוב תחנות הרכבת בארץ) במרכז העיר, ומעמדה לא מאויים. תחנות קצה יש בכל העולם, דווקא בערים הגדולות, והן מצליחות מאוד ומרכזיות מאוד. המיקום ליד התחנה המרכזית הוא אידאלי, והלוואי שככה יהיו כל התחנות בארץ. בקיצור, להיות תחנת קצה זה לא תמיד חסרון ואין ממה לחשוש. תחנת באר שבע-אוניברסיטה (החדשה) תשרת את השכונות שמסביב לה, את האוניברסיטה ומפעלי היי-טק שאמורים לקום שם, וגם תשמש תחנת מעבר לדימונה ואולי (נקווה) לאילת ולירוחם. לגבי התחנה המצליחה ביותר: אני שמעתי שזאת דווקא ת"א-מרכז (מקום שני - ת"א-השלום).
 

fireman

New member
הצלחה לא נמדדת במספר הנוסעים

בכלל לא מוזר
תחנת באר שבע מרכז משרתת את רוב חלקי העיר, היא נמצאת במיקום מצויין (בניגוד לרוב תחנות הרכבת בארץ) במרכז העיר, ומעמדה לא מאויים. תחנות קצה יש בכל העולם, דווקא בערים הגדולות, והן מצליחות מאוד ומרכזיות מאוד. המיקום ליד התחנה המרכזית הוא אידאלי, והלוואי שככה יהיו כל התחנות בארץ. בקיצור, להיות תחנת קצה זה לא תמיד חסרון ואין ממה לחשוש. תחנת באר שבע-אוניברסיטה (החדשה) תשרת את השכונות שמסביב לה, את האוניברסיטה ומפעלי היי-טק שאמורים לקום שם, וגם תשמש תחנת מעבר לדימונה ואולי (נקווה) לאילת ולירוחם. לגבי התחנה המצליחה ביותר: אני שמעתי שזאת דווקא ת"א-מרכז (מקום שני - ת"א-השלום).
הצלחה לא נמדדת במספר הנוסעים
שעוברת בסבסבות אלא עפ"י חיתוך בהתאמה של כמות הנוסעים ביחס למספר הרכבות בת"א מרכז עוצרות יותר מ250 רכבות ביום. תחלק את מספר הנוסעים במספר הרכבות ורק כך תוכל לדעת איזו תחנה "מצליחה יותר" מבחינת כמות האנשים שעוברים בסבסבות....אין ספק שת"א מרכז ממוקמת איפשהו בראש הרשימה.
 

mucool2

New member
אם כך אז באר שבע מרכז NO.1 ../images/Emo106.gif

הצלחה לא נמדדת במספר הנוסעים
שעוברת בסבסבות אלא עפ"י חיתוך בהתאמה של כמות הנוסעים ביחס למספר הרכבות בת"א מרכז עוצרות יותר מ250 רכבות ביום. תחלק את מספר הנוסעים במספר הרכבות ורק כך תוכל לדעת איזו תחנה "מצליחה יותר" מבחינת כמות האנשים שעוברים בסבסבות....אין ספק שת"א מרכז ממוקמת איפשהו בראש הרשימה.
אם כך אז באר שבע מרכז NO.1
 

amirv

New member
אתה בטוח שזה החיתוך?

הצלחה לא נמדדת במספר הנוסעים
שעוברת בסבסבות אלא עפ"י חיתוך בהתאמה של כמות הנוסעים ביחס למספר הרכבות בת"א מרכז עוצרות יותר מ250 רכבות ביום. תחלק את מספר הנוסעים במספר הרכבות ורק כך תוכל לדעת איזו תחנה "מצליחה יותר" מבחינת כמות האנשים שעוברים בסבסבות....אין ספק שת"א מרכז ממוקמת איפשהו בראש הרשימה.
אתה בטוח שזה החיתוך?
אתה לא מחלק את מספר הנוסעים בסכום המושבים של סך כל הרכבות שעוצרות בתחנה? הרי דין דאבל-דק אינו כדין IC3
 

fireman

New member
תחנת באר שבע מרכז

לא בעיה יותר נכון שיוויון...
יש שני תחנות שלשניהם יש פונטציאל להיות חשובות, אני לא חושב שיש עוד דוגמה כזו, אפשר לומר שהתחנה החשובה שלה היום היא חוף הכרמל וממש אין בשאר התחנות מתחרה לה ומסיבה פשוטה שמרכז התחבורה עבר לשם ובחיפה יש ארבע תחנות, לתל אביב ארבע תחנות גם אבל יכול להיות שלא יסכימו איתי אבל תחנת ההגנה תהיה החשובה בנייהם בעתיד, אבל גם ת"א וגם חיפה אין בהם תחנת קצה, המצב של נהריה הוא אידאלי מצד אחד תחנת קצה שאין עליה איום כלשהו וגם אם הקו יוארך לצפון מזרח או ללבנון מתי שהוא היא כבר לא תהיה קצה, בכל זאת אני חושב שהמצב של באר שבע מצריך מחשה לעתיד באשר לתפקיד של כל תחנה, תסכים איתי שעיר שיש בה תחנת קצה ויש בה יותר מתחנה אחת (באר שבי מרכז, ירושלים חאן שלמעשה אינה קיימת נכון לעכשיו) ותחנת הקצה היא נחשבת לחשובה והפונטציאלית שבה יוצרת מצב מוזר והעיר עצמה צריכה לחשוב על כך ועל המשמעות. מעניין אותי לשמוע מה חושבים על כך ואיך זה יתפתח, בירושים אמור להיות קו סיבובי, הכוונה שמתחנת מלחה יהיה קישור מסילתי לתחנה המהירה ותחנת החאן גם היא תפעל בעתיד ברור שהיא תשמש בעיקר תיירות וגם אוכלוסיה סביבה, אבל אין מצב שהיא תהיה מרכזית גם לא ברמה של תחנת מרכז ב"ש.
תחנת באר שבע מרכז
תמשיך להיות התחנת נוסעים העיקרית מבאר שבע גם אם אף רכבת לא תצא משם לאילת או לדימונה ואלו יצאו מב"ש צפון. כל זה לא ישתנה גם אם בתחנת צפון יהיו 8 רציפים ו16 מסילות, היא לעולם לא תהיה נגישה כמו תחנת באר שבע מרכז אליה מגיעים כ15 קווי אוטובוס עירוניים לעומת שלושה בלבד לתחנת צפון. המיקום של תחנת באר שבע מרכז מכתיב את את הטון כאן, לא גודל התחנה ורמת הפאר למרות שתחנת מרכז היא התחנה היפה ביותר במדינת ישראל לדעתי. באופן עקרוני כבר בספטמבר הקרוב יהיו בבאר שבע מרכז יותר מסילות ורציפים מאשר תחנת האוניברסיטה.... אכן, אולם הנוסעים באוניברסיטה יהיה הרבה יותר גדול אך בבאר שבע יהיו 3 רציפים ו4 מסילות לעומת 2 רציפים ו3 מסילות בצפון (ולא מתוכננת הרחבה ככל הידוע לי) באר שבע מרכז כשמה כן היא, תמשיך להיות תחנת הרכבת המרכזית והעיקרית בבאר שבע, אין ספק שתחנת האוניברסיטה החדשה תמשוך יותר קהל מאשר תחנת צפון הנוכחית וזאת הודות לקרבה שלה לאוניברסיטה והחיבור הישיר בגשר, אך מעולם לא תגיע לנפח נוסעים שעושה שימוש בתחנת באר שבע מרכז. אני אזרוק מספר לאויר ככה באופן שרירותי.....על כל 40 נוסעים במרכז יש 1 בצפון. את הפער הזה היא לא תוכל לסגור אף פעם.
 

four seasons

New member
ערן יש משהו שכדאי לקחת בחשבון...

תחנת באר שבע מרכז
תמשיך להיות התחנת נוסעים העיקרית מבאר שבע גם אם אף רכבת לא תצא משם לאילת או לדימונה ואלו יצאו מב"ש צפון. כל זה לא ישתנה גם אם בתחנת צפון יהיו 8 רציפים ו16 מסילות, היא לעולם לא תהיה נגישה כמו תחנת באר שבע מרכז אליה מגיעים כ15 קווי אוטובוס עירוניים לעומת שלושה בלבד לתחנת צפון. המיקום של תחנת באר שבע מרכז מכתיב את את הטון כאן, לא גודל התחנה ורמת הפאר למרות שתחנת מרכז היא התחנה היפה ביותר במדינת ישראל לדעתי. באופן עקרוני כבר בספטמבר הקרוב יהיו בבאר שבע מרכז יותר מסילות ורציפים מאשר תחנת האוניברסיטה.... אכן, אולם הנוסעים באוניברסיטה יהיה הרבה יותר גדול אך בבאר שבע יהיו 3 רציפים ו4 מסילות לעומת 2 רציפים ו3 מסילות בצפון (ולא מתוכננת הרחבה ככל הידוע לי) באר שבע מרכז כשמה כן היא, תמשיך להיות תחנת הרכבת המרכזית והעיקרית בבאר שבע, אין ספק שתחנת האוניברסיטה החדשה תמשוך יותר קהל מאשר תחנת צפון הנוכחית וזאת הודות לקרבה שלה לאוניברסיטה והחיבור הישיר בגשר, אך מעולם לא תגיע לנפח נוסעים שעושה שימוש בתחנת באר שבע מרכז. אני אזרוק מספר לאויר ככה באופן שרירותי.....על כל 40 נוסעים במרכז יש 1 בצפון. את הפער הזה היא לא תוכל לסגור אף פעם.
ערן יש משהו שכדאי לקחת בחשבון...
שכאשר הפעילות תעבור לאוניברסיטה כאשר הקו יתארך לאילת, מס' הרכבות שיגיע למרכז יצומם למינימום, זה המחיר של תחנת קצה כאשר לפניה יש קו מעבר עמוס, כמובן שמה שיקבע הוא מספר קווים ותחנות דרומה לאוניברסיטה עד אילת והתזמון שלהם. לגבי מסוף מכורה סמוך ומחובר לאוניברסיטה (משהו כמו זה שסמוך לטדי בירושלים באזור מלחה), הוא יכול להיות של הקווים העירוניים והפרווריים של ב"ש, יש לקחת בחשבון שהאוניברסיטה תשרת נוסעים שמגיעים מאילת ודימונה ושאר התחנות העתידיות לבאר שבע ולפרוורים שלה. פתרון נוסף יכול להיות משולש באונברסיטה כך שרכבת שמגיעה מתל אביב לאילת תמשיך למרכז ותחזור ותמשיך דרומה לאילת, זכור לי שנסעתי ברכבת מפריז לכיוון דרום ששנכשנו לעיירה שיש בה תחנת קצה ונכנסנו לתחנה וחזרנו מעל לקילומטר אחורה על אותה מסילה שהגענו ממנה עד למשולש וממנו המשכנו, נסיעה בסדר גדול ממרכז הארץ לאילת הארכת הנסיעה בעשר דקות בשביל להגיע למרכז, שווה את זה, המשלוש גם יכול להיות בין האוניברסיטה למרכז במידה ויש אפשרות כזו.
 

mucool2

New member
ממש ממש לא

ערן יש משהו שכדאי לקחת בחשבון...
שכאשר הפעילות תעבור לאוניברסיטה כאשר הקו יתארך לאילת, מס' הרכבות שיגיע למרכז יצומם למינימום, זה המחיר של תחנת קצה כאשר לפניה יש קו מעבר עמוס, כמובן שמה שיקבע הוא מספר קווים ותחנות דרומה לאוניברסיטה עד אילת והתזמון שלהם. לגבי מסוף מכורה סמוך ומחובר לאוניברסיטה (משהו כמו זה שסמוך לטדי בירושלים באזור מלחה), הוא יכול להיות של הקווים העירוניים והפרווריים של ב"ש, יש לקחת בחשבון שהאוניברסיטה תשרת נוסעים שמגיעים מאילת ודימונה ושאר התחנות העתידיות לבאר שבע ולפרוורים שלה. פתרון נוסף יכול להיות משולש באונברסיטה כך שרכבת שמגיעה מתל אביב לאילת תמשיך למרכז ותחזור ותמשיך דרומה לאילת, זכור לי שנסעתי ברכבת מפריז לכיוון דרום ששנכשנו לעיירה שיש בה תחנת קצה ונכנסנו לתחנה וחזרנו מעל לקילומטר אחורה על אותה מסילה שהגענו ממנה עד למשולש וממנו המשכנו, נסיעה בסדר גדול ממרכז הארץ לאילת הארכת הנסיעה בעשר דקות בשביל להגיע למרכז, שווה את זה, המשלוש גם יכול להיות בין האוניברסיטה למרכז במידה ויש אפשרות כזו.
ממש ממש לא
למה אתה חושב שמספר הנסיעות לב"ש מרכז יצומצם? התדירות לאילת (ולדימונה, לצורך העניין) לא תהיה גבוהה כל כך, והיחס יהיה משהו כמו 4:1 לטובת ב"ש-מרכז (חלק מהרכבות יגיעו מאשקלון). לאחר ההכפלה לא תהיה בעיה להכניס שם רכבת אפילו כל 10 דקות. אין שום צורך שהקו לאילת יעבור בתחנת ב"ש-מרכז. מי שרוצה להגיע משם לאילת (כשיהיה קו כזה) יוכל פשוט להחליף בתחנת האוניברסיטה.
 

four seasons

New member
זה כמובן תלוי ביחס למספר...

ממש ממש לא
למה אתה חושב שמספר הנסיעות לב"ש מרכז יצומצם? התדירות לאילת (ולדימונה, לצורך העניין) לא תהיה גבוהה כל כך, והיחס יהיה משהו כמו 4:1 לטובת ב"ש-מרכז (חלק מהרכבות יגיעו מאשקלון). לאחר ההכפלה לא תהיה בעיה להכניס שם רכבת אפילו כל 10 דקות. אין שום צורך שהקו לאילת יעבור בתחנת ב"ש-מרכז. מי שרוצה להגיע משם לאילת (כשיהיה קו כזה) יוכל פשוט להחליף בתחנת האוניברסיטה.
זה כמובן תלוי ביחס למספר...
רכבות כולל והיחס בין נסיעות לב"ש מרכז, דימונה, אילת ושאר תחנות מתוכננות בעתיד בתוואי, עדיין אני חושב שנסיעה ממרכז או צפון הארץ לאילת מצדיקה עצירה בתחנת מרכז ובאמצאות משולש להמשיך לאילת, זה קורה באירופה שהנסיעות שם ארוכות יותר (מה הסיפור של הזמן, חוזמזה ממש משעשע אותי התלונות על אורך הנסיעה לירושלים, לפחות אצלי הזמן לא מהווה בעיה, זה זמן שאני יכול להעביר אותו במספר דרכים, מנוחה, צפיה בנוף, קריאה, עבודה עם מחשב נייד, שיחה, נאמר שאדם עובד במתחם מלחה או גר באיזור, נסיעה באוטובוס לתחנה המרכזית ואחר כך המתנה לאוטובוס שיקח אותך למלחה, תקח הרבה יותר זמן, אותי אישית מטריד יותר פקקי תנועה, זהום אוויר, רעש של אוטובוס, צפיפות). עוד משהו לגבי זמן, תמיד ניתן לתכנן ולצאת יותר מוקדם ושוב היתרון הגדול של הרכבת מבחינתי היא החל מתחושת רוגע, בטיחות, מרחב שאין אותה לא בנהיגה ברכב ולא בנסיעה באוטובוס (צפיפות והעדר מרחב)
 

mucool2

New member
למה לערבב?

זה כמובן תלוי ביחס למספר...
רכבות כולל והיחס בין נסיעות לב"ש מרכז, דימונה, אילת ושאר תחנות מתוכננות בעתיד בתוואי, עדיין אני חושב שנסיעה ממרכז או צפון הארץ לאילת מצדיקה עצירה בתחנת מרכז ובאמצאות משולש להמשיך לאילת, זה קורה באירופה שהנסיעות שם ארוכות יותר (מה הסיפור של הזמן, חוזמזה ממש משעשע אותי התלונות על אורך הנסיעה לירושלים, לפחות אצלי הזמן לא מהווה בעיה, זה זמן שאני יכול להעביר אותו במספר דרכים, מנוחה, צפיה בנוף, קריאה, עבודה עם מחשב נייד, שיחה, נאמר שאדם עובד במתחם מלחה או גר באיזור, נסיעה באוטובוס לתחנה המרכזית ואחר כך המתנה לאוטובוס שיקח אותך למלחה, תקח הרבה יותר זמן, אותי אישית מטריד יותר פקקי תנועה, זהום אוויר, רעש של אוטובוס, צפיפות). עוד משהו לגבי זמן, תמיד ניתן לתכנן ולצאת יותר מוקדם ושוב היתרון הגדול של הרכבת מבחינתי היא החל מתחושת רוגע, בטיחות, מרחב שאין אותה לא בנהיגה ברכב ולא בנסיעה באוטובוס (צפיפות והעדר מרחב)
למה לערבב?
רכבות לבאר שבע ייכנסו לבאר שבע מרכז, רכבות לאילת ייסעו לאילת, ולא ייכנסו לתוך באר שבע. מי שירצה להגיע ברכבת מבאר שבע מרכז לאילת, יחליף בתחנת האוניברסיטה. נורא פשוט, למה לסבך? זה לא שבאר שבע היא איזה עיירה נידחת בדרך לאילת. אין כל רע בקווי רכבת שיסתיימו שם.
 

four seasons

New member
פשוט זה ישפיע על מס' רכבות...

למה לערבב?
רכבות לבאר שבע ייכנסו לבאר שבע מרכז, רכבות לאילת ייסעו לאילת, ולא ייכנסו לתוך באר שבע. מי שירצה להגיע ברכבת מבאר שבע מרכז לאילת, יחליף בתחנת האוניברסיטה. נורא פשוט, למה לסבך? זה לא שבאר שבע היא איזה עיירה נידחת בדרך לאילת. אין כל רע בקווי רכבת שיסתיימו שם.
פשוט זה ישפיע על מס' רכבות...
שיסיימו במרכז, אבל באמת שאני לא יודע, זה תלוי במה שיתוכנן בעתיד.
 

fireman

New member
רכבת ישראל לא יכולה לצמצם את

ערן יש משהו שכדאי לקחת בחשבון...
שכאשר הפעילות תעבור לאוניברסיטה כאשר הקו יתארך לאילת, מס' הרכבות שיגיע למרכז יצומם למינימום, זה המחיר של תחנת קצה כאשר לפניה יש קו מעבר עמוס, כמובן שמה שיקבע הוא מספר קווים ותחנות דרומה לאוניברסיטה עד אילת והתזמון שלהם. לגבי מסוף מכורה סמוך ומחובר לאוניברסיטה (משהו כמו זה שסמוך לטדי בירושלים באזור מלחה), הוא יכול להיות של הקווים העירוניים והפרווריים של ב"ש, יש לקחת בחשבון שהאוניברסיטה תשרת נוסעים שמגיעים מאילת ודימונה ושאר התחנות העתידיות לבאר שבע ולפרוורים שלה. פתרון נוסף יכול להיות משולש באונברסיטה כך שרכבת שמגיעה מתל אביב לאילת תמשיך למרכז ותחזור ותמשיך דרומה לאילת, זכור לי שנסעתי ברכבת מפריז לכיוון דרום ששנכשנו לעיירה שיש בה תחנת קצה ונכנסנו לתחנה וחזרנו מעל לקילומטר אחורה על אותה מסילה שהגענו ממנה עד למשולש וממנו המשכנו, נסיעה בסדר גדול ממרכז הארץ לאילת הארכת הנסיעה בעשר דקות בשביל להגיע למרכז, שווה את זה, המשלוש גם יכול להיות בין האוניברסיטה למרכז במידה ויש אפשרות כזו.
רכבת ישראל לא יכולה לצמצם את
כמות הרכבות מבאר שבע מרכז, התחנה הזאת היא השמנת שלהם בבאר שבע בעוד תחנת צפון היא בסה"כ הדובדבן, גם אחרי השדרוג. גם קו עיירות הפיתוח יתחיל בתחנת באר שבע מרכז ויסתיים בבאר שבע מרכז, זו בעצם הסיבה העיקרית לשדרוג התחנה ולא הקו לדימונה שבאופן כללי לתחנת באר שבע מרכז אין שום קשר אליו. תחנת באר שבע אוניברסיטה תהיה תחנת החלפה נטו, לא מעבר לזה, אם מישהו כאן חושב שבאיזושהי צורה תחנת האוניברסיטה תהפוך לתחנה הדומיננטית בבאר שבע בידו טעות מרה. תחנת באר שבע מרכז תמשיך להנות ממקסימום תדירות אפשרית. אני אתקן במעט את מה שכתב mucool2 עם פתיחת הקו לדימונה היחס באמת יהיה 1:4 לכל כיוון (עם 16 רכבות ליום בכל כיוון) אבל! הרכבת שתצא לדימונה ככל הנראה לא תמשיך צפונה אלא תסיים בבאר שבע אוניברסיטה כתחנה סופית והנוסעים יעברו אל הרכבת צפונה היוצאת מרכז. לאחר שיוכפל הקו בין ב"ש לת"א היחס עוד יילך ויצטמצם ללא גריעה בכמות הרכבות היוצאות מב"ש מרכז..... אבל לכו תדעו, אולי נופתע ולרכבת ישראל יהיה כדאי להפעיל קו שירות ישיר דימונה ת"א ללא החלפה באוניברסיטה, בכל מקרה זה לא יבוא ע"ח רכבות היוצאות מב"ש מרכז.
 

fireman

New member
../images/Emo41.gifוהנה צ'ופר ע"ח הבית

רכבת ישראל לא יכולה לצמצם את
כמות הרכבות מבאר שבע מרכז, התחנה הזאת היא השמנת שלהם בבאר שבע בעוד תחנת צפון היא בסה"כ הדובדבן, גם אחרי השדרוג. גם קו עיירות הפיתוח יתחיל בתחנת באר שבע מרכז ויסתיים בבאר שבע מרכז, זו בעצם הסיבה העיקרית לשדרוג התחנה ולא הקו לדימונה שבאופן כללי לתחנת באר שבע מרכז אין שום קשר אליו. תחנת באר שבע אוניברסיטה תהיה תחנת החלפה נטו, לא מעבר לזה, אם מישהו כאן חושב שבאיזושהי צורה תחנת האוניברסיטה תהפוך לתחנה הדומיננטית בבאר שבע בידו טעות מרה. תחנת באר שבע מרכז תמשיך להנות ממקסימום תדירות אפשרית. אני אתקן במעט את מה שכתב mucool2 עם פתיחת הקו לדימונה היחס באמת יהיה 1:4 לכל כיוון (עם 16 רכבות ליום בכל כיוון) אבל! הרכבת שתצא לדימונה ככל הנראה לא תמשיך צפונה אלא תסיים בבאר שבע אוניברסיטה כתחנה סופית והנוסעים יעברו אל הרכבת צפונה היוצאת מרכז. לאחר שיוכפל הקו בין ב"ש לת"א היחס עוד יילך ויצטמצם ללא גריעה בכמות הרכבות היוצאות מב"ש מרכז..... אבל לכו תדעו, אולי נופתע ולרכבת ישראל יהיה כדאי להפעיל קו שירות ישיר דימונה ת"א ללא החלפה באוניברסיטה, בכל מקרה זה לא יבוא ע"ח רכבות היוצאות מב"ש מרכז.
והנה צ'ופר ע"ח הבית
תחנת באר שבע מרכז, אחת מהתמונות הראשונות שצילמתי בדיגיטלית שלי.
 

mucool2

New member
זאת אשליה אופטית

למה המסוט בתמונה טוב?
הוא לא קרוב מדי לקצה המסילה?
זאת אשליה אופטית
ה"קרון" האחרון של האייסי עומד כולו בינו לבין קצה המסילה. יש שם מקום לקטר שלם.
 

fireman

New member
בדיוק, המסוט הזה מיועד לחיוג קטר

זאת אשליה אופטית
ה"קרון" האחרון של האייסי עומד כולו בינו לבין קצה המסילה. יש שם מקום לקטר שלם.
בדיוק, המסוט הזה מיועד לחיוג קטר
בלבד. בובו נכנס לשם בלי בעיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה