מה הולך עם גופים?

גן חיות

New member
מה הולך עם גופים?

קבלתי משימה ממנהל בית הספר "לטפל באקווריום". כרגע יש בו הרבה גופי(איזה תלמיד מביא את כל הצאצאים שמושרצים אצלו. מה אפשר/כדאי להוסיף כדי שיהיה יפה ומעניין(המנהל אישר לי תקציב כי יש ביקור חשוב ורוצה לעשות רושם). איזה דבים אפשר לשים עם גופיים שיהיו צבעוניים או מעניינים? האקווריום 70 ס"מ פנורמי. יש פילטר, חימום , צמחי פלסטיק, חצץ. אשמצ להצעותיכם. תודה.
 

MaaYan B23

New member
אולי קודם..

תציע לבחור ההוא שלא יביא יותר את השרצים שלו, אגב, אחרי תקופה קצרה כל האקווריום יתמלא בגופים. עכשיו פרט: נפח האקווריום? איזה פילטר? איזו דקורציה [פרטים]? וכמה גופים יש עד עכשיו? ----- אגב, המקרה הזה רק מראה עד כמה כל בית ספר מנסה הכל בשביל לנפח לעצמו את האגו - במקום לדאוג לענייני חינוך [לא שאני אומר שאקווריום זה לא דבר שלא לומדים ממנו].
 

גן חיות

New member
אקוורים בבית ספר

לצערי ההערה העוקצנית שלך בהחלט צודקת במקרה הזה(המנהל לא מקשיב לכלום. בקיץ הערתי לגבי ירוקת ושמש והוא אמר לי "ירוקת זה טוב לדגים" עכשו הוא החליט להזיז את האקווריום כי הוא רוצה לנצל את הקיר במקום הקודם. אבל, יש בתי ספר שזה לא כך. וכיוון שאני תקועה שם(כי בטעות חשבתי שהוא רוצה פינת חי לטות בע"ח וילדים ולא רק בשביל הרושם), אם כרגע יש תקציב וגם קצת שיתוף פעולה ממנו(בגלל הביקור) בעניין דרכי פעולה בבית הספר, שווה לנסות. יש פילטר פנימי טוב(לא ביולוגי). הנפח בטח מהשהו כמו 20 ליטר או קצת יותר. חוץ מהחצץ וצמחי פלסטיק, אין עוד דקורציה. נניח שלא יגיעו עוד גופים - נכון להיום יש אולי 15 בגדלים שונים(הרוב קטנים).
 

MaaYan B23

New member
משהו מוזר..

1. פילטר טוב אך לא בילוגי - איזה פילטר זה בדיוק, דגם חברה? בשביל אקווריום שיהיה יפה ומשגשג - חובה פילטר ביולוגי. 2. אקווריום 70 ס"מ, אך 20 ליטר.. איך זה הגיוני? מה מידות האקווריום? 3. הגופים יתחילו להתרבה במהירות די גדולה כשיתבגרו - כמובן שזה במידה והתנאים טובים ויש מקומות מסתור. -------- בכל אופן, אני חושב שבשביל אקווריום טוב, עדיף להתחיל הכל מהתחלה, כלומר הרצת אקווריום מחדש, עיצוב ואוכלוסייה חדשה. אפשר לדעת מה התקציב שעומד לרשות האקווריום?
 

גן חיות

New member
אקווריום

אוקיי - נתחיל מחדש.(ותודה רבה על הסבלנות!!) נניח שאני מוציאה את כל הגופים ומחלקת לתלמידים שיש להם אקווריום ורצון וידע לטפל(יש כמה כאלה). נניח שנתחיל מחדש. תקציב - לא ידוע. נאמר לי תשקיעי כי אישרתי ומצד שני לא נאמר סכום(אני מניחה שהכוונה כמה שפחות!!!!!! האקווריום 70 ס"מ פנורמי. לא בטוחה לגבי נפח מדויק. יש טרמוסטט וחימום. אין משאבה שרק מכניסה אוויר או אבן אוויר(וזה כנראה לא יתוקצב) לא ידוע מה החברה או הדגם של הפילטר.(אין פרטים בנמצא ואם היה כתוב פעם על הפילטר עצמו, זה כבר לא קריא. זה פילטר בגודל סביר לאקווריום כזה, מהסוג שעומד בצד שאוקווריום או נתלה שם מבפנים. יש חצץ אבל לא מספיק כדי למנוע מהצמחים מפלסטיק לצוף. יש הרבה צמחי פלסטיק. הבעיה שוב זה שהתקציב בלתי ידוע אך מוגבל. אבל המנכל רוצה יפה ומרשים בלי השקעה רצינית נוספת כי בשנה שעברה הוא השקיע הרבה כסף וקנה שלושה אקווריומים(כל הדגים מתו בחופשת הקיץ) וציודם. כרגע גם האחד הזה שפעיל מקרטע. האמת, גם בכלובים וציוד לפינת חי הוא השקיע שנה שעברה וזה על הפנים. הוא אומר שיש תקציב ותקני חיות אבל מצד שני הוא כועס שבקבוקי המים כל הזמן נהרסים על-ידי הילדים אז אמר לי להביא קערות פלסטיק במקום. אני מנסה לעשות את הטוב ביותר בתנאים של חוסר תקצי וחוסר הבנה.
 

MaaYan B23

New member
לפי דעתי,

זה בזבוז זמן. אם הוא לא מתכוון להשקיע כל הזמן - כולל חופשות, אז חבל על הזמן בכלל להוציא אפילו שקל על האקווריום. בכל אופן, אקווריום 70 ס"מ פנורמי סטנדרטי הוא כ-85 ליטר. צריך לאקווריום כזה פילטר חיצוני טוב [קטן אך טוב], גוף חימום סביר.. וגם משאבת אוויר. מן הסתם לא הייתי מתחיל בכלל להשקיע בצמחייה, אם אז כמה אנוביות. בקשר לשאר דקורציה, זה עניין של העיצוב עצמו - אני משאיר לך. במקרה של תקציב מוגבל, עדיף להתחיל לחפש ציוד יד שנייה מאשר לקנות חדש.
 
אפילו אנוביות לא....

אבל כמו שאמרת אם לא ישקיעו באקווריום בחופשות אז מה זה שווה בכלל?
 
למעלה