מה ההשפעה של האם על דימוי הגוף של הבת?

דימוי גוף והתמודדות עם אכילה

המאמר מתאר נכון את המצב - אמהות משפיעות מאד על דימוי הגוף של הבנות. לא צריך רק להאשים את התקשורת שמציגה דוגמניות דקיקות. אמהות צריכות לזכור שהתיחסותן לדימוי הגוף של עצמן, התיחסותן לדימוי הגוף של ילדיהן (לא רק בנות), אמירות שלהן על מה שרואים מסביב, התיחסותן לאוכל, לבגדים וכו' - מאד משפיעות. התיחסות זו עלולה להוביל לבעיות שונות - בעיות אכילה, בטחון עצמי, קשרים חברתיים ועוד. ראו הוזהרתן.
 

שלחופה2

New member
אני כבר שנים עם הפרעות אכילה

וחלק מזה בגלל אמא שלי. אני ממש לא מאשימה אותה בכלום אבל תיזהרו- אם זה בהערות לגבי התפתחות הגוף, בגדים, אכילה אפילו רמזים לא מילוליים כמו מבטים בזמן הארוחה
 

אנילה1

New member
לפי דעתי לכולנו יש הפרעת אכילה. וזה לא קשור

לאמא שלנו, יש לי סיפור על זה. ישבתי בקניון איילון באיזור האוכל, קומה מתחת ליס פלנט. לידי התיישבה בחורה צעירה, שמנמונת. נראה שלבשה מכנסים מספר 42. היא קנתה אוכל סיני, איגרול, ומנת בשר עם נודלס. המנה הייתה ממש גדולה. הסתכלתי עליה וחשבתי שהיא כנראה מגזימה באכילה, ולכן היא שמנמנה. ומצד שני חשבתי גם, שיופי שהיא לא מתביישת לאכול כל כך הרבה אוכל בפרהסיה. כעבור כמה זמן, ראיתי שהיא אכלה את האיגרול, ומהצלחת עם הנודלס ומנת הבשר היא טעמה ממש מעט. כעבור כמה זמן היא קמה וזרקה את רוב האוכל לפח. ההתנהגות הזאת הקפיצה לי את כל הפיוזים. המחשבות רצו לי בראש, למה לזרוק אוכל טוב לפח אם לא אוכלים אותו. למה היא לא קונה רק אגרול ורק נודלס. לא חבל על הכסף? המחשבות האלה מקורן בחינוך בצל השואה שקבלתי בבית, ובנוסף גם החינוך של המדינה בתקופת הצנע, השורה התחתונה של החינוך הזה ש"אוכל לא זורקים". כל המחשבות האלה הם הפרעות אכילה. אין נשים, ועכשיו גם גברים, שנקיים ממחשבות על אוכל. מחשבות על אוכל לא באים רק מאמא, כל החברה המודרנית נגועה בהם. תראו כמה תוכניות אוכל יש בטלוויזיה. כשאנחנו צופות בתוכניות אפייה כמו של קארין גורן, אי אפשר לא לחשוב על כמה חמאה היא מכניסה למתכון. ולעשות מייד חישובים כמה קלוריות וכמה קולסטרול יש בעוגות שלה. עצם המחשבה הזאת היא הפרעת אכילה. כשהייתי קטנה, אף אחד לא חשב מחשבות כאלה. עוגה הייתה עוגה ולא קלוריות כמו היום, מותר היה לאכול עוגות בכייף. דיאטות שונות הן גם הפרעות אכילה. הן מאלצות אותנו לחיות על סף רעב, אם אנחנו רוצים לשמור על רזון. אחד הסימנים להפרעה אכילה של דיאטות היא הופעת חלומות על אוכל נחשק. זה גורם לכך שכל הזמן נצטרך להלחם בחלומות האלה מי שאוכל בכמות שהגוף זקוק לו, לא מפתח חלומות על אוכל.
 

כבשה200

New member
מסכימה איתך שלחברה

יש מקום מאוד גדול בהפרעות אכילה. החל מאידיאל הרזון המוכת ע"י מעצבי האופנה, הדוגמניות והנשים שרואים בטלויזיה וכלה בפרסומות ל"אוכל בריא" יותר. אבל אין ספק שאם אמא שלך הייתה מאוד ביקורתית כלפי המראה שלך שהיית קטנה יש לכך השפעה מאוד גדולה על ההתיחסות שלך לאוכל כבוגרת. השבוע הייתי בסופר וראיתי אם ובתה עושות קניות, הבת, כבת 9-10 בערך, משקל נורמלי לגיל מאוד רצתה חטיף מסויים , דווקא לא מסוג החטיפים שנחשבים ללא בריאים והאם לא רק שלא קנתה לה אלא גם אמרה "את רוצה להיות שמנה ומכוערת"?? איך את חושבת שילדה שגדלה אם אמא שמעירה לה הערות כאלו, ובטח מעירה לה כל הזמן על מה שהיא מכניסה לפה תתייחס לאוכל שתהיה גדולה?
 

אנילה1

New member
בילדותי אמא שלי לא אמרה לי כלום לגבי אוכל.

אכלתי כפי שרציתי והייתי בסדר, אבל היום הייתי נחשבת לשמנמנה. אין לי דימוי גוף שלילי, זה לא אומר שאין לי הפרעות אכילה. המקור להפרעות שלי הוא החברה והמדיה. אנחנו מופצצים בתמונות של יפיפיות רזות, במאמרים על דיאטות ועל אוכל, כך שגם אני מרגישה חובה אישית לעשות משהו בנידון אחרת אני לא מרגישה מעודכנת. ברור שגם צריך לעשות ספורט. הורי לא עשו ספורט. אף אחד מהדור של הורי לא עשה ספורט. מושג הספורט במכוני הכושר זאת המצאה מסחרית של אולי 30 שנה בארץ. אולי יותר אולי פחות. לא ממש מעודכנת.
 
למעלה