מה ההבדל המעשי בין אור ירוק מהבהב

  • פותח הנושא eb24
  • פורסם בתאריך

eb24

New member
מה ההבדל המעשי בין אור ירוק מהבהב

לבין אור צהוב ?
 

Dod D

New member
ירוק מהבהב הוא ירוק לכל דבר

הוא רק מתריע שבקרוב הרמזור יתחלף לצהוב שבו כאמור אסור להכנס לצומת.
 

eb24

New member
זה לא מה שכתוב בבנק השאלות

המצורף לספר התיאוריה. לפי האמור שם, משתמע שההתייחסות דומה לאור צהוב
 

דר דרעק

New member
תלוי

בדרך עירונית יש להתייחס אליו ככתום ובדרך בינעירונית כירוק
 

דר דרעק

New member
תלוי

בדרך עירונית יש להתייחס אליו ככתום ובדרך בינעירונית כירוק
 

eb24

New member
כוונתי, לפי החוק איך צריך לפעול

כאשר הירוק מהבהב, ומה ההבדל בינו לבין צהוב ?
 

offirla

New member
זה לא קשה... זה דווקא קל!

אני מאמין כי אתה אדם נבון וכי לאחר שתקרא היטב את הוראת הרמזורים שצירפתי כאן למטה אתה תבין לבד. אבל אם במקרה לא הבנת את ההוראה, צירפתי הסבר שלי או יותר נכון כיצד אני מבין את הוראת הרמזורים, למטה. להלן הוראת הרמזורים.... הוראת האור הירוק: התקדם. מותר לנסוע ישר, ימינה ושמאלה, אלא אם תמרור הוריה המורכב מעל לרמזור מורה אחרת. אם מופיע אור ירוק מהבהב – פירושו: האור הירוק מסתיים ועומד להופיע האור הצהוב. הוראת האור הצהוב: (א) המתקרב לצומת יעצור כאמור בתמרור ה-1 (אור אדום ברמזור) אלא אם הנהג אינו יכול לעצור לפני הצומת בבטחה, מי שנכנס לצומת יפנהו מיד. (ב) אם מופיע אור צהוב מהבהב – התקדם בזהירות תוך שמירה על הוראות כל דין או הוראת התמרורים שבצומת. הסבר שלי - כאשר האור הירוק מהבהב ואתה לפני קו העצירה מומלץ כי תוריד את הרגל שלך מדוושת הדלק ותתכונן לעצירה (עלי ידי שימוש קל בדוושת הבלם) לפי הוראת האור הצהוב ברמזור. אם לדעתך אתה לא תספיק לעצור את הרכב בביטחה (!!!) בגלל מהירות יחסית גבוהה שבה נהגת או בגלל שאתה כבר קרוב לקו העצירה - כאן אין ברירה אלא לסחוט את דוושת התאוצה.
 

be_roo

New member
לא מאיצים לפני צומת

המהירות צריכה להתאים למרחק כך שיהיה ניתן לעבור בירוק חוקי או לעצור בבטחה. צומת הוא המקום המסוכן ביותר בכביש עם התאונות הכי קשות.
 

offirla

New member
באמת.....

איפה כתוב בחוק שאסור להאיץ לפני צומת? כן כתוב בחוק על נוהג רכב הרואה עצמו שיכול להיות מעורב בתאונת דרכים ממשית - להימנע ככל האפשר על ידי שימוש באמצעי השליטה, אחד מהם או שניים מהם: תאוצה - בכדי לנסות לברוח. בלימה - משיכת זמן ואולי הקטנת עוצמת הפגיעה היגוי - סטייה בניסיון הימלטות.
 

be_roo

New member
לא כתוב בשום חוק, פרט לזה שמדבר על

חובת הזהירות הכללית. אם החלטת שבכביש מסויים מתאים לנסוע במהירות X אז כשמתקרבים לצומת מאיטים או מקסימום שומרים על אותה מהירות, בטח שלא מחליטי םשדווקא בצומת אפשר לנסוע מהר יותר. לא מדובר על חוק אלא על בטיחות.
 
../images/Emo45.gif

בספר התמרורים נכתב כי אם מופיע אור ירוק מהבהב והנוהג קרוב לצומת, אז ימשיך בנסיעה (לא כתוב יאיץ). אם הנוהג רחוק מהצומת אז יאט.
 

wil

New member
אני חושב שהכוונה היא בירוק מהבהב.

ההתקרבות לצומת כמובן תוך שמירה על מהירות X (בהתאם לתנאי הדרך!) או אפילו הרמת הרגל מהגז, אבל אם הרמזור הירוק מתחיל להבהב, ומקבלים החלטה שנותר מספיק זמן לכניסה לצומת עוד בירוק - בהחלט ניתן ורצוי להאיץ ולחצות את הצומת בירוק. (כמובן מדובר בהאצה למהירות שפויה). זכור לי אפילו מקרה משיעור נהיגה בו התקרבתי לצומת, הירוק התחיל להבהב, וזכיתי לשבחים מהמורה על התגובה ההחלטית להאיץ ולעבור את הצומת עדיין בירוק.
 

Krishi

New member
אמממ

כביש של 80 קמ"ש אני עד עכשיו נסעתי 60 קמ"ש מה כל כך נורא בזה שאם אני אראה ירוק מהבה אני אאיץ ל-80 קמ"ש? חוקי למהדרין
 

be_roo

New member
תיקון: ודאי שכתוב בחוק

מפאת השעה המאוחרת אמש, המח סירב לעבוד. תקנה 52 מפרטת רשימה של מקומות בהם חובה להאט, אחד מהם הוא מעבר חציה שקיים כמעט בכל צומת, פרט לעובדה שתקנה 51 מחייבת מהירות נסיעה המתאימה לתנאי הדרך וכאמור אם החלטת שאפשר לנסוע X, אז להוסיף ל-X הזה 10 קמ"ש דווקא כאשר חוצים את הצומת, זה מנוגד לכל הגיון. זה שרבים עושים זאת לא הופך את זה לחוקי, לבטיחותי או לנכון. תקנה 51: "לא ינהג אדם רכב אלא במהירות סבירה בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה, באופן שיקיים בידו את השליטה המוחלטת ברכב." תקנה 52: "בכפוף לאמור בתקנה 51 חייב נוהג רכב להאיט את מהירות הנסיעה, ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש, לרבות רכבו הוא, ובמיוחד במקרים אלה: (1) בתוך שטחים בנויים מאוכלסים ובקטעי דרך שבתים בנויים לצדם ותנועת הולכי רגל מצויה בהם; (2) בדרך שאינה פנויה; (3) כשהראות בדרך מוגבלת מכל סיבה שהיא; (4) בהיכנסו לעקומות חדות ובנסעו בהן; (5) בקרבת קבוצת ילדים או בקרבת התקהלות; (6) בהתקרבו למעבר חציה; (7) בהתקרבו לפסגה או למקום שבו שדה הראיה מוגבל; (8) בירידה תלולה או ארוכה; (9) בהתקרבו לגשר צר ובעברו עליו; (10) בפגשו או בעקפו קבוצת אנשים ההולכת בסך; (11) בפגשו או בעקפו בעלי-חיים; (12) בהתקרבו אל אוטובוס העומד בתחנה ובעברו על ידו; (13) בהתקרבו אל אוטובוס, טיולית או רכב מסחרי המסיע ילדים וסומן כך, שנעצר לשם העלאת ילדים או הורדתם, ובעברו על ידו; (14) ברחוב משולב."
 

offirla

New member
יפה שהעתקת את התתקנה, אבל...

תקנה 51 מדברת על "נהיגה במהירות סבירה" לכן הכותרת של תקנה זו היא "מהירות סבירה" ואת משום מה התעלמת מאותה כותרת. תקנה 52 מדברת על "האטה", ו- "האטה" זו הכותרת שלה. תקנה 52 היא בעצם תקנת-זהירות-כללית-בנושאי מהירות והיא באה בנוסף לתקנה 21 מתי חייב נוהג הרכב לנהוג בצורה עוד יותר זהירה מבדרך כלל. וזו תקנה 21: 21. חובתו של עובר דרך (א) כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות. (ב) כל עובר דרך חייב להתנהג באופן שלא - (1) יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך; (2) יגרום נזק לאדם או לרכוש ולא יתן מקום לגרום נזק כאמור; (3) יפריע את התנועה ולא יעכבנה; (4) יסכן חיי אדם. (ג) לא ינהג אדם רכב בקלות ראש או בלא זהירות, או ללא תשומת לב מספקת בהתחשב בכל הנסיבות ובין השאר בסוג הרכב, במטענו, בשיטת בלמיו ומצבם, באפשרות של עצירה נוחה ובטוחה והבחנה בתמרורים, באותות שוטרים בתנועת עוברי דרך ובכל עצם הנמצא על פני הדרך או סמוך לה ובמצב הדרך.
 

be_roo

New member
מה זה משנה? מה הטעם להסיט את הויכוח

להתנצחות של העתקת תקנות. הנקודה היא שאם החלטת שבכביש מסויים אפשר לנסוע X בבטחה, להגביר את המהירות דווקא בהתקרבות לצומת זה נוגד כל הגיון בטיחותי.
 

8-AN

New member
תבינו ספר לימוד לתיאוריה

או את או כל דבר אחר...לא = לחוק בהכרח. לדוגמא העניין הזה. ירוק על כל מתכונתיו = ירוק! צהוב\אדום = אדום!(כן) אדום צהוב=אפשר אולי לייחס את זה לירוק מהבהב=אדום אבל להתכונן לנסיעה(בתכלס תצפה לראות לפחות שני טייסים עוקפים אותך עד שאתה מתחיל לנסוע כשאתה רואה את הירוק)
 

wil

New member
לא מדוייק. (אבל כמעט)

ירוק=ירוק מהבהב= מותר להיכנס לצומת כאשר הוא פנוי. ההבהוב רק נועד להוסיף אינפורמציה - אם אתה מספיק קרוב ותוכל להיכנס לצומת עוד בירוק - אפילו תן עוד גז וחצה את הצומת (כאשר ניתן להיכנס לצומת עוד בסוף הירוק, כן?) אם אתה רחוק מהצומת ואין מצב להגיע לקו העצירה עוד בסוף הירוק - אז יש לך הרבה זמן לעצור בנחת. אדום=אדום+צהוב = אין להיכנס לצומת. האדום+צהוב לפני הירוק נועד רק כדי להתכונן (להניח הסנדוויץ', עיתון וכו', ואולי גם להוריד רגל מהברקס במישור ולהתחיל לתפעל את הקלאץ'.) - עדיין אסור להיכנס לצומת. (למעט קטנועים של פיצה, להם כנראה יש פטור) צהוב= אם ניתן לעצור בביטחה יש לעצור לפני הצומת. רק אם לא (נניח התחלף הרמזור מטר לפני שהגעתם לצומת, במהירות 40-50) - נכנסים לצומת. בכל מקרה יש לפנות את הצומת מייד.
 

be_roo

New member
להערכתי הבנת לא נכון את הכתוב

אם תצטט מה כתוב שם אוכל להסביר טוב יותר
 
למעלה