מה ההבדל בין פטריוטיות לפאשיזם?

yossin

New member
הגדרה ששמעתי פעם

כפטריוט, אתה אוהב את העם שלך כפאשיסט, אתה שונא את האחרים
 

Reznik

New member
הנה ההגדרות לשניהם

פטריוטיסם - לאומיות אהבת המולדת והעם, ונתינת תמיכה נלהת למדיה פאשיזם - תנועה לאומית קיצונית (שקמה באיטליה לאחר מלחמת העולם הI כיריבה מרה למפלגות הסוציאליות שבאיטליה מנהיגה בניטו מוסליני (1922)) תנועה ראקצינרית, שלטון רודני באדיבות הלקסיקוןהלועזי עיברי החדש של אלקלעי עכשיו כפי שאתה רואה פטריוט - אהבה "עיוורת" למדינה פאשיסט - זרם פוליטי מקווה שזה עזר
 

goldi san

New member
היי, למה עוורת?

ופאשיזם, לפי אייל נווה (ספר שלא ממש אושר ע"י משרד החינוך): "הפאשיזם כופר בקיומו העצמאי של היחיד ורואה את החברה כמסגרת עליונה, שבלעדיה אין לפרט כל אפשרות להתקיים. המסגרת החברתית המוחלטת היא המדינה, ולכן עליה להיות ערך עליון, יישות מוחלטת ושלמות אורגנית." זה קצת רחוק מפטריוטיות, לפחות לדעתי.
 
הבדלים

פאשיזם רואה ביחיד חלק בחברה שליחיד אין זכות קיום בלעדיה. בערך כמו בורג במכונה. האזרח צריך לשרת את המדינה ולא המדינה את האזרח. המדינה היא נצחית והיא העיקר. פאשיזם גם דוגל (בצורה מעוותת) באימוץ תורת דארווין (התפתחות המינים) במישור הבין לאומי, במובן זה שחברות נכחדות או מתפתחות. כדי לא להכחד, חברה פאשיסטית צריכה להילחם לא רק כדי להשיג השגים אלא כדי לא להתנוון. מדובר בדוקטורינה תוקפנית (ע"ע איטליה-אתיופיה). אפשר להמשיך עוד הרבה אבל זה מספיק.
 
למעלה