מה ההבדל בין מטרה לתודעה

penalcode

New member
מה ההבדל בין מטרה לתודעה

מלבד זה שמטרה(כוונה) יש בה "רוע"/חומרה יותר רבה מאשר מודעות, מה ההבדל ביניהם ? "מטרה" זה אומר כוונה לבצע עבירה . מה ההבדל בין מטרה לבין תודעה ?
 
מה ההבדל בין פורום לספריה משפטית

פורום, ענינו מתן עצות לאנשים שנתקלים בבעיה משפטית שניתן להגיב עליה בפורום, בלי גרימת נזק לשואל. ספריה משפטית, מקום שיש בו ספרים ותוכנות מחשב שניתן להעזר בהם להכין שעןרי בית למטלות שהטילו מרצים על השואל.
 

penalcode

New member
אבל

מנין הבטחון שלא נתקלתי בבעיה משפטית שניתן להגיב עליה בפורום מבלי לגרום לי לנזק?
 
הכל תלוי בטיב המילוי

סגנון השאלה וניסוחה, מעידים שזו לא בעיה שנתקלה בה מסעודה משדרות או ברקוביץ מחצור הגלילית.
 

penalcode

New member
זה יכול להטעות אותך

אתה צודק. אבל איך פונים אליכם בשאלות ? בשפה דלה ? - לא תבינו כי זו לא שפה שאתם מורגלים אליה. הדרך לשאול אותכם, היא לגשת פחות או יותר בשפה שלכם, כלומר להקפיד על ניסוח מובן (מותאם) אליכם. להסיק מסגנון השאלה מסקנות זה דבר שרק עלול לגרום לטעויות. לפעמים כשאתה מתעניין במשהו, אתה מוצא את עצמך בתוך זה עם המושגים של אותו הנושא שבו אתה מתעניין והתוצאה היא סגנון שמתאים לנושא. להסיק מסקנות מסגנון השאלה ומשאלות "חכמות" שנשאלות על ידי השואל בהמשך השירשור על היותה השאלה אמיתית או לא אמיתית, זה דבר שיכול להטעות כי אנשים שונים אחד מהשני ובהתעניינותם אחד מהשני. כל אחד מתעניין במשהו אחר. אחד מתעניין באסטרומיה אז הוא ישאל שאלות שמהסגנון שלהם תוכל להסיק שהם אסטרנומיים. וזה לא תמיד יהיה נכון. ואילו אדם אחר, לא מתעניין באסטרנומיה אלא בחוזים, פלילי וחופר וחופר בידע עם שאלות שהולכות ומשתכללות, לא מתוך בעיה אישית אלא מתוך רצון לדעת.
 

משה אחר

New member
ההבדל

תודעה זו ידיעה נטו וללא רגש. אני יודע כי כתוצאה מפעולה תגרם תוצאה מזיקה אך זה לא אכפת לי. אינני מעוניין בתוצאה המזיקה אלא בביצוע הפעולה. (חוק העונשין אף מורה כי אם המבצע אינו מעוניין בתוצאה המזיקה אך לוקח סיכון בלתי סביר בביצוע הפעולה) כוונה לעומת זאת הינה ביצוע הפעולה תוך שהמבצע חפץ בגרימת התוצאה המזיקה.
 

penalcode

New member
פעולה ומעשה

אתה אומר שתודעה זה כשהעבריין יודע שמעשה מסוים יגרום לתוצאה המזיקה. לתוצאה שהיא הפלילית או שהמעשה הוא הפלילי ? הפעולה שאתה מעונין לבצע אותה, היא גם פלילית ? - יש דבר כזה שרק הפעולה שאתה מעונין לבצע היא פלילית ואילו התוצאה היא לא פלילית ? כתבת בסוגריים "חוק העונשין אף מורה כי אם המבצע אינו מעוניין בתוצאה המזיקה אך לוקח סיכון בלתי סביר בביצוע הפעולה" - האם אתה מתכוון למחדל שהעבריין עשה מעשה מחדל?
 

משה אחר

New member
תשובה

פליליות מעשה מוגדרת בחוק ורק ע"י חוק. יש פעולות פליליות ויש פעולות שהופכות לפליליות רק כאשר מתקיימת התוצאה השלילית הנובעת מהן. למשל: אונס אינו תלוי תוצאה. הפעולה הינה פלילית. הריגה לעומת זאת הינה פלילית רק באם המעשה גרם למות אדם. אם לא, אין כאן הריגה (למרות שאולי מתקיימת עבירת התקיפה). אשר לשאלת השניה, לרוב אין הבחנה בין מעשה אקטיבי לבין מחדל או חוסר מעשה. אין זה משנה אם הסיכון הבלתי סביר נגרם ע"י פעולה או הימנעות מפעולה (מחדל).
 
למעלה