מה ההבדל בין דיגיטלי לאנלוגי ??

dvirus01

New member
מה ההבדל בין דיגיטלי לאנלוגי ??

שלום לכולם, אני מרגיש שהסביבה עושה יותר מדי בלגאן וטעויות בכל מה שקשור בשימוש במונח "אנלוגי". הרי כמה דוגמאות: 1. מצלמה דיגיטלית - מצלמה אנלוגית (הכוונה למצלמת פילם) 2. זום דיגיטלי - זום אנלוגי (כאשר פה הטעות ברורה. הכוונה לזום אופטי) 3. כבלים דיגיטלים - כבלים אנלוגים. 4. שעון דיגיטלי - שעון אנלוגי וכו... וכו.... מישהו יכול לשפוך אור אחת ולתמיד על המינוח המדוייק של "אנלוגי" ? תודה
 

Scarlight

New member
אולי

זה יעזור
 

Ludwig

New member
לדעתי...

דיגיטלי = מסופרר, שימוש בערכים מוגדרים בדידים; אנלוגי = רציף, עד כמה שה"פיזיקה" מאפשרת... 1. מצלמה אנלוגית - אומנם הפילם צפוף מאוד ואין תהליך יזום של ספרור או שימוש בערכים מוגדרים בדידים, אבל עדיף השימוש בביטוי "מצלמת פילם" (לפילם עצמו יש גרעיניות ידועה, כך שהוא איננו רציף באמת אפילו ברמת ההבחנה שלנו). 2. זום אנלוגי - אומנם הזום האופטי הינו רציף, אך הביטוי "זום אופטי" מבהיר היטב למה הכוונה, אין צורך להשתמש בביטוי "אנלוגי" למרות שאינני רואה בו שגיאה מבחינה עקרונית. 3. כְבלים דיגיטליים ואנלוגיים - אני מניח שהכוונה לכֶבלי תקשורת עבור תקשורת דיגיטלית או אנלוגית (הכֶבל עצמו הינו חומר, ואינו דיגיטלי כמובן). אני הייתי אומר "כֶבל תקשורת דיגיטלית" ו"כֶבל תקשורת אנלוגית". 4. שעון דיגיטלי לעומת שעון אנלוגי - אינני מוצא בעיה בביטויים אלו. השעונים המכאניים הם באמת "אנלוגיים" בהגדרתם, כלומר רציפים בפעולתם ותצוגתם.
 
מיוונית analogia = יחסיות

מכאן והלאה הענין נעשה יותר טכני ופחות קשור לשפה. במחוון אנלוגי מידת התנועה של המחוג יחסית לעוצמת האות הנמדד (השימוש הזה מושאל לשעון). בשידור אנלוגי רמת האות המשודר יחסית לעצמת המידע המועבר, למשל ככל שהתמונה בהירה יותר גדולה יותר האמפליטודה (מה זה? ) של האות המעביר את מידע הבהירות - זה הסבר מפושט מאד. לעומת זאת בלטינית digitus = אצבע. לשעון שתי אצבעות הנקראות מחוגים ומצביעות על השעה - סתאאאאם. בכדי לספור צריך אצבעות לכן digit (לא בלטינית) היא סיפרה. שעון דיגיטלי מראה את השעה בספרות - ספרות השעות, ספרות הדקות ולעתים גם ספרות השניות. בשידור דיגיטלי את עצמת המידע מיצג מספר. וזה כבר קשור למערכות ממחושבות. בכל המערכות הממוחשבות המידע מועבר בספרות (באופן בסיסי משמשות רק שתי ספרות, אחד ואפס) במצלמה דיגיטלית האות הנקלט, עצמת האור והצבעים, מעובדים במחשב סיפרתי ולכן המצלמה דיגיטלית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אמפליטודה = משרעת

זה ה"גובה" של הגל (ראה תמונה) והוא גודל כמותי ולא איכותי, כלומר: ככל שהמשרעת גדולה יותר, העוצמה גבוהה יותר.
 
למעלה