מה ההבדל בין אוהבת, למאוהבת?

פלטרון

New member
מה ההבדל בין אוהבת, למאוהבת?

ראיתי כבר כמה פעמים שבחורות עושות את האבחנה. גם גברים, אבל לא בזמן האחרון.. לכן ניסחתי בלשון נקבה. אז מה בעצם ההבדל? איך שאני מבין - ותקנו אותי אם אני טועה או אם יש יותר מזה - מאוהבת זה הפרפרים של ההתחלה, סוג של "הידלקות" שלא בהכרח נשארת לאחר כמה חודשים או שנה, כי יש לה נטיה לדעוך. במילים אחרות - התלהבות של חודשים. אוהבת זה רגש יציב. זה מבוסס על ההכרה של מי האדם שמולך, של מה שאתה רואה בו, ולא רק "התלהבות של חודשים". משהו כזה, או שיש בזה יותר מזה?
 

ה אiר

New member
חייבת לציין

שיש זוגות נדירים שחשים התאהבות בהמשך הקשר, לא רק בתחילתו כמו שיש זוגות שלא חשים אהבה, אלא הרגל.
 
שלום

התאהבות רגש נלוה של התלהבות פשוטה מפרטים חיצוניים באדם. אהבה רגש הרבה יותר חשוב ומשמעותי של רצון בקשר רגשי עם האדם בגלל הערכה מורכבת לאופיו האמתי.
 

lllMangalll

New member
עניין של סמנטיקה, זה לא ממש משנה איך אתה

קורא לזה, זה משנה איך אתה מרגיש. כבר נתקלתי באנשים שקראו אהבה לדברים שלא הייתי קוראת להם אפילו "התלהבות"...
 

פלטרון

New member
כן, אבל מהאחורי המסנטיקה כנראה יש הבדל אמיתי

כלומר 2 שלבים, שאנשים שמים לב שאחד מגיע ראשון והשני שני. שאחד זמני, והשני לא. זו בערך הסיבה שאני שואל. אם יש שני שלבים, אז מה ההבדל ביניהם?
 

RieM

New member
בוא נאמר ככה

אם היא מאוהבת בך, היא תישאר איתך עד קץ כל הדורות. אם היא אוהבת אותך ומעידה עליך שאתה אדם מדהים, מיוחד, רב פעלים, משכמך ומעלה ועוד כהנה וכהנה סופרלטיבים - צפה פגיעה ! האחד, רגש אמיתי וללא סייגים. השני, מס שפתיים שנועד בעיקר עבור הסביבה החיצונית.
 

פלטרון

New member
אתה יכול להסביר את השני..

אני מכיר רגש אחד, קוראים לו אהבה. אז לא ברור לי מה ההבדל בין אוהבת ומאוהבת. ממה שאתה כותב, מאוהבת = אהבה. אז מה זה אוהבת? כמו אוהבת גלידה/רכב/מסעדה, רק לבן אדם? בוא נאמר אחרת, אוהבת זה לא רגש שיש להורים? אז מה הבעיה שיהיה את אותו הרגש לבן זוג? זה נראה לי רגש חזק ויציב, לא? אתה רואה, הודעות כמו שלך מצליחות לבלבל לי את המונחים מחדש..
 

RieM

New member
אהבה

היא רגש קמאי, אינסטינקטיבי ובלתי נשלט, שכל נסיון לבטא אותו במילים סופו להיכשל. אהבה מורכבת מהרבה דברים, אבל אין לה דבר או חצי דבר עם השכל הישר. ברוב המקרים אנשים אפילו לא יכולים לשים את האצבע מדוע הם אוהבים את מאן דהוא אך לא את פלוני אלמוני. אני באופן אישי חושב שזה קשור לרובד הלא מודע בנו המכיל בתוכו אלמנטים אנרגטיים ופיזיים גם יחד החוברים לכדי תחושה כוללת. זה מסוג הדברים שיודעים אותו באמת רק כאשר מגיעים למקום שלו. אפשר לדמיין אותו, לחשוב עליו או לפנטז את תחושתו, אך בסופו של דבר כל נסיון לכמת או לקיים אותו בכוח, רק יגרום לכך שנהיה לידו ולא בתוכו. שמתי לב לא אחת שלא מעט אנשים (ובעיקר נשים) כאן בפורום מדברים על אהבה במונחים מאד שכלתניים אך חסרי אותו ניצוץ מופלא שגורם לקסם לקרות. ובכן, אותו קסם הוא בדיוק אותה תשוקה, אותה כמיהה, אותו רצון לבן/בת הזוג שגורם לנו לרצות להיות לצידן/ם ללא תנאי. וזה בדיוק ההבדל בין מילים הנאמרות מהפה אל החוץ בזכותה של האהבה, לבין התחושה האמיתית אותה חשים כאשר מאוהבים באמת ובתמים. מפאת השעה המאוחרת (וגם מכיוון שהכברתי מילים מעבר לנדרש) אסיים כאן בתקווה שהבנת את כוונתי. לילה טוב ...
 

פלטרון

New member
אם אני עושה 1+1..

אז מאוהבת = הרצוי = הקסם = האהבה. אוהבת = צפה פגיעה. אבל.. לפי דבירך אוהבת = לא אהבה. אתה מבין מה הבעיה שלי פה?.. שזה על אותו שורש. טוב חרפנו מספיק.. הבנתי מדבריך מה רצוי ומה לא. זה מה שחשוב.
 

RieM

New member
מתוך היכרותי עם המין הנשי

כשהן מאוהבות ובתוך סערת רגשות - אף אחד לא יכול להן. אבל כשהן מדברות על אהבה, זה נשאר בעיקר כדיבורים. מה שאני רוצה לאמר זה שהרבה אנשים מדברים על אהבה, אבל רק מעטים באמת חווים אותה. כל השאר עוסקים בשכנוע עצמי ושכנוע הסביבה. לדעתי, כשבאמת אוהבים - לא צריך אישור לכך מאף אחד.
 

elena20

New member
אני אף פעם לא הבנתי את ההבדל

ולמה אמור להיות הבדל, מבחינתי זה אותו דבר. בתחילת הקשר אני קוראת לזה "הידלקות" ואח"כ יש עוברת ל"אוהבת".
 
ההבדל בין אוהבת למאוהבת הוא

שאם לבחורה מאוהבת , תהיה אופציה נוספת להכיר מישהו אחר.... היא לא תבחין באופציה הזאת כי כל האנרגיה שלה עכשיו עסוקה במושא ההתאהבות שלה ורק בו היא מרוכזת ולכן היא לא רואה ממטר כל מה שקורה סביבה . לעומת זאת, בחורה שאוהבת מישהו, האנרגיה שלה כבר מתפזרת לעוד מקומות . ולכן , אם מזדמן לה להכיר עוד בן אדם , יש מצב שהמשפט הראשון שהיא תגיד לו לא יהיה " יש לי בן זוג " אלא קודם תבחן את הבן אדם ואת השווי שלו. נכון שיש לה אהבה כלפי אדם אחר , אבל אהבה זה משהו שאפשר לחלק בין הרבה אנשים . והתאהבות זה אנרגיה שמופנת כלפי אדם ספציפי אחד.
 

ליאן.

New member
התאהבות

זו מחלה לכל דבר ועניין. יש לך חום, כאבי בטן, הזיות..
 
למעלה