מה דע,כם על הטיעונים הבאים

מה דע,כם על הטיעונים הבאים

מדינה יהודית אינה יכולה להיות דמוקרטית, ואינה יכולה להגן על זכויות האדם. לפיכך, רק כאשר תאבד את אופייה היהודי הייחודי, במוצהר ובאופן מעשי, תוכל ישראל להיות מדינה שאפשר להצדיק את קיומה התפישה המבקשת להפוך את ישראל למדינה ליברלית-נייטרלית, או - על פי הסיסמה המקובלת היום - למדינת כל אזרחיה. [שינילה אולי זה יבהיר טוב יותר את התלבטותי באשר לישראלי/יהודי שדברנו עליו בפורום אחר]
 
סתם להתייחסות

כדאי אולי לקרוא את זה ולקבל נקודת ראיה חדשה על המונח: מדינה יהודית. אני לא מקבל שמדינה יהודית לא יכולה להיות דמוקרטית. מדינת הלכה לא יכולה להיות דמוקרטית.
 
לא צריך לבלבל בין יהודית להלכה

אני ואתה ואחרים חילוניים ובכל זאת יהודים בטיעעון ישנו טענה למדינהיהודית ולא למדינת הלכה מדינה יהודית להבדיל ממדינה ערבית לדוגמא כאשר טוענים שמינה יהודית לא יכולה להיות דמוקרטית הטענה היא שבעצם ההגדרה ישנה אפליה המנוגדת להגדרה של "שמוקרטיה" כי אם המדינה היא מדינה יהודית אזי בהכרח מי שאריננו יהודי יהיו מופלים באפליה כלשהי לא צריך מכל מילה על יהדות להפוך זאת לחרדות בניגוד לפרצקי אשר טוען שאין דבר כזה "אופי" או "צביון" למדינה אלא רק לבני אדם הרי שבפרוש יש אופי וציביון ולמדינה יהודית ישנו ציביון שונה מלמדינה מוסלמית לדוגמא
 
אני לא מסכים עם הטענה הזו

בכל מדינה, יש מיעוטים שונים. זה לא הופך את אותן מדינות ללא דמוקרטיות. ההגדרה נובעת מצורת הממשל, שיטת הבחירות וכולי. בישראל למרות היעדר חוקה שאמורה בין השאר לשמור שהדמוקרטיה תהיה לא רק הגדרה או מילה כתובה, יש את בית המשפט העליון בשלב זה לוודא שהדמוקרטיה תישמר ותיושם.
 

ansl2002

New member
המדינה דמוקרטית יותר מדי!!!

התהליך ממדינה דמוקרטית יהודית למדינה דמוקרטית לכל אזרחיה ,זה תהליך ארוך הכשור לשלום האזורי ולנשיאה בנטל שווה של כל האזרחים. נכון לעכשיו ,האזרחים הערבים לא נושאים בנטל שווה ואף חלקם חורשים מזימות טרור עם אויבנו. החרדים נמצאים בעולם שעבר עליו הקלח ,לא נושאים בנטל שווה ומנסים להשתמט מהחובות הלאומיות. רק עוד 50 שנה אני צופה התחלת תהליך דמוקטי של מדינה לכל אזרחיה וכל אזרחיה למען המדינה.
 
כלומר לא מפריע לך שלא תהיה מדינה יה

יהודית שהיא מדינתו של העם היהודי אתה רק חושב שזה יקח זמן עד שנהיה בשלים לכך לכל המשיבים לתשומצת ליבכםן אני מנסה לשאול לגבי מספר "אמיתות" "הנחות יסוד" שיש הטוענים להם אין הכונה שזה יקרה מיד ומחר - הנושא איננו מימד הזמן אלא מימד המהות כלומר ע"מ שישראל תהיה מדינה דמוקרטית היא לא יכולה להיות מדינה יהודית [מלשון מדינת העם היהודי] אלא מדינת כל אזרחיה - השאלה היא : האם טיעון זה הינו נכון או לא
 

שינילה

New member
ישראלאחת, מה דעתך על מדינה דמוקרטית

ליהודים? מדינת ישראל לא תהיה עוד מדינת ישראל, אם לא תשמור על רוב יהודי ועל עדיפות במתן אזרחות ליהודים. באזור שבו אנו חיים גם ניתן לומר על- סמך המציאות הכאובה שללא זאת היא לא תהיה גם דמוקרטית. ומראש מדינת ישראל הוקמה על-מנת לתת מדינה ופתרון ליהודים. לכן אני רואה את מדינת ישראל כמדינת כל אזרחיה במובן שכל האזרחים ללא קשר לדתם, גזעם, מוצאם, עדתם ומינם שווים הם, אבל אני כן חושב שמדינת ישראל זכאית לקבוע קריטריונים לא שווים למתן אזרחות וזכות תושבות. זו לא פגיעה בדמוקרטיה ובגלל עצם המטרה בהקמת מדינת ישראל זו גם לא גזענות, אלא הגנה על אופיה המיוחד של מדינת ישראל כמדינה ליהודים. מדינת כל אזרחיה בכל מובן שהוא, כולל במובן של חוקי האזרחות, תהפוך את המדינה למדינת לא ישראל. אני אינני רואה את מדינת ישראל כמדינה יהודית, במובן של מדינה שבה מערבבים בין דת למדינה, אלא כמדינה שבה יהודים חופשיים ויכולים לשמור ללא חשש על מנהגיהם ודתם. מדינה יהודית, אם כוונתה לתיאוקרטיה - ברור שאינה יכולה להיות דמוקרטית. מדינה ליהודים, שמגנה על זכויות כל אזרחיה וכל אדם בכלל - בהחלט יכולה וצריכה להיות דמוקרטית. זה ההבדל בין מדינה לעם היהודי לבין מדינה לדת היהודית (זה לא אותו הדבר!!!). העם היהודי מקנה למדינה את צביונה, לא הדת היהודית צריכה לעשות זאת. לכן 'אופיה היהודי', מתייחס בעיני לעם היהודי ולא לדת היהודית. לסיכום: מדינה דמוקרטית, ליברלית לעם היהודי ולכל אזרחיה באשר הם.
 
אני הוא כאן השואל/מראין נא לא לבלבל

בין התפקידים איכשהו נראה שבפורום שינוי המיה "יהודית" פשוט מעוררת שדים מתרדמתם אחזור שוב "מדינה יהודית" מלשון מדינה לעם היהודי ולא מלשון מדינת הלכה
 
רצוי תוכן בתגובה

כך שהיא תקפוץ
 
למעלה