מה דעתכן.....

אמאדנה

New member
מה דעתכן.....

שלום לכולן, מלא זמן לא כתבתי פה למרות שאני כל הזמן פה.... רציתי לשאול מה דעתכן על עיצה שנתתי לבן שלי. הוא בגן חובה ולעיתים יש עבודות יצירה שהן חובה.... בלי להכנס לעיניין של למה צריכה יצירה להיות חובה... גם בעיני זה לא אמור להיות חובה... יוצרים רק מתוך חשק... אבל ניחא... רני לא אוהב חלק מעבודות היצירה. לא בגלל שלא נעים לו הדבק... פשוט כי זה לא מעניין לו... אבל שוב, חלק מהעבודות הן חובה. אמרתי לו שקודם כל, עליו להגיד לגננת שהוא לא רוצה. אם זה חובה- אני מרשה לו לעשות שניים-שלושה קווים ולהגיד - סיימתי.. אמא של בעלי שהיא מורה אמרה לי שלימדתי אותו לעשות מניפולציה.... ואני חושבת שלימדתי אותו לשרוד בעולם של מערכת חינוך שרק מחפשת לשים "וי" ליד הבן שלי.... הגננת רוצה לסמן "וי" על העבודת יצירה שלו? - הנה - עזרתי לה לסמן אותו.... מה דעתכן....? פשוט, כי המון אמהות נדהמות ממה שאמרתי לו..... דרך אגב- העיצה שלי עוזרת לו....
 

POOH*

New member
בדקת עם הגננת למה זה חובה?

כי חלק מהיצירה זה התנסות בחומרים שונים. ומה שהצעת לו לעשות זה אכן מניפולציה. אם הוא לא רוצה ולך זה לא חשוב לא יותר פשוט לדבר עם הגננת ולדאוג לפטור מאשר ללמד אותו לסובב את הדברים? לא שאני חסידה גדולה של מערכת החינוך אבל אם הוןא כבר בתוך מסגרת כדאי להבין מאיפה הדברים באים ואז להחליט אם לבצע אותם או לא. אולי לא נעימים לו החומרים? אולי קשה לו להדביק לבד ולכן הוא לא רוצה? אני הייתי מדברת עם הגננת ובודקת האם באמת זה לא מעניין אותו או שהוא מביע קושי אחר ואם באמת לא מעניין לו אני הייתי דואגת לו לפטור.[ ולא מלמדת אותו איך לצאת ידי חובה.. [למה שהוא לא יעשה את זה אח"כ גם עןם שיעורי בית למשל? גם אז זה יראה בסדר בעינייך?] POOH
 

אמאדנה

New member
דיברתי עם הגננת

היא בכלל אמרה לי שאין חובה....יכול להיות שבגלל שרני מתבייש להגיד שהוא לא רוצה הוא עושה זאת בכל זאת ומרגיש שהכריחו אותו... הדגשתי לו שוב את החשיבות של לגשת לצוות וגם דיברתי עם הגננת... לגבי שעורי בית- זה די ברור שעושים את זה כי צריך.....אף ילד לא ממש נהנה מזה...
 

POOH*

New member
אבל אם ככה ...

אני לא מבינה למה ללמד אותו לעשות כאילו הוא משתתף כשבעצם זה לא חובה. ומה שהוא יכול ללמוד מזה זה לא לחשוש להגיד את דעתו ולומר שהוא לא רוצה. במקום זה, בעיני, לימדת אותו לוותר על דעתו ולעשות כאילו הוא משתתף. לא עדיף לחזק אותו שמותר לו להביע את דעתו ורצונו ולהתעקש עליה? POOH
 

אמאדנה

New member
אני מחזקת אותו

אבל את יודעת, שאפשר לדבר הרבה וגם עם הצוות בסוף ישנו הילד עם האופי שלו.... אם הוא מתביש לגשת לצוות כי הוא בדיסטנס עם הצוות (רק לידיעה- סופר חברותי עם ילדים...יש לו מין ריספקט כזה למבוגר) מה נותר לעשות?
 

michal@gal

Active member
מנהל
צריך לוודא שוב למה הוא לא רוצה לעשות

יכול להיות שסתם משעמם אותו, ואז אין שום בעיה (ועדיין, ללמד אותו לרמות את הגננת זה פתרון לא טוב), אבל יכול להיות שיש לו בעיה של מוטוריקה עדינה שבגללה הוא נמנע מעבודות היצירה, ואז צריך לטפל בזה לפני כיתה א'.
 

חוה 1

New member
אבל חלק מהמנעות מעשיה של עבודות יצירה

נובעות מאיזו שהיא בעיה. כדאי לברר למה הוא נמנע.
 
למעלה