מה דעתכן על זה?

wild orchid

New member
אוווו...שילך לבית הכנסת

לומר ברכת הגומל ולברך את המנהלות על כך שמחקו וחסמו אותו לפני שהשטן בכבודו ובעצמו קרא את השטויות שלו, אחרת הגהינום היה נראה לו גן העדן.
 

נונה17

New member
יש פתח לשני הצדדים לרמות

וקשה מאוד להוכיח שהיתה כאן תרמית. גם במקרה שהיתה טעות - אי אפשר לחייב אישה לעשות הפלה נגד רצונה. זו פרוצדורה פולשנית שפוגעת בזכותה על גופה. מצד שני - לפטור גבר ממזונות זה משהו שצריך לעשות בכובד ראש רב, אם בכלל. אחרת הרבה גברים יכולים פשוט להגיד שזו היתה טעות כדי להתחמק מתשלום מזונות. בסופו של יום הילד לא אשם שבא לעולם וצריך לספק לו את התנאים המינימליים. אולי הדרך היא באמת לחנך אנשים להשתמש באמצעי מניעה אם הם לא רוצים להיכנס להריון. כמה פשוט ככה לא מובן מאליו.
 

wild orchid

New member
גם לידה זה תהליך פולשני

ומסוכן לא פחות מההפלה. כמו שאי אפשר לחייב אישה להפיל כי זה פוגע בזכותה על גופה כך גם אי אפשר לחייב גבר להיות אב ו/או לשלם 18 שנה מזונות כי זה פוגע בזכותו על חייו ובזכות הבחירה שלו. בלי קשר לגניבת זרע או לפשלה מצערת, אם גבר לא מעוניין בילד ואישה מתעקשת ללדת, לא רואה לנכון לחייב אותו לשלם על משהו שהוא לא מעוניין בו. היא רוצה את הילד, לא הוא, שתגדל אותו לבד. אני לא בטוחה שיש כאן מישהי שהייתה מוכנה שיחייבו אותה לשלם כל חייה על משהו שהיא לא מעוניינת.
 
יחד עם זאת

אני רואה מידה רבה של חוסר אחריות מצד גבר להטיל את האחריות לאמצאי מניעה על האישה ולא להשתמש בכאלה בעצמו. אם האחריות כולה מוטלת על האישה, אני חושבת שזה רק הוגן להשאיר גם את ההחלטה הסופית בידי האישה. ואם כתוצאה מכך גבר נעשה אב שלא מרצונו, אז זה המחיר על התנערות מאחריות.
 

wild orchid

New member
זה לא מדוייק...

אם את מסתכלת על המקרה הספציפי בכתבה, אז כמו שציינתי, הבחור דביל. מי לעזאזל סומך על המילה של האישה שפגשת לפני יומיים שהיא לוקחת גלולות?! ברור שהוא דביל חסר אחריות ומקטין ראש ועכשיו הוא אכל אותה. מצד שני, האישה באותו הסיפור לא טלית שכולה תכלת. היא רימתה אותו כדי להכנס להריון (וגם ידעה שתקבל גיבוי מלא של חוק המעוות) בידיעה מוחלטת שאם לא הייתה על גלולות, הוא ככל הנראה היה משתמש בקונדום או אולי אפילו לא שוכב אותה. ליבי עם הילד שיצטרך לגדול לאישה כזו ולאב שלא מעוניין בו. אבל...ידוע לכולנו, שלאישה יש ים אמצעי מניעה החל מגלולות על גווניהן וכלה בהתקנים מכל סוג. לגבר יש רק שני אמצעים: קונדום או ניתוח עקרות שאת האחרון אין שום סיבה שבעולם שיעשה (אפילו אנחנו, שלא מעוניינים לעשות ילדים לא כל כך ששים לעשות ניתוח שכזה). נעבור לסיפור בו השתמש הגבר באמצעי מניעה היחיד שיש לו וקרתה פשלה נוראית-נקרע והנה האישה בהריון ולא רוצה להפיל. למה עכשיו הגבר צריך לממן לה את פנטזיות שלה? הוא לא תכנן את הילד, לא תכנן לקשור את חייו לאותה האישה, הוא נזהר והגן על עצמו, קרה מה שקרה, למה ההחלטה שלה צריכה לחייב אותו ולדפוק לו את החיים (הריי מדובר לא רק במזונות, אלא עוד הרבה דברים מסביב)? למה להשאיר את ההחלטה הזו בידי האישה? כלומר, אין לי בעיה עם ההחלטות שלה אבל לא רואה סיבה שהחלטה חד צדדית תחייב את הגבר. אגב, משיחותיי עם גברים רבים, לא היה גבר אחד שהיה מסרב לגלולות למניעת הריון שנועדו לגברים.
 
לא לברוח מאחריות.

שלום,לדעתי גבר לא צריך לברוח מאחריות אך אם הינו צעיר אז יש לשקול מחדש את הבאת הילד לעולם.
 

XUXA141

New member
הבעיה היא שהילד לא אשם.

המזונות הם עבור צרכי הילד. אם האישה לא יכולה לפרנס אותו לבד, זה יופי להגיד לה "את רצית בזה? את תסתדרי" אבל מי שישלם את המחיר בסופו של דבר הוא הילד. הדרך הטובה ביותר היא חינוך, חינוך ושוב חינוך, של גברים (ונשים!) כשהם עוד לפני שלב קיום יחסי מין בחייהם - שבכל קיום יחסי מין, יש סיכוי להריון, ושזה אומר אחריות ל18 שנים. הדרך הטובה ביותר להקטין את הסיכוי הזה היא קונדום, שגם עוזר במניעת מחלות, ככה , על הדרך. יותר מכך, בעקבות מקרים רבים של "גניבת זרע" מצד אחד ו"נטישה" מצד שני של אישה הרה, לא רצוי שבני זוג יכירו קצת יותר טוב לפני שהם קופצים למיטה, למשל עד כדי כך שיסמכו אחד על השני שלא יגנבו או ינטשו אותם במקרה בעייתי כזה? (שלא לדבר על זה שאם זה בלי הכרות כזו, קונדום הוא MUST)?
 

wild orchid

New member
בהחלט בעד חינוך

אבל אם היא לא מסוגלת לגדל אותו לבד, שלא תלד. הרי גם ה"אבא" לא תמיד מסוגל לתמוך. כמו למשל אותו אחד (אהבלים שניהם יש לומר) מהכתבה. הוא חייל ואחרי זה יעבוד באיזו עבודה לא מי יודע מה מעשירה ולימודים, מה הוא יוכל לתת? מה הם יוכלו לתת לילד הזה? מה עם החיים של האב הזה? מה עם הלימודים שלו? מאיפה הכסף? עכשיו מעבר לכסף, צריך לתת לילד חום, אבה, יחס. לא בהכרח שהוא יזכה לזה...
 

XUXA141

New member
גם כשיש שני הורים בתמונה..

לא בטוח שהם מסוגלים לתת לילד את מה שהוא צריך. חסרות כתבות בעיתון בנוסח "הוא נכה, היא חולה, הם גרים ברחוב כבר שלוש שנים עם חמשת ילדיהם והיא בהריון נוסף..." חסרים כאלה? חסרים הורים שבמישור הכלכלי נותנים את הכל אבל אין טיפת תשומת לב? חסרות משפחות שבהם יש כל כך הרבה ילדים שגם אם הצרכים החומריים מסופקים, עדיין אין מספיק "זמן הורים" עם הילדים והם בעצם מגדלים אחד את השני? גם אני בעד "שלא תלד" אבל איך אוכפים את זה בפועל? מודיעים שעובדים סוציאליים יקחו את הילדים למי שלא עומד ברף מסוים? יקימו בתי יתומים לכל הילדים הללו?
 

wild orchid

New member
אף אחד לא אמר ולא חצי מילה

שבמשפחות עם שני הורים ששניהם רצו בילד הכל מושלם. אין דרך לאכוף את זה אבל אם יעשו תיקון לחוק שמתעלם מזכותו הבסיסית של הגבר ושבאופן אוטומטי מחייב כל גבר לשלם מזונות לילד שלא מעוניין בו, שנוצר בגלל פשלה או בגלל גניבת זרע, כל אישה תחשוב פעמיים לפני שתצעק שזכותה על גופה. היא תדע שאין מצב לתפוס תומך לגחמות שלה ותראי פלאים פתאום. היום, יש נשים שמתעלמות מרצונו של בן זוג שלהן ויולדות כי יש מי שיחויב להיות שותף בגידול.
 

XUXA141

New member
הנקודה היא שטובת הילד מעל טובת האבא.

ובצדק. הילד לא אשם בנסיבות שבהן הובא לעולם ויש לו זכות לקיום מכובד ולסיפוק כל צרכיו. אנשים צריכים להבין שאחת התוצאות של קיום יחסי מין יכולה להיות ילד, שכולל 18 שנות מזונות ואחריות. מי שרוצה במאה אחוז שזה לא יקרה לו, יכול לנקוט באמצעים המתאימים. (וגם אז שיקח בחשבון סיכוי זעיר שזה יתפשל, ולכן שינקוט באמצעים נוספים כמו נניח... להכיר את הפרטנרית מספיק כדי לדעת אם לסמוך עליה שהיא לא תגנוב לו זרע?) הדרך היחידה למנוע במאה אחוז היא הינזרות (או יחסים חד מיניים). בדיוק כמו שאדם שיוצא לכביש, נוהג בשיא הזהירות ומכבד את כללי הנהיגה, אבל עדיין בהסח הדעת דורס בן אדם, הוא ישלם את המחיר למרות שלא התכוון.
 

wild orchid

New member
ממש לא ברור לי למה לילד הזה יש יותר זכויות

מבן אדם אחר. לא רק שאני לא מבינה, אני גם לא מסכימה עם זה. יחי ההבדל הקטן, את תאונת דרכים, אי אפשר להחזיר אחורה, את ההריון לא רצוי ניתן להפסיק ולא רק בחודש הראשון, זה שנשים בוחרות לפעמים להשאיר את העובר ולחייב את האב לשלם להן, זו בעיה אחרת. אבל בואי נסכם שאנחנו לא מסכימות ושגם זה בסדר!
 

wild orchid

New member
גם הגבר לא עשה טעות שהפכו אותו לאב בעל כורחו.

במקרים מסויימים כמובן.
 

מיששש

New member
כאן בדיוק המחלוקת

אם הוא שפך זרע בנרתיק של אישה ולא הבין שהתהליך הזה עלול להוביל להריון - זו טעות גדולה, שבהרבה מקרים נפתרת בזכות האישה שלא רוצה להיות אמא, אבל להטיל את האחריות לגורלך על מישהי אחרת... למה לעשות את זה?
 

wild orchid

New member
גם אישה ששכבת ונותנת

שישפכו זרע לתוך נרתיקה ולא מבינה שהתהליך הזה להביא להריון עושה בדיוק את אותה הטעות, כזכור לי לסקס צריך שניים ונכון להיום כך מתנהל כל אקט מיני. היא הייתה שם בדיוק כמוהו, נהנתה בדיוק כמוהו, אז למה לאישה יש יותר זכויות לקבל החלטות כה גורליות לחיים של בן אדם אחר ועוד לחייב אדם אחר לעמוד בהן? בדרך כלל הוא יודע שזו התוצאה ובהרבה מקרים הוא שופך לתוך הקונדום. אבל מה לעשות כמו בכל דבר טכני, יכולה לקרות תקלה- נקרע הקונדום ואופה הריון. הוא לא בורח מאחריות ומכן לשלם על ההפלה. אבל לא ברור לי למה הוא צריך להיות אבא כשהוא לא מעוניין בכך ולממן לה את הפנטזיות שלה להיות אמא? למה לאישה ששכחה גלולה יש הנחות (קורה לכולן וכו' וכו') וזה משום מה מחייב את הגבר להיות אב אבל קונדום נקרע, הגבר מואשם בחוסר אחריות? זה לא שאין לה ברירה אחרת. יש לה אם כי לא הכי נעימה (אבל גם הריון ולידה נעימים בדיוק באותה המידה). ואני עוד לא מדברת על כאלה שפתאום מפסיקות לקחת גלולות ולא טורחות ליידע את הבן זוג שהן הפסיקו.
 

מיששש

New member
נכון, האשה עשתה את אותה הטעות

ולכן האישה גם משלמת מחיר - היא צריכה לעשות הפלה או לגדל ילד. למה לה יש את הזכות לבחור אם להפיל או ללדת? כי לה יש גוף שעובר הפלה או לידה. רק בענין הזה יש לה זכות לבחור, אבל צריך לזכור שאם היא בוחרת להפיל - אין לגבר שום חובה להשתתף במימון (כלומר: רק היא משלמת על הטעות שעשו שניהם), אם היא בוחרת ללדת ולמסור לאימוץ, הגבר יכול להחליט שהוא רוצה לגדל את הילד, ובכך להפוך אותה לאמא בניגוד לרצונה, ואם היא בוחרת ללדת ולגדל את הילד - היא הופכת את הגבר לאבא בניגוד לרצונו. יש כאן סיטואציה שאין לה פתרון טוב, עדיף למנוע אותה מלכתחילה, אבל אם זה קורה - היחיד שלא אשם ולא מגיע לו שהזכויות שלו תיפגענה הוא הילד. אם ההריון נוצר כתוצאה מאירוע לא צפוי (קונדום שנקרע), אז שני ההורים אשמים באותה המידה, אם לאשה היתה כוונה (גניבת זרע) אז ברור שהיא לא בסדר ושלא מגיע לה שום פרס (והיא אכן לא מקבלת כסף, אלא ילד שיעלה לה הרבה כסף) אבל עדיין יש לגבר אחריות כלפי הילד. אם רוצים לקיים יחסי מין אי אפשר להימנע לחלוטין מהסיכון להריון, לכן צריך להקפיד על אמצעי מניעה (וזה כולל להקפיד לזרוק בעצמך את הקונדום!), לשוחח מראש עם בת הזוג על "מה נעשה עם הריון בלתי רצוי" ולהבין שתמיד עלולות להיות תוצאות לא רצויות שצריך לשאת באחריות לכך.
 

מיששש

New member
כל כך לא מסכימה...

תראו, אני האחרונה שתגן על אישה כזו. לדעתי אם אפשר להוכיח שמישהי גנבה זרע - אז צריכה להיות סנקציה פלילית כנגדה. א-ב-ל... איך בדיוק אפשר להוכיח שמישהי גנבה זרע? רק אם היא היתה ממש טיפשה וסיפרה על זה לאחרים (אגב, אני מכירה אחת כזו! למרבה המזל היא התעשתה והפילה בסופו של דבר את העובר). צריך לזכור שאין אף אמצעי מניעה שהוא יעיל ב-100%, ולכן תמיד קיים סיכון שסקס יגמר בהריון. יתרה מזו - מה אם מדובר על אישה שפשוט שכחה גלולה יום אחד? אתם לא רוצים לדעת כמה פעמים זה קרה לי... אז אם היא עשתה טעות זה אומר שהיא חייבת לשאת לבד בהשלכות? אני מצטערת, אבל כל אחד נושא באחריות על מה שיוצא מהזין שלו. אם אתה לא מוכן לאפשרות שחס וחלילה תהפוך לאב, אתה מוזמן לקיים יחסי מין עם יד ימין. מי שצריך לשלם את המחיר הוא בטח לא הילד שאמא שלו היא כלבה (מצטערת, אין מילה יותר עדינה לזה) ואבא שלו לא רוצה לקחת אחריות. אני נגד להפוך אדם להורה בניגוד לרצונו, אבל העובדה היא שזה אפשרי, ולכן כל מי שלא רוצה להיות הורה חייב לנקוט בצעדי הגנה מתאימים, ולקחת בחשבון שגם אמצעי הגנה סבירים לא תמיד יעזרו לו (כמו מישהי שהוציאה מהפח קונדום משומש והשתמשה בזרע... חבר'ה עשו טובה ובידקו תמיד איפה הזרע שלכם ושאף אחד לא יכול להשתמש בו! ). בכל מקרה, ניתן היום לקבל פיצוי (חלקי כמובן), ניתן לתבוע את האישה בתביעה אזרחית על הנזק שהיא גרמה לבחור בכך שהפכה אותו לאב בניגוד לרצונו.
 

Shanice

New member
לגבי תביעה אזרחית על גרימת נזק

מעניין אותי לדעת על מקרים כאלה, יש לך קישורים לפסקי דין? כל גבר שיש לו טיפה מוסר ישתתף בעלות הפלה לאישה שנכנסה להריון לא רצוי ממנו. אלה שאין להם מוסר, זה סיפור אחר. להפיל או להביא ילד בהחלט ניתן לשיקול דעתה של האישה, אבל אם היא מחליטה להמשיך עם הריון אליו נכנסה במרמה, היא לא צריכה להיות זכאית למזונות ממנו (מאביו הביאולוגי של הילד) אלא למה שמגיע לה מבחינת החוק לאמאות חד-הוריות שהביאו ילד מתורם זרע. להכנס להריון במרמה זה מעשה שלא יעשה, היא צריכה לקחת אחריות, להתמודד עם ההשלכות ולדאוג לרווחת הילד לבד. לא ברור לי למה לה ולילד שלה מגיעים יותר כספים ממה שמגיע לאישה שהביאה ילד מתורם זרע בדרך ישירה והגונה.
 
למעלה