מה דעתכן על הכתבות?

מרי פופ

New member
מה דעתכן על הכתבות?

אני מדברת על הכתבות סדירות לילדים בכיתה ב', למשל, שנועדו לשיפור שגיאות כתיב. האם מדובר במשהו מקובל? או שמא אבד הקלח על הכתבות בפרט ולימוד תוך כדי שינון בכלל. תכתבו בבקשה, מה קורה/קרה אצלכם?
 

מירי,

New member
עוזר - אבל לא פותר....

אצלנו ההכתבות אמורות להתחיל אחרי סוכות. ואצל הבכור (כיתה ה) התחילו כבר- התברר שבשתי הכיתות יש הרבה שגיאות כתיב.
 

חני ב

New member
../images/Emo45.gif

לפני כשנתיים כשלימדתי כתה ב', הילדים גם למדו בחוברת טובה "כתיב לכל עט" בנושא איות נכון וגם עשינו הכתבות. לא עזר בכלל. מי שכתב בשגיאות גם כשהמילה הנכונה מולו, המשיך לכתוב גם שגיאות. ההכתבות רק הלחיצו את ההורים.
 
אצלנו מקבלים את המילים להכתבה

בדף התכנון השבועי. עד עכשיו היתה רק הכתבה אחת. ביקשו לשלוח מחברת להכתבות. אני חושבת שזה לא מזיק לשנן כמה מילים ולהיבחן עליהן אחת לשבוע או שבועיים. אצלנו גם עושים מבחני פתע בחשבון מידי פעם.
 
אני בעד הכתבות שכן בכל

זאת הן משפרות את שגיאות הכתיב. בינתיים לצעיר שלי שבכיתה ב' אין הכתבות, אך לאחר החופש כנראה המורה תתחיל לתת להם הכתבות.
 

מרי פופ

New member
אז זהו שגם לי נראה כך

שאלתי את המורה מה עם הכתבות, באסיפת הכיתה וחלק מההורים נעצו בי מבטי רצח (למרות שחלק חושבים שנחוץ).
 

NewH

New member
את שגיאות הכתיב פותרת בעיקר- קריאה

אני לא נגד הכתבות. לדעתי הן משפרות ומאמנות את הזכרון.
 

מרי פופ

New member
רוב הילדים מתחילים לקרוא ממש רק

בכיתה ג'. מה קורה עד אז? לדעתי אפשר לנצל הכתבות לשיפור, הן אוצר מילים והן השגיאות, כמובן. החשיבות של הכתבות עולה על ידיעת בנק המילים ששוננו להכתבה ומתבטאת בלמידת תבניות לכתיבה נכונה ועשיית השלכות (באופן טיבעי).
 

NewH

New member
אז קוראים איתם באופן קבוע

מכיתה א'. לא רק מספרים להם סיפור- אלא קוראים איתם, כשאר חלק הם קוראים בעצמם.
 
לא מסכימה. בתי הבכורהקראה וקוראת

הרבה ועדיין כשהייתה בכיתות ג,ד היו לה שגיאות כתיב.
 

NewH

New member
יכול להיות שזה תלוי בזכרון

אצלינו זה עבד- הוא היה הילד היחיד בכיתה בלי שגיאות כתיב. הבן הצעיר שלי, עם זיכרון חזותי טוב, והוא כבר מאיית מילים מזכרון.
 

חוה 1

New member
גם אני חשבתי פעם כך אז הגיעה

הגדולה שלי והראתה לי שזה לא נכון. אין לה בכלל שגיאות כתיב והיא לא קוראת.
 

kimc

New member
אצלנו היו הכתבות במהלך ב' ואולי גם

בג'. האם פתר את נושא שגיעות הכתיב? לא יודע.
 
אני בעד. מאד עזר לבני

בכיתות א'-ב'. אחת לשבוע הייתה בדף השבועי רשימת 10 מילים להכתבה. לא הכניס ללחץ בכלל. נראה לי שמאד תרם למיגור טעויות הכתיב אצל בני.
 

kimc

New member
מ../images/Emo207.gif שאלה למורים להורים

הגדול קיבל לקראת יום כיפור עבודה בחוברת חשבון של כ 12 דפים (היקף של עשרות תרגילים). אקיצר, חילק את המשימה למס' ימים (בהנחייתי) וביום כיפור בדקתי את כל המטלה וסימנתי לו היכן טעה כדי שיתקן. עלי לציין שרק הבדיקה לקחה מעל שעה... אתמול התברר שהמורה לא בדקה את השיעורים ואף לא מתכוונת לבדוק. שאלתי, האם לא נהוג לבדוק חלק מהמשימות בכיתה לאחר שניתנה משימה שהינה בהיקף של למעלה מהקונבנצינאלי? אם לא בודקים בכיתה, האם לא מקובל לקחת מס' מחברות מדגמיות כדי לבדוק את רמת עשיית השיעורים ובאם ישנם שגיעות שמקיפות מס' רב של תלמידים מה שעשוי לאפיין חוסר קליטה? האם אין התלמידים שהתאמצו מאוד זקוקים לפידבק? האם זהו תפקיד ההורים לבדוק סוג כזה של משימות ולתת את הפידבק לילד? האם צריך לפנות לגורם כלשהו - מחנכת/ המורה לחשבון/ אחר על מנת להעיר להם על "הבאג" לכאורה?
 

noa_f

New member
הייתי פונה למחנכת ואפילו מעליה

ראשית: מה פתאום שיעורי בית ליום כיפור? גם המורה עבדה ביום כיפור? זה אמנם לא בית ספר דתי, אבל יש גבולות מסויימים. שנית - עלי לא מקובל כלל שהיא לא בדקה. הייתי אפילו מגיעה לקיצוניות של לשלוח לה את העבודה ולדרוש בכתב שהיא תבדוק אותה. אין גבול לחוצפה.
 

kimc

New member
היא נתנה את העבודה מס' ימים

לפני יום כיפור וציינה שזה לקראת החג. בד"כ בבית הספר שלו לא חוטאים בשיעורים לחגים וזה אכן היה "יציאה מהשיגרה". הורים אחרים התבטאו נגד הכמות (לי דווקא לא הפריע כי אני בעד תירגול) אבל כמוך השתוממתי כששמעתי שהמורה לא מתכוונת לבדוק את העבודות. אני כנראה אפנה למחנכת בעניין.
 

חני ב

New member
אתה צודק במיליון אחוז

הייתי פונה למחנכת ושואלת אותה את השאלות ששאלת.
 
למעלה