מה דעתכן על ביות?

1אמאלה

New member
מה דעתכן על ביות?

הייתן ממליצות על חלקי כי זו ההזדמנות האחרונה לישון בשנים הקרובות או שעצם ההיפרדות מהתינוק תהיה קשה מדי לשנינו?....
 

בלינקה

New member
ממליצה על מלא

לנו היה חלקי, כי לא ידעתי שיש מלא
ממילא הייתי ערה כל הלילה, מדאגה מה קורה איתה (אפילו שקראו לי להנקה), ואחרי שהגעתי פעם אחת בלי שקראו לי וראיתי אותה בוכה, ופעם נוספת בלי שקראו לי וגיליתי את האחות לוקחת לה דם, למרוות שביקשתי במפורש להיות נוכחת בכל הבדיקות, בכלל הפסקתי לישון בלילות. ישנתי ביום, כשבעלי היה איתנו.
 

mummy

New member
ממליצה לשמור את כל האופציות פתוחות

את לא יכולה לדעת מה יהיה מצבך ומצבו של התינוק/ת אחרי הלידה, איך תרגיש/ו מה תרצי. אני לקחתי את איתמר איתי לביות מלא (בליס), ואני ממליצה על זה בחום, גם לא הרגשתי שאני יכולה אחרת. לא מאמינה בגישה שלך "זה ההזדמנות האחרונה לישון". מה הם עוד 3 ימים לעומת הנצח
וברצינות, שינה זה לא קופת חסכון, זה ממש לא משנה אם תשני עוד או פחות, ואני גם הייתי בכאלה רמות של התרגשות ואדרנלין שזה בכלל לא היה אופציה. אבל זה נורא אישי, וגם הייתי במצב טוב יחסית, בלי תפרים, אחרי לידה טובה יחסית עם תינוק בריא (בהנחה שזה שהוא עבר לגור לי על הציצי כבריא ונורמלי). לדעתי חשוב להשאיר לך את כל האופציות פתוחות ולא להתחייב מראש, לדעת שתוכלי לעשות מה שתרגישי לנכון באותו רגע, דבר שבשום פנים ואופן אי אפשר לצפות מראש (לדעתי).
 

mummy

New member
אופס, זה לא אמור להיות הגישה שלך

אלא "הגישה של" - ממש טעות כתיב תמימה. סליחה!
 

עמית@

New member
ניסיתי לענות, לא נתן לי...

אולי עכשיו? לדעתי ביות הוא חיוני, התינוק זה עתה נולד לעולם לא קל, הוא זקוק לך באופן נואש, זה תורם להנקה, זה תורם לקשר (כל זאת כאמור אם היתה לך לידה תקינה ואת הילוד בריאים). אני אישית לא יכלתי לשאת את המחשבה שהיא שםן, צווחות בחדר מואר בין עוד עשרות תינוקות בעוד אני ישנה לי להנאתי. זו אמור -הגישה שלי, אבל איש הישר בעיניו יעשה, לפחות את ה*אוםציה* לא הייתי שוללת
 

marcyg

New member
לדעתי המקום של התינוק עם אמא שלו!!!

זה הרבה יותר נכון ויותר חשוב מאשר אורחים למיניהם שרוצים לבוא לבקר. מחלקות עם ביות יותר שקטות האמהות ישנות כאשר התינוקות ישנים. זה מאפשר התחלה טובה יותר של הנקה (כל 4 שעות ממש לא מספיק), מאפשר bonding והכירות עם התינוק. כשאת יוצאת אחרי יומיים את כבר מכירה אותו ויודעת איך לטפל בו. רק לראות ולשמוע את התינוקות שבוכים תחת מנורות הנאון של התינוקיה ושהאחיות לא רצות להרים ולהחזיק על הידיים (ובטח לא להיניק אותם)
.
 

אמאאור

New member
ביות >> אם מתאפשר, שווה כל רגע

שמנמנועם היתה מחוברת אלי מרגע הלידה ועד רגע השיחרור ואני חושבת שזה היה נפלא ונכון מאוד בשביל שתינו. עם זאת צריך לקחת בחשבון, שלא תמיד זה מתאפשר - לפעמים היתה לידה קשה או מכשירנית או קיסרית והאמא צריכה להתאושש, לפעמים נולד תינוק במצוקה שדורש טיפול או השגחה, ולפעמים זה פשוט לא מתאים. לכן צריך להשאיר את האופציות פתוחות. להתכוונן לביות מלא - אם מתאים לך מבחינה רעיונית - ולזרום עם מה שקורה.
 

רונית1

New member
אני בכל זאת בעד ביות חלקי. זה נכון

שמקומו של התינוק עם האמא ורוב הזמן הוא באמת יהיה איתה אבל גם לאמא קשה בהתחלה, במיוחד יום אחרי הלידה. נראה לי שאפשר להחליט רק ממש באותו רגע.
 

א י ו ש י

New member
מסכימה איתך רונית../images/Emo45.gifכל כך רציתי

ביות מלא ואפילו ביקשתי זאת אבל בלילה לא יכולתי והשארתי את קסם בתינוקיה כל כך קיוויתי שאוכל להרדם ולנוח קצת כי הייתי 2 לילות רצופים בלי שינה. היום אני חושבת שזאת היתה טעות. למרות הקושי שהיה לי הייתי צקריכה שהוא ישאר איתי כך שאני לא יודעת מה עדיף.... רק מסכימה שעד שלא מגיעים לרגע אחרי הלידה אי אפשר לדעת איך נרגיש
 

הרהורים

New member
ממליצה בחום!

אם תרגישי עייפה במיוחד או שהלידה תהיה קשה במיוחד- תבקשי שהתינוק יהיה בתינוקיה. אבל אם את יכולה עדיף ביות מהסיבות הבאות: 1. הילד לידך- ההשגחה הטובה ביותר היא של אמא. 2. הנקה- תוכלי ללמוד להכיר את הילד ולראות מתי הוא רעב, כמה הוא ינק, תדירות, והאם הוא רגוע או לא. - תתחילי להכיר אותו. 3. הטיפול בתינוק- הדרך הטובה ביותר לרכוש מיומנות לטיפול בתינוק היא לראות את האחיות רוחצות, מחתלות וכו'. זה נותן המון ביטחון עצמי. ומניסיון של חברות שלי- כשהילד היה בתינוקיה הם פחדו ללכת איתו לבד הביתה. 4. עזרה של הבעל- אם תרגישי שאת חייבת לנוח ונוכחות הילד לידך מקשה עלייך להרדם- תבקשי מהבעל שייקח את הילד לסיבוב במחלקה- יש פינות ישיבה נוחות, ואת תוכלי לישון. אני זוכרת שאפילו ביקשתי מהאחיות להשגיח על הבת שלי כשאני הלכתי לקנות לעצמי משהו לאכול. זה היה הבייביסיטר הראשון שלה... בהצלחה!
 

אמאליאו

New member
תלכי עם איך שאת מרגישה...

אני חתמתי על ביות מלא, כי היה לי מוזר נורא שרצו לקחת אותו ממני, והקריאה הזו "אמהות, להחזיר תינוקות" - של מי התינוק פה?!, אבל זה היה ילד שני וההרגשה היא אחרת. בכל אופן במאיר, גם אם חתמת על ביות מלא (כלומר, שהתינוק כל הזמן איתך ותחת אחריותך). זה לא אומר שאת לא יכולה לגלגל אותו אחר כבוד לתינוקיה עם בא לך לישון. אף אחד לא יזרוק אותו משם ויגיד לך: "מותק, סליחה, את חתומה...". פשוט השתמשתי בתינוקיה בתור ביביסיטר כשהייתי חייבת שעה של שקט להתקלח ולאכול.
 

anatwa

New member
תלוי ברגשתך..

היי מניסיון זה מאוד תלוי איך תרגישי אחרי הלידה.. אני עם הגדול לקחתי ביות חלקי כי הרגשתי מאוד רע אחרי הלידה ועם הקטנה יותר לקחתי מלא ונהנתי מכל רגע.. מקווה שגם הפעם בע"ה אוכל לקחת מלא... שיהיה בהצלחה ובקלות
 
רק ביות מלא!

אני לא יכולתי לשאת את המחשבה שהוא שם בחדר קר מאוד מואר 24 שעות ועם יחס לא אישי וקר.
 

1אמאלה

New member
תודה לכולכן

אני מתכוונת ללדת בקפלן ושם אפשרי ביות מלא רק אם הבנות בחדר מסכימות ואני מודה שנטיתי לביות חלקי אבל אחרי ששמעתי אותכן נראה לי שאני אלך על ביות מלא במידה והכל יסתדר כמו שצריך. אגב-זו היתה המלצה של המדריכה בקורס הכנה ללידה שלא נלך על ביות מלא.
 
קראתי לאחרונה שהאדם הוא היונק היחיד

שאצלו הפרדת הגור מהאם מיד אחרי הלידה היא בכלל אופציה. נטיית הלב שלי, ולא משנה כמה קשה זה יהיה, היא לביות מלא.
 

זואירדן

New member
בעד הביות מלא מלא מלא מלא../images/Emo8.gif

לא ארחיב בדברי כי רוב הנימוקים מצויינים כבר נאמרו מימלא. (במיוחד בהודעתה של mummy , ששינה זה לא קופת חסכון
. הנימוק הזה של בתי חולים ללא ביות מלא הוא ממש עלוב - ומה אחר כך, האמא כבר לא צריכה מנוחה? זהו, הכל מחלים ביומיים של השהות בב"ח?)
 

זואירדן

New member
אגב, זאת הסיבה שאני לא הולכת על

בלינסון שנמצא 2 מטר מאיתנו! (אם לא יהיה שום מקרה חירום ניסע למאיר כנראה... או לליס) מציאה גם לך אם אפשרי לוותר על קפלן
(איזה גישה מוזרה "אם אחרות יסכימו"!)
 
למעלה