מה דעתכם על רשימת המילים הגסות החדשה ב-CDC?

lamah

New member
מה דעתך כמשלם מיסים

על תחומי ידע כמו מדעי הרוח והחברה? צריך לממן אותם או שאלה יהיו שמורים לאינטלקטואלים עשירים בלבד? אתה בעד לשלם על חקר קומיקס, פרנץ קפקא או ג'ובראן חליל ג'ובראן? ומה עם פילוסופים למיניהם? ופסיכולוגיה? זכור לי שהתבטאת שזה רק פסאודומדע. וזה היה עוד בימי אובמה, עוד לפני שנוצרה במוחך הויזואליה המחרידה של פוליטיקאי רפובליקני נבער וחמום מוח היושב על הברז התקציבי.
 

possum2

New member
קארים עבדול ג'באר כתב באחד הספרים שלו, שמחקר היסטורי שאינו

משתמש בממצאיו על מגמות עבר כדי להבין ולשפר מגמות עכשוויות הוא לא מחקר היסטורי, אלא סתם רכילות ישנה.

אני מסכים איתו חלקית. אישית, אני חושב שיש תרומה לעיסוק אינטלקטואלי בתחומי הרוח, אבל אני גם יודע שהכסף הוא מוגבל, ועל כל דולר שמקציבים לחקר מגמות בכתיבתו של חיים הזז צריך להוריד דולר מאיזשהו מחקר אחר, למשל כזה על השפעם האדם על שינויי אקלים או על תרופה למלריה, ואני מעדיף שמחקר שמועיל לנו ולכדור יתוקצב בעדיפות.

בוקי הציניקן יאמר שזה בגלל שאני חושב שהמחקר שלי יותר חשוב מחקר חיים הזז, ואני רוצה את הכסף. במידה מסויימת, זה נכון. (ואגב, לגבי מדע ופסוידומדע, אני חושב שלא כל מחקר אקדמי הוא מדע. מדע הוא רק מחקר שמשתמש במתודה המדעית פרופר כדי להבין את העולם. לא כל עיסוק אינטלקטואלי הוא מדע.)
 
הוא יאמר

שגם מאה מחקרים על חיים הזז לא עולים כמו מיקרוסקופ מתקדם אחד במעבדה, ושרוב רובו של הכסף שמושקע במעבדות כמו שלך ברחבי העולם לא תורם כלום, שום דבר קטן אפילו, לשיפור איכות החיים של האנושות. זו רק אחת הסיבות, כדי להסתיר את זה, שקולגות שלך בעולם האקדמי והמחקרי מזייפים או משפצים כל הזמן את ממצאיהם (ורק קצה קצהו של הקרחון נחשף מדי פעם). כמובן, זה גם לא מפריע לדרוש עוד כסף... גם את כבשת הרש, למה לא... וכן, אני ציניקן, כי אני מכיר קדימה ואחורה את ה"טכנאים" שאת תפיסת עולמם אתה מייצג, ואני יכול לנחש איך לא רק האוניברסיטאות אלא גם החברה שלנו היתה נראית אם הם היו מנהלים את העניינים (בקצרה: קרוב יותר לסין מאשר לארה"ב). לא כל המדענים 'טכנאים' כאלו כמובן. ישנם גם אינטלקטואלים בקרבם. אבל חלק ניכר מהם נטולי טיפת שאר רוח. העולם שהם מדמיינים היה יכול לשמש רקע מעולה לסיפור דיסטופי טוב. (ולהבהרה: אני כותב את זה עם smirk, לא עם קצף של אמסטל מצדי הפה).
 

possum2

New member
בוקי, מה ההבדל המהותי בין התעמקות במגמות בכתיבתו של חיים הזז

לבין לימוד גמרא בכוילל? הנישה השונה של האוכלוסיה שאותה הנושא מעסיק ולה הוא חשוב?

(ורק לגבי המיקרוסקופ - המיקרוסקופ לא עולה כמו מאה חוקרי חיים הזז כי ביולוגים הם תאבי כסף; הוא עולה ככה כל החומרה שלו מסובכת ויקרה. חוקרים במדעי הטבע, כמו שאני יודע שאתה יודע, לא משתכשכים באמבטיה של ניירות ירוקים - המחקר שלהם דורש יותר כסף כי הוא באמת יותר יקר. אם כבר, אותם תפוחים רקובים שמשפצים תוצאות עושים זאת לא כי הם חמדנים, אלא כי הם משוועים לכסף, והמדע שלהם לא מספיק תחרותי כדי לזכות בו. סוגרים בתוך סוגריים - אני חושב שהפתרון לזה הוא קיצוץ דרסטי בנפח המחקר הביו רפואי באקדמיה.)
 
נראה לי שההבדל מאוד ברור.

בחיים הזז מתעסק מספר מצומצם מאוד של חוקרים, וסביר גם שמספר מאוד מצומצם של סטודנטים (אני אצטרך לגגל אחריי זה להיזכר מי היה חיים הזז...). בצורה כזו או אחרת, המחקר ו/או הלימודים האלה יזכו להשפעה רחבה יותר. טוב, אולי לא חיים הזז (תזכורת: לגגל), אבל בוודאי ששייקספיר, הומרוס, מיתוסים עתיקים למיניהם, וכו'). חיים הזז הנ"ל הוא העשרה, לא מרכז הלימוד, לפחות עבור רוב רובם של הסטודנטים.
&nbsp
ברור שהמיקרוסקופ יקר. ולכן העלמת אותו חוקר חיים הזז מסכן לא תשנה במיוחד, כי הרי גם כך המיקרוסקופ 'מתועדף תקציבית'. ושוב, רוב רובן של המעבדות והמיקרוסקופים לא תורמים כלום, שום דבר לטובת האנושות. זה לא אומר שאני חושב שצריך לסגור אותן, אבל כן צריך להעמיד דברים בפרספקטיבה. בוגרת אחת של מחלקה לאנגלית שכתבה ספר מהנה אחד שהעשיר את חייהם של קוראים רבים (קרא לה ג'יי.קיי רולינג, אם אתה רוצה), תרמה לאנושות יותר מ75% (הערכת חסר...) מהמדענים/מעבדות בימי חיינו.
&nbsp
אם תצא קצת מהבועה שלך, תבין שהחזון שאתה מציע הוא של חברה טכנוקרטית מסוג זו שסופרי המדע הבדיוני של תקופת המלחמה הקרה הזהירו מפניה בכל מיני סיפורים.
 

KallaGLP

New member
באשר לחזון החברה הטכנוקרטית.

 
אמ;לק:

"אני מנסה להגן על תקציבי המחקר שלי, שאני חושב שהוא חשוב ומועיל."
&nbsp
לא צריך יותר. מסביר היטב את גישתך גם בנושא הזה וגם באופן כללי. בלי קשר כמובן, מסביר גם את גישתם של לא מעט אנשי אקדמיה שהתחילו את דרכם כאידיאליסטים וסיימו כ"ריאליסטים" (מכרו את נשמתם לביג פארמה, ממשלות, או קורפורציות אחרות, לטובת המדע והאנושות כמובן, אין ספק).
&nbsp
&nbsp
 

possum2

New member
כן. שילוב של דברים-שרואים-מכאן ושל סתם התבגרות

פעם באמת חשבתי שביג פארמה זה תמצית הרשע והחזירות עלי אדמות, והמחקר באקדמיה הוא כולו שירת מלאכים אידיאליסטית. היום אני יודע שביג פארמה באמת חזירים, אבל גם שחלק גדול מהחדשנות הביו-רפואית בא דווקא משם, ולא רק מהאקדמיה האידיאליסטית, אנד קונברסלי, שחלק מהאקדמים האידאליסטים סתם מאוננים בלי תרומה אמיתית. יש מחקר טוב גם כאן, וגם כאן.
 

Ani15

New member
התגובה שלך קצת מפחידה אותי

הדז'ה-וו שלי הוא לגרמניה של סוף שנות השלושים, שבה יהודים שמו את הטלאי הצהוב ואמרו משהו ברוח "טוב ממילא אני לא מחפש להסתיר את יהדותי, אז מה זה משנה אם שמים טלאי?"
בפני עצמה, יתכן שרשימת המילים הזו באמת חסרת משמעות ונועדה לעזור למדענים להעביר הצעות מחקר. בזום-אאוט, זה מפחיד כמייצג מגמה, ואני מקווה שזה ייגמר אחרת מגרמניה ההיא.
 

randomwinds

New member
אליעזר* בוא! יש עבודה!

vulnerable -- susceptible to harm
entitlement -- basic right
diversity -- heterogeneity
transgender -- transex regender changender chender
(טוב שאין אקדמיה ללשון האנגלית)
fetus -- prembryo
(כנ"ל)
evidence-based -- fact-based
science-based -- scientificaly-founded​


ומי זה ה source עליו הידיעה מבוססת? נשמע לי די מפוברק - הרי harassment לא ברשימה. ולא הבנתי את ההתנכלות ל diversity.

---
(*) בן יהודה
 
למעלה