מה דעתכם על רכיבה ללא אוכף?

תומאס

New member
מה דעתכם על רכיבה ללא אוכף?

זה יותר קשה או יותר קל? זה יכול להזיק לסוס או להציק לו?
 

jpy

New member
רכיבה ללא אוכף

יותר קשה, צריך ישיבה טובה ושיווי משקל, יש סוסים שנוחים נורא אז יותר קל לשבת עליהם אבל יש סוסים שזה מאוד קשה כי הם ממש לא נוחים. לגבי להזיק או להציק לסוס- תלוי ברוכב.
 

Dark horse

New member
רכיבה בלי אוכף

אני רוכב הרבה בלי אוכף ואני יכול להגיד שכאשר אתה רוכב בלי אוכף אתה צריך לקחת בחשבון שרכיבות ארוקות יעיפו את הרגליים וגם אתה צריך ליצב את הצמך על גב הסוס (במיוחד בטרוט) אבל אני אישית אוהב לרכב בלי אוכף
 

groolo

New member
תשובה

אני משתדל לרכב כמה שיותר בלי אוכף אבל זה מאוד קשה אתה מחליק בקלות ואני פעם נפלתי כשניסיתי לעשות קאנטר סקיצור זה לא מפריע לסוס אבל אני ממליץ מאוד כיא אם פעם תגיע למצב שהסוס נבהל ולא היית מוכן בכלל ויצאו לך הארכובות אז אתה תיפול בקלות אז אני ממליץ להתאמן גם בלי.
 

barakcastro

New member
אפשר רק להוציא את הארכובות..

כדי לשפר את הישיבה רוכבים ללא ארכובות.. לא צריך להוריד את האוכף בשביל זה, לרכב בלי אוכף זה לא נוח כי יש לסוס את עמוד השדרה שם וזה קצת כואב, ואני מאמין שזה גם לא ממש נוח לסוסים..אבל לא שאלתי אותם
 

ILQHA

New member
ללא נושא

קבעתי עם המנהל של החווה שמחר הוא יעשה לי שיעור בלי אוכף יייישששששששש אף פעם לא ניסיתי. הוא אומר שלפי דעתו קודם צריך ללמוד לרכב בלי אוכף ורק אחרי זה לעלום עם (ככה גם הוא למד).
 
רכיבה בלי אוכף...

אני רוכבת המון בלי אוכף, למרות שעל הסוסה שלי זה יהיה קצת מסוכן...(היא די לא מאולפת...) ... רכיבה בלי אוכף בהחלט הרבה יותר כיפית (אם הסוס רגוע) ומרגישים את הסוס ואת השרירים שלו וזה ממש ענק... אני לא בטוחה אבל נראה לי שרכיבות רבות בלי אוכף עלולות לפגוע בגב הסוס.... מישהו יודע בוודאות??
 

jpy

New member
CRY נראה לי שיש לנו בשותף

גם הסוס שלי לא לחלוטין מאולף, במה זה מתבטא אצל הסוסה שלך? מה את עושה בקשר לזה? אני גם רוכבת ממש מעט בלי אוכף בגלל אותה סיבה (זה יכול להיות סוכן על סוס כזה).
 
זה כן פוגע בגב הסוס ובעמוד השדרה

שלו... כי את לא תמיד מחלקת את המשקל שלך שווה על הגב שלו.. ומה שהאוכף עושה זה שהוא מפזר את המשקל.. חוץ מזה שבכל פעם שאת קופצת לסוס על הגב או כל תנודה שלך על הגב היא גורמת לחץ כבר על עמוד השדרה של הסוס.. ואם נגיד את קופצת בקאנטר או בטרוט עד הגב של הסוס אז הסוס מקבל הרבה מאוד זעזועים מה שהפד ג'ל באינגליש מפחית... ורכיבה בלי אוכף על הסוס תגרום לכך שגב הסוס יהייה רגיש ושיהייו לו כאבים בעתיד.. גם אם זה נראה לך הסוס הכי חזק בעולם עם הגב הכי לא עדין שיש..
 
זה כיף!!!!

לפי דעתי לרכב בלי אוכף זה כיף כי ממש מרגישים אותו יכולים להרגיש יותר טוב את התנועות שלו וכל זה בשביל שיגרה אני לא חושבת שזה טוב זה כיף רק אם אוסים את זה פעם ב....... ברור שיותר כשה לרכב עליו כך כי יש פחות יציבות כי אין אוכף וערכובות שמיצבות אותך ואם הסוס עושה בק אין לך קרן יציבה שאתה יכול לתפוס בה יש לך רק את הרעמה של הסוס שזה לא החי עוזר בעולם לפי דעתי זה לא מזיק לו אי9ן שום סיבה זה מציק לו אם כל הזמן קופצם לו על הגב ונשענים על המתג אבל אם מישהוא שהוא רוכב טוב ירכב אליו אני חושבת שזה יהיה לו אפילו יותר נחמד כי הוא גם לא יצתרך לעשות משהו מיוחד חוץ מהליחה טרוט וקאנטר אני חושבת שזה יותר מציק לו שאנחנו רוכבים עליו ומבקשים ממנו שיעשה כל מיני דברים או שילדים קטנים רוכבים עליו וכל הזמן מושחים בפה וקופצים עליו
 
למעלה