מה דעתכם על זה?!...

sHiRaNii

New member
מה דעתכם על זה?!...

בתאריכים שלנו, יצאה גם משלחת של בדואים...הם לא היו איתנו אבל יצא לנו להתקל בהם בכמה אתרים.. הם צחקו בכל מקום התנגו בחוסר כבוד, סחבו את דגל ישראל על הרצפה, ובמאיידנק- כשהם נכנסו לחדר נעליים, אחד מהם שאל "מישהו צריך זוג נעליים?!" אפילו המדריך שלהם כבר שאל את עצמו באותו רגע "מה אנחנו עושים כאן בכלל?!" ובהר האפר בסוף, הם זרקו לשם זבל ועטיפות של חטיפים.. מה דעתכם על זה??
 
חוצפה....

לאף אחד אסור להתנהג במקומות כאלו כמו שהם התנהגו. הם באו מארץ ישראל ולכן היו צריכים לייצג את ארץ ישראל בלי שום קש רלמוצאם. אני מקווה שדברים כאלו לא יחזרו כי זה זילזול בשואה וזלזול בעם שלנו...........
 

lihi r

New member
ממש חוצפה

אני חושבת שלאף אחד לא קשור למוצאו או דתו אפילו אסור להתנהג ככה במקומות כאלו אני מאוד מסכימה שזה זלזול בשואה ומקווה שזה לא יקרה שוב
 

הרֵעוּת

New member
זו אכן חוצפה.

לגבי הזבל בהר האפר - לצערי, הם לא היחידים. בהר האפר יש המון לכלוך וזבל, עטיפות של חטיפים וכו'. חברה סיפרה לי שהיא ראתה שם אפילו קליפות גרעינים..
 

sweet eyes

New member
זנות.

לא פלא שכל הר האפר מלא בזכוכיות, עטיפות, צמחים, וכו'. פשוט זוועה.
 

עוגיות1

New member
דעתי.. שתכנסי ותקראי...

שלום, שמי גל אני יצאתי במשלחת 9 בין ה-19 ל- 26 לחודש התשיעי ובמקרה יצאתי עם הבדואים באותה משלחת בהתחלה גם אנחנו חשבנו מה בדואים למה אנחנו צריכים לצאת איתם ומה לבדואים שהם לא יהודים לעשות שם.... אבל בהכנות ובכל מה שעברנו ביחד ראינו עד כמה הם רצינים ורוצים לראות מה עבר על העם היהודי ולפי דעתי זה מבורך כי הם לא חייבים אבל הם רצו ומהכסף שלהם הם נוסעים למרות ושוב אני מזכירה הם לא יהודים.... לגבי מה שאת כתבת לפי דעתי את הגזמת וגם את לא היית איתם כל הזמן ואת לא מכירה אותם ולפי דעתי שיהודי עושה את זה זה עוד יותר נורא ואיתנו גם יצאו חברה מקידום נוער והם פי אלף התנהגו יותר גרוע תטקס שלהם הם עשו ממנו צחוק בתקווה הם צחקו הדבר היחיד שעניין אותם זאת הסיגריה. אז מנקודת מבט זאת ומהייכרות עם הבדואים אני אומרת לך שהם אנשים טובים אז יכול להיות שהם גם צחקו שלא במקום אבל לא כל המסע הזה צריך להיות דייכי וגם אני עם לא היתה לי משפחה שרובה ניצולי שואה מודה שלא הכי הייתי מתחברת כי לא התחברתי לכל הסיפורים של המדריך... אז לסיום אני חושבת שגם בני אדם שהם לא יהודיים ורוצים להכיר את מה שעבר על העם היהודי צריכים לצאת למסע כזה ולפי דעתי יותר נורא שיהודי מתנהג בצורה פי מליון נוראה ממה שתיארת במקומות האלו...
 

ישרון

New member
לדעתי יוצאות יותר מידי משלחות

משרד החינוך וחברות הנסיעות הפכו את המסע הזה שהחל בסודי סודות וכלל רק את המובחרים שבבני הנוער למעין טיול שנתי חובה מרצון לחו"ל. לחלק גדול מבני הנוער זה טיול חו"ל הראשון בחייהם ומעבר למעמסה הנפשית שלא כולם מסוגלים לעמוד בה יש חופש מההורים ומהשפעתם המרסנת.כמו כן מסובך מאד עד בלתי אפשרי להעלות נער או נערה על מטוס בחזרה לתל אביב. כל התנאים האלו הפכו את המסע לזול מהבחינה הערכית והרי לכם העדויות על כך. לטעמי יש לעשות להפחתה משמעותית בכמות ובכך תעלה האיכות.להוציא את הטיול הזה מתחום בית הספר לימי החופשה השנתית וניראה את חברות הנסיעות המצליחות לשווק את המסע הזה ככה לכזאת כמות של אנשים.
 

מדריך1

New member
המסע לפולין

ראשית , אין צורך לעשות הכללות. אם יש כמה תפוחים רקובים בארגז, אין זה מעיד על כולו. שנית- הבעיה אינה של משרד החינוך וחברות הנסיעה. הבעיה טמונה אך ורק במנהלי בתי הספר, בשני תחומים מרכזיים- האחד- מיון היוצאים, לצערי ישנם מהלי בתי ספר הרואים בכמות הנוער היוצאת, פרס לבית הספר, באותם המקומות לא בנו קריטריונים של התלמיד-ה הראויים לצאת לפולין,באןתם בתי ספר גם נכנעים לסחיטת- הורים, רשות מקומים, מנהיגות יישובית וכד'. שניים- ההכנה של היוצאים- באותם בתי ספר אין הכנה נכונה או מספקת או מחייבת. לידיעת הכותב- רוב הנוער היוצא לפולין , יוצא באופן עצמאי, מטעם בית הספר ולא מטעם משרד החינוך. מספרים- 2004 יצאו כ-22000 בני נוער , מכל הארץ, ורק 5000 במסגרת משרד החינוך. כל אשר עשה משרד החינוך בשנתיים האחרונות היה - להוציא מכרזי שרותי קרקע ומכרזי טיסות, וזאת למנוע השתוללות של חברות נסיעה לא מאושרות, ושל חברות תעופה. לידיעה נוספת- מורה מלווה אשר עובד מאד קשה ,לפני נמסע,תוך כדי המסע, ולאחריו,אם יצא בחופש לא יתוגמל,כולל ביטוח. הדבר החשוב יותר הוא- המסע הוא חלק מתהליך חינוכ ארוך טווח, ואין שום סיבה שלא יהיה על חשבון הלימודים. 8 ומים נכונים בפולין, שווים למאות שעות לימוד בכתה.
 

מדריך1

New member
תוספת

איני מרויח לחמי מהמסעות לפולין, אני עושה בשביל הנפש והנשמה.
 

ה י י ל ה

New member
צר לי לאכזב אותך...........

אבל לפי מה שהבנתי משרד החינוך אינו רוצה שמשלחות יצאו בחופשות כגון החופש הגדול..
 

מדריך1

New member
משרד החינוך

ההגבלה היחידה שמשרד החינוך ,בה הוא אינו מאשר יציאה, זה בחורף בחודשים דצמבר,ינואר ,פברואר עם גמישות מסוימת. כל בי"ס מחליט ,באיזה תאריכים הוא רוצה לצאת. קיימת בעית טיסות,מטה פולין משתדל להיענות לבתי ספר במדת האפשר, לא אפרט כאן את כל השיקולים, אך ,זה בגדול. לגבי החופש הגדול, יש בעית טיסות, במדה ויש מספיק בני נוער בכדי למלא טיסה ,יש אישור.
 
אני הבנתי שתהיה בעיה לצאת בקיץ

אמנם לא פורסמה הודעה רשמית, ומדובר כרגע רק בשמועות, אבל שמעתי שמשרד החינוך לא יאשר לצאת בשנה הבאה בחודשים יולי-ספטמבר עקב בעיות להשיג שירותי קרקע בעונת התיירות בפולין. השנה כבר נתקלנו בבעיות להשיג מלונות בספטמבר. אתה מכיר הנחיה כזאת?
 

מדריך1

New member
קיץ

נכון לעכשיו אין הנחיה שכזו. ככל שידוע לי, עכשיו מתחיל הטיפול במשלחות מרץ אפריל מאי. עוד חזון למועד.
 
מצד שני...../images/Emo125.gif

זה נותן ליותר אנשים הזדמנות לנסוע ולראות את מה שלדעתי כל העם שלנו צריך לראות. אין מה לעשות, טיול לחו"ל עם החברים זה חלק מהעניין, לדעתי לא זה שצריך להתמקד בו אבל כל אחד עושה את הבחירה שלו. לדעתי לא צריך להפחית בכמות המסעות היוצאים מידי שנה, אני אישית לא הייתי בטוחה שאני רוצה לנסוע, ואני יודעת שאם היה כל כך קשה להגיע לזה בטח הייתי מוותרת כבר בהתחלה. זה לא אומר שהמסע לא תרם לי, כי הוא כן שינה אותי מאד, והיה עם הרבה מאד משמעות בשבילי. פשוט לא הייתי מסוגלת להבין עד כמה הוא חשוב לפני שיצאתי. להפחית את הכמות מסעות ולגרום לו להיות רק בשביל מובחרים ימנע מהרבה אנשים שלא מבינים את משמעות המסע לפני היציאה, לפספס את החוויה המדהימה הזאת, רק בגלל שיהיה כל כך קשה להתקבל אליה, ואולי הם לא יהיו בטוחים שזה שווה את זה.
 

gold ayelet

New member
תגובה!! תיכנסי ותקראי!!!

אני לא מסכימה עם מה שאת אומרת. גם אנשים שלא התחברו עד עכשיו לכל הנושא של השואה זאת ההדמנות שלהם כן להתעניין ולהרחיב את הידע.. אולי יש כאלה שצריכים לראות בעיניים בשביל לנסות להבין מה קרה שם ובמיוחד שבבתי הספר מלמדים רק את הדברים שחשובים לבגרות -שנים ,מנהיגים ומספרים ושום דבר מעבר! מה זאת אומרת רק את המובחרים איך בית ספר אמור לבחור את "המובחרים" הוא לא יכול למנוע מאנשים לנסוע לפולין ! הביה"ס לא יכול לדעת איך אנשים יתנהגו שם גם אם בבית ספר הם נראים לא רציניים או משהו כזה זה לא אומר שככה הם יתנהגו בפולין! בקשר לטיסה ראשונה -גם לי זאת תהייה טיסה ראשונה אבל זאת ממש לא הסיבה שאני טיסה! אם אנשים רוצים לצאת לטיל בחו"ל ולטוס הם יחכו שנה ויטוסו להודו או לא יודעת לאן בהרבה פחות כסף! עוד משהו.. אמרת שהחברות יעשו את הטיסות לפולין בחופש הגדול וזה אומר שכל אחד ייצא עם מי שהוא רוצה מתי שהוא ירצה ויחפש לעצמו מדריך.. לא נראה לי! דווקא העובדה שנוסעים עם החברות והמורים בתור קבוצה ובמיוחד בגיל הזה זה הרבה יותר מרגש ויותר תורם למסע .. לפי דעתי! אם ש סיבה לנסוע בחופש הגדול זה בשביל שבנות שלא יוצאות בגלל מצב כספי או משהו כזה לא יצטרכו ללמוד בזמן שחברות שלהם בפולין. ככה עשו בבית ספר שלנו לפני כמה שנים ועכשיו פשוט עושים עוד טיול בא"י בקשר לשואה וההנצחה שלה!
 

sHiRaNii

New member
אוקיי את צודקת..!

ואני יודעת שיש משלחות של יהודים שהתנהגו פי מיליון יותר גרוע, וגם אני חושבת שזה יותר נורא.. אבל אני ממש לא מגזימה בתיאורים שלי וזה באמת מה שהיה, ואני זוכרת את זה טוב מאוד, במיוחד את מה שהם אמרו על הנעליים.. אוקיי אז אולי הם באמת אכפתיים ללמוד על העבר של העם היהודי, אבל שייתנו כבוד!!! ואני מתכוונת לכל המשלחות שיוצאות ומתנהגות בחוסר כבוד, בלי קשר למוצא או לדת..פשוט נתתי כאן את הבדואים לדוגמא כי זה ממש העציב אותי לראות את זה שם במאיידנק-המקום שהכי השפיע עליי... וגם כי האמת היא שלא נתקלתי בהתנהגות לא הולמת ממשלחות של יהודים, אבל אני יודעת שזה קיים...
 
למעלה