מה דעתכם על הרעיון הזה?

מצב
הנושא נעול.

חיים331

New member
מה דעתכם על הרעיון הזה?

מה דעתכם על הרעיון הזה?
קראתי איפשהוא בפייסבוק רעיון שמישהי העלתה להקים דרגנוע ממסוף האוניברסיטה ל"טיילת" למעלה, כדי שלחסוך לסטודנטים את העליה המפרכת במדרגות. מה דעתכם?
 

felixr

New member
הייתה כבר תוכנית כזו והיא נגנזה.

מה דעתכם על הרעיון הזה?
קראתי איפשהוא בפייסבוק רעיון שמישהי העלתה להקים דרגנוע ממסוף האוניברסיטה ל"טיילת" למעלה, כדי שלחסוך לסטודנטים את העליה המפרכת במדרגות. מה דעתכם?
הייתה כבר תוכנית כזו והיא נגנזה.
 
סטודנטים בהחלט עולים במדרגות

וסטודנטים לא עולים במדרגות
אלא נוסעים בקווים שיוצאים מהמסוף בחינם עד האונ'
סטודנטים בהחלט עולים במדרגות
לפחות אלו שצריכים להגיע לפינה הדרום מזרחית של הקמפוס קרי הנדסה או עבודה סוציאלית
לגבי הדרגנוע, בראיון שקראתי עם האדריכל שתכנן את תחנת האוניברסיטה הוא טען שהתוכנית המקורית הייתה להמשיך את הדרגנוע הקיים עד למעלה, איפה שהמדרגות נגמרות היום. בגלל שתחנת השלום חרגה מתקציבה, משרד האוצר החליט לחסוך.

לדעתי, חבל. אפילו שתחנת האוניברסיטה היא לא בדיוק התחנה העמוסה ביותר בתל אביב
 

raminec

New member
תחנת האוניברסיטה

סטודנטים בהחלט עולים במדרגות
לפחות אלו שצריכים להגיע לפינה הדרום מזרחית של הקמפוס קרי הנדסה או עבודה סוציאלית
לגבי הדרגנוע, בראיון שקראתי עם האדריכל שתכנן את תחנת האוניברסיטה הוא טען שהתוכנית המקורית הייתה להמשיך את הדרגנוע הקיים עד למעלה, איפה שהמדרגות נגמרות היום. בגלל שתחנת השלום חרגה מתקציבה, משרד האוצר החליט לחסוך.

לדעתי, חבל. אפילו שתחנת האוניברסיטה היא לא בדיוק התחנה העמוסה ביותר בתל אביב
תחנת האוניברסיטה
היא אחת העמוסות בארץ ושיפור השירות לנוסע הוא בהחלט השקעה מוצדקת. הקמת דרגנוע שיעלה את הנוסעים היורדים מהרכבת אל מפלס האוניברסיטה זה דבר שישפר את חווית הנוסע ויגדיל את האטרקטיביות של השירות לכלל האוכלוסיה.
 

droriko

New member
ממש לא אחת העמוסות ביותר

תחנת האוניברסיטה
היא אחת העמוסות בארץ ושיפור השירות לנוסע הוא בהחלט השקעה מוצדקת. הקמת דרגנוע שיעלה את הנוסעים היורדים מהרכבת אל מפלס האוניברסיטה זה דבר שישפר את חווית הנוסע ויגדיל את האטרקטיביות של השירות לכלל האוכלוסיה.
ממש לא אחת העמוסות ביותר
רכבת מרכז עמוסה הרבה יותר, ולדעתי גם רכבת חוף הכרמל יותר עמוסה.

מה גם שעם כל הכבוד למחלקה להנדסה,היא בגדר מיעוט קטן מהאוניברסיטה(שהיא בגודל של שכונה). מה שכן עכשיו כשיפתחו את המעונות זה יגדיל באופן משמעותי את אלה שדרגנוע היה מועיל להם.
 

raminec

New member
אתה מדבר בלי נתונים

ממש לא אחת העמוסות ביותר
רכבת מרכז עמוסה הרבה יותר, ולדעתי גם רכבת חוף הכרמל יותר עמוסה.

מה גם שעם כל הכבוד למחלקה להנדסה,היא בגדר מיעוט קטן מהאוניברסיטה(שהיא בגודל של שכונה). מה שכן עכשיו כשיפתחו את המעונות זה יגדיל באופן משמעותי את אלה שדרגנוע היה מועיל להם.
אתה מדבר בלי נתונים
אל תשכח מי מפרסם פה בפורום כל רבעון את הסטטיסטיקות של הרכבת...
ברבעון השלישי של 2013 מתוך 53 תחנות ברכבת ישראל פעמיים תחנת האוניברסיטה הייתה מקום רביעי ופעם אחת מקום חמישי במספר העולים והיורדים בתחנה.
איך זה בדיוק עושה את תחנת האוניברסיטה ל"ממש לא אחת העמוסות ביותר"?!
 

droriko

New member
אה סליחה היתה אי הבנה

אתה מדבר בלי נתונים
אל תשכח מי מפרסם פה בפורום כל רבעון את הסטטיסטיקות של הרכבת...
ברבעון השלישי של 2013 מתוך 53 תחנות ברכבת ישראל פעמיים תחנת האוניברסיטה הייתה מקום רביעי ופעם אחת מקום חמישי במספר העולים והיורדים בתחנה.
איך זה בדיוק עושה את תחנת האוניברסיטה ל"ממש לא אחת העמוסות ביותר"?!
אה סליחה היתה אי הבנה
חשבתי שהתכוונת ב"אחת העמוסות" שיש כמה תחנות שהן באותה הרמה והיא אחת מהן. על זה שהיא מקום רביעי-חמישי הייתי חותם גם בלי לקרוא את הגרף.
 

down under

New member
תחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים)

אתה מדבר בלי נתונים
אל תשכח מי מפרסם פה בפורום כל רבעון את הסטטיסטיקות של הרכבת...
ברבעון השלישי של 2013 מתוך 53 תחנות ברכבת ישראל פעמיים תחנת האוניברסיטה הייתה מקום רביעי ופעם אחת מקום חמישי במספר העולים והיורדים בתחנה.
איך זה בדיוק עושה את תחנת האוניברסיטה ל"ממש לא אחת העמוסות ביותר"?!
תחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים)
היא הכי פחות עמוסה בין 4 תחנות ת"א.
עדיין, בכלל 50+ התחנות היא בין 5 הראשונות (4 תל אביביות + חיפה חוף כרמל).

היא הכי פחות עמוסה מבין 4 התל אביביות משום שהיא בעצם לא צמודה באמת
לאף מוקד יוממות.
לאונ' עצמה צריך או ללכת 10 דקות שרובן במעלה מדרגות לא נוח או שצריך עוד
אוטובוס (זמן, כסף, דימוי נמוך).

אם ננכה את כמות המגיעים למופעים גדולים בפארק הירקון (במו עיני ראיתי במספר
אירועים כאלו אלפים אבל ממש אלפים של נוסעים שבאו מכל רחבי הארץ ברכבת)
הרי שמספר הנוסעים בה יחסית לפוטנציאל או יחסית לכך שהיא בלב מטרופולין
ענק שהכי גדוש אוכלוסין + יוממים בישראל הרי שהיא במצב די עלוב.


הוספת הדרגנוע המדובר וכן פתיחת אזור מגורי הסטודנטים העצום ממש
(מעל ל-5 מגדלים בני 16 קומות כל אחד) ללא ספק יגרמו כמעט להכפלת כמות
המשתמשים בתחנה.
 

droriko

New member
מה יעזור לך דרגנוע

תחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים)
היא הכי פחות עמוסה בין 4 תחנות ת"א.
עדיין, בכלל 50+ התחנות היא בין 5 הראשונות (4 תל אביביות + חיפה חוף כרמל).

היא הכי פחות עמוסה מבין 4 התל אביביות משום שהיא בעצם לא צמודה באמת
לאף מוקד יוממות.
לאונ' עצמה צריך או ללכת 10 דקות שרובן במעלה מדרגות לא נוח או שצריך עוד
אוטובוס (זמן, כסף, דימוי נמוך).

אם ננכה את כמות המגיעים למופעים גדולים בפארק הירקון (במו עיני ראיתי במספר
אירועים כאלו אלפים אבל ממש אלפים של נוסעים שבאו מכל רחבי הארץ ברכבת)
הרי שמספר הנוסעים בה יחסית לפוטנציאל או יחסית לכך שהיא בלב מטרופולין
ענק שהכי גדוש אוכלוסין + יוממים בישראל הרי שהיא במצב די עלוב.


הוספת הדרגנוע המדובר וכן פתיחת אזור מגורי הסטודנטים העצום ממש
(מעל ל-5 מגדלים בני 16 קומות כל אחד) ללא ספק יגרמו כמעט להכפלת כמות
המשתמשים בתחנה.
מה יעזור לך דרגנוע
אם אתה צריך להגיע לשער 7 או לפקולטה לרפואה. לרוב גדול של הפקולטות הדרגנוע לא ממש עוזר(אלא אם אתה חובב הליכה או אופניים)

סך הכל התחבורה הציבורית מהמסוף היא בסדר גמור.

עוד יתרון של הרכבת על אמצעים אחרים זה שזה חוסך פקקים(אם כבר דיברת על זמן)
 

Ofekalef1

New member
אני עולה במדרגות

מה יעזור לך דרגנוע
אם אתה צריך להגיע לשער 7 או לפקולטה לרפואה. לרוב גדול של הפקולטות הדרגנוע לא ממש עוזר(אלא אם אתה חובב הליכה או אופניים)

סך הכל התחבורה הציבורית מהמסוף היא בסדר גמור.

עוד יתרון של הרכבת על אמצעים אחרים זה שזה חוסך פקקים(אם כבר דיברת על זמן)
אני עולה במדרגות
בשביל להגיע לבי"ס אליאנס או לרמת אביב (כרבע שעה הליכה מהיציאה מהתחנה), דרגנועים יכולים לעזור במקרה הזה.
 

down under

New member
יעזור גם יעזור

מה יעזור לך דרגנוע
אם אתה צריך להגיע לשער 7 או לפקולטה לרפואה. לרוב גדול של הפקולטות הדרגנוע לא ממש עוזר(אלא אם אתה חובב הליכה או אופניים)

סך הכל התחבורה הציבורית מהמסוף היא בסדר גמור.

עוד יתרון של הרכבת על אמצעים אחרים זה שזה חוסך פקקים(אם כבר דיברת על זמן)
יעזור גם יעזור
יחסוך מאמץ ללפחות 15% מכלל הסטודנטים של האונ' + מרצים + עובדי שירותים
למיניהם שצריכים לחלק הדרום מזרחי של הקמפוס.
אונ' ת"א זו אוניברסיטה עצומה עם כ-20,000 סטודנטים + כמה מאות מרצים +
כמה מאות עובדים שאינם סגל הוראה (נקיון, שמירה, תחזוקה, מוכרים בחנויות,
מזכירות של רקטורים ושל דיקאנים, עובדי בית התפוצות וכו').

העדר הדרגנוע מנע מלפחות חלק מאותם 15% שיכלו לבוא ברכבת את הנסיעה
ברכבת.

אתה גם שוכח את מרכז המעונות העצום והחדש שעומד להפתח בקרוב, בו ישנם
כמה אלפי חדרים וכמה בתי עסק בקומות הקרקע.
מדובר על מקום שנמצא בפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה ולכן גם להם
הדרגנוע יכול בהחלט להקל ולסייע.
 

droriko

New member
איך שכחתי את המעונות

יעזור גם יעזור
יחסוך מאמץ ללפחות 15% מכלל הסטודנטים של האונ' + מרצים + עובדי שירותים
למיניהם שצריכים לחלק הדרום מזרחי של הקמפוס.
אונ' ת"א זו אוניברסיטה עצומה עם כ-20,000 סטודנטים + כמה מאות מרצים +
כמה מאות עובדים שאינם סגל הוראה (נקיון, שמירה, תחזוקה, מוכרים בחנויות,
מזכירות של רקטורים ושל דיקאנים, עובדי בית התפוצות וכו').

העדר הדרגנוע מנע מלפחות חלק מאותם 15% שיכלו לבוא ברכבת את הנסיעה
ברכבת.

אתה גם שוכח את מרכז המעונות העצום והחדש שעומד להפתח בקרוב, בו ישנם
כמה אלפי חדרים וכמה בתי עסק בקומות הקרקע.
מדובר על מקום שנמצא בפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה ולכן גם להם
הדרגנוע יכול בהחלט להקל ולסייע.
איך שכחתי את המעונות
אם בהודעה הראשונה שלי בשרשור ציינתי אותם
 

olli3

New member
מנהל
סטודנטים שבאים ברכבת ממשייכם בדן בחינם

יעזור גם יעזור
יחסוך מאמץ ללפחות 15% מכלל הסטודנטים של האונ' + מרצים + עובדי שירותים
למיניהם שצריכים לחלק הדרום מזרחי של הקמפוס.
אונ' ת"א זו אוניברסיטה עצומה עם כ-20,000 סטודנטים + כמה מאות מרצים +
כמה מאות עובדים שאינם סגל הוראה (נקיון, שמירה, תחזוקה, מוכרים בחנויות,
מזכירות של רקטורים ושל דיקאנים, עובדי בית התפוצות וכו').

העדר הדרגנוע מנע מלפחות חלק מאותם 15% שיכלו לבוא ברכבת את הנסיעה
ברכבת.

אתה גם שוכח את מרכז המעונות העצום והחדש שעומד להפתח בקרוב, בו ישנם
כמה אלפי חדרים וכמה בתי עסק בקומות הקרקע.
מדובר על מקום שנמצא בפינה הדרום מזרחית של האוניברסיטה ולכן גם להם
הדרגנוע יכול בהחלט להקל ולסייע.
סטודנטים שבאים ברכבת ממשייכם בדן בחינם
לאוניברסיטה.

כשאתה יודע בדיוק מתי יוצא כל אוטובוס כי כולם מתחילים במסוף, הדימוי כבר לא כזה נמוך. סך הכל שירות האוטובוסים בין תחנת הרכבת לאוניברסיטה לא רע בכלל.

הדרגנוע יכול להקל ולסייע, העניין שיצטרכו לבנות לו גם תשתיות, כולל מחסה מגשם. האם העלות אל מול התועלת תהיה שווה את זה?
 

Ofekalef1

New member
הנסיעה חינם באוטובוס שציינת

סטודנטים שבאים ברכבת ממשייכם בדן בחינם
לאוניברסיטה.

כשאתה יודע בדיוק מתי יוצא כל אוטובוס כי כולם מתחילים במסוף, הדימוי כבר לא כזה נמוך. סך הכל שירות האוטובוסים בין תחנת הרכבת לאוניברסיטה לא רע בכלל.

הדרגנוע יכול להקל ולסייע, העניין שיצטרכו לבנות לו גם תשתיות, כולל מחסה מגשם. האם העלות אל מול התועלת תהיה שווה את זה?
הנסיעה חינם באוטובוס שציינת
זה רק לסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב?
 

olli3

New member
מנהל
לא רק לסטודנטים, גם לעובדי האוניברסיטה

הנסיעה חינם באוטובוס שציינת
זה רק לסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב?
לא רק לסטודנטים, גם לעובדי האוניברסיטה
הסתכל בקישור המצורף, גלול למטה לכותרת "איך מגיעים מתחנת הרכבת לאוניברסיטה?" שם יש הסבר מפורט יותר.

http://new.student.co.il/רכבת-ישראל
 

Ofekalef1

New member
תודה, רק רציתי לוודא שזה לא רלוונטי לגביי.

לא רק לסטודנטים, גם לעובדי האוניברסיטה
הסתכל בקישור המצורף, גלול למטה לכותרת "איך מגיעים מתחנת הרכבת לאוניברסיטה?" שם יש הסבר מפורט יותר.

http://new.student.co.il/רכבת-ישראל
תודה, רק רציתי לוודא שזה לא רלוונטי לגביי.
 

droriko

New member
כתבת לעניין

סטודנטים שבאים ברכבת ממשייכם בדן בחינם
לאוניברסיטה.

כשאתה יודע בדיוק מתי יוצא כל אוטובוס כי כולם מתחילים במסוף, הדימוי כבר לא כזה נמוך. סך הכל שירות האוטובוסים בין תחנת הרכבת לאוניברסיטה לא רע בכלל.

הדרגנוע יכול להקל ולסייע, העניין שיצטרכו לבנות לו גם תשתיות, כולל מחסה מגשם. האם העלות אל מול התועלת תהיה שווה את זה?
כתבת לעניין
לגבי מחסה מהגשם, התכנון המקורי כאמור היה שהמדרגות הנעות,שכמובן מכוסות, ימשיכו עד מעלה הגבעה.

אני גם לא יודע עד כמה הדרגנוע הזה מצדיק עלות גבוהה. גם יש שירות האוטובוסים הוא טוב(בניגוד לרכבת בני ברק ששם המדרגות קרוסלה הן האלטרנטיבה היחידה) גם רוב הסטודנטים צריכים ממילא עוד אוטובוס כדי להגיע ליעד שלהם, וגם אני לא חושב בסופו של דבר שלעלות את המדרגות האלה כל יום זה כזה אסון.
 

benshap2

New member
כשהייתי סטודנט, שנאתי את המדרגות האלו

מה יעזור לך דרגנוע
אם אתה צריך להגיע לשער 7 או לפקולטה לרפואה. לרוב גדול של הפקולטות הדרגנוע לא ממש עוזר(אלא אם אתה חובב הליכה או אופניים)

סך הכל התחבורה הציבורית מהמסוף היא בסדר גמור.

עוד יתרון של הרכבת על אמצעים אחרים זה שזה חוסך פקקים(אם כבר דיברת על זמן)
כשהייתי סטודנט, שנאתי את המדרגות האלו
סביר להניח שדרגנוע היה גורם לי לוותר על האוטובוסים מלמטה לפחות 50% מהפעמים
 
כשמדובר בעומס תחנה, לא רק מספר הנכנסים

תחנת האוניברסיטה (מרכז הירידים)
היא הכי פחות עמוסה בין 4 תחנות ת"א.
עדיין, בכלל 50+ התחנות היא בין 5 הראשונות (4 תל אביביות + חיפה חוף כרמל).

היא הכי פחות עמוסה מבין 4 התל אביביות משום שהיא בעצם לא צמודה באמת
לאף מוקד יוממות.
לאונ' עצמה צריך או ללכת 10 דקות שרובן במעלה מדרגות לא נוח או שצריך עוד
אוטובוס (זמן, כסף, דימוי נמוך).

אם ננכה את כמות המגיעים למופעים גדולים בפארק הירקון (במו עיני ראיתי במספר
אירועים כאלו אלפים אבל ממש אלפים של נוסעים שבאו מכל רחבי הארץ ברכבת)
הרי שמספר הנוסעים בה יחסית לפוטנציאל או יחסית לכך שהיא בלב מטרופולין
ענק שהכי גדוש אוכלוסין + יוממים בישראל הרי שהיא במצב די עלוב.


הוספת הדרגנוע המדובר וכן פתיחת אזור מגורי הסטודנטים העצום ממש
(מעל ל-5 מגדלים בני 16 קומות כל אחד) ללא ספק יגרמו כמעט להכפלת כמות
המשתמשים בתחנה.
כשמדובר בעומס תחנה, לא רק מספר הנכנסים
והיוצאים ממנה משפיע על העומס.
בתחנת האוניברסיטה יש עומס שלא נובע ממספר הנכנסים והיוצאים, אלא מכך שהיא תחנת מעבר חשובה. גם נוסעים שעוברים בתחנה בין רכבות הינם משתמשים בתחנה ומהבחינה הזו בתחנת האוניברסיטה יש אלמנט של עומס שכמעט לא קיים למשל בתחנת השלום שאינה נחשבת לתחנת מעבר. והסוג הזה של עומס לא מופיע בסטטיסטיקה.
אמנם אין סטטיסטיקה על כך, אבל אני לא הייתי מתפלא אם מספר העוברים בתחנה בין רכבות אפילו מתקרב למספר הנכנסים לתחנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה