מה דעתכם על הסבה של קרונות?

מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
מה דעתכם על הסבה של קרונות?

מה דעתכם על הסבה של קרונות?
רכבת ישראל אמורה לקבל עוד חמישים ומשהו קרונות DD. הקרונות מגיעים הרי מפורקים ובארץ מרכיבים אותם מבפנים בלוד, נכון? האם רכבת ישראל יכולה לשנות את המערך הפנימי של הקרונות הללו שאמורים להגיע ולהפוך את רכבות ה DD ליותר ידידותיות למשתמש? כלומר, במקום לשים את המערך הרגיל של הכיסאות, לקחת קרון ולהפוך אותו ליותר "אופן ספייס". לשים כיסאות מתקפלים שיהיו צמודים לקירות הקרון, ואילו בקרון עצמו לשים גם מקומות למזוודות ומקום למטען, כך גם יוכלו להסיע אופניים בתוך הרכבות, וגם יהיה הרבה יותר מקום לתיקים של חיילים ובכלל. ההסבה הזאת לא אמורה להיות יקרה מידי, ואני בטוח שאפשר לעשות אותה יחסית מהר. אם לדוגמא נצרף קרון כזה לכל מערך של DD נבטיח שיהיה הרבה יותר מקום ברכבת, ויהיה יותר נוח לכולם. גם לנוסעים שלא יצטרכו לקפץ מעל לתיקים של אנשים, וגם לא לאנשים עם התיקים שכל הזמן דורכים עליהם וכועסים עליהם בגלל חוסר המקום שהם יוצרים עם הפקלאות שלהם... מה דעתכם?
 

mucool2

New member
מה שאתה מציע זה בעצם להפוך את

מה דעתכם על הסבה של קרונות?
רכבת ישראל אמורה לקבל עוד חמישים ומשהו קרונות DD. הקרונות מגיעים הרי מפורקים ובארץ מרכיבים אותם מבפנים בלוד, נכון? האם רכבת ישראל יכולה לשנות את המערך הפנימי של הקרונות הללו שאמורים להגיע ולהפוך את רכבות ה DD ליותר ידידותיות למשתמש? כלומר, במקום לשים את המערך הרגיל של הכיסאות, לקחת קרון ולהפוך אותו ליותר "אופן ספייס". לשים כיסאות מתקפלים שיהיו צמודים לקירות הקרון, ואילו בקרון עצמו לשים גם מקומות למזוודות ומקום למטען, כך גם יוכלו להסיע אופניים בתוך הרכבות, וגם יהיה הרבה יותר מקום לתיקים של חיילים ובכלל. ההסבה הזאת לא אמורה להיות יקרה מידי, ואני בטוח שאפשר לעשות אותה יחסית מהר. אם לדוגמא נצרף קרון כזה לכל מערך של DD נבטיח שיהיה הרבה יותר מקום ברכבת, ויהיה יותר נוח לכולם. גם לנוסעים שלא יצטרכו לקפץ מעל לתיקים של אנשים, וגם לא לאנשים עם התיקים שכל הזמן דורכים עליהם וכועסים עליהם בגלל חוסר המקום שהם יוצרים עם הפקלאות שלהם... מה דעתכם?
מה שאתה מציע זה בעצם להפוך את
הקרונות ל"קרונות רכבת תחתית" שיתאימו לנסיעות קצרות בלבד (כלומר לקווים פרבריים). יש בזה משהו. כתבת על הרעיון שלך לרכבת ישראל? דרך אגב, אם אני לא טועה אפשר לשנות את סידור המושבים גם בקרונות שכבר בשימוש.
 

levikon

New member
לאו דווקא לרכבת תחתית, אלא פשוט

מה שאתה מציע זה בעצם להפוך את
הקרונות ל"קרונות רכבת תחתית" שיתאימו לנסיעות קצרות בלבד (כלומר לקווים פרבריים). יש בזה משהו. כתבת על הרעיון שלך לרכבת ישראל? דרך אגב, אם אני לא טועה אפשר לשנות את סידור המושבים גם בקרונות שכבר בשימוש.
לאו דווקא לרכבת תחתית, אלא פשוט
מקום שניתן יהיה לאחסן בו בנוח דברים גדולים בנסיעה, עם מקומות ישיבה. לא כתבתי על זה לרכבת ישראל עדיין, רציתי לראות מה תיהי התגובה קודם כל כאן.
 

mucool2

New member
אבל המקום הזה יהיה חייב לבוא

לאו דווקא לרכבת תחתית, אלא פשוט
מקום שניתן יהיה לאחסן בו בנוח דברים גדולים בנסיעה, עם מקומות ישיבה. לא כתבתי על זה לרכבת ישראל עדיין, רציתי לראות מה תיהי התגובה קודם כל כאן.
אבל המקום הזה יהיה חייב לבוא
על חשבון מספר המושבים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה, כי הקרונות (לפחות חלקם) מיועדים ממילא לקווים פרבריים. המושבים גם לא חייבים להיות מתקפלים (אני חושש שזה קצת יקר) אלא רק מסודרים צמוד לקיר, כולם או חלקם. יש המון דוגמאות בעולם, לא צריכה להיות בעיה למצוא סידור מוצלח.
 

levikon

New member
נכון, בדיוק! וזה לא שאתה נוסע ברכבת

אבל המקום הזה יהיה חייב לבוא
על חשבון מספר המושבים. לדעתי לא צריכה להיות בעיה, כי הקרונות (לפחות חלקם) מיועדים ממילא לקווים פרבריים. המושבים גם לא חייבים להיות מתקפלים (אני חושש שזה קצת יקר) אלא רק מסודרים צמוד לקיר, כולם או חלקם. יש המון דוגמאות בעולם, לא צריכה להיות בעיה למצוא סידור מוצלח.
נכון, בדיוק! וזה לא שאתה נוסע ברכבת
משיקגו ללוס אנג'לס או משהו כזה, בסך הכל מכפר סבא או אשדוד לתל אביב, לא כזה ביג דיל...
 

mucool2

New member
מלוס אנג'לס לשיקגו

נכון, בדיוק! וזה לא שאתה נוסע ברכבת
משיקגו ללוס אנג'לס או משהו כזה, בסך הכל מכפר סבא או אשדוד לתל אביב, לא כזה ביג דיל...
מלוס אנג'לס לשיקגו
אני רק טס!
 

vitamin P

New member
כל הרעיונות טובים אבל צריך לשקול

מה דעתכם על הסבה של קרונות?
רכבת ישראל אמורה לקבל עוד חמישים ומשהו קרונות DD. הקרונות מגיעים הרי מפורקים ובארץ מרכיבים אותם מבפנים בלוד, נכון? האם רכבת ישראל יכולה לשנות את המערך הפנימי של הקרונות הללו שאמורים להגיע ולהפוך את רכבות ה DD ליותר ידידותיות למשתמש? כלומר, במקום לשים את המערך הרגיל של הכיסאות, לקחת קרון ולהפוך אותו ליותר "אופן ספייס". לשים כיסאות מתקפלים שיהיו צמודים לקירות הקרון, ואילו בקרון עצמו לשים גם מקומות למזוודות ומקום למטען, כך גם יוכלו להסיע אופניים בתוך הרכבות, וגם יהיה הרבה יותר מקום לתיקים של חיילים ובכלל. ההסבה הזאת לא אמורה להיות יקרה מידי, ואני בטוח שאפשר לעשות אותה יחסית מהר. אם לדוגמא נצרף קרון כזה לכל מערך של DD נבטיח שיהיה הרבה יותר מקום ברכבת, ויהיה יותר נוח לכולם. גם לנוסעים שלא יצטרכו לקפץ מעל לתיקים של אנשים, וגם לא לאנשים עם התיקים שכל הזמן דורכים עליהם וכועסים עליהם בגלל חוסר המקום שהם יוצרים עם הפקלאות שלהם... מה דעתכם?
כל הרעיונות טובים אבל צריך לשקול
אותם רק כשיהיה מספיק מקום לכל הנוסעים שמעוניינים לנסוע באופן רגיל ברכבת(כלומר, אחלה רעיון אחרי שיהיו מספיק קרונות) לדעתי......(-:
 

levikon

New member
תראה, אפשר לעשות משהו מעניין.

כל הרעיונות טובים אבל צריך לשקול
אותם רק כשיהיה מספיק מקום לכל הנוסעים שמעוניינים לנסוע באופן רגיל ברכבת(כלומר, אחלה רעיון אחרי שיהיו מספיק קרונות) לדעתי......(-:
תראה, אפשר לעשות משהו מעניין.
להשאיר את הסידור הרגיל בקומה העליונה, אבל את הקומה התחתונה, שהיא גם יותר נוחה בגלל שהיא ישרה, להפוך ליותר פתוחה. לאו דווקא להקטין את כמות המושבים, אלה לשנות את הצורה שלהם. אם המושבים הם מושבים שמתקפלים לקיר, ניתן יהיה לשים את אותה הכמות, אבל בפחות צפיפות. ובסופו של דבר, אנחנו בישראל. ורוב הנוסעים לא נוסעים יותר משעה ברכבת, וגם ככה רוב הרכבת תיהיה בצורה הרגילה. אם לדוגמא מגיע חייל, או אנשים שטסים לחו"ל והם סוחבים איתם ארון של 200 ליטר, למה הוא צריך להפריע לשאר נוסעי הרכבת? אני מאמין שזה יוכל לפתור הרבה מהבעיות של העומס. ובסופו של דבר, אם היה מספיק מקום לכולם ברכבת, לא היה צריך את הרעיונות הללו, נכון?
 

vitamin P

New member
אני לא בטוח שאת אותה כמות כסאות

תראה, אפשר לעשות משהו מעניין.
להשאיר את הסידור הרגיל בקומה העליונה, אבל את הקומה התחתונה, שהיא גם יותר נוחה בגלל שהיא ישרה, להפוך ליותר פתוחה. לאו דווקא להקטין את כמות המושבים, אלה לשנות את הצורה שלהם. אם המושבים הם מושבים שמתקפלים לקיר, ניתן יהיה לשים את אותה הכמות, אבל בפחות צפיפות. ובסופו של דבר, אנחנו בישראל. ורוב הנוסעים לא נוסעים יותר משעה ברכבת, וגם ככה רוב הרכבת תיהיה בצורה הרגילה. אם לדוגמא מגיע חייל, או אנשים שטסים לחו"ל והם סוחבים איתם ארון של 200 ליטר, למה הוא צריך להפריע לשאר נוסעי הרכבת? אני מאמין שזה יוכל לפתור הרבה מהבעיות של העומס. ובסופו של דבר, אם היה מספיק מקום לכולם ברכבת, לא היה צריך את הרעיונות הללו, נכון?
אני לא בטוח שאת אותה כמות כסאות
משהו כמו 50% אולי 60% אבל ככה יהיה יותר מקום לעמוד(מסרב לנסוע באוטובוס מסילתי
)למרות שהמצב לא שונה היום בקווים העמוסים על אפשר להסב אחוז קטן משטח הרכבת לפתרונות מטען אישי או אופניים נגיד ש...... אני כבר מדמיין לעצמי את רוכבי האופניים בדאבל דק האופניים חוסמות את אלה שרוצים לצאת וגם את אלה שלהכנס עד שהם יוצאים וגם במדרגות אם מישהו חשב להכנס לשם...... מה עוד גם מדובר בנסיעות קצרות וגם בתחנות ביניים אז קצת בעייתי ומעכב ללכת לחפש את המזוודה שלך אי שם במםלס התחתון
 

levikon

New member
לא צריך לחפש מזוודות.

אני לא בטוח שאת אותה כמות כסאות
משהו כמו 50% אולי 60% אבל ככה יהיה יותר מקום לעמוד(מסרב לנסוע באוטובוס מסילתי
)למרות שהמצב לא שונה היום בקווים העמוסים על אפשר להסב אחוז קטן משטח הרכבת לפתרונות מטען אישי או אופניים נגיד ש...... אני כבר מדמיין לעצמי את רוכבי האופניים בדאבל דק האופניים חוסמות את אלה שרוצים לצאת וגם את אלה שלהכנס עד שהם יוצאים וגם במדרגות אם מישהו חשב להכנס לשם...... מה עוד גם מדובר בנסיעות קצרות וגם בתחנות ביניים אז קצת בעייתי ומעכב ללכת לחפש את המזוודה שלך אי שם במםלס התחתון
לא צריך לחפש מזוודות.
בשביל זה נועדו הכסאות שם. מי שבא עם תיק ענק יוכל לשבת באותו הקרון עם התיק, זה כל העניין. בנוגע לאפניים, באמת צריך לחשוב על זה קצת... בנוגע לעמידה, אתה לא מאמין כמה אנשים עומדים בעיקר בימי ראשון וחמישי. אבל, רוב האנשים עומדים במעברים בין הקרונות, לא בקרונות עצמם. ולכן הרבה שטח הולך לאיבוד.
 

vitamin P

New member
אני יודע כמה עומדים בשעות עומס

לא צריך לחפש מזוודות.
בשביל זה נועדו הכסאות שם. מי שבא עם תיק ענק יוכל לשבת באותו הקרון עם התיק, זה כל העניין. בנוגע לאפניים, באמת צריך לחשוב על זה קצת... בנוגע לעמידה, אתה לא מאמין כמה אנשים עומדים בעיקר בימי ראשון וחמישי. אבל, רוב האנשים עומדים במעברים בין הקרונות, לא בקרונות עצמם. ולכן הרבה שטח הולך לאיבוד.
אני יודע כמה עומדים בשעות עומס
מקום למזוודות זה גם צורך חשוב אבל קודם כל צריך להכניס בנוחות את כל הנוסעים המעוניינים לנסוע ברכבת.....ע"י הגברת התדירות בקווים(ע"י רכבות חדשות נוספות?!?!)
 

vitamin P

New member
אני יודע כמה עומדים בשעות עומס

לא צריך לחפש מזוודות.
בשביל זה נועדו הכסאות שם. מי שבא עם תיק ענק יוכל לשבת באותו הקרון עם התיק, זה כל העניין. בנוגע לאפניים, באמת צריך לחשוב על זה קצת... בנוגע לעמידה, אתה לא מאמין כמה אנשים עומדים בעיקר בימי ראשון וחמישי. אבל, רוב האנשים עומדים במעברים בין הקרונות, לא בקרונות עצמם. ולכן הרבה שטח הולך לאיבוד.
אני יודע כמה עומדים בשעות עומס
מקום למזוודות זה גם צורך חשוב אבל קודם כל צריך להכניס בנוחות את כל הנוסעים המעוניינים לנסוע ברכבת.....ע"י הגברת התדירות בקווים(ע"י רכבות חדשות נוספות?!?!)
 

mucool2

New member
למה לחכות

אני יודע כמה עומדים בשעות עומס
מקום למזוודות זה גם צורך חשוב אבל קודם כל צריך להכניס בנוחות את כל הנוסעים המעוניינים לנסוע ברכבת.....ע"י הגברת התדירות בקווים(ע"י רכבות חדשות נוספות?!?!)
למה לחכות
עד שיגיע עוד ציוד ועד שיכפילו עוד קווים ויגבירו תדירות (ודווקא אז כמות הנוסעים תעלה ונישאר שוב עם העומס), אם אפשר להגדיל את הקיבולת כבר ברכבות הקיימות?
 

IntelliMe

New member
אני בספק, שהסבת חלק מהקרונות

למה לחכות
עד שיגיע עוד ציוד ועד שיכפילו עוד קווים ויגבירו תדירות (ודווקא אז כמות הנוסעים תעלה ונישאר שוב עם העומס), אם אפשר להגדיל את הקיבולת כבר ברכבות הקיימות?
אני בספק, שהסבת חלק מהקרונות
לקרונות אופניים ומזוודות יגדיל את קיבולת הרכבת, נכון, אולי אלה העומדים יוכלו לעמוד בנוחות יתרה, ויהיה להם גם יותר מקום לעמוד, אבל מאידך, כמות המושבים הכללית ברכבת תקטן, ומספר העומדים ינסוק..
 

mucool2

New member
זה בדיוק העניין

אני בספק, שהסבת חלק מהקרונות
לקרונות אופניים ומזוודות יגדיל את קיבולת הרכבת, נכון, אולי אלה העומדים יוכלו לעמוד בנוחות יתרה, ויהיה להם גם יותר מקום לעמוד, אבל מאידך, כמות המושבים הכללית ברכבת תקטן, ומספר העומדים ינסוק..
זה בדיוק העניין
הגדלת שטח העמידה על חשבון מספר המושבים מגדילה את הקיבולת, כלומר בסה"כ יותר נוסעים יוכלו להכנס לקרון אחד (בעמידה וגם בישיבה). זה בדוק.
 
עיצוב הפנים של הקרונות החדשים

מה דעתכם על הסבה של קרונות?
רכבת ישראל אמורה לקבל עוד חמישים ומשהו קרונות DD. הקרונות מגיעים הרי מפורקים ובארץ מרכיבים אותם מבפנים בלוד, נכון? האם רכבת ישראל יכולה לשנות את המערך הפנימי של הקרונות הללו שאמורים להגיע ולהפוך את רכבות ה DD ליותר ידידותיות למשתמש? כלומר, במקום לשים את המערך הרגיל של הכיסאות, לקחת קרון ולהפוך אותו ליותר "אופן ספייס". לשים כיסאות מתקפלים שיהיו צמודים לקירות הקרון, ואילו בקרון עצמו לשים גם מקומות למזוודות ומקום למטען, כך גם יוכלו להסיע אופניים בתוך הרכבות, וגם יהיה הרבה יותר מקום לתיקים של חיילים ובכלל. ההסבה הזאת לא אמורה להיות יקרה מידי, ואני בטוח שאפשר לעשות אותה יחסית מהר. אם לדוגמא נצרף קרון כזה לכל מערך של DD נבטיח שיהיה הרבה יותר מקום ברכבת, ויהיה יותר נוח לכולם. גם לנוסעים שלא יצטרכו לקפץ מעל לתיקים של אנשים, וגם לא לאנשים עם התיקים שכל הזמן דורכים עליהם וכועסים עליהם בגלל חוסר המקום שהם יוצרים עם הפקלאות שלהם... מה דעתכם?
עיצוב הפנים של הקרונות החדשים
אני לא אתייחס לעניין התועלת שבהצעתך, מפני שאין לי דעה מגובשת עדיין. עם זאת, חשוב לי להדגיש שהקרונות החדשים מגיעים בדיוק בתצורה שהרכבת ביקשה, ולא בתצורה כלשהי שנכפתה עליה לפי מגבלות הייצור של המפעל - המתווה הפנימי של קרונות הקומתייים של רכבת ישראל שונה מאוד מזה של חבריהם בגרמניה ובשאר המקומות. המשמעות היא שלא צריך לעשות הסבות יקרות ובזבזניות בארץ בשביל לממש את הצעתך, אלא לשנות את ההזמנה (דבר יקר כשלעצמו, כמובן) לפי דרישותיך. ושוב, בלי להתייחס לתועלת שבהצעתך, יש לי הרגשה שרכבת ישראל לא מעוניינת בשינויים של ממש ביחס למצב הקיים (למעט הנגשה לנכים, שתבוצע באמצעות קרון מיוחד שיתווסף לכל מערך בזכות ההזמנה הנוכחית).
 

ה ו מ ר

New member
הנגשה לנכים

עיצוב הפנים של הקרונות החדשים
אני לא אתייחס לעניין התועלת שבהצעתך, מפני שאין לי דעה מגובשת עדיין. עם זאת, חשוב לי להדגיש שהקרונות החדשים מגיעים בדיוק בתצורה שהרכבת ביקשה, ולא בתצורה כלשהי שנכפתה עליה לפי מגבלות הייצור של המפעל - המתווה הפנימי של קרונות הקומתייים של רכבת ישראל שונה מאוד מזה של חבריהם בגרמניה ובשאר המקומות. המשמעות היא שלא צריך לעשות הסבות יקרות ובזבזניות בארץ בשביל לממש את הצעתך, אלא לשנות את ההזמנה (דבר יקר כשלעצמו, כמובן) לפי דרישותיך. ושוב, בלי להתייחס לתועלת שבהצעתך, יש לי הרגשה שרכבת ישראל לא מעוניינת בשינויים של ממש ביחס למצב הקיים (למעט הנגשה לנכים, שתבוצע באמצעות קרון מיוחד שיתווסף לכל מערך בזכות ההזמנה הנוכחית).
הנגשה לנכים
במערכי קרונות קומתיים באיטליה קיים קרון בו יש רמפה למפלס התחתון של הקרון, המאפשר גישה עם כסא גלגלים לשם. האם רכבת ישראל מתכננת מבנה דומה? לגבי מקומות ישיבה קפילים (לשון קיפול): בקווים פרבריים אין שום סיבה שבעולם שלא יהיו קרונות שיכילו מקומות עמידה רבים יותר ביחס למצב כיום. אין בארץ מסלול נסיעה פרברי (וגם בין-עירוני) שמשך הנסיעה בו ארוך באופן משמעותי.
 

mucool2

New member
מה עם הנגשה לאופניים?

עיצוב הפנים של הקרונות החדשים
אני לא אתייחס לעניין התועלת שבהצעתך, מפני שאין לי דעה מגובשת עדיין. עם זאת, חשוב לי להדגיש שהקרונות החדשים מגיעים בדיוק בתצורה שהרכבת ביקשה, ולא בתצורה כלשהי שנכפתה עליה לפי מגבלות הייצור של המפעל - המתווה הפנימי של קרונות הקומתייים של רכבת ישראל שונה מאוד מזה של חבריהם בגרמניה ובשאר המקומות. המשמעות היא שלא צריך לעשות הסבות יקרות ובזבזניות בארץ בשביל לממש את הצעתך, אלא לשנות את ההזמנה (דבר יקר כשלעצמו, כמובן) לפי דרישותיך. ושוב, בלי להתייחס לתועלת שבהצעתך, יש לי הרגשה שרכבת ישראל לא מעוניינת בשינויים של ממש ביחס למצב הקיים (למעט הנגשה לנכים, שתבוצע באמצעות קרון מיוחד שיתווסף לכל מערך בזכות ההזמנה הנוכחית).
מה עם הנגשה לאופניים?
כבר 20 שנה מדברים על זה.
 

raminec

New member
לא בקדנציה שלנו, LOL

מה עם הנגשה לאופניים?
כבר 20 שנה מדברים על זה.
לא בקדנציה שלנו, LOL
מסכים איתך לחלוטין לגבי החיוניות של היכולת להעברת אופניים ברכבת. אופניים הן כלי תחבורה משלים מעולה לרכבת הן מבחינת זיהום האוויר והן מבחינת היכולת לעקוף פקקים ולהימנע מיצירתם מלכתחילה. לרוע המזל העומס הקיים כיום ברכבת לא מאפשר זאת. למרות שקיימות אפשרויות לשלב את הכנסת האופניים בשעות שאינן שעות עומס כמו שמקובל לעשות במדינות אחרות, ברכבת ישראל לא ממש מעוניינים לעשות את המאמץ הזה וחבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה