מה דעתכם על הנ"ל בחינוך?

נהפוכו

אתה נכנס לאולם עם צי של עורכי דין, ולצד השני אין סיכוי נגדך.
 
20,000 עו"דים ו500,000 רמאים

נהגי מוניות, שיפוצניקים, אינסטלטורים, מוכרי רהיטים, סוחרי מכוניות, מוסכניקים ועוד ועוד ועוד.... טוב שסוף סוף יש מודעות לצרכנים.
 
האמת אתה צודק, רק מה הבעיה?

אלה שרימו אותם לא רוצים לשלם לעו"ד מה ששילמו לאינסטלטור קודם. אז הם לוקחים עו"ד לא טוב. ואז מפסידים.
 
בשביל זה צריך אבא עו"ד ../images/Emo8.gif

ובכלל - רצוי שבחוג החברים שלך יהיו תמיד רואה חשבון, עו"ד ורופא...
 
עקרונות הג'ונגל

רק החזק שורד, בעוד שהחלש נרמס. זה כבר מזמן לא שוק חופשי, זה ג'ונגל.
 
ח-ח-ח-ח! נו, הצחקת! ../images/Emo6.gif

גם כך בישראל לומדים "לבגרות" במקום מדעי ייסוד כל מיני שטויות החל מרכיבה על סוסים וכלה בצלילה בעוד שמכלול מקצועות החובה הוא המצומצם ביותר ואפילו מתוכם חלק בכלל לא כל כך חשוב לחיים. לכן אין טעם עוד "למהול" את מה שנשאר מהחינוך הקלאסי הנורמאלי. כמו כן, כל דבר שהוא, כולל החינוך המיני, ברגע שאתה נותן אותו לידי חברי אירגון המורים (או הסתדרות המורים) יהפוך למשהו כל כך לא מעניין ודוחה שבדיוק תשיג את ההיפך ממה שאתה רוצה. 1. לימודי הצרכנות על רגל אחת: אל תהיה אידיוט ותזמין שירות או סחורה ממי שאתה מכיר. בכל שאר המקרים אתה לוקח סיכון אך עדיין אין זה אומר שתידפק בהכרח. כך בשיטת הניסוי והטעייה אתה צובר מעגל אנשים שניתן לסמוך עליהם. כמה שנים צריך ללמד דבר כה פשוט? 2. לימודי האקולוגיה על רגל אחת: אל תהיה חזיר. מי שהיום זורק על הרצפה פחית קולה או שקית שוקו משומשים מחר ישפוך פסולת כימי לנחל או לים. כאפה ומקל מאוד מגבירים את היעילות של הקורס. 3. לימודי אורח חיים בריא על רגל אחת: סגור את המחשב, זרוק את הסיגרייה ותעזור לאבא (מורה) בגינה. גם פה הכאפה הוא הכלי האמין והטוב. 4. זהירות בדרכים-את זה מקבלים בלימודי הנהיגה. אולי הרבה יותר שווה להכניס את שיעורי הנהיגה לבתי הספר התיכוניים. ממילא כולם לומדים את זה, אז אולי לעשות את זה בצורה ממוסדת. 5. טיפול בבעיות משמעת: הדחת מנהל בית ספר שאפילו מנסה לטייח או לטאטא אל מתחת לשטיח מקרה הכי קטן של אלימות. על כל מקרה של אלימות, אפילו מילולית, חייבים לדווח למשטרה ולא לוותר על שום דבר. 6. מה זה "לתרום לקהילה"? זה כבר קיים ונקרה "המחוייבות האישית". בידי חברי אירגון המורים זה הפך לבולשיט חסר תוכן. אסור שזה יהיה בכפיה. 7. רגע, אם כבר למדו את "המקצועות" שלך בתיכון, אז למה להמשיך איתם במכללה? לעשות תואר דוקטור על זהירות בדרכים? זה לא יעזור. הישראלי המצוי ימשיך לנסוע במהירות 160 קמ"ש איפה שמותר 80 אפילו אם יהיה לו תואר של דוקטור. כי כך בא לו. ודרך אדב, למה דווקא הג'ובניקים? מה, לקרביים מותר להתרסק בתאונות?
 

near33

New member
חינוך זה קניית הרגלים ולא ידע

ברור שכולם יודעים שצריך לאכול בריא ברור שכולם יודעים איך לחצות מעבר חצייה ברור שכולם יודעים כמה חשוב שמירת הטבע אבל אם העולם היה מתנהל על פי מה שאנחנו יודעים אז לא היו מלחמות. בני האדם פועלים על פי הרגלים שרכשו במהלך חייהם על פי דחפים ועל פי מוסכמות החברה. ולכן אם מכיתה א' , התלמידים ישננו את ההרכב התזונתי הנכון ובכיתה ז' כל ילד יצטרך להכין עבודה בנושא ובבגרות הוא ישאל שאלות מעט יותר עמוקות ובמכללה הוא יצטרך להכין עבודה באורך 7 עמודים על אורח חיים בריא אז הדברים יטמעו בו , הדברים יחלחלו גם לחברה. ובסופו של דבר כולנו נרוויח. אני אומר לך מניסיון אני למדתי במכללה והייתי צריך להגיש עבודה על בעית הזנות בארץ אז בזכות זה שהגשתי עבודה נעשתי יותר מודע לבעייה ולנשים שמאחורי המספרים. וכנ"ל בנושא בטיחות בדרכים , כנ"ל באקולוגייה וגם בצרכנות - אין לך מושג כמה זכויות יש לאזרח שהוא לא מודע אליהן וכמה קל להפעיל עליו מניפולציות בגלל שהוא לא יודע את החוק הבסיסי. כגון החוקים הבסיסיים בדיני עבודה , בדיני חוזים ובמשפט מנהלי. אין שום סיבה שאזרח לתואר ראשון להיסטוריה/ספרות/מדעים וכו' יהיה בור ועם הארץ בעניינים החשובים מאד לטובת החברה. קורס אחד שנתי באקולגיה, צרכנות,אורח חיים בריא ובטיחות בדרכים לא יעמיס עליו יותר מידי. פטרתי חיילים קרביים כי להם יש פחות זמן מאשר לג'ובניקים.
 
אל תהיה נאיבי. החינוך זה לא

נושא למבחן בגרות. מבחני הבגרות נועדו לבדוק את הידע הבסיסי של אדם ולהכין אותו ללימודים האקדמיים. הקניית הרגלים נכונים זה עניין של החינוך היום-יומי שחייב להתחיל מהגן ולא להסתיים אף פעם. לזה יש דרכים אחרות: שימוש בכלי התקשורת, אכיפת החוק הבלתי מתפשרת, דוגמא אישית של המנהיגים הפוליטיים.
 
למעלה