מה דעתכם על "המטבח" עם עזרא קדם?

מה דעתכם על "המטבח" עם עזרא קדם?

התוכנית שודרה אתמול בערוץ 2 ואני לשמחתי הרבה לא ראיתי כי בעלי רצה לראות את "מתי נתנשק" אז ראיתי איתו. אבל היום קראתי ביקורת של אריאנה מלמד על הדבר האיום והנורא הזה שנקרא "המטבח" וקיבלה מעל ל-500 תגובות. מאחר והנושא של הריאליטי הוא מאוד חשוב וההשפעה שלו על הדור הבא, אני בחרתי להביא את אחת התגובות ממישהו בשם נחום, ואני מוכרחה להוסיף שאני ממש מסכימה עם תוכן התגובה הזאת: **** לא יעזור לכם זה מה שהנוער רוצה.!!!!!!!!!!!! זה מימוש של חלום, חלום בלהות!!!!!!!!!. פעם החלום היה חלוציות , תרומה עבור המדינה, תנועת נוער, היום החלום להיות כוכב. תרבות ה"אינסטנט" הכל מייד והכל עכשיו בלי גבולות בלי לימוד כל חייקק "כוכב על". אבל מה אנו באים בתלונה אל הנוער, גם המבוגרים רוצים פתרונות קסם ,בלי השקעה , בלי לימוד , בלי להתאמץ יתר על המידה, חושבים שמגיע לנו הכל. מוכנים לכך שעיינינים הרחוקים מן השכל יהיו מנת חלקנו ביום יום, בוחרים מי שאינו מתאים כדי שינהיג אותנו מתאכזבים ומחליפים אותו כעבור שנה. רוצים שיגיע משהוא שיוליך אותנו וידע מה עושים ואז מתעוררים בבהלה בשערי ביירות. הילדים רוצים להיות עשירים ובקלות.אולי אנחנו שדרנו להם את זה והטלויזיה רק מעצימה את הדבר. עצם התגברות התופעה הזו של תוכניות מציאות, כאשר הדבר היחיד שהוא מציאותי הוא שאנו מסכימים לכך שמכתיבים לנו סדר יום שנובע מעשיית כסף ורווחים על חשבון ערכים, טמטום חושים שאנו מתירים לילדים לצפות בו, מעידה שדרך התוכנית הנוער מנסה לקבל חיזוק ל"אני" שלו באמצעות הצצה לחייהם של אחרים. ושוב לא כשלון של נוער אולי שלנו שלא חזקנו מספיק את ה"אני" של הילד. מה מקנות לנו תוכניות הריאליטי ??????? ערכי מוסר??, כאשר ילד רואה שצריך לשקר ולרמות במקום לעבוד קשה, הוא מקבל לגיטימציה ונותן תוקף לתוכנית שכל מטרתה אינו קידום לרמת שף , אלא פרסום מיידי, כוכבנות, מציצנות, שימוש ב"משתתפים" שאינם מקבלים שכר עבור השתתפותם כלומר עלות הפקה זולה לחברות השונות.( עורכי דין צאו לדרך...) ושוב דרך השיטה הזו אנו מראים לילדים כי אין כבר נושאים של ערבות הדדית כי זה לא מעניין אף אחד, תהייה חזק תשרוד, תהייה אינדבידואל תתקדם, אבל איפה העוצמה שאנו צריכים כעם כאומה, כאשר ישנם עקרונות של מצויינות אישית בלבד ללא מצויינות חברתית???. תוכניות ההבל הללו מעידות אלף מונים על מה שאנו כרגע נהנתנים, חסרי עומק אינטלקטואלי, אבל גרוע מכל גורמים לילדינו לחשוב שזה העולם האמיתי וזה לא נכון זה לא שם.!!!!!!!!!! אבל אולי בעצם כל זה הוא כשלון שלנו דור ההורים!!!!!!!!!!!!!!!!! אולי לא נתנו מספיק דעתנו לענייני חינוך לערכים. היום כאשר ישנה לגיטימציה וסגידה להצלחה יחידנית אני בספק גדול מאוד כיצד החברה הזו תעמוד במשברים שעומדים להתרגש עלינו מצפון שהרי כבר נאמר ש"מצפון תפתח הרעה". לגבי עזרא הוא כנראה מוכשר ויודע לבשל, אבל הוא לא בן אדם וחבל להוסיף מילים על התנהגותו. אומרים שפגיעה גופנית נעלמת לאחר זמן מה, אולם פגיעה בנפש תשאר לנצח !!!!!!!!!!! היות והגוף סופו לשוב לעפר ממנו הוא בא והיות ונשמת האדם נצחית, הפגיעה שעזרא קדם פוגע בנפש הנוער לא תמחה ותשאר על מצפונו עד יומו האחרון עד ליום התייצבו למול בוראו לקבלת "שכרו". ***** מה דעתכם?
 

dyona

New member
לדעתי התכנית היתה בוטה ומשפילה

השף התייחס ל 12 המתחרים כאל סמרטוטים אנושיים שאפשר להשפיל ולבזות אותם לאורך כל הדרך. איך אפשר בכלל להכין ארוחת גורמה בלחץ כזה כשכל הזמן עומדים לך על הראש וצועקים עליך ?! ממש רחמתי על המתמודדים שניסו לשדר עוצמה אך בעינים שלהם נראתה האמת. אני לא רואה תכניות ריאליטי, יתכן שזו המגמה, בעיני זה איום ונורא.
 

amigoro

New member
ראיתי - דפקו את השכל עם הפרסומות והפרומו

לא האמנתי - שאפשר לשדר דבר כזה - השף דגול, גדול ומה לא, על פי כל יודעי דבר -יש לו מסעדה בירושליים , לקחו מספר אנשים שלחלקם אין מושג בבשול והופכים אותם לשפים מול המצלמה - מבית היוצר של דוגמניות - השפלה אחת גדולה . היתה אחת, שפית בקייטרינג - מול המצלמות הפכה להיות חסרת אונים - וכמובן מראים את החיכוכים בנייהם והתחרות. לפי מה שהבנתי ,בתוכנית אחרת הראו שף מסעדת יוקרה שעשה סטג' אצל קדם השף,הוא ספר שקדם אמנם אדם קשה , הוא למד הרבה אצלו ובזכותו הפך להיות שף מוצלח. מה לעשות, להיות שף במטבח זה דינמיקה, לחץ, ועבודת צוות - כל שף לוקח את זה למקום אחר. כל מי שמשתתף שם מחפש את זה ויודע מה שמחכה לו.
 
עוד דוגמא לתרבות החפיף והטמטום

עוד דוגמא לטמטום ולחפיף שמאכילים את הישראלים. עזרא קדם בעצמו למד במכון הקולינרי של קליפורניה עם הרשיון של הLe Cordon Blue ובישראל מספרים שעם כמה צעקות שלו הוא יכול ליצר שף. חושבים שהצופים מטומטמים ואם צורחים על אנשים הם שפים נולדים ולא צריכים ללמוד לבשל.
 
רגב חמודי מאיפה יש לך את כל הידע על הכל../images/Emo35.gif

בן כמה אתה אם מותר לשאול
 
לא כל הידע ממני

אני מכור לתוכניות ריאליטי.
אני בן 17. כל הדור שלי בודק אם עובדים עלינו. תכנסי לפורום של הישרדות ותראי שאנחנו יודעים מי בגמר.
אם את רואה השרדות לא אקלקל לך ואומר לך מי הודח ומי בגמר אבל כולם יודעים. בתוכנית של המטבח בדקנו אם עובדים עלינו. עובדים עלינו.
 

אני 60

New member
אז אם אתה בן 17

אולי תחפש פורום של בני העשרה ואל תרגיז את הסבתות המקסימות שכותבות כאן ועשו ועושים הרבה למען המדינה. כל טוב לך. -שלום-ית
 
עזבתי לפי בקשתך. אני עונה על השאלות ועוזב

בדקתי אם שאלו אותי שאלות. אני עונה להם ועוזב.
 
הפורום פתוח ומזמין לכולם

כל גולש שעומד בכללי הפורום מוזמן להשאר ולתרום את חלקו ונקודת המבט היחודית שלו
 

stp51

New member
בתור אחת שאוהבת ריאליטי, זה היה מחזה קשה

ומביש, אני קבלתי דפיקות לב עם מה שהם עברו, כנראה שזו המגמה, כפי שכתבה ארינה בכתבה, וכפי שאת העתקת את התגובה, גמני מסכימה לכל מילה שנכתבה, אבל זה מה יש והכל זה עניין של טרנד ומי שלא מוצא חן בעיניו פשוט יזפזפ למקום אחר.
 

א ר נ ה

New member
כל הריאליטי הזה כבר נמאס עד בחילה

כולם אותו הדבר בדיוק עם שמות אחרים: נולד לרקוד, נולד לשיר, נולדה לדגמן, נולדו להישרד, ועכשיו גם נולד לבשל. איזה עוד לידה ימציאו לנו? לידת עכוז? ניתוח קיסרי?
 

א ר נ ה

New member
ולגבי "נולד לבשל", כבר בפרומו

התוכנית הזאת צעקה: "הכל זיוף! כל ההצגות של השף נעשו לפי הוראות הבמאי!"
 
הרגשתי שנאה תהומית כלפי קדם

זו התנהגות לא אנושית, משפילה ופוגעת עמוק. אין זכות לאיש להתנהג בצורה בוטה כל כך גם אם רייטינג חשוב פה. אני לא אצפה שנית בדבר כזה כדי לא להעלות את הרייטינג
 
ועכשיו אני לגמרי בטוחה שעשיתי בשכל שלא ראיתי

הספיק לי לראות אותו צועק ומקלל בפרומו במשך כל השבוע ולהחליט שאני לא רוצה ביכלל לראות למרות שאת "קרב סכינים" עם השף הצרפתי אני מאוד אוהבת וגם את שאר התוכניות של השפים כמו גיל חובב וחיים כהן, אם זה הסיגנון אז אני שמחה שלא ראיתי וגם לא אראה.
 
|בושה איך ../images/Emo71.gif מתנהג ו../images/Emo188.gifאיך ערוץ 2 שידרו

זה ריטינג זה
אפשר לעבוד עם אדם כזה מפחיד, תוכנית דמניקולו.
 
הרייטינג נקבע על פי 500 משפחות עם מכשיר מיוחד

את לא קובעת את הרייטינג כי הוא נקבע לפי 500 משפחות ששמו אצלן מכשיר מיוחד שבודק לאן הם גולשים. סטטיסטיקאים בחרו את המשפחות לפי מדגם מיצג אבל מזמן מספרים שהם לא מציגים את הרייטינג האמיתי. בהתחלה היו נתונים מהמשפחות שהישרדות לא הגיעה להצלחה כבירה כבר בהתחלה ורק כשכל המדינה התחילה לדבר על הישרדות ראו את התוצאות גם במשפחות המדגם. את לא קובעת את הרייטינג. אם את רוצה את יכולה לראות. ההרגשה שלי שבקצב הזה ישארו בישראל רק אנשים שמסוגלים להתנהג בבהמיות לאנשים אחרים וכל מי שרוצה אוירה אחרת יברח מישראל. בחו"ל אנשים מצליחים בלי להתנהג לאנשים אחרים כאילו היו בהמות. ישראל תשאר מדינה גסה ואלימה.
 
רגב -כאחת שגרה 8 שנים בארה"ב מה שאני שכחתי|גל

אתה בודאי לא יודע ,אז תפסיק לבכות על חו"ל תתגייס לצהל תהיה גבר ,ואח"כ נדבר ובטח שתהיי לך דעה אחרת.
 
אני לא אהיה הראשון בשכבה שלי שישתמט אבל

אני לא אהיה הפרייאר שיתגייס אם רוב החברים שלי בשכבה לא יתגייסו לצהל. אם רובם לא יתגייסו גם אני לא אתגייס. אצלכם בארה"ב הפסיקו עם דרוג הרייטינג לפי המכשיר לפני 20 שנים. בישראל שיטת הדרוג מיושנת. כולם יודעים שהיא לא אמינה אבל קובעים את הכסף לפרסום לפי הרייטינג מהמכשיר ויש לחץ ממשרדי הפרסום והזכיינים של הערוצים לא לשנות את השיטה. מה שאת שכחת היה לפני שנולדתי.
 
למעלה