מה דעתכם בנושא,האם ניתן לעשות משהו?

Adi Berman

New member
מה דעתכם בנושא,האם ניתן לעשות משהו?

ביום שישי אחר הצהריים הגעתי למתחם סינימה סיטי בגלילות על מנת לצפות בסרט עם חבר. בזמן שהחנתי את הרכב במגרש החניה הפונה לכיוון מזרח הבחנתי בטיסן שעבר מעליי..החנתי את הרכב ובמרחק של 100 מטר בקצה מגרש החנייה ראיתי 8-9 טריינרים חונים ממתינים לתורם להמריא. מסתבר שבחור מסויים עורך קייטנה לילדים בני 10-12 בערך ובחר במגרש החנייה בתור מסלול הלימוד..מיותר לציין שהילדים אינם יודעים להטיס. ולציין שבחניון תנועה עירה של כלי רכב ואנשים. חוסר האחריות במקרה זה הוא ללא תקנה, אבל מה ניתן לעשות. אשמח אם תעלו את דעותיכם בנושא ובעיקר כיצד ניתן "להקדים תרופה למכה" כי אחרי שקורה אסון תקנות מחמירות עלולות להקשות את חיינו הטיסנאים. עדי
 
רגע לפני

תדבר איתו תגיד לו שאם הוא לא עובר למקום קצת הרבה יותר נורמלי אתה מזמין משטרה תסביר לו שגם אתה טיסנאי בלה בלה בלה ואני די בטוח שהוא יבין
 

rubber duck

New member
במציאות של היום אולי עדיף משטרה

קרה לי יותר מפעם אחת בה פניתי אןל מטיס שסיכן חיי אדם וכמעט חטפתי מכות ( סכינים ) בקיצור משטרה ולהתריע בפני העוברים והשבים שרון
 

Adi Berman

New member
נכון, כנראה להזמין משטרה זו התשובה

אבל אני חושב שהבעיה רחבה יותר, ופה אני קצת מכוון לקוד היתנהגות שכבר לא מכובד, השאילה האם היפותטית צריכה להיות דרך במסגרת החוק להסמיך מטיסים ובוודאי מדריכים.. בהקצנה , טיסן הוא כלי נשק..ובידיים לא מיומנות עשוי להיות קטלני..שלא לדבר על כשל מכאני ו"הפרעות רדיו" שלא תמיד תלויות במטיס.
 

rubber duck

New member
יש לציין שהנושא של הסמכת מטיסים

הינו אחד הדברים שתמיד רציתי לטפל בהם עלו בעבר הרבה מאד רעיונות דוגמת מבחנים שונים הן לחניכים והן למדריכים יוזמה אחת שכבר היתה בדרך נפה עקב חוסר הסמכה של אנשים לעבוד תחת גוף אחד לפחות בשלב ראשוני יוזמה אחרת נתקעה אי שם בין חוסר הזמנים של כמה וכמה אנשים ומעבר לכך יש כאן בעיה שהיא אולי הדבר הבעייתי באמת : נכון להיום לאף גוף אין מעמד רשמי ממשלתי למעט למנהל התעוםה שהנושא פשוט לא מעניין אותו יכול להיות שכשטיסן יפגע במטס שיהיה בפיננל לבן גוריון בגלל מטיס שמצא סשה מול הפיינל של בן גוריון יכול להיות שאז מישהו במנהל התעופה ירים את הכפפה הבעיה תהיה שקודם כל הוא יאסור הטסת טיסנים בכל הארץ ורק אח"כ הוא יחשוב אם בכלל יש לו כח להרים את הכפפה או פשוט לזרוק אותה לפח שרון
 

kugar

New member
והבעיה הכי גדולה עם זה.......

שאז ילדים מתחת לגדיל 16 נניח לא יוכלו להטיס טיסנים וזה יהפוך מתביב של כל המשפחה (+-) לתחביב למבוגרים בלבד.
 

Adi Berman

New member
למה בעיה?

ואם עד גיל 16 תדרש להטיס בלווית מדריך מוסמך..ומגיל 16 תוכל להטיס לבדך..קצת כמו נהיגה לצד מבוגר לזמן מה ע"מ לצבור ניסיון ובטחון. עדי
 

kugar

New member
כנס.......

עכשיו, אני יכול לבוא לשטח מתי שבא לי, להטיס כמה שבא לי, ואיפה שבא לי. כשיהיה מדריך אני אהיה תלוי בוא, ומאחר ואני מאמין שלא יהיו יותר ממדריך אחד/שניים למנחת אני אוכל להטיס מקסימום שתי טיסות בשנה, ואגב אם תשים לב, רוב הטיסנאים הם מתחת לגיל 16 ואני לא מאמין שמישהו ירצה לגרור את עצמו למסלול כדי לשלם לאיזה מדריך שיטיס איתו למרות שהוא מטיס D3 מטורף. זה דפוק. kugar
 

Adi Berman

New member
נכנסתי.....

אני מבין היטב מה אתה אומר גם אני לפני לא כל כך הרבה שנים הייתי בגיל העשרה. אך לדעתי לאחר תקופת חפיפה ולימוד ולאחר שהבנת היטב היכן מותר להטיס והיכן אסור , כיצד יש להיתנהג בשטח הטסה ולהיתיחס לשאר המטיסים והצופים מסביב הרי אתה ברשות עצמך. השאילה האים ניתן לבנות מערכת שתדריך ותסמיך מטיסים חדשים כך שרמת הסיכון תרד, והאם ניתן לפקח על כך. עדי.
 

td12

New member
מעניין בן כמה אתה....

ניראה אותך אומר את זה מהגיל שלי, פחות מ 16, זה ממש ממש לא נשמע טוב.
 
בטיחות מעל הכל - זאת הבעיה

בטיחון וביטחות למטיס לטיסן והכי חשוב לסביבה זה חשוב מאוד - מאוד מאוד ... אבל... אני נוטה להסכים הפעם עם "הילדים" מה עוד שב99 אחוז מהמקרים לא רואים ילדים קטנים וחסרי אחריות שמנסים להטיס לבד בניגוד לכל היגיון בריא!, תמיד יש בסביבה לפחות מבוגר אחד שפוקח עיניים! כל הנטייה המקצוענית הזאת להכניס את הכל לנהלים ולסטנדרטיים מחמירים לדעתי הורסת את הכייף בתחביב!!! אני בטוח שאתם המבוגרים זוכרים היטב את השנים הצעירות והראשונות שלכם בתחום... איזה כייף היה לאלתר פיתרון יצירתי ( וגם לעיתים לא בטיחותי.. ) לכל בעיה בטיסן ובהטסה - ולא היו נפגעים!!!... אז נכון שהיום הדברים שונים, אבל להמליץ על גיל מינימנלי להטסה????? על מ"בחני נהיגה" - נו באמת ... לדעתי זו גישה הרסנית ולא מתאימה מיסחרתם את העניין עד הסוף עם הגישה הזו תנו לנו ולילדים שלנו להטיס בשקט מתי ואיפה שאנחנו רואים לנכון!! בטיחות - כן , אחריות אישית בטח שכן!!!
 

גיא ח

New member
בינתיים כל האנשים שראיתי

מטיסים טיסני טריינר בלי מדריך(וכמובן מרסקים) אחרי שהטיסו 360 מעלות סביבם בחוסר שליטה מוחלט היו מבוגרים 25+ שבגלל העקשנות שלהם לא טוב להם שמישהו ילמד אותם להטיס אולי יעשו חוק מעל גיל 25 דרוש מלווה?
 

א ר ז פ

New member
קח את הדוגמא של ה - CAA

הבריטים כבר פתרו את הבעיה של מבחני רמה והסמכה למטיסים. נותר "רק" להעתיק וליישם. אבל, ב"פרטצ'יה"????? על מי באנו לעבוד?
 

YHS

New member
ארז, עברתי על החומר הבריטי

שנמצא ב"קישורים", לא ראיתי שם משהו המתייחס לנושא הסמכה של מטיסים. על פי הכתוב שם אפילו נראה שאין בכלל כיוון כזה. האם תוכל לתת לי קישור מתאים או הכוונה לסעיף הדן בנושא? תודה
 

א ר ז פ

New member
אין לי קישור כרגע אבל...

אם אינני טועה אתה תמצא זאת דרך האתר של BMFA British Model Flying Association מעבר לכך, בערב אבצע חיפוש יותר יסודי. אני יודע שיש להם לפחות שני סוגים של CERTIFICATE שמוענקים על פי רמת ההטסה שבוחן רשמי בוחן את המטיס בשטח. נדמה לי שזה מוגדר כ - TYPE או LEVEL 1 ו-2 אבל את ההגדרות המדוייקות אני לא זוכר. גם אינני זוכר איך מוגדר הקשר בין BMFA לבין CAA אבל אני מניח שלא קשה למצוא. אני כן יודע שלא מטיסים "חופשי ככה סתם" שם, אלא אם כן אתה ממש מתבודד, והם לא. כולם כמעט מסודרים במועדונים.
 

YHS

New member
ארז תודה.

עברתי על זה (אולי כדאי שעוד כמה חברי פורום יעברו על זה, וכמובן זה יכנס ל"קישורים"). חשוב לציין דבר חשוב, כמו שהבנתי זה אינו החוק, אלא הנחיות פנימיות של האגודה הבריטית (=קלוב התעופה) לחבריה. מעבר לכך כל מי שרוצה לקנות טיסן ולהטיס - אין לו מגבלה. נדמה לי שזה בסעיף 87 של החוק הנודע בדבר. עד כמה שאני זוכר בחוק גם יש מגבלה לטיסנים מעל ל -7 ול- 20 ק"ג. אבל לגבי טיסנים עד 7 ק"ג אין התייחסות. למעט אחת והיא מאד חשובה, האומרת שכל טיסנאי יעשה את כל המאצים כדי למנוע פגיעה בנפש. מאחר והבריטים הם בריטים, אז ככל הנראה כולם נכנסים ל"קלוב" וכולם שומרים על ההנחיות. בטח גם בכניסה למינחת הם עומדים בתור ארוך......
 
למעלה