מה דעתכם בנושא,האם ניתן לעשות משהו?

א ר ז פ

New member
כן, זה לא חוק, הם חכמים יותר...

קודם כל דורשים כיסוי ביטוחי בגובה הירח, אח"כ, הרי לא תלך ותלמד להטיס לבד בשדות נכון? אז אתה מצטרף למועדון, גם ההדרכה חינם וכלולה בחברות במועדון, כמו גם שטח ההטסה. והמועדון - הוא כבר דואג שלא תטיס "ככה סתם", ודואג לבחון אותך. ובאירועים ומפגנים, רק תנסה לא להיות בעל תעודה... תוצאה? 99.9% מהמטיסים כפופים לתקנות הללו, אבל, זה לא "חוק". כבר ציינתי שהם חכמים? וכן, יש שם בד"כ תור, בהתחלה לתה, אח"כ ל- pint of bitter
 
מה עוד נעולל לעצמנו??

בטיחון וביטחות למטיס לטיסן והכי חשוב לסביבה זה חשוב מאוד - מאוד מאוד ... אבל... אני נוטה להסכים הפעם עם "הילדים" מה עוד שב99 אחוז מהמקרים לא רואים ילדים קטנים וחסרי אחריות שמנסים להטיס לבד בניגוד לכל היגיון בריא!, תמיד יש בסביבה לפחות מבוגר אחד שפוקח עיניים! כל הנטייה המקצוענית הזאת להכניס את הכל לנהלים ולסטנדרטיים מחמירים לדעתי הורסת את הכייף בתחביב!!! אני בטוח שאתם המבוגרים זוכרים היטב את השנים הצעירות והראשונות שלכם בתחום... איזה כייף היה לאלתר פיתרון יצירתי ( וגם לעיתים לא בטיחותי.. ) לכל בעיה בטיסן ובהטסה - ולא היו נפגעים!!!... אז נכון שהיום הדברים שונים, אבל להמליץ על גיל מינימנלי להטסה????? על מ"בחני נהיגה" - נו באמת ... לדעתי זו גישה הרסנית ולא מתאימה מיסחרתם את העניין עד הסוף עם הגישה הזו תנו לנו ולילדים שלנו להטיס בשקט מתי ואיפה שאנחנו רואים לנכון!! בטיחות - כן , אחריות אישית בטח שכן!!!
 

rubber duck

New member
מהי אחריות אישית :

אחריות אישית היא להטיס במקום שבו לא תסכן אף אחד ביטוח לדומגא אינו אחריות אישית אלא אפילו התנערות מסוימת מאחריות כשאני הולך להטיס א ני בטודק טוב טוב היכן אני מטיס אני לא יודע מה משמעות החיים בשבילך אבל אם אתה באמת רוצה לדתע מהי משמעות החיים בשבילי אתה מוזמן לקרוא את הקישור הזה ומעבר לכך כשאתה מטיס קח אחריות ולא תסכן את החיים שלי או של אף אחד אחר שרון
 

איתי4073

New member
לגבי הביטוח, אני מסכים עם שרון.

"ביטוח לדוגמא אינו אחריות אישית אלא אפילו התנערות מסוימת מאחריות". אני מסכים לחלוטין, בעיקר לאור העובדה שהפוליסות אותן בדקתי אינן מכסות סכומים ומקרים המצדיקים את התשלום החודשי שלי ומעליו, תחושת הבטחון שלי. אין לי ביטוח צד ג'. בין היתר בגלל הפוליסות עצמן. אני מרגיש שיהיה זה שגוי "לכסות" את עצמי בפוליסות כאלו ולהטיס בראש שקט, שכן בדיעבד לא הייתי יוצא מזה הרבה יותר טוב גם עם הכיסוי הביטוחי.
 
אני מצטער

באמת מתנצל שלא הקדשתי את כל הריכוז בקראית סיפורך האישי. אך אם זאת אני לא חושב שער החיים בשבילי נתפס ולו במעט פחות מאשר לך! רק לפני חודש הייתי עד לתאונה שהייתה יכולה להסתיים באסון אמיתי כשטיסן ( בסמוך למזבלת רעננה ) התפרק באוויר - והגוף טס ללא הכנפיים וללא יכולת שליטה ישירות לכתפו השמאלית של המטיס! ( כמה תפרים טובים - יש לו !! ) אני סה"כ עוד בחור צעיר אבל , ואולי בגלל זה , חושב שמעבר לבטיחות ולאחריות האישית שיש לכל לאדם בוגר אסור להגביל את התחביב לסקטור דמוגרפי כזה או אחר. אני מבין לגמריי מאיפה נובעים כל כללי ההטסה הנוקשים במנחת ברשל"צ או באשרד - מבין ומקבל . אבל אם זאת לדעתי האישית כל הרצון הטוב פשוט הופך לרועץ לכל אלו שרוצים להכנס או להתנסות לתחום וכך גם לוותיקים שרוצים להנות מההטסה ולא להכבל לחוקים חסרי שחר .
 

rubber duck

New member
המקרה שאתה מתאר הוא בדיוק הסיבה

שלשמה נולד ביטוח אחריות אישית היא לדאות שלא יהיה סיכוי לפגוטע במישהו אחר החיים שלך הם שלך לעומת זאת החיים של מישהו שנמצא 200 מטר ממך ואתה מטיס לו מעל הראש הם שלו וזו הנקודה לוגבי החוקים באשרד אני כבר לא מטיס שם מזה זמן אבל אני חייב לציין שמה שהיה שם מבחינת בטיחות היה מהדברים היותר טובים שהיו בכלל שרון
 

YHS

New member
כמנובן שאתה צודק, לגבי החוכמה

או שאולי זה פשוט "ניסיון חיים". נראה לי שכדאי ללמוד מהם ועל בסיס ידע אישי שנצבר לי לאחרונה, נראה לי שקלוב התעופה מתחיל לנוע בכיוון הנכון. ותשובה לעמי - לדעתי אתה טועה. הרבה כאלה שפשוט לא יודעים להטיס או כאלה שמטיסים גרוטאות ולא טיסנים מסתובבים במנחתים. זה ש"מבוגר" יהיה בסביבה, לא הוא שיעזור. כאשר טיסן שמודבק במסקנטייפ, או עם ציפוי מתקךף עולה לאויר, הסיכו שהוא יתפרק באוויר גדול. הסיכוי לפגיעה באדם גם הוא גדול. מבוגר בסביבה לא יעזור. לצערי גם ראיתי "מבוגרים" עם טיסנים שכוחי אל וכאלה שלא יודעים להטיס, אבל מתאמצים לעשות "אווירובטיקה" בגובה נמוך. אספר לך משהו. לפני מספר שנים אני ואחד מחברי הפורום עשינו איזה יום שישי אחה"צ "סיור" בשרון, לחפש אזור למנחת. באחד השבילים מצאנו אדם ובנו. הוא ביקש את עזרתנו בבוסטר. עזרנו להניע. אח"כ שאלנו אותו אם הוא מתכוון להטיס. הוא אמר שכן. השביל היה צר ולא לגמרי מישורי. שאלנו אותו כמה זמן הוא מטיס והוא אמר שהוא קיבל שיעור אחד (!). המלצנו בפניו לא להטיס במקום. הוא אמר שישקול זאת ואנו המשכנו בדרכנו. עברנו במקום אחרי רבע שעה. הוא עדיין עמד שם, מחזיק את הטיסן המונע על הקרקע. שאלנו אותו מה קרה. הוא אמר שהוא החליט לא להטיס. שאלנו אותו מה הוא עושה. הוא הביט עלינו בתמיהה ואמר: "מחכה שיגמר הדלק במיכל....." איני יודע היכן הוא היום, אבל אני מניח שעדיין יש כאלה שקונים טריינר ומנסים בכוחות עצמם. וזה לא קשור לגיל בכלל. אני מכיר בני 15 שהלוואי והייתי מטיס כמותם. ואני כבר מעבר לשלושים.
 
זו בדיוק הנקודה!

ושוב בטיחות ואחריות הם מוסגים בלתי מוחלטים איפה נגמרת או אצל מי נגמרת האחריות זו שאלה של התבוננות. אני לא ראיתי ( וגם אני מסתובב בהרבה מקומות ...) כאלו שמטיסים מעל סינמה סיטי - הרי זה פשע אמיתי!! אבל ראיתי הרבה שקונים טריינר ומנסים לבד - ואני אומר : אם קיבלת הסבר נכון העבירו לך שלושה ארבע שיעורים , אתה מבין את היסודות ועקרונות הטיסה והטיסן , אז כן !!!! לך על זה תנסה !! תרסק !! לא קרה כלום ... תנסה עוד פעם וגם אם תרסק שוב - לא נורא .. כן תנסה לעשות איובטיקה בגובה נמוך - אדרנלין זה בהחלט חלק מהמשחק! ושוב כל זה לא קשור לרמת הבטיחות שמטיס יכול לשמור עליה בבחירת שטח ההטסה וכשירותו של הטיסן - אלא מובנים מאילהם! לסיכום - אני לא רואה בהקמת גוף "מחוקק" אחד מרוכז לענף הטיסנאות שום יתרון כי אם נזק לחדוות היצרתיות והתעוזה!
 

לוטן זק

New member
עדי, ניסיתה לדבר איתו?

ואולי גם להסביר לו את הדבר? או שזה היה איזה ערס (מצוי) אחד...?
 

יוטו

New member
ברגע שיהיה צורך ברישיון מיוחד

או בהגבלת גיל של המטיסים - מספר המטיסים לדעתי ירד ב50% ,מכיוון שהתחביב (שגם ככה יקר ) ידרוש הוצאות גדולות יותר, כך שחלק גדול מהמטיסים לא יהיה מסוגל לעמוד בו ..
 

soprano 2

New member
לדעתי צריך לעשות צעדים גם בתחום של

הרכב להוריד את המלווה מ3 חודשים לחודש אני עומד עכשיו להתחיל שיעורי נהיגה ואז אני יצטרך להדפק 3 חודשים עד שאני יוכל לנסוע חופשי...זה שיש לידי מבוגר יעזור ברמת הנסיעה שלי?יכול מאד להיות תשכן אבל לדעתי לא צריך 3 חודשים אלא חודש אולי חודש וחצי וזהו...מספיק שגם לומדים 28 שיעורים...אז עוד חודש מלווה וזהו זה סתם מעיק
 

Boogle

New member
דווקא בקטע הזה הייתי מחייב מלווה

עד גיל 21
או לחלופין מגביל את מספר הנוסעים ברכב לאחד +נהג עד גיל 21. אז אין לנהג "חבר'ה" מאחורי האוזן שמעודדים אותו לעשות שטויות
בדוק
 

ValaZ

New member
אז אולי גם נאסור נהיגה על כל בני ה

37..... או כל מי שלכלב שלו קוראים רקסי... אתה פשוט מכליל וזה ממש לא בסדר, רוב הנהגים הצעירים נוהגים טוב יותר מהנהג הממוצע. ואיך בדיוק זה "בדוק"???
 

Boogle

New member
אני אסביר לך,

ההבדל היחיד בינינו הוא שאני כבר הייתי בגילך עוד לפני שנולדת. (ולא אני לא מתנשא עליך זאת פשוט מתימתיקה
והסטוריה) והיום במבט לאחור אני בהחלט יכול לטעון שבדוּק. מה שאתה לא יכול כי עוד לא היית שם, כי לא קברת חבר/ים בגלל השטויות האלו ואני גם מאחל לך לעולם לא תגיע למצב הזה. ואל תחשוב שאתה המצאת את תאוריית הנהג ה"טוב יותר" היא עתיקה בערך כמו הגלגל...
 

funfly

New member
משפט חכם...

אמרת 28 שיעורים? תקרא את המשפט הבא: "מורה נהיגה לא מלמד לנהוג, הוא מלמד איך עוברים טסטים" אני נהג חדש...אמנם עוד מעט שנתיים על הכביש, אבל עדיין, חדש. אחרי 28 שיעורים אין לך מושג מה זה לנהוג, ואתה צריך להתנסות בנהיגה יומיומית ולצבור נסיון כשיושב לידך מישהו ויגיד לך אם עשית את מה שעשית נכון או לא. אז..נכון שזה מעיק... אז..נכון שזה מציק... אז..נכון שאי אפשר לצאת עם חברים 3 חודשים לבד או לחזור מתי שבא לך.. אבל אתה תראה עוד שנה ותבין שבעצם אחרי ה30 שיעורים שתעשה עם המורה נהיגה...לא ידעת לנהוג...אלא סתם לעבור את הטסט..
 

liavh

New member
צודק ב-100% ../images/Emo45.gif

מי האידיוט שהעביר אותי טסט ראשון? :p
 

soprano 2

New member
תתלפא אבל לא כולם ככה ואני כבר

יודע לנהוג אני תמיד נוהג לבד במושב...לא נורא נעבור ת3 חודשים האלה מהר(אני מקווה)
 

funfly

New member
אתה חושב...

שלנהוג במושב זה כמו לנהוג בכביש? זה כמו כל אלו ש"יודעים" להטיס... הם בעצם סתם מחזיקים את הטיסן באויר, אבל אם הם מזדקרים או קורה משהו בלתי צפוי הם לא ידעו להגיב.. כך גם אתה...אתה "יודע" לנהוג... להחזיק את ההגה וללחוץ על הגז לחא אומר שאתה יודע...
 

יוטו

New member
אני שאני נוהג כול יום כמעט

450 ק"מ - אני עדיין מרגיש שאני לא "שולט " ב100% בכביש .. נו טוב , אולי המקרה שלי הוא חריג (אני יושן כול לילה 4וחצי\5 שעות בלבד ) אבל עדיין זה מראה שתמיד יש עוד מה ללמוד בכביש ..
 
למעלה