מה גורם לספינת מפרש לשוט קדימה ולא ברוורס?

אני יודע שהשאלה נשמעת טפשית, אבל אני לא בטוח מה הסיבה. האם זה קשור למבנה המשקולת? למבנה הכנף שמחוברת להגה בתוך המים? האם למבנה האליפטי של הספינה? האם להכל ביחד?

תודה
 

elsanto

Member
אני יודע שהשאלה נשמעת טפשית, אבל אני לא בטוח מה הסיבה. האם זה קשור למבנה המשקולת? למבנה הכנף שמחוברת להגה בתוך המים? האם למבנה האליפטי של הספינה? האם להכל ביחד?

התשטבה פירוק ווקטורי של הרוח
לכייוון הניצב לכיוון ההתקדמות הכוח המסטה
ולכיוון המקביל הכוח המקדם .
אם כיוון הרוח הוא בזווית חדה מאד לכיוון ההתקדמות הסירה תנוע לאחור לא ללפנים .
כדי שתנוע לפנים צריך לכוון אותה כך שתעצוד במגבלות.
שורה תחתונה מה שגוורם לסירה לנוע קדימה הוא הצוות
ובראשו הקפטיין !
 

1שריל

New member
 
בכל הציורים מופיע ציור של כנף ולמטה כתוב כנף/מפרש. אבל זה לא אותו דבר, לכנף יש עובי עם פרופיל מסוים ומפרש הוא דק ובעובי אחיד. אנו יודעים שכדי לכוון חלוץ שיעבוד טוב אנו מביאים למצב ש'הטלטלים' מקבילים, כלומר מהירות האויר משני צידי המפרש אותו דבר בניגוד להסברים שלך על מהירות שונה.
אז למה סירת מפרש נעה קדימה?
 

1שריל

New member
ההסברים לא שלי ,הפניתי השואל לאתר מסויים מתוך מחשבה ורצון להכווינו שניתן להשיג חומר מלא, מצוין, ומתוסרט בחיפוש ברשת, ולא תשובה לקונית לשאלתו, במידה ואכן מעניין לו ,בעקרון, בסופו של יום זה שיקלול של כוחות אווירודינמיים והידרודינמיים , וגם אתה מוזמן להיכנס לרשת וליהנות מההסברים שם,, לדוגמא
תהנה
 

לחיים1

New member
זה בדיוק כמו לשאול מה גורם למטוס/דאון להמריא ולא לנחות.
והתשובה: זווית או כוון הפרופיל האווירודינאמי.
 
למעלה