מה בפינה
מי אני? מה אני?

forglemmigej

New member
השאלה המאד חשובה הזו הביאה אותי למחשבות

קודם כל כשעוברים למקום אחר צריך לפתח זהות חדשה בעיקר בגלל השפה שאנחנו לא רגילים לחלום בה, העברית נהפכת לאט לאט לחלום רחוק לפעמים אני צריכה לבדוק בגוגל איך כותבים מלה מסוימת . לא יאמן.
היום כשהגירה היא פחות רכשית ואנשים מסתובבים וניטעים בכל מקום אין שום משמעות למדינת האם הכל גלובלי.
זה הביא אותי למחשבה, שאנחנו היהודים בעצם רובנו חיינו לאורך ההסטוריה מחוץ לארץ נהדרת, לא רק בגלל הגלות מלפני אלפיים שנות, זה התחיל עוד בגלות בבל שכאשר יכלו לחזור לארץ עם הצהרת כורש, רוב היהודים העדיפו להשאר במקומותיהם במקום לחזור, מעטים ביותר חזרו. אילולא הנאצים ימש רוב היהודים היו נשארים באירופה ומתבוללים רל.
 

KallaGLP

New member
תלוי בהקשר של השאלה.

בראש וראשונה חשוב לי לענות במדויק על השאלה ולא לנדב ולהעמיס על הנמען מידע שהוא לא ביקש ואולי גם לא מעוניין לשמוע. לפעמים אם אני לא בטוחה אם הכוונה היא מאיפה אני במקור או בארה"ב, אני פשוט שואלת. ואם אני עדיין לא בטוחה - אני עונה שבמקור אני בישראל, שמשם עברתי לקליפורניה ואחר כך למקום המגורים הנוכחי בארה"ב.
אם להתייחס להרגשה - אני חצויה בין ישראל למקום המגורים הנוכחי. את קליפורניה מעולם לא החשבתי לבית, גם לא זמני. היא תמיד הרגישה לי כתחנת מעבר שרק עניין של זמן עד שאעוף ממנה. בישראל היה לנו טוב ותמיד אשמור לה חסד נעורים ואזכור מאיפה באתי, וכאן אני גרה במקום שאני פשוט מאוהבת בו מבחינת הסביבה והאווירה ושמרגיש לי גם כמו בית. מקווה שלא אהיה במצב שבו אצטרך לבחור בין שניהם בלי אפשרות להתחרט - אין לי מושג מה אעשה במקרה כזה.
 

rona73

New member
אם שואלים מאיפה אני מאוד רוצה לענות מבולגריה למרות שבד"כ

שואלים כי הבולגרית שלי לא מושלמת.
אני מכירה אישית סורי שחיי כאן כמה וכמה שנים ונשוי לבולגריה שפגש בסוריה.
הילדים שלו הולכים לבי"ס בריטי עם עוד המון ישראלים.הוא מאוד אוהב ישראלים ו רוצה להתגייר!!!הוא סיפר לי המון ובאמת אמר לי שמגיל קטן מחדירים להם למוח שיהודים-ישראלים הם אנשים רעים...אבל הוא מהאחוז הקטן שלא האמין בזה אף פעם.ז"א מגיל קטן הוא תמיד רצה להיות ישראלי.
אני מלמדת אותו עברית.
 

rona73

New member
מעניין לו.כמו שישראלים לומדים ערבית יש גם ערבים שלומדים עברי

עברית
 
למעלה