מה בפינה
חוגים ופעילויות אחרי שעות ביה"ס

מה בפינה
חוגים ופעילויות אחרי שעות ביה"ס

החוגים והפעילויות אחרי שעות הלימודים תופסים חלק גדול מהעשרה שהילדים שלנו מקבלים. בעולם המערבי זה כמעט חובה שכל ילד ילך לחוג כזה או אחר

האם אתם בוחרים את החוג או הילדים (איזה גילאים?)

מה מקובל אצלכם לגבי חוגים ופעילויות אחר הצהרים ואיך אתם יחסית לסקאלה המקומית?

איזה חוגים הילדים שלכם לוקחים?

וכרגיל, תרגישו חופשי להוסיף מה שנראה לכם נכון לנושא
 
אצלנו

בוני הולכת למה שהיא בוחרת. היא עושה קורס טרמפולינה, דרמה וציור, פעם בשבוע. אנחנו התחלנו מאוחר עם החוגים כי היא לא התענינה בזה. יש פה ילדים שהולכים לחוג כל יום, לדעתי זה מטורף.

בשנת הלימודים הזאת בוני מגיעה הביתה לקראת 16:00 אחרי 7 שעות בביה"ס, ויושבת מול המסך (היא לא במדיה החברתית), קריאה, ציור ומה שבא לה עד 21:00, פחות קצת זמן התעדכנות איתי כשהיא מגיעה הביתה וארוחת ערב. זה קורה יומיים בשבוע וסופי שבוע. בעלי משתגע מזה. בשנים קודמות היא היתה נשארת לשחק עם חברים אחרי ביה"ס ומגיעה הביתה מאוחר, ופעם בשבוע היא הלכה לבריכה עם חברים מיד אחר ביה"ס, אבל השנה היא לא רוצה לעשות זאת יותר. עכשיו זה מאוד בולט וזה לא מעט זמן עם עצמה, אבל היא בת כמעט 13 וזה נראה לי מתאים לגיל, והיא לא נראת לי משועממת. איך זה מנסיונכם בגיל הזה?
 

rona73

New member
הבנים שלי גם בני 13.

את האמת אך פעם לא חיבבתי חוגים.ז"א שהיו יותר קטנים אולי הלכו לחוג כדורגל בבי"ס שגם ככה היה עד 16:00-17:00.
עכשיו יש מפגשים חברתיים בחוץ,אחרי בי"ס הם נפגשים ואז חוזרים הביתה,אין צורך בחוגים.
השנה בכלל הולכת להיות מאותגרת מבחינת לימודים ויש שיעורים פרטיים .
אני כן בעד פעילות כלשהי, יהיה להם משהו מהשנה כמו תנועת נוער שאני מאוד מתחברת אליו.
אני לא חושבת שיש הרבה זמן לחוגים כי גם צריך לנוח אחרי ביה"ס גם לאכול וגם ללמוד וללכת לישון מוקדם,ב21:30
 
הם הולכים לישון ב 21:30?

בוני היא יצור לילה תמיד, עכשיו כשהיא בת עשרה זה עוד יותר חזק. בחופש הולכת לישון אחרי 24:00. שבוע לפני תחילת הלימודים התחלנו להתרגל לשעות קצת יותר הגיוניות, בכל זאת היא צריכה שינת לילה נורמלית. החלטנו שבשעה 22:30 היא במיטה, הולכת לישון, אחרי התארגנות למחר ולשינה וקצת זמן לקרוא בשביל להרגע ולאפשר לגוף לעבור לשינה בלי לשכב במיטה שעה ערה, מה שקורה לה לא מעט. בפועל, כל פעם מסיבה אחרת, שעת כיבוי אורות יותר קרובה ל 23:00 מאשר 22:30
אני עדין עובדת על זה
 

rona73

New member
הם יהיו במיטה ב21:30 מקסימום בשעה 22:00 ישנים.

בחופש כמובן הולכים לישון יותר מאוחר וגם קמים יותר מאוחר.
אני כבר ב22:30 מאוד עייפה .אנחנו נצטרך לקום אני ב6:00 בבוקר והם קצת אחרי.ביה"ס מתחיל ב8:00 וחייבים להיות שם לפני.מהבית עד הבי"ס זה חצי שעה עם תחבורה ציבורית.
ןהכי חשוב אני רוצה שהם יהיו מרוכזים בשיעורים ולא עייפים.שנה שעברה זה עבד יופי!
 

KallaGLP

New member
פעם הלכו להמון חוגים, הכל מרצונם ולבקשתם.

אני חייבת להודות שזה היה די סיוט לתמרן כל יום עם 4 ילדים בין כל החוגים. בפרט, הבנות היו הרבה שנים בבלט, התעמלות אמנותית, ריקוד ועוד. הבנים, ובמיוחד הצעיר, כדורגל, הגדול עד היום משחק טניס וגם רקד סלסה איזו תקופה. פה ושם היו בהיסטוריה חוגי נגינה, אמנויות לחימה שונות ומשונות, שחיה ועוד כל מיני, אך זה בדרך כלל החזיק פחות זמן, שנה-שנתיים גג בכל פעם.
כיום, כל אחד עוסק בפעילות שמעניינת אותו, אך לרוב לא במסגרת נוקשה של חוג, אלא יותר באופן עצמאי או עם חברים: מנויים ב-YMCA ובמועדון ספורט מקומי, בריכה, חדר כושר (לאחת הבנות היה מאמן אישי שלא מזמן עזב והיא צריכה להתאפס על עצמה ולמצוא חדש), הבן עדיין משחק כדורגל, גם במסגרת קבוצות וגם להנאתו, הבת הגדולה אמנותית מאוד, מציירת, מאפרת וכד', ועוד.
השנה הקטנה תהיה במקהלה בבית ספר, נראה מה ייצא מזה. הגדולה, אם אני לא טועה, מתכוונת לקחת ריקוד כלשהו בקולג'.
אצלי הם די חיות חברתיות, חלק גדול מהפעילות היא עם חברים, הבן גם אוהב משחקי וידאו ולפעמים יושב קצת יותר מדי לטעמנו מול האקס בוקס (לבד או תוך כדי תקשורת עם חברים אחרים שמחשקים), אבל סך הכל הם לומדים, עובדים ועושים עוד פעילות, כולל לא מעט פעילות פיזית, כך שזה פחות או יותר מתאזן.
 

alphadelta

New member
אז ככה

כשהיו קטנים הם הלכו לחוגים שונים עד שמצאו דברים שאוהבים. ואז התמקדו. אצלינו בסביבה ספורט הוא חזק ביותר, אבל אף אחד מהם לא ממש בעיניין של ספורט קבוצתי.
כשהיו צעירים יותר היו ילדים סביבם שהלכו לשיעורי העשרה (בעיקר במתמטיקה). אפילו לשיעורי הכנה למבחני מחוננות(!!) ועל זה שלא שלחנו אותם קיבלנו המון ציקצוקי לשון והרמות גבה. שלנו לא רצו ועושה רושם שזה לא פגע בהתפתחות האקדמית שלהם בכלל. או בהתפתחות שלהם בתחומים אחרים
 
מה שקורה אצלנו

הוא ששניים מאוד פעילים אחהצ בעוד שאחד בחר שלא לעשות כלום.
הגדולה והצעיר שניהם בחוגי ספורט תחרותיים.
הבת כבר 4 שנים בנבחרת התעמלות מכשירים, והשנה כאילו לא היה מספיק, הצטרפה לנבחרת האתלטיקה של בית הספר, שיש להם אימון 4 פעמים בשבוע אחרי בית הספר, פלוס תחרויות. היא עמוסה בטירוף, ואוהבת כל רגע.
הצעיר עושה טאקוונדו ומתאמן פעמיים בשבוע, כל פעם שיעור כפול. הוא אוהב את זה מאוד.
האמצעי לא מעוניין ללכת לשום חוג. מה לא הצעתי ... הוא מסרב ואני נאלצת לזרום כי אני לא חושבת שלהכריח זה נכון.
הילדים בוחרים את הפעילויות בעצמם.
בהקשר לסביבה - יש ויש. יש כאלה שהם כמו הבת שלי - מחוג לחוג מסביב לשעון, ויש אחרים שהרבה יותר ברגוע. זה גם מאוד תלוי בגיל הילד. שמתי לב שככל שהם גדלים יש הרבה יותר פעילויות, והן גם הרבה יותר אינטנסיביות. הרבה מאוד נמצאים בחוגי ספורט, זה באמת מאוד חזק בארה"ב, אבל יש גם מוזיקה, מתימטיקה, בבית הספר היסודי יש מלא קלאבים אחרי בית ספר כמו שח מט, מקהלה, ועוד ועוד, כנ"ל כמובן בחטיבה ובתיכון.
אישית, חייבת להודות שאני אוהבת לראות אותם עסוקים, בעיקר מחוץ לבית
 
אצלנו בארץ בחטיבה יש חוגים בתוך בית הספר

בת ה-13 בחרה אנימציה ממוחשבת ומוסיקה - אבל סביר שחוג המוסיקה יתבטל כמו בשנה שעברה, כי אין מספיק שבוחרים בזה. פרט לכך היא רשומה לטניס יום בשבוע וכנראה גם תמשיך עם פסנתר (שנה שנייה, אחרי שנתיים גיטרה). אני משתדלת שתמיד יהיה לילדות לפחות חוג ספורטיבי אחד, ורצוי גם חוג מוסיקה אחד.
הקטנה (כמעט 5) במקהלה והתעמלות וכנראה תירשם גם להתעמלות אמנותית, ובצהרון לבלט. השנייה (10) התעמלות פעמיים בשבוע, כינור, אמנות, ואמנות מצטיינים בבית הספר.
אני חושבת שיחסית לסביבה יש לנו יותר חוגים, ומעניין שגם לאחרים שיש להם יותר חוגים יש רקע בחו"ל (עלו מחו"ל, גרו בחו"ל או וכו'). במקהלה בכלל זה רק הבת שלי וילדים שהוריהם עלו מרוסייה, וגם המורה מרוסייה.
 
בתשלום נוסף, רק למי שרוצה.

יש בצהרון גם חוגים משלו - מישהי אמרה לי שהשנה הם זומבה ועוד משהו של תנועה. כך שבסך הכל לבת שלי יהיו ככל הנראה 5 חוגי פעילות גופנית בשבוע... (בהנחה שבזמן הגן אין עוד איזה חוג של פעילות גופנית. בטרום טרום ובטרום היו חוגים גם בזמן הגן, לאו דווקא של פעילות גופנית - לא יודעת איך זה בגן חובה).
 
למעלה