מה בפינה
חגים מקומיים

מה בפינה
חגים מקומיים

אנחנו נכנסים לתקופה של חגים שלא נחגגים בישראל – טנקס גיבינג, קריסמס וכד'.

האם אתם חוגגים את החגים המקומיים? איזה מהם? למה בחרתם לחגוג?

איזה חגים מקומיים אתם הכי אוהבים? איזה הילדים?
 
כמה מחשבות על חג המולד

אצלנו אי אפשר להתעלם מחג המולד - הוא בכל מקום, והילדים מצפים לקבל מתנות קטנות בגרביים (אם כי אצלנו זה יותר סמלי ובטח שאנחנו לא מגיעים לשיאי הצרכנות המטורפים של הציבור הרחב כאן).
השכנים שלנו נוצרים ומדי שנה מזמינים אותנו לארוחת החג בבוקר/צהריים. זה ממש כיף וקצת מזכיר את סדר פסח - אוכלים המון ולאט ובשלבים. רק חבל שבשביל האנגלים אוכל חגיגי זה תפוחי אדמה צלויים וכרוב ניצנים עם רוטב, אבל נו. כולנו מחליפים מתנות ויש אווירה נעימה ומשפחתית.
פעם בשנתיים הילדים בביה"ס של הבת שלי משתתפים בהפקת חג המולד הביתספרית. השנה היא הודיעה לי שיש בהצגה שיר אחד *ממש* נוצרי ודתי שהיא לא מתכוונת לשיר, ושבעיניה זאת שערורייה שבית ספר שאמור להיות לילדים מכל הדתות חוגג רק את החגים הנוצריים (אמנם לומדים על כל החגים שנחגגים בעיר, אבל לא חוגגים אותם). תכלס די התרשמתי מהחשיבה הביקורתית שלה - אנחנו ממש לא דתיים וזה לא מגיע ממקום כזה, אלא לדעתי מרגישות למעמדה כמיעוט ולמעמדן של חברות אחרות שלה, שגם לא נוצריות (שלוש החברות הכי טובות שלה הן מרקע נוצרי, הינדי ומוסלמי).
אני מאוד אוהבת את האווירה של חג המולד, אם אני רק מצליחה להתעלם מהטרפת הצרכנית הבלתי סבירה לחלוטין שמתחילה איך שגומרים עם האלווין. זה נחמד שיש קישוטים ואורות ברחובות, ואני אוהבת את המזמורים וגם את המינס פאיס המסורתיות.
&nbsp
אגב, בזכות חג המולד אנחנו יותר חוגגים את חנוכה (בעיקר עם החברים היהודים שלנו) ולמדתי להכין סופגניות ממש טעימות - משהו שבישראל בחיים לא חלמתי לנסות כי פחדתי מטיגון.
 

een ogenblik

New member
שנה שעברה, בהופעת חג המולד

השיר היה "הבאנו שלום עליכם". לא שאני מבינה במיוחד מה הקשר של השיר לחג, אך השיר לא הושר בגלל שכאוס הייתה בין המופיעות, זה פשוט השיר שתלמידי כיתה ה' שרים.
אצלנו *ה*מתנות ניתנות ב-6 בדצמבר, מה שמשחרר את כריסמס ממתנות אינטנסיביות (ואומר שכרגע אי אשר לעבור אפילו ליד חנויות צעצועים). למרות שהסינט מגיע ב-6, החל מאמצע נובמבר מתחילות תהלוכות ופגישות עם הסינט בחנויות. הילדה הלא-כל-כך-טיפשה-למרות-שלא-שמחה-להראות-זאת תהתה מדוע, וכששמעה הסבר על עידוד מכירות, הודיעה לי ש"עלינו זה לא עובד".
 

een ogenblik

New member
הבאנו שלום עליכם

הוא שיר מפורסם. לפני שנים, כשהתגוררה אצלנו סטודנטית מרומניה, היא יכולה הייתה לשיר את כל השיר, ללא שום טעויות.
מוע שרים אותו בבית ספרה של כאוס? אין לי מושג, אך אני מניחה שמשמעות הבאת שלום מתאימה להרבה מאוד הצגות דתיות. הפעם הייתה ילדה שאמורה הייתה להיות מסוגלת לתרגם לשאר בני הכיתה את השיר. (בדקנו איתה מראש מה התרגום, והיא תירגמה שלום ל*האלו*, ולא הבינה (בצדק) מה מיוחד בזה כלכך. ככה זה ששומעים עברית של חיי יומיום בלבד.)

ה-6 בדצמבר הוא יום השם של ניקולס, ולכן חוגגים את יומו של פטרון הילדים הטוב ביום הזה. סינטרקלאס הוא המקור לסנטה קלאוס. נחגג באזור ההשפעה של ארצות השפלה (הולנד, בלגיה, לוקסמבורג וחלקים מגרמניה וצרפת).
מידע רב יותר אפשר למצוא ב:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
 

een ogenblik

New member
ה-25 בדצמבר

הוא יום ההולדת של חברה הטוב של כאוס. אז זו השנה התשיעית ברציפות שאנו חוגגים, כמו כל משפחה מקומית, במסיבת יום הולדת (כרגע האבות בחופשה בספרד, הילדים אצלי, האמא השניה מקדישה זמן איכות לבת הגדולה, ועדין לא נערכו תכניות ליום ההולדת).
ניאנסים של חגיגות (חוגגים ביום החג או בערב החג) לא ממש מענייני. כמו שמכירה את הפלמים, הם חוגגים גם וגם וגם (כלומר, גם ב-26, על תקן חג שני).
 
הבת שלך מקסימה!!!

גם אצלנו בביה"ס חוגגים רק את החגים הנוצרים (הלואיין וקריסמס, ומציינים את איסטר) זה באמת מוזר כשביה"ס אמור להיות חילוני לחלוטי. כנראה שלא ניתן להתעלם מחגים שהם כל כך ויזואלים.
 
החגים אצלנו

אנחנו חוגגים את טנקס גיבינג שנה שעברה התארחנו והשנה החלטנו שאנחנו חוגגים בבית אז יש הרבה בישולים
חוגגים את חנוכה ובעלי רוצה לעשות את כל הקטע של המתנות, להביא לילד כל נר מתנה
אז נעשה בטח קניות בשביל המתנות
אנחנו לא חוגגים את חג המולד, אבל אני מאוד אוהבת לראות את כל הקישוטים בבתים אנשים מאוד משקיעים בזה!
 
גם אני מאוד אוהבת את הקישוטים של קריסמס, זה חג מאוד ויזואלי

דווקא השנה חנוכה מסתיים ב-20/12, עוד לפני קריסמס. בשנה שעברה זה יצא מעולה.

ברוכה הבאה לפורום
 

forglemmigej

New member
בקשר לחג ההודיה

שבתוכו כמו תשבץ היגיון מסתתרת המלה הודי אבל רק בעברית..מישהו כתב בפייס אצלי שהאמריקאים אומרים תודה רבה תודה רבה על מה שיש ויום אחרי זה קונים באטרף בבלק פרידיי שגם פה נהפך למסורת ממוסחרת ודוחה כאילו ההון הפרטי התחזק פתאום ואפשר לקנות כל מה שחלמנו עליו, אני לא ממש חוגגת את כריסמס חוץ מארוחת החג שאני אוהבת ונתינת מתנות כל הגינגל בלז מסביב לא עושה עלי רושם ,בכל מקרה החגים התמסחרו בכל העולם ואיבדו מקסמם, פעם אנשים היו עובדים מאד קשה פיזית במיוחד והחגים היו מנוחה ממש היום אף אחד מאיתנו לא ממש עובד בשדה עם מעדר מצאת החמה לנשמה אז המנוחה הזו גם בטלה בששים , בכל מקרה חגים שמחים במסגרת הPC לכולנו
 
אני שמחה שאני לא עובדת בשדה יותר, ובטח לא מצאת החמה עד

צאת הנשמה. עדין, בחגים יש משהוא מיוחד וכייפי.
 
אצלנו חוגגים הכל

בעלי נוצרי ולכן אנחנו חוגגים את החגים המקומיים.

קריסמס הוא החג האוהב עלי. אין לו אח ורע נראה לי. הנראות הנפלאה ורוח החג פשוט נפלאים בעיני.

בוני גם מאוד אוהבת את הלואיין, אבל את קריסמס הכי הכי
 
לא ממש חוגגים או מציינים, כי פשוט לא מרגישים אמריקאים

מספיק בשביל זה.
אישית למרות שזה לא חג דתי, הרגיש לי לא קשור לחגוג את טנקס גיבינג.
האמת שדי הופתעתי בשנה הראשונה שלי כמורה פה שחוגגים בביה"ס ואז הבנתי שזה אמריקאי ולא דתי וזה מאוד חשוב לאמריקאים. בי זה פחות נוגע אז חגגתי בהכנת מרק טחון עם הודו לקטנה
 
למעלה