מה בפינה
אוכל/ארוחות

מה בפינה
אוכל/ארוחות

"הקיץ עבר החום הגדול.... " אצלנו לפחות, והשאלה שלי היום היא האם התפריט המשפחתי משתנה לפי העונות?
האם אתם אוכלים יחד כל המשפחה או כל אחד כשמגיע הביתה?
מה היום מככב במטבח שלכם?
האם קורה שאתם משתעממים מהאוכל שמכינים תמיד ומחפשים מאכלים חדשים?
האם אתם מכינים אוכל עם הילדים? במידה וכן, מה מכינים?

תרגישו חופשי להעלות כאן כל מה שקשור לנושא
 
אצלנו השינויים בין העונות די קלים

גם בעונות וגם במטבח
תמיד קריר אצלנו בחוץ. אז התפריט לרוב לא ממש משתנה, אבל אני כן אוכלת יותר יוגורטים בקיץ, בחורף זה מרגיש לי קר מידי

אנחנו אוכלים יחד ארוחת ערב שזאת הארוחה הגדולה אצלנו. השעות משתנות בעקבות פעילויות כאלו ואחרות, אבל חשוב לי שכולנו נשב יחד פעם ביום. מבחינתי ארוחת הערב היא ארוע משפחתי

עם בוני אני בעיקר מכינה מתוקים למיניהם, לעיתים רחוקות היא עוזרת לי להכין ארוחת ערב. אני רוצה להראות לה שזה לא סיפור גדול, כמו שאני חשבתי שזה


יש אצלנו מנות שאני יודעת להכין ואנחנו אוהבים, והן קבועות אצלנו, יותר או פחות. כל כמה חודשים מתחיל לשעמם לי ואני מחפשת דברים חדשים, ולרוב זה לא תופס. אשמח לרעיונות למנות עיקריות צימחוניות, כי אני כרגע בתקופה כזאת
 

נחמנית

New member
את מבשלת טרי לכל ארוחת ערב?

מה המנות הקבועות אצלכם שבוני אוכלת?

גם אני מנסה להבין עכשיו מה ילדים אחרים אוכלים לארוחת ערב חוץ מביצה וטוסט או פסטה ושניצלונים.
 
לרוב בוני אוכלת מנה עיקרית שונה מאיתנו

מנות עיקריות שהיא אוכלת כמונו הן ספגטי בולונז צמחוני, וחביתה מקושקשת מוגשת עם אובן צ''יפס ותירס במקרה שלה, אנחנו אוכלים את זה עם סלט ושעועית ברוטב עגבניות כמו בריטים טובים. חוץ מזה היא אוכלת שניצלים או דג מטוגן שאנחנו קונים מוכן ועשוי מחתיכות דג/עוף ולא מעיסה. היא מאוד אוהבת טורטליני במילוי ריקוטה ותרד שאני ובעלי לא אוהבים.
רעיונות בשבילך שבוני אוכלת, אבל לרוב לא בארוחת הערב הם טונה ובשר קר.

יש כמה מנות עיקריות שאני מכינה כמות ומקפיאה (קציצות צמחוניות, לזניה, פשטידת בצל) כל השאר טרי, סלטים, ירקות מבושלים ותפוחי אדמה, פסטה או אורז. אני גם מגישה צלחות ולרוב אין תוספות, אני יודעת כמה כל אחד אוהב ואין ביזבוז, דבר שמאוד קשה לבעלי, שגדל בעולם העוני ומבחינתו אוכל לא זורקים, לעומתי שגדלתי בקיבוץ והכל היה בחינם ללא שום הערכה למשמעות הכספים של אוכל
 

La Milagrosa

New member
מראשון עד שישי בערב אני תמיד בדיאטה חמורה ודרקונית

שבזכותה אני במידה 36 בגיל כמעט 47, בלי להתאמן כמעט, ובלי שיש לי את מתנת הרזון הגנטי.
אני אוכלת רק דגים וירקות והוא ארגנטינאי שאוכל הכל, בעיקר בשר. נדיר שאני מרשה לעצמי חריגה כלשהיא (וגם אז אני מקזזת בסוף השבוע).
גם כשאנחנו בחופשות בחו"ל אני אוכלת רק מה שמתאים לדיאטה, ולא פעם יוצא לי לצום ימים שלמים כי לא מצאתי בתפריטי המסעדות משהו שיתאים לדרישות הדיאטה שלי. אני כמעט אף פעם לא טועמת שום דבר מהמטבח המקומי של המדינה שאני מטיילת בה, אלא אם זה מתיישב עם הדיאטה שלי (עכשיו היינו בפורטוגל ושם לא היתה לי בעיה בכלל, עם מבחר הדגים על הגריל שיש שם). בעלי סובל מזה שהוא אוכל וטועם ואני יושבת איתו עם כוס מים, או מקסימום סלט ירקות. אבל אין מה לעשות, בזוגיות צריך לקבל את בן הזוג עם כל העניינים שלו.
גם בבית, אני אוכלת ארוחת ערב מוקדם, בשמונה או תשע גג- והוא, כמנהג הספרדים, אוכל רק באחת עשרה בלילה. אז לא, בד"כ לא יוצא לנו לחלוק שולחן אוכל באמצע השבוע.
בשישי בערב מכינים משהו ששנינו אוהבים, בשבת גם משתדלים לאכול יחד את הארוחות.
 

La Milagrosa

New member
לי זה דווקא נראה מאד פשוט

כי אני כבר המון שנים ככה.
זה לא ביג דיל בשבילי להרעיב את עצמי ימים שלמים כשאני בטיול. רגילה לזה.
שום פסטה ושום לחם לא משתווים לג'ינס במידה 36 שיושב פצצה.
עניין של סדר עדיפויות.
 

La Milagrosa

New member
אבל למען ההגינות אוסיף, שבעלי היה מעדיף שאשקול עוד 5 קילו

ואתחלק איתו בחוויות הקולינריות שלו בטיולים.
הוא יודע שזה חסר סיכוי וכבר מזמן הפסיק לנסות לשכנע אותי לשחרר קצת.
בגלל זה אני אוהבת אותו. הוא מכבד אותי ואת בחירותיי ולא מנג'ס.
 

alphadelta

New member
אוהבים אוכל

אנחנו אוהבים אוכל. לבשל, לאפות, ולאכול. ו ה מ ו ן. אוכלים יחד כל יום בוקר וערב. את ארוחת הצהרים אוכלים לחוד (בית ספר, עבודה וכו׳)
בחורף אוכלים יותר מרקים ובקיץ יותר סלטים. אבל חוץ מזה הכל אותו דבר. בני העשרה מתערבים יותר ויותר במטבח לשמחתינו. לאחרונה את ארוחות שבת בבוקר הם מכינים לנו יחד.
אני אוהבת כרוב ניצנים אבל שאר בני הבית מתעבים את זה . מאד. אז ויתרתי. לא אוכלים הרבה בשר ועוף. כן המון דגנים, קיטניות, ירקות ופירות. וגם ביצים ומוצרי חלב.
יש מאכלים שנשארים כבר שנים ויש כאלה שמשעממים ומוחלפים.
 

rona73

New member
לא יוצא לנו לאכול ביחד...


רק סופי שבוע.
אני כל יום חוזרת ב19:00 בערב הביתה.כמעט ואין לי זמן לבשל.
לילדים יש יותר סלידה ממאכלים וקשה לי לבשל דברים שכולם אוהבים.
בחורף אוהבת מרקים ,נזיד ותבשילים,ממולאים.
הילדים מכינים כמה דברים כי בעצם שהם רעבים הם מכינים לעצמם....יודעים להכין פנקייק וחביתות ,גם סנדוויצ'ים כמובן.

לא משתעממים מהאוכל,אבל כן יש דברים שאני מכינה רק בחורף ויש דברים שאני מכינה רק בקיץ ויש דברים שאני מכינה רק פעם אחת וזהו.
 

KallaGLP

New member
אין לי הרבה מה להגיד על אוכל

כי זה לא מהנושאים החביבים עליי וגם כי בזמן האחרון הוא באמת פחות מעסיק אותי. אנחנו פשוט לא אוכלים מאכלי פחמימות או מתוקים בכלל (כולל פירות), בדרך כלל אוכלים בשר (או לפעמים דג) עם ירקות/סלטי ירקות (אבל לא ירקות פחמימתיים, כמו תפוח אדמה, למשל). הילדים תמיד היו קשים עם האוכל, ועכשיו כשהם די גדולים, קצת התייאשתי מהם ואני מבשלת פחות. הבן חובב בשר גדול ואוהב להכין על האש (הוא גם אוכל הרבה פחות פחמימות בשנים האחרונות, אך לא קיצוני כמונו), ובכלל הם כבר יחסית פחות נמצאים בבית ואוכלים בקולג', בעבודה או בבית הספר וכשחוזרים מודיעים שלא רעבים או לפעמים יוצאים עם חברים וקונים לעצמם משהו בחוץ (הבנות, למשל, מאוד אוהבות לקנות מרק פו טרי שמוכרים אותו אצלנו בסופר או לאכול במסעדה המקסיקנית הזולה מאוד והמעולה שקרובה לבית), אז בבית אנו מכינים באמת רק דברים בסיסיים. לא פעם אוכלים בחוץ, אך גם אז מקפידים על בשר וירקות. בקזינו בעיר שלנו יש מסעדת בופה נהדרת וזולה עם מבחר עצום של סלטים ובשרים, ויש עוד לא מעט מסעדות עממיות שבהן לפחות חלק מהתפריט שמתאים לנו.
אבל היום דווקא אצטרך לבשל תבשיל פחמימתי של אורז בשקדים וצנוברים למפגש חברתי שאנחנו הולכים אליו (כמובן שאנו עצמנו לא נאכל ממנו).
 

KallaGLP

New member
לרוב אנחנו מביאים ירקות כלשהם, אבל נרשמנו קצת מאוחר

וכבר היו מספיק מתנדבים להביא מנות של ירקות או דברים אחרים שאנחנו אוכלים (אמורים לבחור מתוך רשימה).
 

KallaGLP

New member
כן, כי אחרת עלול להיווצר מצב

שיהיה עודף של מאכל מסוים ולעומת זאת חוסר במאכל אחר.
 
למעלה