מה, בעצם, עושים בגמילה?

כרמיון

New member
מה, בעצם, עושים בגמילה?

כבר שלושה ימים שקדם מוריד את החיתול שוב ושוב, מודיע "פיפי" ומבקש "לעשות בשירותים". נראה שהוא מוכן לגמילה, לא? אני רוצה ללכת עם זה ולנסות, אולי הוא ייגמל. אני מושיבה אותו על השירותים כל פעם שהוא מבקש את זה או שהוא מוריד את החיתול, על הישבנון או המקטינון או המשתינון או איך שקוראים לזה, ואז הוא יושב ממש חצי שניה, לא עושה ומבקש מיד לרדת. נראה שהוא לא כל-כך יודע מה לעשות בשירותים. יש בבית גם סיר, ואני מציעה לו אותו גם. עם הסיר יש עוד פחות הצלחה מאשר עם השירותים. עכשיו, אני אדווח על כל זה לגננת שלו היום כשאביא אותו לגן, ואתייעץ איתה. אבל מה אני יכולה לעשות מעבר לזה, בבית?
 
ממה שאני זוכרת בנים לא יושבים

הם עומדים ומשתינים בקשת. מאחר ואת לא יודעת את התורה אני הייתי מבקשת מהבעל שיעזור כאן.
 

כרמיון

New member
אני באמת אדבר איתו

אבל בנים יכולים להשתין גם בישיבה, לא? וזה גם קשה להעמיד ילד ליד שירותים, הוא נמוך והשירותים גבוהים
אגב, בינתיים דיברתי עם הגננת והיא אמרה שמה שנוהגים לעשות בגן הוא שכשנראה שהילד מוכן, ההורים מורידים לו את החיתול למהלך סופ"ש (מה שאומר שפיססתי את הסופ"ש הזה... שדווקא היה שמשי ויפה), ואם זה עובד - ממשיכים בגן.
 
אין לי בן אבל מהידע ומסיפורים

בעלי היה עומד על שרפרף וכן בנים לא משתינים בישיבה. זה לא הולך זה תמיד בורח לכיוון הרצפה. שבעלך ילמד אותו מה בנים עושים בשירותים ואיך.
 

kalah

New member
אכן כך נהוג בגן. ומוסיפה:

בנך בכיוון הנכון. גם אצלי זה התחיל מזה שהם ישבו רק לרגע- בין על הסיר ובין על השירותים/ישבנון וכד'. הם כן יושבים בהתחלה כדי להשתין ורק מאוחר יותר כשהם יותר שולטים בזה הם נעמדים כמו גברברים אמיתיים- בל נשכח שלרובם קשה להגיע בעמידה לשפת האסלה ואז הם נאלצים לעמוד על קצות האצבעות- זה קשה להתרכז בעמידה כזו במשהו שאתה רק עכשיו לומד לעשות.. אני נתתי לבני ללכת ללא חיתול, עם מכנסי גומי בלבד, ללא תחתונים כי זו עוד שכבה שצריך להוריד בזמן.. רק לאחר שנגמלו שמתי תחתונים לגן. הפתרון הוא פשוט אבל לא קל: פשוט להסביר ולהסביר ולא להתעצבן מפיקשושים, ולתת ללכת ללא חיתול תוך הסבר שאנחנו מורידים כדי .. ובכל 10 דקות בהתחלה לקחת ולהושיב בשירותים. עוד נקודה חשובה- אני שמתי לב שלא תמיד הם רוצים ללכת לשירותים כי הם נאלצים להפסיד עקב כך שניה ורבע מתכנית טלויזיה או משחק וכו' ולכן ממש בהתחלה הבאתי סיר לסלון והסברתי לו שאם הוא לא רוצה להפסיד שיביא את הסיר לידו כשהוא מרגיש שיש פיפי - זה רק לשבוע ראשון עד שהם רואים שהשד לא כל כך נורא. בהצלחה.
 

כרמיון

New member
תודה, החכמתי והשכלתי

חבל שלא קיץ עכשיו, אם זה היה בקיץ הייתי מצדי נותנת לו גם להסתובב ערום לגמרי בבית, או רק עם חולצה. עכשיו אני לא יכולה לעשות את זה.
 

דבורי

New member
עדיף להתחיל בישיבה

זה יותר קל. אחר-כך אפשר להביא שרפרף ולהתאמן בעמידה. אצלי בעצם ההשתנה בעמידה התחילה בחוץ, בגינה וכו' ורק אחר-כך עברנו להשתנה בעמידה בבית.
 
הבנים שלי עשו פיפי בישיבה על הסיר

או האסלה ורק מאוחר יותר התחילו לעשות בעמידה. את הכל לימדה אותם הגננת...
 
כאילו כתבת על מה שקורה אצלנו

אני מורידה לה חיתול...מושיבה על האסלה...היא יושבת וממספרת לי סיפורים ובזה נגמר העניין...פיפי עוד לא ראיתי מזה...אז אני זורמת איתה וזהו...לא מתכונת להוריד לגמרי חיתול לכרגע כי בתכלס נראה לי שזה יותר התנהגותי ופחות בקטע של בשלות...מין משהו שהיא רואה את הגדולים בגן עושים(לירי סופחה לקבוצת הגדולים ממנה וההבדל ביניהם הוא כמעט שנה)
 

כרמיון

New member
יכול להיות שזה סתם עניין חברתי

העניין הוא שאני קצת חוששת לפספס איזה "מומנטום", ולדחות יותר מדי את הגמילה. לא מבחינת הגיל שלו - הוא רק בן שנתיים, והגיל שלו בכל מקרה לא היה משחק תפקיד - אלא מבחינת ההערכה שיש "זמן הכי מתאים", ואם הזמן הכי מתאים הזה הוא עכשיו אז אני מפספסת אותו...
 

א י ו ש י

New member
קסם כבר חודשים+עושה בסיר ולא גמול

הוא לא מוכן לוותר כדבריו "על חיתול יבש ונקי" מכיר את "בלי חיתולים" בע"פ את נפתלי וסיר הסירים אומר שיש לו קקי ופיפי אבל לא כל הזמן מצד שני לא מוכן לוותר על החיתול כאמור ולא מוכן לעשות בגן בשירותים אני לא לחוצה שאפספס מומנטום אכן בחורף קשה יותר לגמול ובכלל הילד כנראה לא הכי בשל עדיין..... מה גם שהוא שותה בצורה מטורפת עדיין וזה לא פשוט בהצלחה
 
למעלה