מה בין אונברסיטה הפתוחה למכללת ר"ג

מה בין אונברסיטה הפתוחה למכללת ר"ג

אני מעוניין להתחיל ללמוד לB.A במדעי המחשב היכן כדאי לי ללמוד באונברסיטה הפתוחה(שנמצאת 5 דקות הליכה מביתי) או במכללת ר"ג ? האם נכונות השמועת שבמכללת ר"ג המרצים לא כל כך טובים בניגוד לאו"פ שהמרצים שם אנושיים ומעולים בהוראה? האם כדאי לי לעשות תואר משולב ואם כן מה הכי כדאי לשלב ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב? אני אשמח אם מישהו יפרט על היתרונות והחסרונות של מכללת ר"ג מול האו"פ. תודה מראש
 

vinney

Well-known member
מכללת רמת גן זה אחד ממרכזי הלימוד

של האו"פ, שפרט להיותו מרכז לימוד גם נותן שירותי מזכירות מסוימים, וגובה 2000 שקל לשנה תמורת זאת.
 
מישהו בבקשה יכול לענות לי

בקשר לשלאות על מדעי המחשב והאם כדאי לעשות תואר משולב?
 

SaGreen

New member
אם אתה רוצה תואר במדעי המחשב

אל תעשה אותו במכללת ר"ג כי היצע הקורסים שלהם בתואר הזה קטן ביותר.
 

vinney

Well-known member
אין לימודי מדעי המחשב במכללת ר"ג

די כבר, מה אתה רוצה? אין במכללה הזאת לימודי מדעי המחשב. יש רק באו"פ, שאפשר ללמוד את התואר של האו"פ בכיתות המכללה. זה ממש לא משנה באילו כיתות אתה יושב, כשאתה לומד באו"פ.
 

shaynisun

New member
מכללת רמת גן עדיפה על מרכז לימוד

שלום. הנני סטודנט שנה ג' במכללת רמת גן ולדעתי מכללת רמת גן מאפשרת לך באוניברסיטה הפ]תוחה בתנאים של מכללה. ההבדל העיקרי בין מכללת רמת גן שהיא מכללה שעיקר עיסוקה הוא לתת את כל השירותים שסטודנט צריך ומרכזים של האוניברסיטה זה כיתה בבית ספר תיכון שמגיע לשם המנחה ומלמד ופו נגמרת האינטרקציה בין האו"פ אליך, לעומת זאת במכלל רמת גן יש את היתרונות הבאים : 1. היצע הקורסים - הינו גדול מאוד כך שניתן לסדר מערכת נוחה ללימוד ולא מגיעים למצב שאין קורסים לקחת. מי שלא יודע מרכזים אחרים של הפתוחה פותחים בהתאם לביקוש ובד"כ היצע הקורסים הינו קטן ולכן יש צורך לנדוד בין ממרכזי לימוד. 2 . תגבורים ומרטונים בקורסים שיש איתם קושי בד"כ בקורסים כגון סטטיסטיקה ומיקרו כלכלה. 3. הרגשה של מכללה, הרגשה שיש למי לפנות וחיי חברה כסטודנט- במכללת רמת גן ישנם יועצים ומזכירות שמהווים גורם מנחה בתואר, כמו כן האנשים במכללת רמת גן הינם אנשים נורמליים חברותיים לרוב שכן רוצים להצליח. בד"כ במרכזי לימוד פחות פופולריים אנשים באים ללמוד ואין קשר בין הסטודנטים, זה ממש להתמודד לבד עם החומר ללא כל עזרה מאף אדם (לא נפשית ולא לימודית), לדעתי החברות בין האנשים מהווה גורם מכריע בהתמודדות שלך עם התואר. כשאר יש עם מי ללמוד , להשוות ממנ"ים (מטלות מנחה) הלימודים הופכים להיות נעימים וקלים יותר. 4.חניה. 5. ספריה - הכוללת אינטרנט. אם רוצים ללמוד בפתוחה לדעתי, יש לעשות זאת במכללה גדולה שמאפשרת לך ללמוד בתנאים סביבתיים טובים כגון מכללת רמת גן. אני אישית מאוד ממליץ. לגבי מדעי המחשב ממליץ על מסלול חד חוגי. סטודנט שנה ג' , הנדסת תעשייה ונהיול, מכללת רמת גן
 

vinney

Well-known member
על מי אתה מנסה לעבוד תגיד לי?

"שנה ג'" - אם אתה לומד כבר שלוש שנים באו"פ, אתה צריך לדעת ש"שנה ג'" זה מושג שלא קיים באוניברסיטה הפתוחה, וזה לא משנה באיזה מרכז לימוד אתה לומד. אין שום יתרון מבחינת היצע קורסים במכללת רמת גן, להיפך, זה חסרון עצום. הרבה קורסים לא נפתחים בכלל במכללת רמת גן, במיוחד קורסים קצת יותר מתקדמים מהבסיסיים. אני יודע את זה בוודאות עבור מדמ"ח מנסיון שלי (הגעתי למצב שבסמסטר השלישי ללימודיי לא יכולתי לקחת קורס שרציתי בגלל מערכת ה"נוחה" שלהם, וקורס אחר בכלל לא היה מוצע במכללה), אנשים אחרים העידו פה בפורום דברים דומים גם עבור תחומים אחרים. אין לי מושג על תגבורים ומרתונים, אבל במדעי המחשב לא לומדים לא סטטיסטיקה ולא מיקרו כלכלה, כך שזה לא קשור בכלל. ספריה כוללת אינטרנט פתוחה לכל תלמיד או"פ בכל אוניברסיטה, וגם יש אחת בקמפוסים של האו"פ, ותסלח לי - לא הייתי באף ספריה אף פעם במהלך כל הלימודים שלי. אז מה נשאר - 2000 ש"ח בשנה - עבור חניה. יופי.
 

shaynisun

New member
איזו תוקפנות ???!!!

אין לי כוח לכל הבלבולים, הנדסת תעשייה וניהול כן יש ברמת גן, מי שלא מאמין אני אשלח לו את גליון הציונים שלי עם קבלות ממכללת רמת גן. רק תרשמו מייל ואני אשלח.
 

vinney

Well-known member
מה הקשר לתעשיה וניהול תגיד לי?

הבחור שאל במפורש על מדעי המחשב. יש גם תעשית הדשא במכללת בית ברל, אז? מה זה קשור בכלל?
 

vinney

Well-known member
הא, והנקודה הכי חשובה

אתה לומד באוניברסיטה הפתוחה. במכללת רמת גן גם אין לימודי תעשיה וניהול.
 

אורטל64

New member
מה הסיפור שלך vinney?

אתה בכלל סטודנט במכללת ר"ג? אתה מכיר את הלימודים? אתה בכלל לומד משהו?אתה עונה גם על תקשורת, גם על מדעי המחשב, גם על הנדסה..כי מקריאת התגובות שלך, זה נראה שהמטרה שלך בתגובות היא לבאס סטודנטים ומתעניינים בפורומים. קראתי כל מיני הודעות שלך פה. אתה משקיע המון אנרגיה בלהשמיץ את מכללת ר"ג ולא ברור לי למה, אין לך עבודה, חיים, חברה או משהו יותר מעניין לעשות? לכל מי שמעוניין אני בוגרת תואר BA של האו"פ (סיימתי לפני שנתיים). למדתי את כל התואר במכללת ר"ג, פרט לסמסטר אחד באליאנס. תנאי הלימוד באליאנס היו גרועים וחזרתי למכללה מהר מאוד. זה אותו תואר אבל תנאי הלימוד אחרים לגמרי. שכל אחד ששוקל ללמוד באו"פ יעשה חושבים עם עצמו ויחליט מה מתאים לו. יש שם כמות של כמה אלפי סטודנטים וסביר להניח שהם לא לומדים שם סתם . אני הייתי מאוד מרוצה מהמסגרת ואחרי שראיתי את ההבדל החלטתי ש2000 שקל בשנה עבור התמורה זה כסף קטן.. זה ממש לא רק חניה. ואגב- גם חניה זה לא דבר זול היום. אפשר לחשב בקלות כמה עולה חניון במשך שנה פעמיים בשבוע.. נראה לי שזה יוצא 2000 ש"ח ואפילו יותר! vinney אם אתה סטודנט שמתקשה בלימודי האו"פ נראה לי שיש במכללת ר"ג עזרה בלמידה
 

harhanegev

New member
למה להתקיף את ויני ???????

יש דיעות שונות ולגיטימיות ביחס למכללת רמת גן ומקבילותיה, ובכלל לא יזיק למתלבטים לשמוע את השיקולים לכאן ולכאן. ההערות שלך על ויני - ממש לא לעניין.
 

vinney

Well-known member
אמרתי משהו לא נכון?

תתיחסי לעובדות בבקשה. 2000 ש"ח לחניה בשנה? סלחי לי, בשנה יש 52 שבועות, תכפילי 52 ב11 (מחיר החניון באליאנס), לא תגיעי ל2000 גם אם תלמדי יותר מפעמיים בשבוע שם כל שבוע לאורך כל השנה. וחוצמזה, מה קרה לאוטובוסים? כל אחד יחליט עם עצמו מה מתאים לו, אבל כשבא איש שיווק של המכללה ומבלבל במוח ובעיקר אומר דברים לא נכונים - אין שום סיבה שבעולם שלא אתקן אותו, ואם את מאמינה לי או לא זה כבר בעיה שלך. אין לי מושג איך סיימת את התואר במכללת רמת גן, אבל אם פעם אחד בכל זאת נאלצת למחול על כבודך ולצאת אל בית הספר אליאנס, אז כנראה שגם לגבי היצע הקורסים אפילו במסלול שלך לא טעיתי.
 

niro2003

New member
התייחסות שלי:

1. היצע הקורסים - אין מקום שבו יש היצע קורסים גדול יותר מאליאנס. בפרט במדעי המחשב, ובפרט בשעות הערב. חוץ מזה, לא הבנתי מדוע זה רע לעשות קורס אחד באליאנס, וקורס אחר בתיכון חדש/הכפר הירוק/קלאוזנר. 2 . תגבורים ומרתונים - יש גם לסטודנטים שאינם של מכללה. כן וגם סיוע ללקויי למידה. 3. הרגשה של מכללה - לכאן ולכאן. הייתי אומר בהכללה שבמכללות רמת הסטודנטים יותר נמוכה מבחינה אקדמית, כי החבר'ה שהלימודים קלים להם יותר בד"כ לא זקוקים שיחזיקו להם את היד. חיי חברה - כנראה שבמכללה יש יותר כי מי שהולך ללמוד שם מלכתכילה מחפש חיי חברה. אבל גם במקומות אחרים מתפתחים קשרים וזה תלוי רק באדם עצמו. לא יודע עד כמה האנשים במכללת ר"ג מוגדרים "נורמלים וחברותיים" יותר. כנראה שזאת הכללה לא רצינית. ברמה האקדמית נוצרים בהחלט קשרים בין הסטודנטים גם במרכזי לימוד אחרים, כך זה היה אצלי בכל הקורסים עד כה. 4.חניה - באליאנס יש חניה ב11 ש"ח. 5. ספריה - למה צריך ספריה כשמקבלים את כל הספרים?
 
"די כבר מה אתה רוצה?"

תגיד לי מי אתה חושב שאתה האדון על הפה שלי? אני אשאל כמה שאלות שאני רוצה ומתי שאני רוצה לא נעים לך אל תיכנס לפורום ואם אתה ממורמר בחיים שלך עדיף שתלך לפסיכולוג ואל תוציא פה את העצבים שלך.
 
למעלה