מה בא קודם: מהות או הצורך בחגים?
בראש שהנה הזה ישבתי וחשבתי על מהות החגים. אני בדרך כלל קורא שתקן של הפורום והפעם אחרוג ממנהגי. ובכן מה היתה הנקודה הספציפית שבו האדם ברא לו את החג? ומה הנקודה שבה החג הובדל משאר הימים על ידי טקסים? האם החג נברא למעשה כדי להפיג את השעמום שלנו כבני אדם מהשגרה של הקיום המונוטוני ואולי החג נברא מתוך עצם היכולת שלנו לספור שנה אחת ולחלקה לתקופות, עונות ומועדים. כלומר, החגים הם תולדה של הצורך בחגים. ואם לא היה צורך בחגים האם בכל זאת מטבע האדם היינו מוצאים דרך אחרת לבטא את הצורך למועדים מיוחדים או התכנסויות? והנה לכתי לבדוק שבטים באסיה שלהם אין עונות וגם חקלאות עונתית אין להם ממש. והנה גיליתי שלמרות העדר הגורמים לכאורה שאנחנו חושבים עליהם, הם עורכים התכנסויות שבטיות שונות ומשונות ,חגים למעשה, בהם נפגשים שבטים מרוחקים ומשתנים סדרי החיים השגרתיים. כלומר למעשה החגים הם צורך אנושי ומתוכו צמחו תפקידם ומהותם. לא מצאתי אף דת בעולם שאין לה חגים שהם יותר מטקסים (כלומר, חגים שנפרשים על פני מועד יומי מסויים ומעלה). ואילו אצל חיות? ישנם טקסים, אבל האם יש חגים אצל חיות?
בראש שהנה הזה ישבתי וחשבתי על מהות החגים. אני בדרך כלל קורא שתקן של הפורום והפעם אחרוג ממנהגי. ובכן מה היתה הנקודה הספציפית שבו האדם ברא לו את החג? ומה הנקודה שבה החג הובדל משאר הימים על ידי טקסים? האם החג נברא למעשה כדי להפיג את השעמום שלנו כבני אדם מהשגרה של הקיום המונוטוני ואולי החג נברא מתוך עצם היכולת שלנו לספור שנה אחת ולחלקה לתקופות, עונות ומועדים. כלומר, החגים הם תולדה של הצורך בחגים. ואם לא היה צורך בחגים האם בכל זאת מטבע האדם היינו מוצאים דרך אחרת לבטא את הצורך למועדים מיוחדים או התכנסויות? והנה לכתי לבדוק שבטים באסיה שלהם אין עונות וגם חקלאות עונתית אין להם ממש. והנה גיליתי שלמרות העדר הגורמים לכאורה שאנחנו חושבים עליהם, הם עורכים התכנסויות שבטיות שונות ומשונות ,חגים למעשה, בהם נפגשים שבטים מרוחקים ומשתנים סדרי החיים השגרתיים. כלומר למעשה החגים הם צורך אנושי ומתוכו צמחו תפקידם ומהותם. לא מצאתי אף דת בעולם שאין לה חגים שהם יותר מטקסים (כלומר, חגים שנפרשים על פני מועד יומי מסויים ומעלה). ואילו אצל חיות? ישנם טקסים, אבל האם יש חגים אצל חיות?