מה אתם מצפים מהמורה של הבן שלכם?

מה אתם מצפים מהמורה של הבן שלכם?

מעניין אותי לדעת מהן הציפיות שלנו מן המורים...
 

א רויטל

New member
אין לי בנים אז אין ציפיות../images/Emo3.gif

אז כאם לבנות אני מצפה מהמחנכות שיהיו רגישות לצרכי התלמידים ולא רק לשפוך חומר . היה לי נסיון עם שני סוגי מחנכות החיובי: שחוץ מהיותן מורות הן היו אנושיות , אוהבות את המקצוע והתלמידים ולכן נתנו את הנשמה וקבלו חום ואהבה ושיתוף פעולה מהתלמידים וההורים. שידעו לזהות קשיים , להקשיב להורים ולעזור לכל תלמיד על פי צרכיו. השלילי: מורות ציניות שמקללות את תלמידהן, צועקות עליהם, מקניטות אותם. השאינן מסוגלות להתמודד עם מלמיד שיש לו קושי וגם לא מוכנות להקשיב להורים כדי ללמוד ולהבין איך להקל על התלמיד. והתיאורים הללו הם רק על קצה המזלג . ואיזה מהמורים נשארו בבי"ס אחרי קיצוצי השנה האחרונה, לפי דעתכם? רוצים לקרוא עוד? תביעו תשאלו ואספר...
 

מחשבות

New member
אני מצפה, בראש ובראשונה, שידעו

לגרות את הסקרנות של הבנות שלי. מאחר וזה קורה לעיתים נדירות ממש, שאר הציפיות שלי הן אפס מוחלט.
 

droli

New member
שתהייה אנושית כלפי הילדים ולא

רק דידקטית. השאר יבוא מעצמו.
 

iris mom of two

New member
אני מקווה

כבר לא מצפה, שיילמדו מה צורת הלימוד של הילדים שלי וידעו איך לאתגר אותם.
 

noa128

New member
זה משתנה מכיתה לכיתה

מהמורה של א' הייתי מצפה שתאהב ילדים. דרישת יסוד. בשביל המעבר הזה וההיכרות הראשונה עם כיתה ובית ספר זה מתחיל שם ונמשך בהיותה אשת חינוך, בהיכרותה עם כל מה שנדרש כדי לתת לילד את הכלים להיות תלמיד - הרגלי למידה, זיהוי של בעיות אם יש וכמובן הא' ב' של הכל, כולל הא' ב' עצמו
. מעבר לזה, שתהיה סבלנית וחמה , אסרטיבית ושתדע את מלאכתה. ככל שעולים עם הגיל כך חשוב לי יותר שתהיה רחבת אופקים משכילה ומחנכת, שתדע לתת להם את הערך המוסף מעבר לתכנית הלימודים, אבל במקביל שתהיה "מחנכת" = שתבין שככל שהם גדלים גדולה יותר משימתה "לעצב" אותם כאנשים סקרנים, יודעים, שואלים. בגדול הייתי מצפה, מלבד אנושיות ואינטיליגנציה רגשית, שתהיה יותר ממורה, שתהיה אשת חינוך.
 

droli

New member
הייתי מצפה מכל המורים לאהוב ילדים

ולא רק מאלו של כיתה א'.
 

noa128

New member
מסכימה, בא' זה השער, זו החויה

הראשונה, הם עוד קטנים ורכים ושם זה נראה לי יותר מכריע מהיותר גדולים, אבל נכון - בחינוך זה בהחלט חלק מהענין...
 

לורליי43

New member
אינטיליגנציה רגשית ושכלית

לבן שלי יש מורה פרטי שאחרי שנפגשנו איתו פעם ראשונה, חשבתי לעצמי שזה הבן אדם שהייתי רוצה לראות כמורה של ילדי. בעל הבנה של הילד, סבלנות ויכולת ללמד ולעודד. וזה לא בגלל שהוא מורה פרטי- גם אלה לא תמיד מספיק טובים. וחוץ מזה רואים עליו שהוא אוהב ילדים.
 

מחשבות

New member
לסיכום:

לא מבין למה כולם מצפים מהמורה שתהיה חמה ואנושית. זה כל כך בסיסי שאני בכלל לא מכניס את זה לרשימת הציפיות. אני כן מצפה ממנה שתגרום לילדים לאהוב את הלמידה ולהיות סקרנים הלאה. לחום ואנושיות אני מצפה מכל מי שבא במגע עם בני אדם. לנגרים ומסגרים אני מוותר.
 

לוקר

New member
אני אגיד לך למה

כי כמו בכל מקצוע יש שחיקה, ואני מאמינה שיש מורים שאחרי כמה שנים של רדיפה אחרי זבי חוטם כבר לא מסוגלים לסבול ילדים, ולצערינו הם עדיין מסתובבים במסדרונות בית ספר, עייפים, שחוקים וממורמרים- וכל זה על חשבון ילדינו. ולכן יש ציפיה שהמורה תהיה אנושית וחמה, כי זה לא טרוייאלי בכלל, בגלל השחיקה של המקצוע.
 
למעלה