מה אתם חושבים?

בר03

New member
מה אתם חושבים?

איך הייתם מטפלים בפרועשים של גורי חתולים?
 

dim18

New member
בני כמה הגורים?

בעיקרון יש את הרוולושן והאדונטיג' אשר שמעתי שהם חומרים טובים, לא יצא לי לעבוד איתם אף פעם (טפו טפו לחברה שלי למטה אין פרעושים כמעט) אבל נאמר לי שריסוס שלהם (במיוחד הרוולושן) יכול לפתור את הבעייה לגמרי. למרות זאת מותר לרסס עלייהם רק מגיל מסויים אני זוכר שזה מגיל של חודש אבל אל תתפסי אותי במילה ועדיף שתתיעצי עם ווטרינר או עם מישהו בעל יותר נסיון ממני בטיפול במזיקים.
 

בר03

New member
הם בני חודש

אבל התכוונתי מבחינה מוסרית המצפון שלי יכול להיות שקט למרות שאני קוטלת חרקים?
 

Bakura

New member
פרעושים הם לא חרקים, הם טפילים.

אם לא תהרגי זבוב לא יקרה לך כלום,אבל אם, לצערנו, לא תהרגי את הפרעוש הזה, הוא יתרבה ואת תחלי. כל עוד החיה לא פוגעת בך אין סיבה להרוג אותה, אבל זה לא המצב כאן.
 

אישעם

New member
Bakura ו DIM

זה לא לעניין להגיד את המילה טפיל כאילו שזה מצדיק משהו. יש אנשים שבשבילם עכברים, חולדות, יונים וחתולים נראים כמו טפילים. העניין הוא נטו, לבחון אם יש כאן ניגוד אינטרסים קיומיים ולא טפילות ופירושה. יש לגרש ובמקרה של חוסר ברירה להשמיד פרעושים וקרציות כי הם מנוגדים לקיום בע"ח שגרים איתנו, כמו כן הם גם מסוכנים לאדם מבחינת לגור יחד באותו המבנה. קדחת הקרציות למשל. מאיר אריאל מת מנשיכת קרציה.
 

dim18

New member
יש הגדרה מסוימת לטפיל

יצורים כמו פרעושים, קרציות ותולעי מעיים חייבים לחיות תוך כדי פגיעה במישהו אחר, ללא הדבר הזה אין להם יכולת קיום. כך שבמקרה הזה הרחקתם או תגרום להם לחזור או לעבור לייצור אחר שיסבול במקום. עכברים יונים ותולים איינם כאלו ובמעט מיקרים (כמו למשל בשדות הודו) הם יכולים לגרום נזק כלשהו לאנשים או לבע"ח אחרים. בדרך כלל הסיבות להחשבתם כטפיל תלויה בגורמים פסיכלוגיים כלכליים וסתם עצלנות ואופי מגעיל של אנשים.
 

אישעם

New member
זה לא נכון

אני לא טוען שדברך אינם אמת. אני טוען שלפני שאת כותבת שמישהו שגה, תבררי פרטים ואל תעללי. אני טוען שדברייך שונים מדברי. אין בעיה שתוסיפי פרטים, אבל לבא ולתקן אותי סתם כשלא לצורך זו קצת התנשאות. הנה קרציה מוויקפדיה, כתוב בפרוש נשיכת קרציה. נא לא לתקן דברים מבלי לדעת. והנה עוד מקור שמקושר לאנונימוס. מאיר אריאל מת מחידק שנקרא "ריקציה" הגורם לקדחת הכתמים הים תיכונית. קרציה העבירה לו את זה, מכאן שקרציה הרגה אותו. זה כאילו שתגידי שהפרה מתה מסיבוכים של סכין ושהאדם לא הרג אותה.
 
כדאי לבדוק לפני שיוצאים בהאשמות/ רו

:::כדאי לבדוק לפני שיוצאים בהאשמות/ רושמים שטויות::: דבר ראשון בערך קרציה מויקיפדיה כתוב בפירוש כך: "...ערך זה זקוק לעריכה,... ייתכנו סיבות אחדות:... פגמים טכניים כגון סגנון הטעון שיפור או צורך בהגהה"... מעבר לכך השימוש במונח נשיכת קרציה מקורו בתירגום שגוי מאנגלית. באנגלית אומרית mosquito bite והתרגום לעברית הוא עקיצת יתוש וכך נופלת אצל רבים טעות כשהם מבצעים היקש שגוי שהם גורסים שהתרגום הנכון (זו טעות!!) הוא נשיכת קרציה ולא עקיצת קרציה. אבל אם כבר בודקים בויקיפדיה, אז בערך של מאיר אריאל (שהוא ערך שלא זקוק לעריכה בניגוד גמור לערך של המילה קרציה), מופיע התיאור הבא: .."בה' באב תשנ"ט (18.7.99) ב-04:15 נפטר מאיר אריאל, ממחלת קדחת הכתמים הים תיכונית הנגרמת על ידי חיידק מסוג ריקציה המועבר בעקיצת קרציה. קברו נמצא בבית העלמין של קיבוץ משמרות".. ההסבר העילג שלך בנוגע להעברת מחלות והאחריות של אי אלו בעלי החיים על אי אלו מחלות שאנשים חולים בהם הוא ניסיון מאולץ לתרץ טעות לשונית בעיוות עובדות. אני אנסה להביא בהרחבה את העובדות לאשורן, לומר שהוא מת מעקיצת (נשיכה בשבילך) קרציה זה לא נכון. מאיר אריאל נפטר ממחלת קדחת הכתמים הים תיכונית (Mediterranean Spotted Fever)- המחלה נגרמת ע"י החיידק Rickettsia conori. המחלה מועברת לבני אדם ע"י עקיצתה של קרציה (גם אתה כתבת ככה) נגועה ומופיעה בדרגות חומרה קליניות שונות: היא יכולה להופיע ללא סימנים קליניים כלל ועד למחלה חריפה העלולה, במקרים נדירים, להסתיים במוות. יותר נכון להתייחס לדברים כך: הקרציה העבירה למאיר אריאל את הוירוס ממנו נפטר מאוחר יותר. ולא לטעות ולומר- הקרציה הרגה אותו (כמו שאתה כתבת) בנוגע לקישור של האתר שמקושר לאנונימוס- מה אתה מנסה להראות בזה שיש עוד אנשים שטעו כמוך בשימוש בשפה העברית? ומה אני אמורה להבין מכך שבחרת לציין את העובדה שהאתר מקושר לאנונימוס מזה נובע מה שהאתר רציני? תומך בזכויות של חיות? שהאתר הזה אוהב להציג צבע סגול או מה? בכל אופן זה לא ברור. שיהיה יום טוב לחיות
 

אישעם

New member
איך אני טעיתי אם הבאתי קישורים ?

איך זו טעות ? אמרתי לך, לפי ההיגיון שלך אז פרה מתה מסיבוכים של סכין ולא מהשוחט. באותה מידה סיבוך של חיידק הרג את מאיר אריאל ולא קרציה. כותבים גם נשיכת קרציה כי היא מוצצת דרך הלסתות שבפה ולא עם כלי שאיבה כמו היתושה. מי שמשחקת אותה גדולה עם אגו נפוח זו את. אין בעיה שתוסיפי מידע, אבל להגיד שטעיתי זו שטות קטנונית של אגו נפוח, אגו שמקשה עלייך להודות שסתם העללת כשכתבת שיש טעות. יש טעות ? תוכיחי, אחרת את סתם מבזבזת אנרגיה בגלל האגו הנפוח שמקשה עלייך להודות.
 
לקרציות אין עוקץ

עוקץ הוא איבר המשמש בע"ח להגנה או לשיתוק טרפם ע"י החדרת ארס, כפי שיש לדוגמה לדבורים, לצרעות, לעקרבים ועוד. כמו כן העוקץ נמצא בחלק האחורי של הגוף, ולא בקדמי. מסיבה זו, המושג "עקיצת יתוש" (יותר נכון יתושה) הינו שגוי, שכן יתושה אינה עוקצת אלא מחדירה את צינור ההזנה שלה (שהינו קדמי) לתוך העור. מאותה סיבה, המושג "עקיצת קרציה" הינו שגוי, מכיוון שהקרציה אינה עוקצת אלא מחדירה את לסתותיה אל תוך עור הפונדקאי. מהמושג "עקיצת יתוש" כבר אי אפשר לברוח, שכן הוא כבר מושרש, וממילא גם השימוש פה במילה "נשיכה" יהא שגוי מכיוון שלא מדובר ממש בנשיכה. כך שבהעדר מילה קולעת יותר, אנו נאלצים להתפשר פה על "עקיצת יתוש". בניגוד לכך, בקרציות, מכיוון שהן מחדירות לסתות - שזה דבר שמתקשר במושגים אנושיים לפה - ניתן בשפה להשתמש במילה "נשיכה" וכנ"ל לגבי עכבישים, שגם הם משתמשים בלסתותיהם. ניתן לקבל חיזוק מהשפה האנגלית, שם עושים הפרדה בין חסרי חוליות שעוקצים (sting) לחסרי חוליות שנושכים או שעושים פעולה כלשהי עם החלק הקדמי (bite)
 

dim18

New member
מה הבעייה?

א. זה פרעוש ייצור אפילו פחות מפותח מחרק שיש ספק גדול אם הוא בכלל מסוגל להרגיש משהו. ב. אם הפרעושים יחיו החתולים ימותו, לדעתי אין כאן אפילו שאלה של מה חשוב יותר גור חתולים או טפיל. אצלי כאשר יש בעייה עם קרציות לכלבים באגודה אני מוריד אותן מהם אחת אחת ומועך אותן עם אבן, אין לי שום חרטה בנושא, מי שיפגע בבעלי החיים שבאחריותי חבל עליו (ובמקרה הזה בעלי החיים ובני האדם אצלי שווים לחלוטין).
 
למעלה