מה אתם חושבים על אכילת ומכירת חמץ בפומבי?

Hermione1382

New member
את מדברת רק על תל אביב

רוב העם לא גר בתל אביב ואני חושב שיש כאן קצת הגזמה שרוב המקומות מתעלמים מהכשרות לפסח. אני לדוגמא גר בפתח תקווה ואצלנו אולי רק מסעדה אחת אולי מוכרת חמץ אם בכלל. כל השאר או סגורות או כשרות לפסח - ולא רק שהם כשרות לפסח גם אם אתה רוצה לנגב חומוס נגב אותו עם מצות או שתשלם תוספת בשביל לחמניות פסח (סליחה???? למה אני צריך לשלם יותר???). אגב הרבה מסעדות שאין להם כשרות מוכרות דברים כשרים לפסח אפילו מקדונלדס - אפשר לאכול המבורגר עם גבינה שהלחמניה כשרה לפסח - אבסורד? נכון זה אבסורד. אני בחיים לא אדרוש שמקומות ימכרו חמץ - אני אאפה לחם או פיצה בבית או שאלך למקום ספציפי שאני יודע שבחר למכור חמץ. גם את יקירתי יכולה לבחור לאכול בבית או ללכת למקומות שלא מוכרים חמץ - ובעידן האינטרנט אין בעיה לבדוק מי כשר לפסח ומי לא. אני באמת מאמין בחייה ותן לחיות - בליל הסדר הוטל עלי להכין את הקינוחים למפשחה - צד אחד שומר כשרות ולכן דאגתי שהפבלובה ועוגת המוס יכללו שמנת צמחית במקום שמנת חלבית. בעוד שלמקום אחר הכנתי עוגה שהיא חמץ כי ידעתי ששם זה יתקבל בברכה. ואם כבר לא ברור לי למה בשופרסל כשרציתי לקנות ג'לטין ביום של ערב החג - לא הסכימו לתת לי לפתוח את המדף ולהעביר זאת בקופה - זה לא חמץ... אבל זה היה בחלק של... זה יותר כפייה מאשר שתראי עשר מקומות בתל אביב שאינם כשרים לפסח.
 

קיטי קט2

New member
מסכימה לגבי המחיר המופקע של הלחמניו

בסופר ליד הבית שלי לחמניה כשרה עולה 4 שח/tapuzforum/images/Emo13.gifמוגזם ביותר,והן גם לא טעימות,אני הכנתי בבית
 
נירמה כל בתי הקפה,לא מכשירים את הכלים,

ככה מי שומר כשרות,לא יכול לאכול שם,פסח זה לא רק
 
איש הישר בעיני יעשה../images/Emo24.gif

אף אחד לא יכל לומר למשהו להתאפק או ההפך אותו דבר אפשר לומר לאדם שרוצה לרזות יתאפק לא לאכול עוגת קצפת אותו דבר אפשר לומר לאדם שרוצה לעשן שיתאפק ולא יקח סיגריה. לכן איש הישר בעיני יעשה
 

פרומית1

New member
מפריע לי שאנשים שותים בירה בכל מקום

ואוכלים חמץ,ולכן אני נמנעת לצאת בפסח לכל מיני מקומות אנחנו יודעים שלא כולם שומרים על כשרות כמונו אבל לראות בעיניים זה לא נעים,אני גדלתי בבית שנתנו לכל אחד במה היתה לנו משפחה מסביב לא דתית הם יכלו להגיע בשבת או בחג לסעודה וללכת,ומעבר לרחוב לתפוס מונית,הם הביאו ממתקים לא תמיד מהדרין ואנחנו העברנו אותם הלאה,הם כיבדו אותנ ואנחנו כיבדנו אותם בביקורים,ואפילו אני ירשתי את כספה של אחת מהן מה שקורה כיום שכולם ניהיו קיצוניים,אני רואה את זה גם במוסדות החינוך החרדי,אבל משתדלת לחיות אם זה,אבל אנחנו יהודים ויש לנו תורה ובה אנחנו מצווים שבוע לא לאכול חמץ ואנשים מתנהגים בארץ שלנו כאילו גנבו להם את הבית שלהם,תעשו מה שאתם רוצים בבית אבל למה בחוץ? זה כמו שראיתי שבאה קבוצת נשים לא דתיות לכותל ולא רצו לשים עליהן אפילו לא כיסוי קטן על הגופיה,את הרי לא תלכי ככה למסגד,וזה עצוב מאד,תכבדי את השני,תכבדי את הדת שלך,ואם נכבד את הדת וננחיל את הדת בצורה יפה לילדים הם לא יחפשו ריגושים בחוץ בקשר למסעדות מוכרי החמץ ומצה,זה פשוט מגוחך כי מי שרוצה לאכול כשר לפסח לא יכול לאכול אוכל של פסח שבושל בכלים של חמץ,זו דעתי
 

קיטי קט2

New member
אם היו מוכרים כשר לפסח דווקא הייתי אוכלת שם

כי ממילא בשאר השנה הכלים בטח לא מוכשרים, ואני אוכלת במקומות האלו (או שכן? בעצם יש תעודה שמחייבת אותם לא? לא בטוחה בעניין)
 

recordion

New member
כבוד הדדי

הכבוד ההדדי גם הוא לא ממש הדדי. את ביקרת אצל אגף המשפחה החילוני? אכלת שם? אני מניחה שלא. כך שבעצם לא כיבדת אותם כמו שהם אותך. במקומות בהם שותים בירה בפסח אני מניחה שאת לא אוכלת/שותה גם ביתר השנה. גם לא במקומות ששומרים על כללי הכשרות אבל פותחים בשבת. זה לא נקרא לכבד את האחר. במקרה הטוב זה להתעלם ממנו. במקרה הפחות נעים זה להתמרמר שלא מכבדים אותך. אם ממילא לא תאכלי שם, מה מפריע לך שמי שכן יושב שם יאכל חמץ בפסח? ואותו דבר לגבי שבת. הרי דתיים ממילא לא מסתובבים באיזורי תעשיה ותעסוקה בשבת. למה שלא יתאפשר לפתוח שם חנויות בשבת? למה שלא תהיה לשם תחבורה ציבורית בשבת? למה להחרים סניפים שומרי שבת רק כי באותה רשת יש סניפים פתוחים בשבת באיזורים חילוניים לחלוטין? ולמה לא נוח לך עם זה שאני אתן לילדים כריך חמץ בגן השעשועים שמאחורי הבית שלי? אני לא מכריחה אותך לאכול את הכריך הזה. אני אפילו לא מציעה אותו לילדיך, חלילה. עדיין, את לא רוצה לראות, מגבילה אותי לתוך הבית שלי, וטוענת שאני לא מכבדת אותך. ומשפט בעניין הכותל. הכותל אינו בית כנסת ולא אתר לדתיים בלבד. אם היה כבוד לחילונים (בעצם כבוד למי שאינו יהודי אורתודוכסי), היו מקצים חלק ממנו גם למי שרוצה לגשת לכותל בגופיה, לאם שרוצה ללוות בן לבר מצווה וללא יהודים רוצים להכניס פתק. אבל כבר אמרתי שהכבוד אינו הדדי.
 

ButtercupA

New member
../images/Emo45.gif

ולגבי הכותל
הכי מרגיז זה שאמא לא יכולה להיות עם הבן שלה בבר מצוה ליד הכותל. שמעתי מיותר מאמא אחת על ההרגשה המבזה והצפופה כשהיא צריכה לתצפת עליו מהפינה המוקצית (תרתי משמע) לנשים.
 

dify

New member
../images/Emo45.gifצודקת לגמרי../images/Emo45.gif

כשמדברים על כבוד "הדדי" הכוונה שאנחנו, החילונים, מוכנים לקבל את החוקים של הדתיים, והדתיים מוכנים ברוב טובם לקבל את זה שאנחנו לא מקיימים את כ-ל המצוות שלהם. אבל את המשפט הזה לא ניתן לנסח הפוך... אף חרדית לא תלבש גופיה כדי לבוא לבקר אותי [אני אלבש חצאית כדיע לבקר אצלה..] אף דתית לא תאכל בבית שלא שומרים בו כשרות [אני לא אוכל בפרהסיה ביום כיפור ולא אוכל חמץ בפסח וכד' בזמנים שחשובים להם] אף דתי לא יסע בשבת באיזור חילוני בעוד שאני לא אוכל להשתמש בתחבורה ציבורית אפילו בעיר שיש בה 99.9% אוכלוסיה חילונית. אז איפה הכיבוד הדדי פה בדיוק? חייתי כל חיי עם דתיים. אני אוהבת אנשים מסוימים, וכן חלקם דתיים וזה סבבה. אבל זה עבד, לא בגלל הסובלנות הגדולה של הדת לחילוניות, אלא בגלל שהיו אנשים שהסכימו ברוב טובם לא לכפות את תפיסות עולמם על אחרים, ואת זה אני מאד מאד מאד מעריכה. אבל תכלס, לא לכפות את תפיסת העולם, אומר שכן, מגיעים בפסח למסעדה, ויש בה גם מצה וגם בגט, מי שרוצה לוקח מצה ומי שרוצה לוקח בגט. ככה פשוט. ואצל חילונים זה אכן יתקבל בברכה. אצל דתיים לא.. לא רק שלהם אסור לאכול חמץ, אלא שעכשיו כ-ו-ל-ם לא יאכלו חמץ, וכולם לא ינסעו בשבת, וכולם ישלמו כל השנה למשגיח כשרות מעשר גם כשזה בכלל לא מתאים לתפיסת עולמם כי התפיסה הדתית במהותה היא תפיסה שכופה על אחרים. ואל תספרו לי שהדתיים לא יכולים להתגמש. וואלה, דתיים חיים בכל מדינות העולם. בשבדיה כרגע שומרים חמץ? באירלנד האוטובוסים לא נוסעים בשבת? בארה"ב כל בחורה מיקרית שעוברת ברחוב בברוקלין הולכת מכוסה מכף רגל ועד ראש? לא
אבל שם פתאום הדתיים יכולים לקבל את זה שלאנשים אחרים יש בחירות אחרות ולכפות רק עצמם. בישראל הם עושים שריר, שריר גדול מאד. אז אל תספרו לי על סובלנות כשאני משלמת הון למוניות בסוף שבוע ולא יכולה לנסוע לחברים בצפון כי אין אוטובוסים ורכבות פעילות. אל תספרו לי על סובלנות כשאני לא יכולה להתחתן חתונה חד מינית כי אולם החתונות מפחד שיקחו לו את תעודת הכשרות [מה הקשר לאוכל????] אל תספרו לי על סובלנות כשאני עומדת בפקק מטורף בגעש כי זה אחד המקומות הבודדים שהחנויות בו פתוחות בשבת וכל החילונים נוהרים לשם כי בשאר הארץ מקומות השופינג סגורים כי לדתיים אסור לקנות בשבת. אל תסבנו אותי. מי שרוצה לחיות לפי התפיסות שלו, יותר ממוזמן, אם אני הייתי מצפה מכל המדינה לשנות את הרגליה כי אני חיה כלסבית ולכן אני מאמינה שככה צריך להיות, זה היה מעלה גיחוך על פרצופכם. אז למה, למה שכל המדינה תחיה לפי התפיסות הדתיות? שדתיים שלא רוצים, לא יסעו בשבת בתחבורה הציבורית, שדתיים שרוצים יאכלו את המצה במסעדה, שדתיים שרוצים יסגרו את החנויות שלהם בשבת. למה אני צריכה לחיות לפי החוקים האלו?
 

Elinlin9

New member
אופס... ../images/Emo13.gif

מי ידע שאם לוחצים (בטעות) shift+enter זה ישלח את התגובה??
ההודעה שהתכוונתי לשלוח היא....
לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב. אנחנו אמורים לחיות במדינה דמוקרטית אבל דמוקרטיה לא יכולה להתקיים אם אין הפרדה בין דת למדינה, ובארץ אין הפרדה כזאת, אזי אין דמוקרטיה. מרתיח אותי שאני צריכה לאכול לחם ולחמניות מגעילות מהמקפיא במשך שבוע כי מאפיות לא אופות חמץ בפסח כי לפי הדת אסור. אבל לא כולם בארץ דתיים!!! ועוד אנחנו אלה שלא מכבדים. אם לא היינו מכבדים לא היו במדינה דמוקרטית חוקי דת! (עוד מישהו חושב שהשילוב של שני המונחים האלו מגוחך לחלוטין??) מרתיח אותי שאם אני הולכת ברחוב בחצאית מיני וגבר דתי הולך מולי, הוא מסובב את הפנים הצידה כדי לא להסתכל עליי כאילו שאני איזו מפלצת! ומה שאמרת לגבי השריר? ודתיים שמסתדרים מצוין בחו"ל?
 

ninga 3

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifאיתך בכל מילה ומילה.

גילה
 
אכית מצות? מנהג מטופש

אלוהים לא ציווה עלינו לא לאכול לחם.. זה אידיוטי, זו המצאה של של הטפילים החשוכים האלה. לדת אין שום קשר למנהגי וערכי עם ישראל בעבר... זו המצאה של מטורפים שרוצים לעשות דווקא נגד הקדמה
 
למעלה