מה אתם הולכים לעשות בנוגע למשרד התחבורה, האם

מה אתם הולכים לעשות בנוגע למשרד התחבורה, האם

תפעלו לשיפור המצב הקיים במשרד? מה המהלכים שאתם הולכים לעשות בנושא התחבורה?
 
מצע המפלגה כולל התייחסות לנושא

בראש ובראשונה נדרוש הגברת והפעלת קווי תחבורה ציבורית באזורי בילוי, תחילה בימי חמישי ובמוצ"ש, והשאיפה בהמשך היא להכשיר את הנושא כפיקוח נפש ובשת"פ לאפשר הפעלת קווי תחבורה במוקדי בילוי גם בימי שישי בערב. צריך להבין שאין פה עניין של מלחמה בכפייה דתית, אלא באמת ובתמים רצון למנוע ככל האפשר קטל בדרכים. אם אנשים יידעו שאחת לחצי שעה / שעה יש אוטובוס שלוקח אותם ממקומות הבילוי לאזור הבית, הם ירגישו יותר נוח להשאיר את הרכב בחנייה ולא לנהוג שיכורים. נושאים נוספים ואקוטיים: 1. שיפור התשתיות - כבישים רבים בארץ נמצאים במצב קטסטרופלי, חייבים לתקן אותם. 2. הגברת המודעות לנהיגה זהירה מגיל מאוד צעיר (בדומה לתוכנית למניעת קטיפת פרחי בר בשנות השמונים) 3. שיקום המערך האווירי של ישראל (שירד לדירוג של מדינת עולם שלישי) 4. הקצאת משאבים לתחבורה הציבורית, זה גם אקולוגי וגם חברתי. יותר רכבות, יותר מסילות, יותר דיוק, יותר אוטובוסים ידידותיים לסביבה, יותר שעות נסיעה, פחות כניסה של רכבים למרכזי הערים (לא רק תל אביב, הבעייה בכל הארץ) וכן, גם יותר מקומות חניה בערים הגדולות. 5. הקצאת מסלולים בטוחים לרכיבה על אופניים ושיעורי רכיבה לילדי גנים ובתי ספר יסודיים. כן, המדינה צריכה לעודד אנשים לרכוב על אופניים. זה הכי אקולוגי והכי נוח במרכזי הערים. וזה גם בריא. מה שלא בריא זה שרוכבי אופניים נדרסים חדשות לבקרים מכיוון שהכבישים הראשיים מסוכנים להם. את זה צריך לפתור, כך שהרוכבים ירכבו בבטחה.
 

smady by

New member
ואיך אתם מתכוונים לגשת לנושאים אלו?

(השאלה לא נשאלה מתוך תוקפנות - אלא כדי לדעת מה מהלך הפעולה יהיה אם תעברו את אחוז החסימה)
 
פרונטאלית

שמונה פוליטיקאים היו שר התחבורה בעשור האחרון. שמונה אנשים בעשר שנים. המשותף: איש מהם לא רצה בתפקיד. איציק מרדכי רצה להיות ראש הממשלה, לא הצליח לו אז הוא נהייה שר התחבורה. אחרי עשרה חודשים הוא עמד לדין ואמנון ליפקין שחק, שגם רצה להיות ראש ממשלה, קיבל את התפקיד. אבל אחרי חמישה חודשים התחלפה הממשלה. אז הגיע אפרים סנה, שעכשיו רוצה להיות השר לביטחון פנים, ויש קצת על הכיסא. אחריו תפס את המשרד אריק שרון, אבל במקביל הוא היה ראש ממשלה (סוף סוף מצליח למישהו), אז לא היה לו יותר מדי זמן להיות שר תחבורה, ואז צחי הנגבי החליף אותו. כן, צחי מ"דרך צלחה" והעמותות. חודשיים. טוב, חודשיים זה המון זמן לשר תחבורה. אחרי צחי בא אביגדור ליברמן, שרוצה להיות שר הביטחון, אחריו הגיע מאיר שטרית, עוד ראש ממשלה בפוטנציה, אחריו הגיע שאול מופז. זה מעייף, הא? כשאין שר אין תוכניות ארוכות טווח ואין שיקום ממשי רק גזירת סרטים. אנחנו דורשים למנות אנשי מקצוע לממשלה. לא תמיד זה יעבוד. ככל שיהיה לנו יותר כוח, נוכל למנות יותר אנשי מקצוע. אנחנו דורשים מראש הממשלה להציג תוכניות ארוכות טווח בנושאים השונים, כדי לדעת מה יקרה ומתי יקרה, ולא רק פלסטרים על המקומות שבהם נשפך דם, ובמקרה הזה, נשפך דם. ראשונים בסדר העדיפויות - כבישים אדומים. במקומות שמועדים לתאונות חייבים לטפל באופן מיידי. כל הפתרונות כשרים. במקביל, נעלה להצבעה בכנסת את נושא התחבורה הציבורית בלילות, נתחיל בחמישי ובמוצ"ש, ובצעדים זהירים אבל חיוניים, ננסה להגיע לפשרה בנוגע ליום שישי. אולי זו הזדמנות טובה לספר משהו על מפלגת הצעירים. לצד איתי פנקס, הומו-שמאלן-חילוני יושב נתנאל איזק מתנחל לשעבר-דתי-ימני, עוד ברשימה: תמר בר און, שהיא גם צעירה ירושלמית, פעילה ואסרטיבית, יפהפייה אם תשאלו אותי (אבל זה לא רלוונטי לכלום) והאחיינית של אלי ישי. כן, השר אלי ישי. דתייה על פי ההלכה ותפיסות החיים, אבל ליברלית לפי התפיסות שלי. עוד ברשימה שמוליק אלקריף, בחור מאוד צעיר, מאוד פעלתן, מאוד דינמי, מאוד דומיננטי בפעילות המפלגתית שלו ודוס. לגמרי דוס. ייחוס משפחתי: האחיין של יצחק כהן. כן, השר יצחק כהן. זה אקראי, לא חיפשנו אחיינים של שרים בש"ס, הם הגיעו לבד. וטוב שהגיעו. הם חתומים על המצע, תומכים בהרבה יוזמות מאוד מתקדמות, כי הם מייצגים את הדתיים החדשים, שמבינים שחיי אדם חשובים יותר מהסטטוס קוו.
 

smady by

New member
עדין לא החלטתי

עם ההודעות המפולפלות שלך שמתובלנות היטב בהבנה היסטורית של העוברים ושבים בכנסת באות כדי להסביר יותר טוב או כדי להוות מסך עשן שמסתיר את התשובה האמיתית. בכל מקרה- לאחר שמצאתי אותה אני עדין לא משוכנעת שיהיה בידכם להביא לשינוי משמעותי בחוקים - היות ולא יהיה לכם מספיק כוח בכנסת... האם תוורתו על חלק מהמצע שלכם כדי להכנס לקואליציה? ואם כן על מה?
 
אין עשן יש אש

והרבה להט. אני משוכנע שנצליח לשנות. גם סיעות קטנות יכולות להשפיע בחקיקה, ברפורמות, ביוזמות, בעיקר סיעות של צעירים. זה חלק מהייחוד שלנו, אנחנו לא כפופים לשבלונות המוכרות, אנחנו יודעים לצאת למאבקים. כניסה לקואליציה היא רק אמצעי, היא לא מטרה שלנו, ולכן אין סעיף "פחות חשוב", שאפשר לוותר עליו. יש את נקודות הבסיס של המפלגה: שוויון בנטל, העלאת שכר החיילים, הורדת שכר הלימוד, חינוך חינם לגיל הרך, העלאת שכר המורים, פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה, עידוד עסקים צעירים ותחבורה ציבורית בלילות, אלה תנאי הבסיס שלנו לכניסה לקואליציה. השררה לא קורצת לנו, בין כה אף אחד מאיתנו לא יהיה שר, רק אנשי מקצוע מבחוץ. אני מאמין שהקואליציה הבאה תהיה מורכבת מהליכוד, קדימה והעבודה, בקואליציה כזו יהיה לנו מקום, בקואליציית ימין חרדית לא נשב. ושוב, רק בכפוף לתנאים. אני רוצה להזכיר שגם שינוי לא מיהרה להיכנס לממשלת ברק, למרות שהיה מתבקש שתשב בה, והתוצאה הייתה הכפלת כוחה ואף יותר מזה. אופוזיציה היא מקום חשוב, יהיה לנו נעים ונוח בה.
 

smady by

New member
../images/Emo13.gif

תודה על התשובה הבהירה יותר
 
למעלה