מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?

מצב
הנושא נעול.

Yaron Livne

New member
מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?

מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
 

down under

New member
אנחנו אומרים: שלום שלום

מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
אנחנו אומרים: שלום שלום
לפעמים גם נעים מאוד ואם יש לנו ממש מצב רוח טוב אנו מבקשים מהם לשלוח
ד"ש למשפחה.

וברצינות לרגע, מה בדיוק רצית לשאול?
רצית לדעת אם אנו בעד או נגד? האם אנו חושבים שזה דבר טוב או רע?
יכולת לכתוב כמה מלים שיכוונו אותנו לקראת תשובה אותה רצית לקרוא.
 

Yaron Livne

New member
מה ידוע לכם על זה, האם זה רעיון טוב

אנחנו אומרים: שלום שלום
לפעמים גם נעים מאוד ואם יש לנו ממש מצב רוח טוב אנו מבקשים מהם לשלוח
ד"ש למשפחה.

וברצינות לרגע, מה בדיוק רצית לשאול?
רצית לדעת אם אנו בעד או נגד? האם אנו חושבים שזה דבר טוב או רע?
יכולת לכתוב כמה מלים שיכוונו אותנו לקראת תשובה אותה רצית לקרוא.
מה ידוע לכם על זה, האם זה רעיון טוב
למה רק עכשיו עושים כאלה דברים וכולי...
 

Rubim88

New member
מפרץ הפוך

אנחנו אומרים: שלום שלום
לפעמים גם נעים מאוד ואם יש לנו ממש מצב רוח טוב אנו מבקשים מהם לשלוח
ד"ש למשפחה.

וברצינות לרגע, מה בדיוק רצית לשאול?
רצית לדעת אם אנו בעד או נגד? האם אנו חושבים שזה דבר טוב או רע?
יכולת לכתוב כמה מלים שיכוונו אותנו לקראת תשובה אותה רצית לקרוא.
מפרץ הפוך
הסבר בתמונה המצורפת

לגבי הפתרון הזה, כמו לכל פתרון יש לו יתרונות וחסרונות(לדוג' חוסר התאמה לנתיב יחיד ועמוס עקב הפרעה לתנועה) - לכן הישום שלו צריך להשקל בהתאם לתנאים.
 

Ccyclist

Well-known member
רע ביותר, הפרעה לתנועה וסכנה לרוכבים.

מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
רע ביותר, הפרעה לתנועה וסכנה לרוכבים.

לצערי הרעה החולה הזו נפוצה מאד בלונדון, יחד אם אחותה עקומת השיניים ה Chicane - סוג של איון תנועה קטן משולש בן מטר (רוחב) על שני מטר (אורך) שיוצר "שן" שמצירה את הכביש.

אמצעי "הרגעת התנועה" האלו מסוכנים ביותר לרוכבים דו-גלגליים כי הם מכריחים אותם לעבור מהאזור שבין המכוניות למדרכה אל המסלול שבו נוסעות המכוניות. כמו כן רוכב שמגיע למהירות של 30 קמ"ש (אופניים)או 50 קמ"ש (קטנוע / אופנוע) בכביש עירוני שטוח עלול להצטרך לבלום בחוזקה כדי שלא להתקע באמצעי בולט כזה בכביש בלתי מוכר.

בעיר פקוקה אין מקום למכשולים בפני מי שמיישמים את הכלל Two wheels good .
 

alantan

New member
ל-chicane יש פתרון והוא מין תעלה שחותכת את

רע ביותר, הפרעה לתנועה וסכנה לרוכבים.

לצערי הרעה החולה הזו נפוצה מאד בלונדון, יחד אם אחותה עקומת השיניים ה Chicane - סוג של איון תנועה קטן משולש בן מטר (רוחב) על שני מטר (אורך) שיוצר "שן" שמצירה את הכביש.

אמצעי "הרגעת התנועה" האלו מסוכנים ביותר לרוכבים דו-גלגליים כי הם מכריחים אותם לעבור מהאזור שבין המכוניות למדרכה אל המסלול שבו נוסעות המכוניות. כמו כן רוכב שמגיע למהירות של 30 קמ"ש (אופניים)או 50 קמ"ש (קטנוע / אופנוע) בכביש עירוני שטוח עלול להצטרך לבלום בחוזקה כדי שלא להתקע באמצעי בולט כזה בכביש בלתי מוכר.

בעיר פקוקה אין מקום למכשולים בפני מי שמיישמים את הכלל Two wheels good .
ל-chicane יש פתרון והוא מין תעלה שחותכת את
האי בצד של המדרכה ואשר מספיק רחבה שאופניים יעברו מבלי להאט. למרות זאת אני ממש שונא את כל האמצעים הללו שרק מגבירים את פליטות גזי החממה...
 

Ccyclist

Well-known member
זה אינו פיתרון אוניברסאלי.

ל-chicane יש פתרון והוא מין תעלה שחותכת את
האי בצד של המדרכה ואשר מספיק רחבה שאופניים יעברו מבלי להאט. למרות זאת אני ממש שונא את כל האמצעים הללו שרק מגבירים את פליטות גזי החממה...
זה אינו פיתרון אוניברסאלי.
כרוכב אני חייב להעיד שיש לפחות שלושה סוגי Chicane - הזו שאין בה תעלה כלל, זו שיש בה תעלה צרה מדי (לניקוז בלבד, אי אפשר לדווש בה בלי שהדוושה תיתקל בשפת המדרכהׂ), וזו שיש בתוכה שביל אופניים ייעודי - ולצערי זה סוג נדיר יותר.

מה גם שאין בזה פיתרון עבור תחנות האוטובוס האלו שיש בהן מפרץ הפוך.
 

Yaron Livne

New member
למה שלא פשוט יאכפו את עניין החניה?

מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
למה שלא פשוט יאכפו את עניין החניה?
חוץ מהעניין שרכבים לפעמים חונים שם, מה ההבדל בעצם בין תחנה שהאוטובוס עוצר במסלול הנסיעה הרגיל לבין תחנה שהאוטובוס נכנס רגע ימינה למקום מיוחד בשבילו, שמצריך מפרץ הפוך? האם זה כדי לתת באמת עדיפות לאוטובוס כשהוא משתלב חזרה? אז אם כך כדאי לעשות את זה דווקא כן במקומות עמוסים.
 

amit1270

New member
גם וגם

למה שלא פשוט יאכפו את עניין החניה?
חוץ מהעניין שרכבים לפעמים חונים שם, מה ההבדל בעצם בין תחנה שהאוטובוס עוצר במסלול הנסיעה הרגיל לבין תחנה שהאוטובוס נכנס רגע ימינה למקום מיוחד בשבילו, שמצריך מפרץ הפוך? האם זה כדי לתת באמת עדיפות לאוטובוס כשהוא משתלב חזרה? אז אם כך כדאי לעשות את זה דווקא כן במקומות עמוסים.
גם וגם
במקומות שבהם מפרץ הפוך מתאים (כפי שעניתי לך למעלה) זה מקל מאוד גם על נהגים וגם על נוסעים, וביחוד קשישים ומוגבלים בתנועה.
 

Yaron Livne

New member
איך זה מקל על נוסעים

גם וגם
במקומות שבהם מפרץ הפוך מתאים (כפי שעניתי לך למעלה) זה מקל מאוד גם על נהגים וגם על נוסעים, וביחוד קשישים ומוגבלים בתנועה.
איך זה מקל על נוסעים
נניח שאין מכוניות שגונבות שם חניה והאוטובוס יכול להיכנס למפרץ בחופשיות, מה זה משנה לנוסעים אם זה פה או שם, העיקר שהאוטובוס צמוד לרציף.

ואם מדובר במקומות עמוסים, אז כדאי דווקא לתת לאוטובוסים יתרון ושלא יצטרכו להשתלב בחזרה בתנועה, זאת אומרת, לשים דווקא שם מפרצים הפוכים כאלה, לא?
 

down under

New member
זה מקל על הנוסעים בכך שכאן (באנטי-מפרץ

איך זה מקל על נוסעים
נניח שאין מכוניות שגונבות שם חניה והאוטובוס יכול להיכנס למפרץ בחופשיות, מה זה משנה לנוסעים אם זה פה או שם, העיקר שהאוטובוס צמוד לרציף.

ואם מדובר במקומות עמוסים, אז כדאי דווקא לתת לאוטובוסים יתרון ושלא יצטרכו להשתלב בחזרה בתנועה, זאת אומרת, לשים דווקא שם מפרצים הפוכים כאלה, לא?
זה מקל על הנוסעים בכך שכאן (באנטי-מפרץ
או אם תרצה במפרץ ההפוך) האוטובוס לא יכול שלא לעצור לא בצמוד לתחנה
בעוד שבמפרץ רגיל המון פעמים בגלל עצלנות או סתם אופי חרא הנהג של האוטובוס לא נכנס עם האוטובוס ובפועל
הוא רחוק משפת המדרכה היכן שמחכים הנוסעים.
 

amit1270

New member
בעיקרון אתה צודק

איך זה מקל על נוסעים
נניח שאין מכוניות שגונבות שם חניה והאוטובוס יכול להיכנס למפרץ בחופשיות, מה זה משנה לנוסעים אם זה פה או שם, העיקר שהאוטובוס צמוד לרציף.

ואם מדובר במקומות עמוסים, אז כדאי דווקא לתת לאוטובוסים יתרון ושלא יצטרכו להשתלב בחזרה בתנועה, זאת אומרת, לשים דווקא שם מפרצים הפוכים כאלה, לא?
בעיקרון אתה צודק
אבל בפועל מפרצי תחנות הם במקרים רבים לא פנויים וגם אם כן, נהגים רבים "מחפפים" ועוצרים רחוק מהמדרכה.

במקומות עמוסים עצירות רבות של אוטובוסים עלולות להוות מטרד. זה נכון שגם השתלבות היא לא תמיד קלה, אבל יש מקומות שזה עדיף (ובכל מקרה צריך לתכנן את התחנה במקום שמאפשר השתלבות קלה, למשל סמוך לרמזור).
 

down under

New member
אגב רמזורים ותחנות אוטובוס/רק"ל

בעיקרון אתה צודק
אבל בפועל מפרצי תחנות הם במקרים רבים לא פנויים וגם אם כן, נהגים רבים "מחפפים" ועוצרים רחוק מהמדרכה.

במקומות עמוסים עצירות רבות של אוטובוסים עלולות להוות מטרד. זה נכון שגם השתלבות היא לא תמיד קלה, אבל יש מקומות שזה עדיף (ובכל מקרה צריך לתכנן את התחנה במקום שמאפשר השתלבות קלה, למשל סמוך לרמזור).
אגב רמזורים ותחנות אוטובוס/רק"ל
היכן אתה, אם היית הבוס שקובע היכן ימוקמו תחנות אוטובוס, היית ממקם
אותן? מיד לפני רמזור בכוון הנסיעה או מיד אחרי הצומת בכוון הנסיעה?

בארץ, במעל ל-80% מן המקרים התחנות הן אחרי הצומת ואילו באוסטרליה,
וזה לפעמים ממש הרגיז אותי, התחנות הן לעולם ועד לפני הרמזור.

מדוע זה הרגיז אותי? כי זה גרם בהמון המון המון נסיעות לעצירה פעמיים.
פעם בתחנה ואח"כ ברמזור.
נדיר שהחשמלית הספיקה לעבור בירוק אחרי שהיא עצרה בתחנה.
הסיבה היא שאם התחנה היא לפני האוטובוס/חשמלית צריכים להאיט בצורה רצינית
יותר מאשר אם התחנה היא אחרי, ויש מצבים שבשל כך הם פספסו את הסוף של הירוק.


עוד סיבה לאחרי צומת ולא ללפני צומת, בישראל, היא שמהכביש המאונך אוטובוס
הפונה ימינה או שמאלה יכול לעצור בתחנות.
אם הן לפני הצומת הרי שגם בכביש המאונך היו צריכים להוסיף תחנות
ככה חוסכים.
 

alantan

New member
אני אמנם איני הבוס, אבל לדעתי זה תלוי בנסיבות

אגב רמזורים ותחנות אוטובוס/רק"ל
היכן אתה, אם היית הבוס שקובע היכן ימוקמו תחנות אוטובוס, היית ממקם
אותן? מיד לפני רמזור בכוון הנסיעה או מיד אחרי הצומת בכוון הנסיעה?

בארץ, במעל ל-80% מן המקרים התחנות הן אחרי הצומת ואילו באוסטרליה,
וזה לפעמים ממש הרגיז אותי, התחנות הן לעולם ועד לפני הרמזור.

מדוע זה הרגיז אותי? כי זה גרם בהמון המון המון נסיעות לעצירה פעמיים.
פעם בתחנה ואח"כ ברמזור.
נדיר שהחשמלית הספיקה לעבור בירוק אחרי שהיא עצרה בתחנה.
הסיבה היא שאם התחנה היא לפני האוטובוס/חשמלית צריכים להאיט בצורה רצינית
יותר מאשר אם התחנה היא אחרי, ויש מצבים שבשל כך הם פספסו את הסוף של הירוק.


עוד סיבה לאחרי צומת ולא ללפני צומת, בישראל, היא שמהכביש המאונך אוטובוס
הפונה ימינה או שמאלה יכול לעצור בתחנות.
אם הן לפני הצומת הרי שגם בכביש המאונך היו צריכים להוסיף תחנות
ככה חוסכים.
אני אמנם איני הבוס, אבל לדעתי זה תלוי בנסיבות
אם אין אמצעי העדפה, אז אתה לגמרי צודק ועדיף הן מבחינה תפעולית והן מבחינת השירות למקם את התחנה לאחר הצומת.

לא כל כך חסכון בתחנות (כי הדבר מתאזן עם שתי התחנות בכיוון השני). אבל הדבר כן מגביר את התדירות לכיוון הנסיעה, כי זו תדירות משותפת לשני הקווים.

אם יש העדפה לתחבורה ציבורית ברמזור, אז מיקום התחנה מעט לפניו עם חיישנים ונתיב ייעודי ממקום התחנה עד לרמזור יכול להיות יעיל יותר.
 

down under

New member
לגבי הסיפא שלך

אני אמנם איני הבוס, אבל לדעתי זה תלוי בנסיבות
אם אין אמצעי העדפה, אז אתה לגמרי צודק ועדיף הן מבחינה תפעולית והן מבחינת השירות למקם את התחנה לאחר הצומת.

לא כל כך חסכון בתחנות (כי הדבר מתאזן עם שתי התחנות בכיוון השני). אבל הדבר כן מגביר את התדירות לכיוון הנסיעה, כי זו תדירות משותפת לשני הקווים.

אם יש העדפה לתחבורה ציבורית ברמזור, אז מיקום התחנה מעט לפניו עם חיישנים ונתיב ייעודי ממקום התחנה עד לרמזור יכול להיות יעיל יותר.
לגבי הסיפא שלך
זה יכול להיות נכון רק במעט מאוד צירים ראשיים, הן עירוניים והן בינעירוניים.
אבל במעל ל-90% מן הרחובות בהן נוסעים האוטובוסים הרי אין נתיב יעודי, הרחובות הם גם לא הכי ראשיים
ואינך יכול לעשות את חיישני התנועה הללו.
לכן, כמעט תמיד, בעצם אולי אפילו תמיד תמיד תמיד כדאי לשים את תחנת האוטובוס/חשמלית לאחר הצומת ולא לפניו.

איך זה, דרך אגב, בבריטניה? האם כמו בארץ או כמו באוסטרליה?
 

down under

New member
bon jour

לגבי הסיפא שלך
זה יכול להיות נכון רק במעט מאוד צירים ראשיים, הן עירוניים והן בינעירוניים.
אבל במעל ל-90% מן הרחובות בהן נוסעים האוטובוסים הרי אין נתיב יעודי, הרחובות הם גם לא הכי ראשיים
ואינך יכול לעשות את חיישני התנועה הללו.
לכן, כמעט תמיד, בעצם אולי אפילו תמיד תמיד תמיד כדאי לשים את תחנת האוטובוס/חשמלית לאחר הצומת ולא לפניו.

איך זה, דרך אגב, בבריטניה? האם כמו בארץ או כמו באוסטרליה?
bon jour
 

alantan

New member
Good morning

Good morning
האמת שרציתי לבדוק הבוקר, כי המצב כאן אינו ברור כל כך. האמת שרוב התחנות אינן סמוכות לצמתים כלל אלא נמצאות בין לבין. גם מעטים הרמזורים יחסית - כיכרות מהוות את מרבית הצמתים.

ניסיתי לחשוב על המקרים שאני מכיר, ובכמעט כל הדוגמאות התחנות כאן ממוקמות זו מול זו - כלומר בכיוון אחד אחרי הרמזור ובכיוון השני לפניו...

עם זאת, כאן כמעט ואין גל ירוק, כך שמיקום התחנה פחות קריטי. בניגוד למצופה זו ממש לא בעיה לרכב פרטי שאין גל ירוק. הייתי בהמון ארצות ואני מוכן לומר שהרמזורים באנגליה הם הטובים בעולם בלי שום ספק. זאת למרות ואולי בגלל שקיבולת הכבישים כאן גרועה (כלומר אינם מספיקים לנדרש, המון כבישים חד-מסלוליים, המון רמזורים וכיכרות היכן שצריך מחלפים). אין כאן המתנה ארוכה ברמזור אדום, כמעט כל רמזור עם חיישנים סופר חכמים, וגם כמעט ולא קורה שהרמזור נהיה אדום בהתקרבות לצומת - אלא אם הנהג פותח רווח גדול מהרכב שלפניו. מה שקורה בסופו של דבר הוא שגל ירוק מתפתח באופן אורגני מהתנועה הגלית של קבוצה של כלי רכב שנעים יחד ומפעילים את הגלאים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה