Yaron Livne
New member
מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
אנחנו אומרים: שלום שלוםמה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
מה ידוע לכם על זה, האם זה רעיון טובאנחנו אומרים: שלום שלום
לפעמים גם נעים מאוד ואם יש לנו ממש מצב רוח טוב אנו מבקשים מהם לשלוח
ד"ש למשפחה.
וברצינות לרגע, מה בדיוק רצית לשאול?
רצית לדעת אם אנו בעד או נגד? האם אנו חושבים שזה דבר טוב או רע?
יכולת לכתוב כמה מלים שיכוונו אותנו לקראת תשובה אותה רצית לקרוא.
מפרץ הפוךאנחנו אומרים: שלום שלום
לפעמים גם נעים מאוד ואם יש לנו ממש מצב רוח טוב אנו מבקשים מהם לשלוח
ד"ש למשפחה.
וברצינות לרגע, מה בדיוק רצית לשאול?
רצית לדעת אם אנו בעד או נגד? האם אנו חושבים שזה דבר טוב או רע?
יכולת לכתוב כמה מלים שיכוונו אותנו לקראת תשובה אותה רצית לקרוא.
זה רעיון מעולהמה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
האם זה מתאים לכל מקום?זה רעיון מעולה
הבעיה שמעט מאוד מיושם
לאהאם זה מתאים לכל מקום?
רע ביותר, הפרעה לתנועה וסכנה לרוכבים.מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
ל-chicane יש פתרון והוא מין תעלה שחותכת אתרע ביותר, הפרעה לתנועה וסכנה לרוכבים.
לצערי הרעה החולה הזו נפוצה מאד בלונדון, יחד אם אחותה עקומת השיניים ה Chicane - סוג של איון תנועה קטן משולש בן מטר (רוחב) על שני מטר (אורך) שיוצר "שן" שמצירה את הכביש.
אמצעי "הרגעת התנועה" האלו מסוכנים ביותר לרוכבים דו-גלגליים כי הם מכריחים אותם לעבור מהאזור שבין המכוניות למדרכה אל המסלול שבו נוסעות המכוניות. כמו כן רוכב שמגיע למהירות של 30 קמ"ש (אופניים)או 50 קמ"ש (קטנוע / אופנוע) בכביש עירוני שטוח עלול להצטרך לבלום בחוזקה כדי שלא להתקע באמצעי בולט כזה בכביש בלתי מוכר.
בעיר פקוקה אין מקום למכשולים בפני מי שמיישמים את הכלל Two wheels good .
זה אינו פיתרון אוניברסאלי.ל-chicane יש פתרון והוא מין תעלה שחותכת את
האי בצד של המדרכה ואשר מספיק רחבה שאופניים יעברו מבלי להאט. למרות זאת אני ממש שונא את כל האמצעים הללו שרק מגבירים את פליטות גזי החממה...
למה שלא פשוט יאכפו את עניין החניה?מה אתם אומרים על מפרצים הפוכים?
גם וגםלמה שלא פשוט יאכפו את עניין החניה?
חוץ מהעניין שרכבים לפעמים חונים שם, מה ההבדל בעצם בין תחנה שהאוטובוס עוצר במסלול הנסיעה הרגיל לבין תחנה שהאוטובוס נכנס רגע ימינה למקום מיוחד בשבילו, שמצריך מפרץ הפוך? האם זה כדי לתת באמת עדיפות לאוטובוס כשהוא משתלב חזרה? אז אם כך כדאי לעשות את זה דווקא כן במקומות עמוסים.
איך זה מקל על נוסעיםגם וגם
במקומות שבהם מפרץ הפוך מתאים (כפי שעניתי לך למעלה) זה מקל מאוד גם על נהגים וגם על נוסעים, וביחוד קשישים ומוגבלים בתנועה.
זה מקל על הנוסעים בכך שכאן (באנטי-מפרץאיך זה מקל על נוסעים
נניח שאין מכוניות שגונבות שם חניה והאוטובוס יכול להיכנס למפרץ בחופשיות, מה זה משנה לנוסעים אם זה פה או שם, העיקר שהאוטובוס צמוד לרציף.
ואם מדובר במקומות עמוסים, אז כדאי דווקא לתת לאוטובוסים יתרון ושלא יצטרכו להשתלב בחזרה בתנועה, זאת אומרת, לשים דווקא שם מפרצים הפוכים כאלה, לא?
בעיקרון אתה צודקאיך זה מקל על נוסעים
נניח שאין מכוניות שגונבות שם חניה והאוטובוס יכול להיכנס למפרץ בחופשיות, מה זה משנה לנוסעים אם זה פה או שם, העיקר שהאוטובוס צמוד לרציף.
ואם מדובר במקומות עמוסים, אז כדאי דווקא לתת לאוטובוסים יתרון ושלא יצטרכו להשתלב בחזרה בתנועה, זאת אומרת, לשים דווקא שם מפרצים הפוכים כאלה, לא?
אגב רמזורים ותחנות אוטובוס/רק"לבעיקרון אתה צודק
אבל בפועל מפרצי תחנות הם במקרים רבים לא פנויים וגם אם כן, נהגים רבים "מחפפים" ועוצרים רחוק מהמדרכה.
במקומות עמוסים עצירות רבות של אוטובוסים עלולות להוות מטרד. זה נכון שגם השתלבות היא לא תמיד קלה, אבל יש מקומות שזה עדיף (ובכל מקרה צריך לתכנן את התחנה במקום שמאפשר השתלבות קלה, למשל סמוך לרמזור).
אני אמנם איני הבוס, אבל לדעתי זה תלוי בנסיבותאגב רמזורים ותחנות אוטובוס/רק"ל
היכן אתה, אם היית הבוס שקובע היכן ימוקמו תחנות אוטובוס, היית ממקם
אותן? מיד לפני רמזור בכוון הנסיעה או מיד אחרי הצומת בכוון הנסיעה?
בארץ, במעל ל-80% מן המקרים התחנות הן אחרי הצומת ואילו באוסטרליה,
וזה לפעמים ממש הרגיז אותי, התחנות הן לעולם ועד לפני הרמזור.
מדוע זה הרגיז אותי? כי זה גרם בהמון המון המון נסיעות לעצירה פעמיים.
פעם בתחנה ואח"כ ברמזור.
נדיר שהחשמלית הספיקה לעבור בירוק אחרי שהיא עצרה בתחנה.
הסיבה היא שאם התחנה היא לפני האוטובוס/חשמלית צריכים להאיט בצורה רצינית
יותר מאשר אם התחנה היא אחרי, ויש מצבים שבשל כך הם פספסו את הסוף של הירוק.
עוד סיבה לאחרי צומת ולא ללפני צומת, בישראל, היא שמהכביש המאונך אוטובוס
הפונה ימינה או שמאלה יכול לעצור בתחנות.
אם הן לפני הצומת הרי שגם בכביש המאונך היו צריכים להוסיף תחנות
ככה חוסכים.
לגבי הסיפא שלךאני אמנם איני הבוס, אבל לדעתי זה תלוי בנסיבות
אם אין אמצעי העדפה, אז אתה לגמרי צודק ועדיף הן מבחינה תפעולית והן מבחינת השירות למקם את התחנה לאחר הצומת.
לא כל כך חסכון בתחנות (כי הדבר מתאזן עם שתי התחנות בכיוון השני). אבל הדבר כן מגביר את התדירות לכיוון הנסיעה, כי זו תדירות משותפת לשני הקווים.
אם יש העדפה לתחבורה ציבורית ברמזור, אז מיקום התחנה מעט לפניו עם חיישנים ונתיב ייעודי ממקום התחנה עד לרמזור יכול להיות יעיל יותר.
bon jourלגבי הסיפא שלך
זה יכול להיות נכון רק במעט מאוד צירים ראשיים, הן עירוניים והן בינעירוניים.
אבל במעל ל-90% מן הרחובות בהן נוסעים האוטובוסים הרי אין נתיב יעודי, הרחובות הם גם לא הכי ראשיים
ואינך יכול לעשות את חיישני התנועה הללו.
לכן, כמעט תמיד, בעצם אולי אפילו תמיד תמיד תמיד כדאי לשים את תחנת האוטובוס/חשמלית לאחר הצומת ולא לפניו.
איך זה, דרך אגב, בבריטניה? האם כמו בארץ או כמו באוסטרליה?
Good morningbon jour
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.