מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
ההליכה כ"כ ארוכה
שלי כבר עדיף ללכת רבע שעה בכיוון השני ולהגיע לאבא הלל/רוקח, היכן שאני צריך
אבל אם תיקח 66, תרד באבא הילל ותחליף לקו אחר?
זו תהיה בעיה? הרי באבא הילל אין לך בעיה של קווי אוטובוס כלל וכלל, במיוחד בשעות הבוקר. וקו 66 הוא גם ככה קו מאד אבל מאד תדיר.
 

cwen

New member
אבל אם תיקח 66, תרד באבא הילל ותחליף לקו אחר?
זו תהיה בעיה? הרי באבא הילל אין לך בעיה של קווי אוטובוס כלל וכלל, במיוחד בשעות הבוקר. וקו 66 הוא גם ככה קו מאד אבל מאד תדיר.
olli, אנחנו מדברים ספציפית על שעות הלילה
בבוקר באמת אין שום בעיה. אבל תחבורה ציבורית טובה צריכה להביא אותך ליעדך גם בלילה ובלי שתצטרך להתייבש עשרים דקות בתחנת החלפה.
 

olli3

New member
מנהל
olli, אנחנו מדברים ספציפית על שעות הלילה
בבוקר באמת אין שום בעיה. אבל תחבורה ציבורית טובה צריכה להביא אותך ליעדך גם בלילה ובלי שתצטרך להתייבש עשרים דקות בתחנת החלפה.
הוא נתן לי את הרושם שהוא מגיע לאבא הילל בבוקר
או בצהרים ויוצא משם חזרה בערב... תחבורה ציבורית טובה לא יכולה להרשות לעצמה להעביד את הנהגים שלה נון סטופ. להתייבש 20 דקות בתחנה בשעות הלילה זה דבר שמאד מקובל עליי. אין צורך בתדירות כה גבוהה בשעות הערב, 20 דקות זה נפלא לשעות הערב ואין הצדקה לנסיעה כל 10 דקות בצירים מסויימים.
 

cwen

New member
הוא נתן לי את הרושם שהוא מגיע לאבא הילל בבוקר
או בצהרים ויוצא משם חזרה בערב... תחבורה ציבורית טובה לא יכולה להרשות לעצמה להעביד את הנהגים שלה נון סטופ. להתייבש 20 דקות בתחנה בשעות הלילה זה דבר שמאד מקובל עליי. אין צורך בתדירות כה גבוהה בשעות הערב, 20 דקות זה נפלא לשעות הערב ואין הצדקה לנסיעה כל 10 דקות בצירים מסויימים.
לא, הפוך
הוא כתב שהוא נוסע לאלנבי וחוזר בלילה לאבא הלל.
 

olli3

New member
מנהל
לא, הפוך
הוא כתב שהוא נוסע לאלנבי וחוזר בלילה לאבא הלל.
אז תקראי מה כתבתי כאן למטה
על אופציות הנסיעה באמצעות 66 והחלפה באבא הילל פינת ביאליק ליעד שלו.
 

olli3

New member
מנהל
עם 66 אפשר לרדת בביאליק פינת אבא הלל
ולעבור שם ל 142/42/67 (אם עדיין יש צורך). הבעיה שגם כאן יש מרחק הליכה לא קטן כולל שני כבישים לחצות ובמהלך הדרך אפשר לראות את כל השלושה חולפים ביחד.
אבל 66 מגיע לאלנבי, מה לא ברור בזה?
למה להחליף בכלל אם הוא מגיע...?
 

cwen

New member
אבל 66 מגיע לאלנבי, מה לא ברור בזה?
למה להחליף בכלל אם הוא מגיע...?
66 עובר באלנבי
אבל הוא לא מגיע לאן שהבחור צריך באבא הלל! הוא צריך יותר למטה באבא הלל, ו 66 נוסע בביאליק.
 

olli3

New member
מנהל
66 עובר באלנבי
אבל הוא לא מגיע לאן שהבחור צריך באבא הלל! הוא צריך יותר למטה באבא הלל, ו 66 נוסע בביאליק.
יופי, אז שירד באבא הילל פינת ביאליק
וימשיך משם? בעיה כזאת גדולה?
 

cwen

New member
יופי, אז שירד באבא הילל פינת ביאליק
וימשיך משם? בעיה כזאת גדולה?
ואז נכנסת הבעיה של התדירות המזעזעת
של הקווים שהוא צריך להחליף אליהם. כתבנו את זה כבר כמה פעמים.
 

olli3

New member
מנהל
ואז נכנסת הבעיה של התדירות המזעזעת
של הקווים שהוא צריך להחליף אליהם. כתבנו את זה כבר כמה פעמים.
בדקתי ולא נראה שהתדירות מזעזעת כמו שאת מתארת
אותה. קו 66 מוריד באבא הילל פינת ביאליק, הסתכלתי בלו"ז של הקווים שעוברים במקום החל מהשעה 9 בערב. קווים 42/142/65/67/525/531 עוברים שם בתדירות משותפת של כל 10 דקות, ופה ושם לפי הלו"ז יש חורים של רבע שעה. אבל באמת, אני מסתכל על הלו"ז ובין השעה 21:00 ל01:00 עוברות לא פחות מאשר 29 נסיעות (ואם אחשיב את השתיים שעוברות שם ב20:58 - אז יש עוד שתי נסיעות). אז הנה שעות הלילה המאוחרות והמאד מאוחרות ויש שם תדירות טובה לקווים האלו - יחדיו. אז נכון שיכול להיות ששניים מהם או אפילו שלושה מהם יגיעו בו זמנית ואז מתייבשים בתחנה עוד 15 דקות, אבל מה לעשות? ברוב המקרים זה לא יקרה הרי.... וקו 66 יוצא בתדירות של כל 12 דקות ולאחר השעה 22:00, כל רבע שעה ולאחר השעה 23:00 בכל 20 דקות. לטעמי זו דרך טובה להגיע מאלנבי לאבא הילל בשעות הלילה. כבר ראיתי מספיק קווי רפאים נוסעים להם בלי שאף אחד רוצה לעלות עליהם רק בגלל שהתדירות שלהם גבוהה מידי. אי אפשר לצפות שכל 10 דקות תצא נסיעה בשעות המאוחרות האלו. עם כל הכבוד לאבא הילל, זה לא מקום כל כך מרכזי שמצדיק תדירות עוד יותר גבוהה ממה שיש שם ויש שם תדירות מספיק גבוהה. קווים רבים מסיימים את פעילותם בשעות 19 - 20 - 21. זה לא סתם, אין באמת ביקוש. בשעות האלו ומאוחר יותר יש פחות אנשים שצריכים לנסוע ממקום למקום אחר. נגמרה תנועת היוממים ועכשיו זה זמן לצאת לבלות אם כבר... אז כל הקווים שפעילים נוסעים בין מרכזים שונים. דר"א עד כמה שזכור לי קווים 40/42 של לפני הרפורמה לא ממש עבדו אחרי 9 או 10 בלילה, תקני אותי אם אני טועה. וקו 20 היה בדיחה מהלכת, קו שבקושי יצא לי לנסוע איתו כי הוא אף פעם לא הגיע לתחנה בזמנים בהם המתנתי בתחנה שגם הוא עבר בה.
 

cwen

New member
בדקתי ולא נראה שהתדירות מזעזעת כמו שאת מתארת
אותה. קו 66 מוריד באבא הילל פינת ביאליק, הסתכלתי בלו"ז של הקווים שעוברים במקום החל מהשעה 9 בערב. קווים 42/142/65/67/525/531 עוברים שם בתדירות משותפת של כל 10 דקות, ופה ושם לפי הלו"ז יש חורים של רבע שעה. אבל באמת, אני מסתכל על הלו"ז ובין השעה 21:00 ל01:00 עוברות לא פחות מאשר 29 נסיעות (ואם אחשיב את השתיים שעוברות שם ב20:58 - אז יש עוד שתי נסיעות). אז הנה שעות הלילה המאוחרות והמאד מאוחרות ויש שם תדירות טובה לקווים האלו - יחדיו. אז נכון שיכול להיות ששניים מהם או אפילו שלושה מהם יגיעו בו זמנית ואז מתייבשים בתחנה עוד 15 דקות, אבל מה לעשות? ברוב המקרים זה לא יקרה הרי.... וקו 66 יוצא בתדירות של כל 12 דקות ולאחר השעה 22:00, כל רבע שעה ולאחר השעה 23:00 בכל 20 דקות. לטעמי זו דרך טובה להגיע מאלנבי לאבא הילל בשעות הלילה. כבר ראיתי מספיק קווי רפאים נוסעים להם בלי שאף אחד רוצה לעלות עליהם רק בגלל שהתדירות שלהם גבוהה מידי. אי אפשר לצפות שכל 10 דקות תצא נסיעה בשעות המאוחרות האלו. עם כל הכבוד לאבא הילל, זה לא מקום כל כך מרכזי שמצדיק תדירות עוד יותר גבוהה ממה שיש שם ויש שם תדירות מספיק גבוהה. קווים רבים מסיימים את פעילותם בשעות 19 - 20 - 21. זה לא סתם, אין באמת ביקוש. בשעות האלו ומאוחר יותר יש פחות אנשים שצריכים לנסוע ממקום למקום אחר. נגמרה תנועת היוממים ועכשיו זה זמן לצאת לבלות אם כבר... אז כל הקווים שפעילים נוסעים בין מרכזים שונים. דר"א עד כמה שזכור לי קווים 40/42 של לפני הרפורמה לא ממש עבדו אחרי 9 או 10 בלילה, תקני אותי אם אני טועה. וקו 20 היה בדיחה מהלכת, קו שבקושי יצא לי לנסוע איתו כי הוא אף פעם לא הגיע לתחנה בזמנים בהם המתנתי בתחנה שגם הוא עבר בה.
ואני ישבתי שבוע שעבר כמעט חצי שעה ברוטשילד
וחיכיתי ל 42 ו 142 שהיו צפויים (לפי התכנון!!!) לחלוף בהפרש של 4 דקות זה מזה. התדירות לא טובה, והם לא באים לסירוגין. ובין התחנה של המאפיה שבה עוצר 66 לתחנת תלפיות באבא הלל יש מרחק הליכה לא קטן. אני באמת מכירה את האיזור מצוין. הבעיה היא לא ההליכה, הבעיה היא שאפשר לפספס את כל הקווים שאתה צריך בזמן שאתה הולך כי כולם עלולים להגיע ביחד, כי מישהו לא תכנן נכון את היציאה שלהם לדרך. בגלל זה אני מאוד מזדהה עם מה שהוא כותב. ברור שהמצב עכשיו טוב יותר. לו ספציפית נוצרה בעיה, אבל למישהו שצריך לחזור משדרות רוטשילד המצב טוב יותר. כמו שבכל שינויים יש מרוויחים ויש מפסידים ואי אפשר שכולם יהיו מרוצים. אני מסכימה שבלילה לכאורה יש פחות ביקוש, אבל צריך גם לזכור שאנשים התרגלו לא לסמוך על אוטובוסים בלילה, ויקח להם זמן להתרגל אחרת. ודווקא בגלל זה אני מצפה מהם לתכנן כמו שצריך את הנסיעות כדי שלא נחכה הרבה בתחנה שחולפים בה הרבה קווים, ובתחנה עם מעט קווים, לפחות נדע בדיוק מתי להמתין בתחנה לאוטובוס.
 

olli3

New member
מנהל
ואני ישבתי שבוע שעבר כמעט חצי שעה ברוטשילד
וחיכיתי ל 42 ו 142 שהיו צפויים (לפי התכנון!!!) לחלוף בהפרש של 4 דקות זה מזה. התדירות לא טובה, והם לא באים לסירוגין. ובין התחנה של המאפיה שבה עוצר 66 לתחנת תלפיות באבא הלל יש מרחק הליכה לא קטן. אני באמת מכירה את האיזור מצוין. הבעיה היא לא ההליכה, הבעיה היא שאפשר לפספס את כל הקווים שאתה צריך בזמן שאתה הולך כי כולם עלולים להגיע ביחד, כי מישהו לא תכנן נכון את היציאה שלהם לדרך. בגלל זה אני מאוד מזדהה עם מה שהוא כותב. ברור שהמצב עכשיו טוב יותר. לו ספציפית נוצרה בעיה, אבל למישהו שצריך לחזור משדרות רוטשילד המצב טוב יותר. כמו שבכל שינויים יש מרוויחים ויש מפסידים ואי אפשר שכולם יהיו מרוצים. אני מסכימה שבלילה לכאורה יש פחות ביקוש, אבל צריך גם לזכור שאנשים התרגלו לא לסמוך על אוטובוסים בלילה, ויקח להם זמן להתרגל אחרת. ודווקא בגלל זה אני מצפה מהם לתכנן כמו שצריך את הנסיעות כדי שלא נחכה הרבה בתחנה שחולפים בה הרבה קווים, ובתחנה עם מעט קווים, לפחות נדע בדיוק מתי להמתין בתחנה לאוטובוס.
זה מסובך עד כמעט בלתי אפשרי
כל קו יוצא ממקום אחר וכל קו מיועד להגיע ליעדים שונים. אם ניקח רק את קווי אגד, לשנות את התדירות שלהם כשהם בכל קווים שעיקר הנסיעה בהם הוא מת"א לרמת השרון ולהפך ובכיוון השני מרמת השרון להרצליה וכך התייחסו אליהם במשך שנים, בגלל שלא היה כרטוס משותף. אז לשנות אותם יהיה קצת בעייתי. בנוגע לקווי בת ים שמגיעים לאיזור הזה, שוב אותה הבעיה בדיוק. אלו קווים שנוסעים מקצה לקצה, זה בלתי אפשרי לתזמן אותם כל כך טוב על מנת שיגיעו שלא ביחד, הסיבה לכך היא פשוטה. אין ממש ביקוש, הם נוסעים במסלול חופף בקטע נסיעה רחב. יש לא מעט נוסעים שעולים בקטע המשותף וגם יורדים בקטע המשותף (בתכל'ס זה רוב הנוסעים). כך שלאותם נוסעים, לא משנה מה מגיע ואם מגיע 42, אז 142 בסופו של דבר יצמד אליו, כי אין לו נוסעים לאסוף בתחנות הקודמות... הרי כמה אנשים יש כבר מאלנבי או רוטשילד לאבא הילל? או מבת ים עד לאבא הילל (בשעות הלילה כמובן), לעומת כמה נוסעים יש ממרכז בת ים אל ת"א בקטעים הרלוונטיים? כשמדובר בקווים כל כך ארוכים שמשרתים נוסעים שלא מקצה אחד אל הקצה השני, אלא גם באמצע המסלול - מאד קשה לייצר את העניין שאוטובוס אחד לא ידביק את הפער ויצמד או אף יעקוף את זה שיצא לפניו. אז התכנון הזה שהוא מאד בעייתי... אין לי מה להגיד עליו מלבד שזה מאד קשה לתכנן עם הקווים הספציפיים האלו לו"ז שבאמת יעבוד. אני אתן לך דוגמא מקווי האקספרס בדרום. קיים מנהג עוד מימי אגד שכל הקווים לבאר שבע מגיעים לקסטינה וקרית גת יחדיו, ולאחר עוד 15-20 דקות שוב כולם מגיעים יחדיו. ומדובר על קווים כמו 367/368/369/446 וגם נספחים כמו 371 ו354. והשיטה הזו מוכיחה את עצמה מעולה. הסיבה לכך היא פשוטה, יש קווים עמוסים ויש כאלו שלא. נניח כי מגיע 369 עמוס (עם נוסעים בעמידה) לקסטינה וצמוד אליו מאחורה (או ברמזור של קסטינה) רואים את 368. עד ש369 יוריד נוסעים (ויש כאלו גם עם מטען), 368 יכנס לתחנה ויקלוט את שאר הנוסעים ויוריד לחץ מ369, באותו הרגע יכול להיכנס גם 446 ולהוריד עוד לחץ. במידה וכל הקווים היו מתפרסים על פני שעות שונות, היה נוצר מצב של עומס מטורף על קו ספציפי אל מול קווים ריקים אחרים. למה הדבר דומה במרכז? לקווים מוכרים ואהובים כמו 51 שאנשים מחזיקים בו כאילו היה הבן שלהם ולא מוכנים להרפות. גם אם מגיע 641 ביחד עם 51 וגם עם מגיע 240 והוא שימושי בקטע מסויים, אנשים עולים על 51, אפילו 68 ריק. למה? ככה! אז גם אם מגיעים כמה קווים בבאת אחת וגם אם מגיע קו אחר שעושה את אותו המסלול אבל הוא לא כזה מוכר לאותו האדם - הוא נמנע מלעלות עליו ומתעקש על הקו שבמשך שנים מתייחס אליו כמו אל בנו האהוב. בדיוק כפי שאת התעלמת מ524/525/531 שהם קיימים ובשעות הרלוונטיות הם קיימים בתדירות מעולה. אז כאן במשך שנים כולם מגיעים ביחד, זה לא מהווה שום בעיה - להפך, זה מוריד עומס מקווים חנוקים. וגם אני חשבתי פעם, למה הם לא מפזרים את הנסיעות על פני ה20 דקות, למה שלא כל 5 דקות יגיע קו אחר ואז אחרי נסיעות כה רבות, הבנתי את הסיבה. כיום כולם יודעים שברגע שמגיע אחד מהם והוא עמוס, אין טעם לנסות ולעלות עליו, כי תוך דקה - דקותיים יגיע קו אחר. וזה דבר שלא מיושם במרכז. וזה כבר לא קשור להחלפות.... ולאותו גולש כאן שבגללו אנחנו מדברים, אז שייקח קו 66 וילך ברגל 15 דקות - העולם לא ימות. שיעשה קצת ספורט, זה לא מזיק, בכלל לא. יש מספיק מקומות שהתחנה הכי קרובה נמצאת במרחק הליכה של 10-15 דקות. זה לא נורא בכלל, ממש לא. מבחינתי זה כמו ללכת לחבר בשכונה, בשביל 15 דקות הליכה, לא הייתי עולה על אוטובוס.
 

cwen

New member
זה מסובך עד כמעט בלתי אפשרי
כל קו יוצא ממקום אחר וכל קו מיועד להגיע ליעדים שונים. אם ניקח רק את קווי אגד, לשנות את התדירות שלהם כשהם בכל קווים שעיקר הנסיעה בהם הוא מת"א לרמת השרון ולהפך ובכיוון השני מרמת השרון להרצליה וכך התייחסו אליהם במשך שנים, בגלל שלא היה כרטוס משותף. אז לשנות אותם יהיה קצת בעייתי. בנוגע לקווי בת ים שמגיעים לאיזור הזה, שוב אותה הבעיה בדיוק. אלו קווים שנוסעים מקצה לקצה, זה בלתי אפשרי לתזמן אותם כל כך טוב על מנת שיגיעו שלא ביחד, הסיבה לכך היא פשוטה. אין ממש ביקוש, הם נוסעים במסלול חופף בקטע נסיעה רחב. יש לא מעט נוסעים שעולים בקטע המשותף וגם יורדים בקטע המשותף (בתכל'ס זה רוב הנוסעים). כך שלאותם נוסעים, לא משנה מה מגיע ואם מגיע 42, אז 142 בסופו של דבר יצמד אליו, כי אין לו נוסעים לאסוף בתחנות הקודמות... הרי כמה אנשים יש כבר מאלנבי או רוטשילד לאבא הילל? או מבת ים עד לאבא הילל (בשעות הלילה כמובן), לעומת כמה נוסעים יש ממרכז בת ים אל ת"א בקטעים הרלוונטיים? כשמדובר בקווים כל כך ארוכים שמשרתים נוסעים שלא מקצה אחד אל הקצה השני, אלא גם באמצע המסלול - מאד קשה לייצר את העניין שאוטובוס אחד לא ידביק את הפער ויצמד או אף יעקוף את זה שיצא לפניו. אז התכנון הזה שהוא מאד בעייתי... אין לי מה להגיד עליו מלבד שזה מאד קשה לתכנן עם הקווים הספציפיים האלו לו"ז שבאמת יעבוד. אני אתן לך דוגמא מקווי האקספרס בדרום. קיים מנהג עוד מימי אגד שכל הקווים לבאר שבע מגיעים לקסטינה וקרית גת יחדיו, ולאחר עוד 15-20 דקות שוב כולם מגיעים יחדיו. ומדובר על קווים כמו 367/368/369/446 וגם נספחים כמו 371 ו354. והשיטה הזו מוכיחה את עצמה מעולה. הסיבה לכך היא פשוטה, יש קווים עמוסים ויש כאלו שלא. נניח כי מגיע 369 עמוס (עם נוסעים בעמידה) לקסטינה וצמוד אליו מאחורה (או ברמזור של קסטינה) רואים את 368. עד ש369 יוריד נוסעים (ויש כאלו גם עם מטען), 368 יכנס לתחנה ויקלוט את שאר הנוסעים ויוריד לחץ מ369, באותו הרגע יכול להיכנס גם 446 ולהוריד עוד לחץ. במידה וכל הקווים היו מתפרסים על פני שעות שונות, היה נוצר מצב של עומס מטורף על קו ספציפי אל מול קווים ריקים אחרים. למה הדבר דומה במרכז? לקווים מוכרים ואהובים כמו 51 שאנשים מחזיקים בו כאילו היה הבן שלהם ולא מוכנים להרפות. גם אם מגיע 641 ביחד עם 51 וגם עם מגיע 240 והוא שימושי בקטע מסויים, אנשים עולים על 51, אפילו 68 ריק. למה? ככה! אז גם אם מגיעים כמה קווים בבאת אחת וגם אם מגיע קו אחר שעושה את אותו המסלול אבל הוא לא כזה מוכר לאותו האדם - הוא נמנע מלעלות עליו ומתעקש על הקו שבמשך שנים מתייחס אליו כמו אל בנו האהוב. בדיוק כפי שאת התעלמת מ524/525/531 שהם קיימים ובשעות הרלוונטיות הם קיימים בתדירות מעולה. אז כאן במשך שנים כולם מגיעים ביחד, זה לא מהווה שום בעיה - להפך, זה מוריד עומס מקווים חנוקים. וגם אני חשבתי פעם, למה הם לא מפזרים את הנסיעות על פני ה20 דקות, למה שלא כל 5 דקות יגיע קו אחר ואז אחרי נסיעות כה רבות, הבנתי את הסיבה. כיום כולם יודעים שברגע שמגיע אחד מהם והוא עמוס, אין טעם לנסות ולעלות עליו, כי תוך דקה - דקותיים יגיע קו אחר. וזה דבר שלא מיושם במרכז. וזה כבר לא קשור להחלפות.... ולאותו גולש כאן שבגללו אנחנו מדברים, אז שייקח קו 66 וילך ברגל 15 דקות - העולם לא ימות. שיעשה קצת ספורט, זה לא מזיק, בכלל לא. יש מספיק מקומות שהתחנה הכי קרובה נמצאת במרחק הליכה של 10-15 דקות. זה לא נורא בכלל, ממש לא. מבחינתי זה כמו ללכת לחבר בשכונה, בשביל 15 דקות הליכה, לא הייתי עולה על אוטובוס.
בשעות הלילה זו לא בעיה לתזמן את היציאות
אתה יודע כמה זמן לוקח לאוטובוס להגיע להתחלת הקטע המשותף, ואפשר לתזמן את היציאה מתחנת הקצה כך שכל רבע שעה יחלוף אחד מהם. ואם כל רבע שעה יחלוף אחד מהם, אז גם לא יצא מצב שאחד מהם מתפוצץ ומלא מדי וזה שמאחוריו ריק ומדביק אותו. המצב הזה נוצר מכיוון שמחכים הרבה זמן ובינתיים מגיעים עוד ועוד אנשים. כמובן, עוד כמה ימים הדיון הזה לא יהיה רלוונטי לגבי 42 ו 142, כי משנים את מסלול 42 שוב, והקטע המשותף עומד להיות ממש ממש קטן. והם די מאבדים פה את עקרון המזלג שלהם. אבל הוא כן רלוונטי לגבי קווי 39 למשל, שבשעות הערב יוצאים משום מה כולם ביחד מרידינג. ולא, אין שום הגיון בזה שאני אעמוד 20 דקות בקרליבך, כמו שקרה לי כבר, כדי שיגיעו 39 ו 139 בו זמנית. (זה היה לפני שהחזירו לשם את קו 9, אבל זה העיקרון - וזה דופק את כל רעיון ההחלפה). זה צריך לעבוד כמו שזה עכשיו כשאני חוזרת מהעבודה שלי - אני מגיעה לתחנה ותוך כמה דקות מגיע משהו שאפשר לעלות עליו ולהתקדם איתו. גם פה הם איכשהו הצליחו לתכנן כך שקווים מגיעים כמעט ביחד, אבל בין ארבע לשבע יש מספיק מהם כדי שעדיין תוך כמה דקות יגיע משהו שאפשר לנסוע איתו. ציינתי כבר שהתחבורה אל ומאיזור התעשיה של רמת החייל השתפרה בצורה מדהימה? חבל שלא עושים איזה קמפיין ממוקד בקרב העובדים שם לנסות לעבור לאוטובוס. לדעתי היום כל מי שבא מגבעתיים ותל אביב יכול לעבור לאוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
בשעות הלילה זו לא בעיה לתזמן את היציאות
אתה יודע כמה זמן לוקח לאוטובוס להגיע להתחלת הקטע המשותף, ואפשר לתזמן את היציאה מתחנת הקצה כך שכל רבע שעה יחלוף אחד מהם. ואם כל רבע שעה יחלוף אחד מהם, אז גם לא יצא מצב שאחד מהם מתפוצץ ומלא מדי וזה שמאחוריו ריק ומדביק אותו. המצב הזה נוצר מכיוון שמחכים הרבה זמן ובינתיים מגיעים עוד ועוד אנשים. כמובן, עוד כמה ימים הדיון הזה לא יהיה רלוונטי לגבי 42 ו 142, כי משנים את מסלול 42 שוב, והקטע המשותף עומד להיות ממש ממש קטן. והם די מאבדים פה את עקרון המזלג שלהם. אבל הוא כן רלוונטי לגבי קווי 39 למשל, שבשעות הערב יוצאים משום מה כולם ביחד מרידינג. ולא, אין שום הגיון בזה שאני אעמוד 20 דקות בקרליבך, כמו שקרה לי כבר, כדי שיגיעו 39 ו 139 בו זמנית. (זה היה לפני שהחזירו לשם את קו 9, אבל זה העיקרון - וזה דופק את כל רעיון ההחלפה). זה צריך לעבוד כמו שזה עכשיו כשאני חוזרת מהעבודה שלי - אני מגיעה לתחנה ותוך כמה דקות מגיע משהו שאפשר לעלות עליו ולהתקדם איתו. גם פה הם איכשהו הצליחו לתכנן כך שקווים מגיעים כמעט ביחד, אבל בין ארבע לשבע יש מספיק מהם כדי שעדיין תוך כמה דקות יגיע משהו שאפשר לנסוע איתו. ציינתי כבר שהתחבורה אל ומאיזור התעשיה של רמת החייל השתפרה בצורה מדהימה? חבל שלא עושים איזה קמפיין ממוקד בקרב העובדים שם לנסות לעבור לאוטובוס. לדעתי היום כל מי שבא מגבעתיים ותל אביב יכול לעבור לאוטובוסים.
15 דקות זה טוב ו20 דקות לא טוב?
הרי הדיון הזה התחיל מבעיה שצריך לחכות 20 דקות בתחנת ההחלפה. מסכים לגבי קווי המזלג, אין עליהם עומסים בשעות האלו ולכן אין טעם שיצאו יחדיו. ולגבי קרליבך, סעי להמסגר פינת לה גארדיה ושם תבצעי החלפה נוספת, נראה לי שיהיה יורת מהיר. ובנוגע לנקודות בהם מצטלבים קווים, אני לא חושב שזה אפשרי לתזמן את כל ההצתלבויות עם כל הקווים שיש. צריך לבנו תוכנה בשביל זה שתתן את התוצאה הטובה ביותר על סמך מספר אוטובוסים, תדירות וכו'. אי אפשר לתאם את הקווים להחלפה גם בעיריה, גם בקרליבך, גם במקומות אחרים - זה יותר מידי וזה לא יכול להיות תואם, אלא אם כן יש תדירות גבוהה לכל הקווים - וזה דבר שלא בנמצא ואין צורך שיהיה בנמצא. אני מבין אותך, וספציפית לגבי המזלגות הבעייתיים. כאן יש בעיה נקודתית, אבל ניחא, גם לחכות 20 דקות זה לא דבר נורא כל כך. את יודעת, לבאר שבע יש לא מעט ערי לווין, אבל אין אוטובוס מכל מקום בבאר שבע אליהן. יש מהמקומות המרכזיים בבאר שבע ויש כאלו עם חלופות ממקומות מרכזיים. אז אם אתה לא גר בקרבת אחד מהכבישים הראשים בבאר שבע או בקרבת מקומות מרכזיים (כמו סורוקה/אוניברסיטה, כמו כל מתחם המרכזית/קרית הממשלה והאיזור), אין לך באמת קישור טוב. אבל אף אחד לא מצפה כאן שיהיה לו קו אוטובוס מכל מקום אל ערי הלווין האלו. דבר נוסף, התח"צ בב"ש מסיימת לעבוד בשעה 23:00, עת כל הקווים השכונתיים יוצאים לנסיעה האחרונה שלהם ומהשכונות חלקן יוצאים בשעה 23:10-23:15. אוטובוסים עדיין מגיעים לבאר שבע עד השעה 1:30-2:00 ממקומות שונים בארץ. אנשים יורדים מהקווים בתחנות שברחוב הראשי של באר שבע (שדרות רגר), עד לתחנה הסופית במרכזית. מנגד בציר ראשי אחר, אנשים יורדים בשדרות טוביהו עד המרכזית. אלו שגרים קרוב לצירים מרוויחים והולכים לבתיהם (לי יש הליכה של 12 דקות עד הבית). בכל התחנות בצירים המרכזיים מחכות מוניות וכך גם בתחנה המרכזית. אבל אף אחד לא מצפה שבשעה הזאת יפעלו קווי שירות, למה? כי אין ממש צורך. יש צורך בהפעלת קווים טיפה יותר מאוחר מהשעה 11 בלילה, במוצ"ש הקווים פעילים עד חצות ורואים את התפוסה בהם בנסיעות האחרונות שהיא דיי מרשימה. אבל תכל'ס ביום יום, אחרי 11 או שיוצאים לבלות וגם ככה לא מתכוונים לחזור בשעה מוקדמת, או שחוזרים ממרכזי הקניות והבילוי השונים שמתחילים להיסגר החל מ22-23 בלילה. ולגבי כל מה שכתבתי, אם כאן זה עובד ועובד יופי, אני לא מבין מדוע לכם שיש לכם שירות עד חצות ואפילו עד 1 בלילה (בלי קשר לקווי הלילה), יש ממש על מה להתלונן. אני לא מצפה שתדירות של קו מסויים תהיה כל 10 דקות בלילה ואני לא מצפה שכל קו וקו יגיע בדיוק בזמן לקו אחר שיגיע לתחנה משותפת וכך בכל התחנות שיש בקו. זה לרשת את כל הקווים שיש בדקדוק מטורף שלא נראה לי שיהיה בכל אופן לספק את כולם ויהיו כאלו שתמיד בדיוק יפספסו את האוטובוס ויאלצו להמתין עוד זמן לאוטובוס הבא. או שאולי עדיף שתחבורה ציבורית תהפוך להיות תחבורה פרטנית כמו שכולם רוצים, דור טו דור נון סטופ ולכל יעד שיש.
 

cwen

New member
15 דקות זה טוב ו20 דקות לא טוב?
הרי הדיון הזה התחיל מבעיה שצריך לחכות 20 דקות בתחנת ההחלפה. מסכים לגבי קווי המזלג, אין עליהם עומסים בשעות האלו ולכן אין טעם שיצאו יחדיו. ולגבי קרליבך, סעי להמסגר פינת לה גארדיה ושם תבצעי החלפה נוספת, נראה לי שיהיה יורת מהיר. ובנוגע לנקודות בהם מצטלבים קווים, אני לא חושב שזה אפשרי לתזמן את כל ההצתלבויות עם כל הקווים שיש. צריך לבנו תוכנה בשביל זה שתתן את התוצאה הטובה ביותר על סמך מספר אוטובוסים, תדירות וכו'. אי אפשר לתאם את הקווים להחלפה גם בעיריה, גם בקרליבך, גם במקומות אחרים - זה יותר מידי וזה לא יכול להיות תואם, אלא אם כן יש תדירות גבוהה לכל הקווים - וזה דבר שלא בנמצא ואין צורך שיהיה בנמצא. אני מבין אותך, וספציפית לגבי המזלגות הבעייתיים. כאן יש בעיה נקודתית, אבל ניחא, גם לחכות 20 דקות זה לא דבר נורא כל כך. את יודעת, לבאר שבע יש לא מעט ערי לווין, אבל אין אוטובוס מכל מקום בבאר שבע אליהן. יש מהמקומות המרכזיים בבאר שבע ויש כאלו עם חלופות ממקומות מרכזיים. אז אם אתה לא גר בקרבת אחד מהכבישים הראשים בבאר שבע או בקרבת מקומות מרכזיים (כמו סורוקה/אוניברסיטה, כמו כל מתחם המרכזית/קרית הממשלה והאיזור), אין לך באמת קישור טוב. אבל אף אחד לא מצפה כאן שיהיה לו קו אוטובוס מכל מקום אל ערי הלווין האלו. דבר נוסף, התח"צ בב"ש מסיימת לעבוד בשעה 23:00, עת כל הקווים השכונתיים יוצאים לנסיעה האחרונה שלהם ומהשכונות חלקן יוצאים בשעה 23:10-23:15. אוטובוסים עדיין מגיעים לבאר שבע עד השעה 1:30-2:00 ממקומות שונים בארץ. אנשים יורדים מהקווים בתחנות שברחוב הראשי של באר שבע (שדרות רגר), עד לתחנה הסופית במרכזית. מנגד בציר ראשי אחר, אנשים יורדים בשדרות טוביהו עד המרכזית. אלו שגרים קרוב לצירים מרוויחים והולכים לבתיהם (לי יש הליכה של 12 דקות עד הבית). בכל התחנות בצירים המרכזיים מחכות מוניות וכך גם בתחנה המרכזית. אבל אף אחד לא מצפה שבשעה הזאת יפעלו קווי שירות, למה? כי אין ממש צורך. יש צורך בהפעלת קווים טיפה יותר מאוחר מהשעה 11 בלילה, במוצ"ש הקווים פעילים עד חצות ורואים את התפוסה בהם בנסיעות האחרונות שהיא דיי מרשימה. אבל תכל'ס ביום יום, אחרי 11 או שיוצאים לבלות וגם ככה לא מתכוונים לחזור בשעה מוקדמת, או שחוזרים ממרכזי הקניות והבילוי השונים שמתחילים להיסגר החל מ22-23 בלילה. ולגבי כל מה שכתבתי, אם כאן זה עובד ועובד יופי, אני לא מבין מדוע לכם שיש לכם שירות עד חצות ואפילו עד 1 בלילה (בלי קשר לקווי הלילה), יש ממש על מה להתלונן. אני לא מצפה שתדירות של קו מסויים תהיה כל 10 דקות בלילה ואני לא מצפה שכל קו וקו יגיע בדיוק בזמן לקו אחר שיגיע לתחנה משותפת וכך בכל התחנות שיש בקו. זה לרשת את כל הקווים שיש בדקדוק מטורף שלא נראה לי שיהיה בכל אופן לספק את כולם ויהיו כאלו שתמיד בדיוק יפספסו את האוטובוס ויאלצו להמתין עוד זמן לאוטובוס הבא. או שאולי עדיף שתחבורה ציבורית תהפוך להיות תחבורה פרטנית כמו שכולם רוצים, דור טו דור נון סטופ ולכל יעד שיש.
אתה מדבר על קרליבך?
כי שם ציפיתי שיעבור כל עשר דקות (שלושה קווים, אפשר להוציא אחד כל עשר דקות, אולי אפילו פחות - ויש נוסעים בשעות האלה שם). זה אפילו לא היה כל כך מאוחר, זה היה לפני תשע. קווים שהתדירות שלהם היא חצי שעה, אני מצפה שלקטע המשותף יגיעו בהפרש של רבע שעה זה מזה. על כל זה התבססה הרפורמה. ברור שאי אפשר שלא יהיה זמן המתנה בשעות הלילה, אבל אפשר לפחות להשתדל להקטין אותו כמה שאפשר, ולא נראה לי שמישהו חשב בכלל בכיוון. תכננו כל קו באופן עצמאי, בלי להתחשב במערכת המזלגות. כשהמערכת לא מבוססת על החלפות, כמו שהיה קודם, צריך אולי לחכות הרבה זמן לאוטובוס, אבל לפחות כשאתה כבר עולה עליו הוא מביא ליעד. במערכת שמבוססת על החלפות, אם התדירויות לא מאורגנות נכון (והן לא) אתה עלול להמתין את זה פעמיים או שלוש.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מדבר על קרליבך?
כי שם ציפיתי שיעבור כל עשר דקות (שלושה קווים, אפשר להוציא אחד כל עשר דקות, אולי אפילו פחות - ויש נוסעים בשעות האלה שם). זה אפילו לא היה כל כך מאוחר, זה היה לפני תשע. קווים שהתדירות שלהם היא חצי שעה, אני מצפה שלקטע המשותף יגיעו בהפרש של רבע שעה זה מזה. על כל זה התבססה הרפורמה. ברור שאי אפשר שלא יהיה זמן המתנה בשעות הלילה, אבל אפשר לפחות להשתדל להקטין אותו כמה שאפשר, ולא נראה לי שמישהו חשב בכלל בכיוון. תכננו כל קו באופן עצמאי, בלי להתחשב במערכת המזלגות. כשהמערכת לא מבוססת על החלפות, כמו שהיה קודם, צריך אולי לחכות הרבה זמן לאוטובוס, אבל לפחות כשאתה כבר עולה עליו הוא מביא ליעד. במערכת שמבוססת על החלפות, אם התדירויות לא מאורגנות נכון (והן לא) אתה עלול להמתין את זה פעמיים או שלוש.
אני מדבר בכללי
לא רק על 39. אז מקודם המערכת הביאה אותך מנקודה X לנקודה Y בלי צורך בהחלפה וכיום המערכת מביאה אותך מנקודה Z לנקודה W ללא צורך בהחלפה. וקו 20 למשל נסע מלא בשעות הלילה וכך גם 28 ועוד קווי רפאים אחרים (די נו). אז יש מקומות ספציפיים שהייתה הרעה בשירות, אבל אני אוהב לראות את התמונה הכללית, והתמונה הזאת דווקא מאד יפה, כי השתפר המון, אבל המון. את בעצמך אמרת שאת מרוצה, אז מה לעשות יש שיהיו מרוצים יותר, יש שפחות ויש שיסבלו. אי אפשר למתוח קווים מכל נקודה לכל נקודה אחרת. לא רק שזה יגרום לקווי רפאים ריקים, זה גם יבוא על חשבון קווים אחרים שנוסעים עם נוסעים בעמידה בשעות המאוחרות.
 

cwen

New member
אני מדבר בכללי
לא רק על 39. אז מקודם המערכת הביאה אותך מנקודה X לנקודה Y בלי צורך בהחלפה וכיום המערכת מביאה אותך מנקודה Z לנקודה W ללא צורך בהחלפה. וקו 20 למשל נסע מלא בשעות הלילה וכך גם 28 ועוד קווי רפאים אחרים (די נו). אז יש מקומות ספציפיים שהייתה הרעה בשירות, אבל אני אוהב לראות את התמונה הכללית, והתמונה הזאת דווקא מאד יפה, כי השתפר המון, אבל המון. את בעצמך אמרת שאת מרוצה, אז מה לעשות יש שיהיו מרוצים יותר, יש שפחות ויש שיסבלו. אי אפשר למתוח קווים מכל נקודה לכל נקודה אחרת. לא רק שזה יגרום לקווי רפאים ריקים, זה גם יבוא על חשבון קווים אחרים שנוסעים עם נוסעים בעמידה בשעות המאוחרות.
אני רוצה לראות שמשתדלים
ותכנון שמביא את 42 ו 142 שניהם לרוטשילד אחרי עשר בלילה בהפרש של 4 דקות זה מזה הוא תכנון לקוי. או גרוע מזה - חוסר תכנון. כמו קווי 39 שיוצאים מרידינג ביחד. או 12 ו 189 שיוצאים בהפרש של דקה מעתידים. גאוני. (וקו 12 לא תלוי בכלום, אין בעיה לתזמן אותו בין הנסיעות של 189 ולא איתן, ואז במקום שאחד מהם יתפוצץ והשני יסע ריק, שניהם יהיו מלאים בצורה נוחה). אני מרוצה מהרפורמה, כי בשעות החשובות - בוקר ואחרי צהריים - היא עובדת מעולה (לפחות בשבילי). אבל זה לא אומר שהם חשבו על כל הפרטים הקטנים, ובלילה זה מאוד בולט שהם לא חשבו על הפרטים הקטנים, כי הפרטים האלה לפעמים מבדילים בין שביעות רצון למרמור.
 

euronitzan

New member
15 דקות זה טוב ו20 דקות לא טוב?
הרי הדיון הזה התחיל מבעיה שצריך לחכות 20 דקות בתחנת ההחלפה. מסכים לגבי קווי המזלג, אין עליהם עומסים בשעות האלו ולכן אין טעם שיצאו יחדיו. ולגבי קרליבך, סעי להמסגר פינת לה גארדיה ושם תבצעי החלפה נוספת, נראה לי שיהיה יורת מהיר. ובנוגע לנקודות בהם מצטלבים קווים, אני לא חושב שזה אפשרי לתזמן את כל ההצתלבויות עם כל הקווים שיש. צריך לבנו תוכנה בשביל זה שתתן את התוצאה הטובה ביותר על סמך מספר אוטובוסים, תדירות וכו'. אי אפשר לתאם את הקווים להחלפה גם בעיריה, גם בקרליבך, גם במקומות אחרים - זה יותר מידי וזה לא יכול להיות תואם, אלא אם כן יש תדירות גבוהה לכל הקווים - וזה דבר שלא בנמצא ואין צורך שיהיה בנמצא. אני מבין אותך, וספציפית לגבי המזלגות הבעייתיים. כאן יש בעיה נקודתית, אבל ניחא, גם לחכות 20 דקות זה לא דבר נורא כל כך. את יודעת, לבאר שבע יש לא מעט ערי לווין, אבל אין אוטובוס מכל מקום בבאר שבע אליהן. יש מהמקומות המרכזיים בבאר שבע ויש כאלו עם חלופות ממקומות מרכזיים. אז אם אתה לא גר בקרבת אחד מהכבישים הראשים בבאר שבע או בקרבת מקומות מרכזיים (כמו סורוקה/אוניברסיטה, כמו כל מתחם המרכזית/קרית הממשלה והאיזור), אין לך באמת קישור טוב. אבל אף אחד לא מצפה כאן שיהיה לו קו אוטובוס מכל מקום אל ערי הלווין האלו. דבר נוסף, התח"צ בב"ש מסיימת לעבוד בשעה 23:00, עת כל הקווים השכונתיים יוצאים לנסיעה האחרונה שלהם ומהשכונות חלקן יוצאים בשעה 23:10-23:15. אוטובוסים עדיין מגיעים לבאר שבע עד השעה 1:30-2:00 ממקומות שונים בארץ. אנשים יורדים מהקווים בתחנות שברחוב הראשי של באר שבע (שדרות רגר), עד לתחנה הסופית במרכזית. מנגד בציר ראשי אחר, אנשים יורדים בשדרות טוביהו עד המרכזית. אלו שגרים קרוב לצירים מרוויחים והולכים לבתיהם (לי יש הליכה של 12 דקות עד הבית). בכל התחנות בצירים המרכזיים מחכות מוניות וכך גם בתחנה המרכזית. אבל אף אחד לא מצפה שבשעה הזאת יפעלו קווי שירות, למה? כי אין ממש צורך. יש צורך בהפעלת קווים טיפה יותר מאוחר מהשעה 11 בלילה, במוצ"ש הקווים פעילים עד חצות ורואים את התפוסה בהם בנסיעות האחרונות שהיא דיי מרשימה. אבל תכל'ס ביום יום, אחרי 11 או שיוצאים לבלות וגם ככה לא מתכוונים לחזור בשעה מוקדמת, או שחוזרים ממרכזי הקניות והבילוי השונים שמתחילים להיסגר החל מ22-23 בלילה. ולגבי כל מה שכתבתי, אם כאן זה עובד ועובד יופי, אני לא מבין מדוע לכם שיש לכם שירות עד חצות ואפילו עד 1 בלילה (בלי קשר לקווי הלילה), יש ממש על מה להתלונן. אני לא מצפה שתדירות של קו מסויים תהיה כל 10 דקות בלילה ואני לא מצפה שכל קו וקו יגיע בדיוק בזמן לקו אחר שיגיע לתחנה משותפת וכך בכל התחנות שיש בקו. זה לרשת את כל הקווים שיש בדקדוק מטורף שלא נראה לי שיהיה בכל אופן לספק את כולם ויהיו כאלו שתמיד בדיוק יפספסו את האוטובוס ויאלצו להמתין עוד זמן לאוטובוס הבא. או שאולי עדיף שתחבורה ציבורית תהפוך להיות תחבורה פרטנית כמו שכולם רוצים, דור טו דור נון סטופ ולכל יעד שיש.
כשמחכים 20 דקות פעם אחת, זה לא נורא
כשיש המתנה של 20 דקות, נסיעה של 10, עוד המתנה של 20 דקות ואז נסיעה של רבע שעה, יוצא שמחכים יותר ממה שנוסעים. החלפות יעבדו רק כשזמן ההמתנה נמוך מ5-7 דקות. אחרת כל מה שהשיטה הנ"ל עושה זה לדחוף את המעט נוסעים שעוד עלו על האוטובוס מבחירה לעבר הרכב הפרטי ולהתעלל בכל השאר שלא יכולים לקנות רכב.
 

olli3

New member
מנהל
כשמחכים 20 דקות פעם אחת, זה לא נורא
כשיש המתנה של 20 דקות, נסיעה של 10, עוד המתנה של 20 דקות ואז נסיעה של רבע שעה, יוצא שמחכים יותר ממה שנוסעים. החלפות יעבדו רק כשזמן ההמתנה נמוך מ5-7 דקות. אחרת כל מה שהשיטה הנ"ל עושה זה לדחוף את המעט נוסעים שעוד עלו על האוטובוס מבחירה לעבר הרכב הפרטי ולהתעלל בכל השאר שלא יכולים לקנות רכב.
בזה אני מסכים לחלוטין.
 

guyweiss

New member
זה מסובך עד כמעט בלתי אפשרי
כל קו יוצא ממקום אחר וכל קו מיועד להגיע ליעדים שונים. אם ניקח רק את קווי אגד, לשנות את התדירות שלהם כשהם בכל קווים שעיקר הנסיעה בהם הוא מת"א לרמת השרון ולהפך ובכיוון השני מרמת השרון להרצליה וכך התייחסו אליהם במשך שנים, בגלל שלא היה כרטוס משותף. אז לשנות אותם יהיה קצת בעייתי. בנוגע לקווי בת ים שמגיעים לאיזור הזה, שוב אותה הבעיה בדיוק. אלו קווים שנוסעים מקצה לקצה, זה בלתי אפשרי לתזמן אותם כל כך טוב על מנת שיגיעו שלא ביחד, הסיבה לכך היא פשוטה. אין ממש ביקוש, הם נוסעים במסלול חופף בקטע נסיעה רחב. יש לא מעט נוסעים שעולים בקטע המשותף וגם יורדים בקטע המשותף (בתכל'ס זה רוב הנוסעים). כך שלאותם נוסעים, לא משנה מה מגיע ואם מגיע 42, אז 142 בסופו של דבר יצמד אליו, כי אין לו נוסעים לאסוף בתחנות הקודמות... הרי כמה אנשים יש כבר מאלנבי או רוטשילד לאבא הילל? או מבת ים עד לאבא הילל (בשעות הלילה כמובן), לעומת כמה נוסעים יש ממרכז בת ים אל ת"א בקטעים הרלוונטיים? כשמדובר בקווים כל כך ארוכים שמשרתים נוסעים שלא מקצה אחד אל הקצה השני, אלא גם באמצע המסלול - מאד קשה לייצר את העניין שאוטובוס אחד לא ידביק את הפער ויצמד או אף יעקוף את זה שיצא לפניו. אז התכנון הזה שהוא מאד בעייתי... אין לי מה להגיד עליו מלבד שזה מאד קשה לתכנן עם הקווים הספציפיים האלו לו"ז שבאמת יעבוד. אני אתן לך דוגמא מקווי האקספרס בדרום. קיים מנהג עוד מימי אגד שכל הקווים לבאר שבע מגיעים לקסטינה וקרית גת יחדיו, ולאחר עוד 15-20 דקות שוב כולם מגיעים יחדיו. ומדובר על קווים כמו 367/368/369/446 וגם נספחים כמו 371 ו354. והשיטה הזו מוכיחה את עצמה מעולה. הסיבה לכך היא פשוטה, יש קווים עמוסים ויש כאלו שלא. נניח כי מגיע 369 עמוס (עם נוסעים בעמידה) לקסטינה וצמוד אליו מאחורה (או ברמזור של קסטינה) רואים את 368. עד ש369 יוריד נוסעים (ויש כאלו גם עם מטען), 368 יכנס לתחנה ויקלוט את שאר הנוסעים ויוריד לחץ מ369, באותו הרגע יכול להיכנס גם 446 ולהוריד עוד לחץ. במידה וכל הקווים היו מתפרסים על פני שעות שונות, היה נוצר מצב של עומס מטורף על קו ספציפי אל מול קווים ריקים אחרים. למה הדבר דומה במרכז? לקווים מוכרים ואהובים כמו 51 שאנשים מחזיקים בו כאילו היה הבן שלהם ולא מוכנים להרפות. גם אם מגיע 641 ביחד עם 51 וגם עם מגיע 240 והוא שימושי בקטע מסויים, אנשים עולים על 51, אפילו 68 ריק. למה? ככה! אז גם אם מגיעים כמה קווים בבאת אחת וגם אם מגיע קו אחר שעושה את אותו המסלול אבל הוא לא כזה מוכר לאותו האדם - הוא נמנע מלעלות עליו ומתעקש על הקו שבמשך שנים מתייחס אליו כמו אל בנו האהוב. בדיוק כפי שאת התעלמת מ524/525/531 שהם קיימים ובשעות הרלוונטיות הם קיימים בתדירות מעולה. אז כאן במשך שנים כולם מגיעים ביחד, זה לא מהווה שום בעיה - להפך, זה מוריד עומס מקווים חנוקים. וגם אני חשבתי פעם, למה הם לא מפזרים את הנסיעות על פני ה20 דקות, למה שלא כל 5 דקות יגיע קו אחר ואז אחרי נסיעות כה רבות, הבנתי את הסיבה. כיום כולם יודעים שברגע שמגיע אחד מהם והוא עמוס, אין טעם לנסות ולעלות עליו, כי תוך דקה - דקותיים יגיע קו אחר. וזה דבר שלא מיושם במרכז. וזה כבר לא קשור להחלפות.... ולאותו גולש כאן שבגללו אנחנו מדברים, אז שייקח קו 66 וילך ברגל 15 דקות - העולם לא ימות. שיעשה קצת ספורט, זה לא מזיק, בכלל לא. יש מספיק מקומות שהתחנה הכי קרובה נמצאת במרחק הליכה של 10-15 דקות. זה לא נורא בכלל, ממש לא. מבחינתי זה כמו ללכת לחבר בשכונה, בשביל 15 דקות הליכה, לא הייתי עולה על אוטובוס.
זה לא מסובך כאשר מדובר בתחנות הקרובות
לתחנת המוצא (ע"ע X39 כפי שציינת). כאשר כולם יוצאים ביחד דווקא בערב, כשהתדירות נמוכה וכפי ש cwen ציינה קל יותר לתמרן (כי אין פקקים) את התדירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה