זה מסובך עד כמעט בלתי אפשרי
כל קו יוצא ממקום אחר וכל קו מיועד להגיע ליעדים שונים. אם ניקח רק את קווי אגד, לשנות את התדירות שלהם כשהם בכל קווים שעיקר הנסיעה בהם הוא מת"א לרמת השרון ולהפך ובכיוון השני מרמת השרון להרצליה וכך התייחסו אליהם במשך שנים, בגלל שלא היה כרטוס משותף. אז לשנות אותם יהיה קצת בעייתי. בנוגע לקווי בת ים שמגיעים לאיזור הזה, שוב אותה הבעיה בדיוק. אלו קווים שנוסעים מקצה לקצה, זה בלתי אפשרי לתזמן אותם כל כך טוב על מנת שיגיעו שלא ביחד, הסיבה לכך היא פשוטה. אין ממש ביקוש, הם נוסעים במסלול חופף בקטע נסיעה רחב. יש לא מעט נוסעים שעולים בקטע המשותף וגם יורדים בקטע המשותף (בתכל'ס זה רוב הנוסעים). כך שלאותם נוסעים, לא משנה מה מגיע ואם מגיע 42, אז 142 בסופו של דבר יצמד אליו, כי אין לו נוסעים לאסוף בתחנות הקודמות... הרי כמה אנשים יש כבר מאלנבי או רוטשילד לאבא הילל? או מבת ים עד לאבא הילל (בשעות הלילה כמובן), לעומת כמה נוסעים יש ממרכז בת ים אל ת"א בקטעים הרלוונטיים? כשמדובר בקווים כל כך ארוכים שמשרתים נוסעים שלא מקצה אחד אל הקצה השני, אלא גם באמצע המסלול - מאד קשה לייצר את העניין שאוטובוס אחד לא ידביק את הפער ויצמד או אף יעקוף את זה שיצא לפניו. אז התכנון הזה שהוא מאד בעייתי... אין לי מה להגיד עליו מלבד שזה מאד קשה לתכנן עם הקווים הספציפיים האלו לו"ז שבאמת יעבוד. אני אתן לך דוגמא מקווי האקספרס בדרום. קיים מנהג עוד מימי אגד שכל הקווים לבאר שבע מגיעים לקסטינה וקרית גת יחדיו, ולאחר עוד 15-20 דקות שוב כולם מגיעים יחדיו. ומדובר על קווים כמו 367/368/369/446 וגם נספחים כמו 371 ו354. והשיטה הזו מוכיחה את עצמה מעולה. הסיבה לכך היא פשוטה, יש קווים עמוסים ויש כאלו שלא. נניח כי מגיע 369 עמוס (עם נוסעים בעמידה) לקסטינה וצמוד אליו מאחורה (או ברמזור של קסטינה) רואים את 368. עד ש369 יוריד נוסעים (ויש כאלו גם עם מטען), 368 יכנס לתחנה ויקלוט את שאר הנוסעים ויוריד לחץ מ369, באותו הרגע יכול להיכנס גם 446 ולהוריד עוד לחץ. במידה וכל הקווים היו מתפרסים על פני שעות שונות, היה נוצר מצב של עומס מטורף על קו ספציפי אל מול קווים ריקים אחרים. למה הדבר דומה במרכז? לקווים מוכרים ואהובים כמו 51 שאנשים מחזיקים בו כאילו היה הבן שלהם ולא מוכנים להרפות. גם אם מגיע 641 ביחד עם 51 וגם עם מגיע 240 והוא שימושי בקטע מסויים, אנשים עולים על 51, אפילו 68 ריק. למה? ככה! אז גם אם מגיעים כמה קווים בבאת אחת וגם אם מגיע קו אחר שעושה את אותו המסלול אבל הוא לא כזה מוכר לאותו האדם - הוא נמנע מלעלות עליו ומתעקש על הקו שבמשך שנים מתייחס אליו כמו אל בנו האהוב. בדיוק כפי שאת התעלמת מ524/525/531 שהם קיימים ובשעות הרלוונטיות הם קיימים בתדירות מעולה. אז כאן במשך שנים כולם מגיעים ביחד, זה לא מהווה שום בעיה - להפך, זה מוריד עומס מקווים חנוקים. וגם אני חשבתי פעם, למה הם לא מפזרים את הנסיעות על פני ה20 דקות, למה שלא כל 5 דקות יגיע קו אחר ואז אחרי נסיעות כה רבות, הבנתי את הסיבה. כיום כולם יודעים שברגע שמגיע אחד מהם והוא עמוס, אין טעם לנסות ולעלות עליו, כי תוך דקה - דקותיים יגיע קו אחר. וזה דבר שלא מיושם במרכז. וזה כבר לא קשור להחלפות.... ולאותו גולש כאן שבגללו אנחנו מדברים, אז שייקח קו 66 וילך ברגל 15 דקות - העולם לא ימות. שיעשה קצת ספורט, זה לא מזיק, בכלל לא. יש מספיק מקומות שהתחנה הכי קרובה נמצאת במרחק הליכה של 10-15 דקות. זה לא נורא בכלל, ממש לא. מבחינתי זה כמו ללכת לחבר בשכונה, בשביל 15 דקות הליכה, לא הייתי עולה על אוטובוס.