מה אפשר לעשות כשמפונקים באוכל?

  • פותח הנושא mipo
  • פורסם בתאריך

mipo

New member
מה אפשר לעשות כשמפונקים באוכל?

אבל אני אתחיל בהתחלה עצמה... במהלך חמשת החודשים האחרונים עברה עלי תקופה מאוד לחוצה (גם בעבודה וגם בחיים האישיים) ובעקבותיה רזיתי מבלי להתכוון ארבע קילו. זה מאוד מצא חן בעייני, לכן החלטתי לנסות לשמור על המשקל הנוכחי ואף לרדת עוד שלוש-ארבע קילו או כמה שאצתרך כדי לרדת מידה במכנסיים. מכיוון שמעולם לא ממש התעסקתי בענייני הרזיה וגם אף פעם לא ניסיתי לאכול בריא (אלא להפך, המון ג'אנק...) פניתי לרופאת המשפחה שלי בקופת החולים מכבי כדי לקבל הפניה לדיאטנית. היא פשוט סרבה לי ונפנפה אותי בטענה שאין לי עודף משקל מספיק כדי שאהיה זכאית לעזרה של דיאטנית. כשניסיתי להתווכח היא הפנתה אותי לטבלת ה- BMI, שעל פיה אני בערך 24, וזה נחשב לתקין. אבל היתי רוצה שזה לא יהיה רק תקין, היתי רוצה לרזות קצת... ולבעיה הרצינית - אני מאוד מאוד מפונקת בכל הקשור באוכל. לא נראה לי שאני אוכלת כמויות רציניות במיוחד, אבל כל סוגי המזון שאני אוהבת, יש לי תחושה שהם מהסוג המשמין... כלומר, גבינות מינימום שש עשרה אחוז, לחם נורמלי, פסטות ובשר בקר, סלטים מתאכלים אצלי רק עם אגוזים ורוטב שאינו לייט. ובכלל, כל מאכל שרשום עליו דיאט או לייט או שמכיל ממתיקים במקום סוכר פשוט אינו טעים לי עד כדי בחילה. אולי למישהוא יש הצעה מה כן אפשר לאכול במסגרת של תזונה בריאה עם המגבלות הנ"ל??? (כן, אני יודעת שהמגבלות הן בעיקר בראש שלי, ושלפעמים צריך לסבול קצת כדי לחיות בריא, אבל בכל זאת...) אגב, אני עוסקת בספורט מאז ומתמיד פעמים-שלוש בשבוע (אירובי וריצה). תודה רבה למי שקרא את המגילה הענקית שלי עד הסוף, ותודה לכל מי שיענה.
 

אנילה1

New member
הצרפתיות אוכלות הכל. כולל חמאה

גבינות ונקניקים שמנים, והן לא שמנות, כי הן אוכלות יחסית מעט ובשעות קבועות. הם לעולם לא עושות דיאטה, אין בצרפת כמעט מזונות דיאט או לייט.
 

כרמית.

New member
כמה הצעות

1. תאכלי אוכל איכותי. רוצה גבינות שמנות? בסדר גמור. אז לא צהובה בלתי מזוהה. תאכלי גבינה מובחרת. רוצה בשר בקר? מעולה. תאכלי סטייק ולא קציצה אפרפרה לא מזוהה של רשת מזון מהיר. פסטות תוצרת בית, לחם טרי, שוקולד איכותי ולא זבל'ה מלא כימיקלים מהשוק, וכו'. 2. תשלטי בכמויות. אין מה לעשות, אם את רוצה לרזות, את חייבת להוציא יותר ממה שאת מכניסה, או במילים אחרות, להיות במאזן קלורי שלילי מתון. ואם את רוצה לעשות את זה תוך כדי אכילת אוכל "מהסוג המשמין", תצטרכי לאכול כמויות מעטות. כמו שאמרו מעליי, זו תרבות האוכל בצרפת למשל. אוכלים אוכל עתיר קלוריות ושומנים, אבל בכמויות קטנות מאוד. עם זאת, אני מסופקת עד כמה נשים ישראליות באמת יכולות ליישם את אורח החיים הצרפתי. בתוך עמנו אנו יושבות, ואנחנו רגילות למנות ענקיות, אחרת גם הבטן וגם הראש מרגישים פראיירים ואנחנו נשארות רעבות מבחינה פסיכולוגית. כשיהיה לך תקציב קלורי או תפריט (לאחר פגישה עם דיאטנית), ולאחר שתעייני בטבלאות קלוריות, תגלי משהו מעניין. את לא יכולה לאכול מאכלים עתירי קלוריות כל יום, ואפילו לא בכל ארוחה. זאת, מן הסיבה הפשוטה שמאכלים כאלו "מחסלים" לך את התקציב הקלורי, ואז בקושי אכלת משהו ואת כבר במאזן קלורי חיובי, והיום עוד לא נגמר, ואת עדיין רעבה. סטייק אנטריקוט ממוצע למשל יכול לגמור לך רבע או שליש תקציב קלורי יומי (תלוי בגובה שלך, בגיל, במשקל וכו'). אותו דבר לגבי עוגת שוקולד חמה עם כדור גלידה כמו שמגישים במסעדות. אז אולי אשה צרפתייה רגילה לחיות על כמות מזערית של סטייקים וקרואסונים ושרימפס, ליהנות מכל ביס, ולהישאר רזה, אבל אנחנו ישראליות. 3. שלבי מאכלים עתירי קלוריות עם מאכלים דלי קלוריות. דל קלוריות לא בהכרח אומר "מגעיל" או "תפל". נסי לגלות מאכלים חדשים דלי קלוריות שגם טעימים לך. דל-קלוריות ממש לא חייב להיות דיאט או לייט. זה יכול להיות מאכל על בסיס חומרי גלם איכותיים וטובים. למשל סלט עם רוטב על בסיס לימון ועשבי תיבול במקום על בסיס שמן זית או שמנת. או תבשיל ירקות שורש. או תבשיל ברוקולי כרובית וגזר. או אנטי פסטי עם שליטה על כמות השמן. או רטבים לפסטה על בסיס עגבניות ועשבי תיבול. מאכלים על בסיס ציר עוף במקום על בסיס שמן. לא חסרות אופציות.
 

mipo

New member
נראה לי נחמד, הפטנט של הצרפתיות...

כמות גדולה מעולם לא עשתה לי את זה.
 
יש כל מיני דרכים לטפל ב"בעיה"

כשאת אומרת "מפונקת באוכל" למה את מתכוונת? - לאכול ג'אנק? אז בעיני זה לא פינוק, זו הזנחה. אבל את יכולה לבחור להמשיך איתה. את מתכוונת לאכול אוכל עתיר שומן וקלוריות כמו גבינות ובשרים שמנים מלווים בשתיית אלכוהול? אז כל מה שאת צריכה זה לשמור על מידה כזו של אוכל שתספק את דרישות הגוף שלך ןולא יותר מזה. כלומר "לאכול במידה". אבל את יכולה לבחור להמשיך לאכול בכמויות עודפות. ואולי את מתכוונת לזה שאת אוהבת לאכול אוכל טעים? - אם כן, אז אני שמחה לגלות לך שאוכל טעים לא חייב להיות עתיר שומן. יש הרבה אוכל טעים שהוא בריא ולר עתיר קלוריות.. נסי את פורום מתכונים להרזייה ודיאטות בתפוז. ואולי את מתכוונת שמפונקת זה שבא לה לאכול כאן ועשיו, מה שיש במקרר ולא להשקיע בתכנון מוקדם, בישול או מחשבה? - אז בעיני גם זו הזנחה עצמית ואני מאמינה שאת שווה יותר ומגיע לך להשקיע בעצמך.
את אומרת שרזית מבלי להתכוון או לשים לב - דווקא לא מגניב כל כך כי בטח לא אכלת מספיק, בטח שלא בריא ומאחר שהכל קרה מחוסר השקעה בעצמך, אז אני לא יכולה לעוץ לך "תעשי מה שעבד בשבילך". לפני הכל את צריכה להחליט שאת שווהאת ההשקעה בעצמך ורק אחר כך תוכלי להמשיך לקרוא את מה שאני כותבת (
- את יכולה להמשיך בכל זאת!!)
לאכול מאכלים משמינים ולא "דיאט" - אין מאכלים משמינים. מה שמשמין זה כשאוכלים יותר ממה שצורכים וזה בסיכום יומי או שבועי. אפשר בהחלט להרכיב תפריט ממזונות עתירי קלוריות (אל תקראי לזה משמינים כי הם לא משמינים. את משמינה) ולרזות. כניסת מוצרי הדיאט לתפריט המודרני נועדה להותיר אותנו על כמויות מזון משביעות (כן, יש קשר ראשוני בין הכמות של האוכל לשובע) אך עם צריכת קלוריות פחותה. אבל אם זה ממש לא טעים לא ולעושה לך לא כייף, אז אל תאכלי את זה!! תאכלי את מה שאת אוהבת (לא זבל) ופשוט תאכלי פחות.
ספורט נועד גם לנשמה אבל אם את עושה אותו גם למטרות הרזייה, אז את חייבת לעשות גם פעילות אנאירובית (משקולות או שיעורים של עבודה על השרירים) כי השרירים הם מה שיגרום להעלאת ההוצאה הקלורית שלך. ככל שיש יותר שרירים הגוף צורך יותר אנרגיה במנוחה ודרוש לו יותר לתחזוקה של עצמו. (קיראי מאמרים בפורום וגם קישורים)
לפעמים אנחנו לא יודעים הכל את צריכה דיאטנית. כדי שתלמד אותך כיצד לאכול בריא, מזין, טעים ובהתאם להעדפותיך ובכל זאת לרזות (אם זה מה שאת רוצה...) כן, דיאטנית עולה כסף אם את לא מעל BMI 30. ככה זה במערכת הבריאות הישראלית, עוסקים בריפוי ולא במניעה. אבל זה נתון פתיחה בסיסי. אקסיומה. את רוצה להסתדר למרות זה או להיות מוכנעת על ידי זה? תחשבי כמה את שווה לעצמך. אם את שווה מספיק בעיני עצמך, אז תלכי לדיאטנית פרטית שתקיע בך, תקשיב לך ותלווה אותך. אין קסמים, יש הרבה עבודה והרבה למידה והרבה הקשבה בשינוי אורח החיים. ברגע שתפנימי שאת שווה את ההשקעה, תראי שהכל ילך לך יותר קל. בהצלחה
 

mipo

New member
תודה רבה למגיבים

יש לי מעט מאוד ידע, אם בכלל, בנושא של תזונה ואכילה בריאה. בחיים לא ניסיתי לעשות דיאטה מכיוון שאני באמת מסוג האנשים שיעדיפו בלי בעיה להשאר רעבים מאשר לאכול משהוא לא טעים. לפי דעתי יש לי עודף משקל, גם אם אני אולי לא שמנה. (גובה 168 ומשקל 67). כשכתבתי ג'אנק, (התכוונתי מתוך חוסר ידע) למאכלים עתירי שומן, ולא לאוכל תעשייתי מסוג של מזון מהיר או קפוא בו אני לא מסוגלת לגעת. כרגע אני לא יכולה להרשות לעצמי דיאטנית פרטית, והיתי רוצה להאמין שכן ניתן לעשות משהוא באופן עצמאי עד שהתקציב יאפשר לי לפנות לעזרה מקצועית. אם מישהוא יוכל להפנות אותי לאתרים שיוכלו לכוון אותי בהרכבת תפריט של אכילה בריאה שלכל הפחות תאפשר לי לשמור על משקלי הנוכחי. בכל מה שקשור בבישול או הכנה מיוחדת, אני מוכנה להשקיע. ולכן אם אתם מכירים אתרים עם מתכונים איכותיים מעבר לתפוז, אשמח להמלצות.
 
למעלה