מה אני עושה עכשיו?

  • פותח הנושא tau13
  • פורסם בתאריך

tau13

New member
מה אני עושה עכשיו? ../images/Emo10.gif

אנשים, אני מבקשת אל תשפטו אותי. ביליתי את השעות האחרונות בבכי, ובטיול מאווווד ארוך בחוץ עם באנג'י. העיניים שלי נפוחות לגמרי ואני אובדת עצות. אני לא יודעת מה לעשות. המצב מחמיר, ואני לא מדברת רק על הנשיכות של באנג'י. היא נהיית מאוד כבדה וחזקה ומשתוללת הרבה בבית, ואף אחד אחר כאן לא מוכן לסבול את זה יותר. לאבא שלי אין סבלנות אליה, אמא שלי לא סובלת אותה ואח שלי מרביץ לה... אף אחד לא מצליח להשתלט עליה בטיולים חוץ ממני ולא מוכן לעזור לי עם נקיונות או אוכל. כולם רבים עם כום ובעיקר איתי, ולא רוצים אותה כאן. אני לא יוצאת מהבית כמעט רק כדי לשמור עליה. אני חושבת שהדרך היחידה שהיא תוכל להשאר כאן זה קשורה בחוץ. בררתי לגבי דירות להשכרה, אבל רבים לא מוכנים לכלב בדירה, ובעלי הבית שכן, אומרים שהעיקר שלא יהיו נזקים. ובגילה.... שלא יהיו נזקים? אני מנסה הכל, באמת, אני מחזיקה אותה בחדר שלי כל זמן שאני נמצאת בו, בזמן האוכל אני קושרת אותה ליד השולחן שלא תשתולל, יוצאת לטיולים ארוכים שהיא תתעייף, אבל היא לא. גם אחרי שעתיים של טיול היא נכנסת ורודפת אחרי סקאי. אני לא יודעת מה עדיף, לטובתה כעת, בהתחשב באפשרויות שלי- לקשור אותה כל היום בגינה עד שאני אמצא דירה? לשלוח אותה לאילוף בפנסיון מלא ולקוות שהיא תחזור רגועה יותר? מה דעתכם? אני מנסה להתייעץ אתכם בשיקול דעת, למרות שמה שמתחשק לי עכשיו זה לברוח איתה לכל הרוחות ולא לחזור... אבל בואו נהיה מציאותיים.. בבקשה תעזרו לי, ובלי השמצות!
 

slarti

New member
חס וחלילה השמצות...

מה שאת צריכה זה אילוף. אילוף מסודר, עם שיעורים והמון המון התמדה. עם האילוף המתאים, תוכלי להפוך אותה לכלבה שאפשר לחיות איתה בבית. אז נכון, יש המון תיאוריות על כמה שאילוף זה לא טבעי, ועל זה שאולי חלק מהתיקונים לא נעימים לה, ועוד כל מיני דברים בסגנון. אבל כשאת צריכה לשקול את האי נעימות לכאורה של האילוף (וזה באמת לכאורה, כי כלבים נהנים מתרגילי משמעת...), לעומת לקשור אותה בחוץ, אז ברור שאין בכלל שאלה. תמצאו מאלף טוב, ואם אין יותר מדי כסף, אז אפילו שיעור אחד או שניים פלוס הרבה ספרים, מאמרים מהאינטרנט, ועבודה אישית שלך. שעה, כל יום. תרגילי משמעת. בהתחלה בבית, אח"כ מחוץ לבית. תיחום כשצריך, תיקונים כשצריך. עד שהיא תלמד מה מותר ומה אסור. זה עדיף בהרבה על פני למצוא אותך עוד כמה חודשים ביום אימוץ מנסה למצוא בית לכלבה שאי אפשר לחיות איתה...
 

tau13

New member
תודה אך

אני כבר באמצע אילוף, זו לא הבעיה. היא יודעת פקודות רבות זה לא העניין. זה הדברים הבסיסיים שלי לא מפריעין כמו שהיא רוצה לשחק עם הכלבה השנייה, או דוחפת את האף שלה לכל מקום וגונבת דברים. היום היא עשתה את צריכה בחדר של אח שלי ואם לא הייתי מגנה עליה, אני לא יודעת מה היה קורה לה. ואפשר לחשוב מה היא עשתה... מה יקרה כשאני אשאיר אותה בבית איתו? אולי לטובתה לא כדאי לה להיות פה.
 
כדאי להתיעץ עם טל לגבי אילוף

בפנסיון .אני חושב שאת צודקת מאחר וכולכם זקוקים לניתוק זמני ובעיקר באנג'י צריכה את השינוי ועיצוב התנהגותי עם אנטרקצייה בינה ובין כלבים אחרים. מה גם שבפנסיון יש יתרונות מהותיים אחרים. אבל חובה לאחר אילוף בפנסיון ליוי של המאלף בבית לאורך תקופה של כמה חודשים.כי הטיפול יהיה מושלם רק אם תהיה השלמה של ההטמעה בבית. אשמח לענות לכל שאלה.
 

tau13

New member
אבנר תודה

בדקתי מחיר, ומצאתי ב1400 ש"ח, אך יש להגיע לשם כפעם בשבוע ואני לא יודעת אם יהיה לי איך להגיע, אז אולי נחפש משהו אחר. הבעיות בכך הן שגם הכסף למאלף הנוכחי כבר אבד, כלומר טל עושה את העבודה שלו ולא צריך להענש בשל כך, אבל אני כבר ממש מתרוששת. הבעיה השניה- אני לא רוצה שאנשים פה "יתרגלו" לרעיון שהיא לא נמצאת. אני חוששת שאם היא תצא מכאן, לא יהיה לאן לחזור. כ"כ רע לי...
 
כוונתי לאילוף בפנסיון שהיא תשהה

לכל תקופת האילוף ואם ההורים ידעו שהיא תשתנה בהתנהגותה ויש לכם אחריות מלאה לאילוף לדעתי הם ישמחו אילוף בפנסיון עם הבעלים על בסיס יומי לא רצוי את כבר עושה זאת עם טל. כוונתי בפנסיון :ניתוק מוחלט בשבועיים הראשונים.
 

tau13

New member
כן לזה התכוונתי

אבל חצי מהכסף כבר הלך לטל, וזה עוד סכום לא קטן. בכל מקרה גם באילוף בפנסין יש צורך להגיע לאילוף פעם בשבוע. ובכל מקרה, זה שזה אילוף בפנסיון לא מבטיח שהם ירצו אותה אח"כ.
 

katam

New member
תשלחי מסר להדס של שלג

אם אני לא טועה היא מסרה את שלג לאילוף בפנסיון אולי זו הדרך חיבוק ענק אורלי
 

The Reuty

New member
לדעתי אם יש לך את האפשרות

והיכולץ לשלוח אותה לאילוף בפנסיון מלא, תלכי על זה. כמובן שזה יהיה מאלף טוב ושאת סומכת עליו. הכלבה תחזור שונה לגמרי. אל תקשרי אותה בחוץ בגינה, זה רק יחמיר את המצב שלה לדעתי. היא תהפוך ליותר תוקפנית.. בינתיים כשהיא תהיה בפנסיון ובאילוף, תחפשי לך דירה שתוכלי להיות שם איתה, וככה לא תצטרכי לריב עם אף אחד.. בהצלחה!
 

tau13

New member
זה לא כזה פשוט

כי כבר שילמתי למאלף 500 ש"ח על האילוף עד עכשיו, ועוד 1400 ש"ח זה לא צחוק! בקיצור, מאוד מאוד קשה לי עם ההוצאות. היא באמת תחזור עד כדי כך שונה?
 

The Reuty

New member
היא תחזור שונה, כן

אבל העבודה איתה לא תיפסק... את תצטרכי להמשיך ולעבוד איתה על כל מיני פקודות ותרגילים. כמו שאמרתי, אם יש לך את היכולת הכספית לשלוח אותה לפנסיון מלא, תשלחי. אולי תלווי מהמשפחה ותחזירי להם את הכסף? או שתלווי ממישהו ותחזירי לו.. חבל לקשור אותה בחוץ, אני באמת חושבת שזה רק יחמיר את המצב..
 

tau13

New member
גם אני חושבת....אבל זה לא מעניין

אותם. הם לא מבינים למה רבים מהחברים שלהם מחזיקים כלבים בגינה באושר ובכיף. כלבים בריאים ושמחים. כלבים גדולים כמוהה. היא פראית וזה נראה להם אבסורד שכלב כזה ימשיך לחיות בבית. אני מבינה את נק' המבט שלהם, אבל מנסה לגרום להם להבין שכלב צריך לחיות עם הלהקה שלו.
 

shyl2002

New member
לא עלינו הבעיה שיש לך...../images/Emo50.gif

ואנחנו יכולים רק לייעץ לך לצערנו. אבל כנראה שאין לך ברירה אלא להשקיע באילוף בפנסיון כי ממש לא בטוח שהאילוף הפרטי יעזור ואולי זה בזבוז של כסף.ועוד פעם
 

tau13

New member
אז זה הפתרון היחיד?

זה לא יהפוך אותה לכלבה שקטה כי היא גורה, חצי שנה, והיא רק רוצה לשחק..
 
למעלה