מהר לשיעורי הבית, כדי שאוכל ללכת לישון בקרוב:

מיכי 10

Member
מהר לשיעורי הבית, כדי שאוכל ללכת לישון בקרוב:

אז היום רק דיווח קצר, או קצר יחסית, ברשותכם. :)

היינו שישה-עשר (16) חברים הערב. ג'אן פיירו הקרין לנו את חלקו האחרון של הסרט Jean de Florette, עם הסברים מקדימים לכל רבע שעה, כולל מילים חשובות.

לצערי הסרט הפך עצוב יותר ויותר. התאכזבתי שאין לו happy end, כמו שאני אוהבת. אז גם אלוויר וגם ג'אן פיירו הבטיחו לי שיהיה ĝojfino (אפשר לומר כך?) בְּסרט ההמשך. ובקושי עצרנו בעד אלוויר מלגלות לנו אותו, כי היא נורא מתלהבת.


אחרי ההפסקה המשכנו תשעה (9) חבר'ה בשיעור למתקדמים - פרק 16 של גרדה מלאפריס. עודד הנחה את השיעור. קראנו, תרגמנו וכרגיל טחנו את המילים בניסיון לדקדק בתרגום עד כמה שרק אפשר. ואפשר.

הפרק ארוך מהרגיל, וקצת יותר קשה, והופתעתי מאד שגמרנו אותו אחרי כשעה בלבד. כבר התחלתי להילחץ מזה שלא הבאתי לכולם גם את פרק 17. אבל החלטתי שאם יבקשו אותו, אציע שנעבור ביחד על שיעורי הבית של הפרק. לשמחתי לא עלתה הצעה כזאת. אלא עודד הציע שדרור יקרא מחדש את הפרק rekta כלומר, ישירות מההתחלה עד הסוף, בלי תרגום.
בינתיים הוחלט שדרור יהיה לינדה ואני אהיה טום. קראנו יפה ובהתאמה, ופיזרנו את ה"הפגנה". סתאאאם. התפזרנו.


[מקווה שמירוץ נייקי לא הפריע לאף אחד לחזור הביתה. לי הוא לא הפריע. היו לי שם ארבעה אחיינים נציגים וידיד אחד].
 

DoronModan

New member
rekte

תודה על הדיווח! כתבת בעצמך 'ישירות' שזה תואר הפועל, אז rekte
אילו היה 'ישיר' - היה צריך לכתוב rekta.
את הטעות אני מייחס לשעה המאוחרת בה כתבת malfruA horo. את כתבת malfruE.
 

מיכי 10

Member
נכון מאד. ואחרי ששלחתי, נזכרתי

שהתלבטתי קצת בין rekta kaj rekte, kaj mi forgesis la demandsigno.

Ho ve, mi estas cxe mia filo, jam en la dua komputilo de li. La unua komputilo, estas fusxita (ne havas parton de la leteroj). Kaj tiu komputilo ne havas muson, kaj mi ne scias skribi sen muso: gxi estas tre malfacila por mi...
 

מיכי 10

Member
מקווה שההודעה לא מגיעה שנית, בגלל בעיות מחשב.

נכון מאד, והאמת שהתלבטתי קצת בין rekta kaj rekte,
kaj mi forgesis לציין
la demandsigno.

Ho ve, mi estas cxe mia filo, jam en la dua komputilo de li. La unua komputilo, estas fusxita (ne havas parton de la leteroj). Kaj tiu komputilo ne havas muson, kaj mi ne scias skribi sen muso: gxi estas tre malfacila por mi...

(אתמול ב"גרדה" הופיעה פעמיים המילה 'לציין', ולפתע היא נשמטה מזכרוני (noti?), ואין לי כאן שום מילון, bedauxrinde).
 

DoronModan

New member
דוגמה מצוינת להבחנה בין tiu ו-tiu ĉi

דיברת על שני מחשבים שניסית. המחשב ההוא (הראשון שניסית) ו"המחשב הזה". אילולא הייתי מבין מההקשר, הייתי חושב שהמחשב בלי העכבר הוא המחשב הראשון דווקא, בגלל המילים tiu komputilo =המחשב ההוא, כלומר זה שרחוק ממך, וכבר לפי דברייך נפטרת ממנו, כי לא היו בו חלק מהאותיות.
כדי לומר ש(בניגוד למחשב ההוא, הראשון, שהיו לו בעיות אחרות) המחשב *הזה*, שממנו את כותבת זה tiu ĉi komputilo.
כמובן, שעכשיו, כשאת בבית, שני המחשבים הופכים להיות רחוקים ממך, ולכן שניהם יהיו tiu komputilo
או: la unua komputilo kaj la dua/la alia
המילים tiu ĉi זה רק כאשר שם העצם נמצא ממש בהישג יד.


Kaj tamen vi sukcesis skribi sen muso. Gratulojn

Kvankam vi ja povus preni la musojn de la unua komputilo al la dua komputilo
Pri tio vi ne pensis, ĉu?
 

מיכי 10

Member
Ne ne ne; Vi bonege komprenis

de mi rakontis pri du aliaj komputiloj. La duaj ne havas musojn, jen ili estas "NAJADOJ". Sed en la unua komputilo, ankaux estas plu problmo, je parto de la leteroj ne funkcias...

Kaj nun mi estas cxe mia malgranda filino, kaj ankau cxi tie mi ne havas ion vortaron, kaj sia komputilo, almenaux havas muson, sed tamen havas aliajn malgrandajn problemojn.

Sed ne gravas: mi estas felicxa ke mi entute(?) povas uzi la komputilon.

Dankon, Doron, por la ekspleno(?) de la cxi, pri tiu ekzamploj.
 

DoronModan

New member
שניהם נכונים. ambaŭ estas ĝustaj

ובאשר להודעה הקודמת שלך, אתקן רק את הדבר החשוב ביותר: klarigo = הסבר. klarigi= להסביר
 


למרות שפספסתי את שני החלקים הראשונים של הסרט, בזכות ההסברים הצלחתי להבין מי נגד מי וממש נתפסתי לסיפור של הסרט, וגם אני אחכה בציפייה להמשך, לראות איך הבת היפיפייה תנקום ברעים.
אבל מה נעשה עם השיעור למתקדמים? האם נפתח קבוצת קריאה בקומת הכניסה? או שמא נמשיך כבר בקריאה עצמונית?
 

מיכי 10

Member
יש מצב שתיקח על עצמך

להנחות אותנו גם בשיעורים הבאים, או מעט ברוטציה אם יהיו עוד מתנדבים?
אם כן, היתה הצעה של דורון להתחיל את המועדון ב-17:30 עד 18:30, הפסקה של 10 דקות, ואז שיעור של כ-35 דקות "גרדה" - מ-18:40 עד 19:15, הפסקה של רבע שעה, ולאחריה השיעור למתחילים.
לאלדד, למשל, זה יהיה קשה להקדים עד כדי כך.

בכל אופן, בקומת הכניסה אני מאד לא בטוחה שיָּרשו לנו ללמוד. וגם יש שם הרבה אנשים שעוברים ושבים או יושבים אי פה אי שם.
ללמוד באופן עצמאי, נראה לי קצת פִספוס בנושא הזה, כי הכיף בו הוא דווקא הלימוד בצוותא.
(אז אולי נלך ל"צוותא"?)


כן, יש לְמה לצפות בסרט ההמשך. אולי בינואר או פברואר.
 
ובכן

אני מוכן להמשיך בהנחייה רוטציונית כמו בשנה שעברה, אבל שאלת המקום והזמן נראית לי בעייתית יותר.
הקדמת המועדון נראית לי לא טובה, כי אז תלמידים שיקדימו ויגיעו למועדון יצטרכו לחכות זמן רב עד לתחילת השיעור שלהם, או להצטרף לשיעור המתקדמים וזה בעייתי.
מה לגבי לשבת בקפיטריה?
 
אתה צודק, יש בעייתיות מסויימת.

[התחלתי לכתוב בשמי, ובינתיים ראיתי שהעניינים כלליים יותר, אז החלפתי לשם האגודה].

גם הבנתי שהַקְדמת הפעילות שלנו (מ-5:30) בעייתית לכמה אנשים.

אני לא יודעת על איזו קפטריה אתה מדבר, עודד. אם על זאת שהיתה למטה בבניין, והפסיקה לפעול, אני לא יודעת. יש לי הרושם שהם לא מרשים (בקנאות רבה, ואני לא מבינה באמת למה) להתקרב אליה בכלל.
חוץ מזה, אלה שאחראים על הבניין, אינם פראיירים/או אינם נדיבים, ובטוח לא יסכימו שנעשה משהו על בסיס קבוע, או כמעט קבוע, בלי לשלם שכירות נוספת. אף פעם לא דיברתי איתם, אבל זה הרושם שהתקבל אצלי מתוך כמה מקרים שנתקלתי בהם שם.

אז צריך להמשיך לחשוב על אפשרות אחרת. שאולי הציע לאלדד ולי, שלפעמים נקרא "גרדה מלאפריס" במקום פעילות אחרת במועדון. מצידי זה בסדר, אבל לא יודעת אם יאהבו את הרעיון. ואם כן, כמה פעמים בחודש נוכל להרשות זאת לעצמנו מבחינת טעם הקהל שלנו.
חלק גדול מאיתנו, פשוט התרגלנו לאהוב את השיעורים האלה, אבל זה לא אומר שכולם ישמחו.

אלדד ואני עדיין לא גיבשנו תוכנית סגורה לחודש הקרוב. נעשה זאת בהקדם האפשרי, למרות ששנינו לחוצים (כל אחד בענייניו).

כל מי שיש לו רעיונות/בקשות, מוזמן להציע אותם כאן, ונשמח לבדוק את האפשרויות.

בתודה מראש,
מיכל.
 

מיכי 10

Member
(ישיבת הנהלת האגודה). חוששתני שזה לא מתאים.

קודם כל, היה חשוך שם. אני לא יודעת אם זה היה בכוונה או בטעות. בעיני זה היה מדכא וגורם לאי-שקט. הפריע לי גם שמדי פעם, נגשו אנשים לקנות שתייה מהמכונות שמאחורינו. זה לא נורא, אבל הרגשתי כאילו אנחנו ממש תקועים להם באמצע הדרך. (יחד עם זה שמחתי על התגלית, שלמרות שהקפטריה נסגרה כבר לפני הרבה חודשים, יש אפשרות להשיג שתייה בשעת הצורך).


הפינה הזאת בדרך כלל לא ריקה, ואני לא יודעת אם יאפשרו לנו להשתמש בה על בסיס שבועי קבוע. אפשר כמובן לנסות לברר
אצל אריאלה, אותה עדיין איננו מכירים. אולי אבקש זאת מעמרי, שנמצא בקשר איתה בענייני שכירת חדר הכיתה שלנו, ומדי חצי שנה גם שכירת אחד האולמות.
 

Eldad S

New member
לא, זה לא יתאים

כמקום לקורס או ללימוד אחר כלשהו: בקושי היה שם אור, ומדי פעם נכנסו אנשים לבניין, ישבו לא רחוק מאיתנו, חלק הגיעו למכונות שעל ידנו. אבל טוב שהיה לנו מקום שם, שהפעם היה פנוי.
 

DoronModan

New member
זה רק נראה בעייתי

בשנים עברו, יוסי היה נוהג להתחיל את המועדון ב-5 בתקופת החורף, ומעביר אותו ל-6 בקיץ.
מלבד זאת, רבים לא יודעים, אבל המועדון מתחיל למעשה ב-5 וחצי, לדיבורים, מפגש חברים וכו'. ההרצאה, או הפעילות, היא זו שמתחילה ב-6.
אז אם לא להקדים בשעה כמו בתקופתו של יוסי, אפשר בהחלט להקדים בחצי שעה! זה רק עניין של הרגל.
חוץ מזה, אנחנו (אל"י) משלמים עבור חדר המועדון כבר מ-5 או 5 וחצי, אז פשוט חבל לא לנצל את הזמן שחדר המועדון עומד לרשותנו!
 
למעלה