מהפיכה בתעריפים

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
מהפיכה בתעריפים

מהפיכה בתעריפים
יש התקדמות משביעת רצון, לפחות בכל הקשור לרפורמה בתח"צ. תקראו את הכתבה מעיתון הארץ.
 

raminec

New member
הללויה!!

מהפיכה בתעריפים
יש התקדמות משביעת רצון, לפחות בכל הקשור לרפורמה בתח"צ. תקראו את הכתבה מעיתון הארץ.
הללויה!!
לכל הסקפטים, כן כן חברות האוטובוסים שמפעילות את הקווים שהופרטו. הם עדיין קיימים וכנראה גם עושים כסף טוב ונותנים שירות במחירים יותר נמוכים!!
 

איליה.

New member
מישהו מוכן להסביר לי

הללויה!!
לכל הסקפטים, כן כן חברות האוטובוסים שמפעילות את הקווים שהופרטו. הם עדיין קיימים וכנראה גם עושים כסף טוב ונותנים שירות במחירים יותר נמוכים!!
מישהו מוכן להסביר לי
מדוע משרד התחבורה לא מאפשר לאגד להוריד את התעריפים בקווים שלא יופרטו?
 

K85

New member
נכון!

משרד התחבורה אידיוט.
וגם העומד בראשו!
נכון!
ההפרטה היא לא הפיתרון! רק העלאת הסיבסוד של משרד התחבורה לאחוז שמצוי ברוב המדינות המתקדמות בעולם יביא להורדת מחירי הנסיעה. (שמחוייבת ובהקדם - 5.40 לנסיעה עירונית זה כבר ממש מוגזם ועובר את הגבול! באף מדינה אין מחיר כל כך יקר. זה כבר יותר מדולר לנסיעה עירונית מסכנה!!!) כדאי שמישהו במשרד התחבורה יתעורר ומהר. ושיכניסו לעצמם לראש שההפרטה היא לא הפיתרון והיא רק הורסת את התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד!!!
 

raminec

New member
למה לא להפריט?

נכון!
ההפרטה היא לא הפיתרון! רק העלאת הסיבסוד של משרד התחבורה לאחוז שמצוי ברוב המדינות המתקדמות בעולם יביא להורדת מחירי הנסיעה. (שמחוייבת ובהקדם - 5.40 לנסיעה עירונית זה כבר ממש מוגזם ועובר את הגבול! באף מדינה אין מחיר כל כך יקר. זה כבר יותר מדולר לנסיעה עירונית מסכנה!!!) כדאי שמישהו במשרד התחבורה יתעורר ומהר. ושיכניסו לעצמם לראש שההפרטה היא לא הפיתרון והיא רק הורסת את התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד!!!
למה לא להפריט?
איך בכל מקום אחר הצליחו להתמודד עם זה ורק אנחנו פלגמטים לא יכולים? למה חברה פרטית יכולה להפעיל אוטובוסים ללא סיבסוד מהמדינה ואגד לא? ואם אגד כ"כ מוצלחים ויכולים למה הם לא מבקשים להוריד את המחירים מהממשלה אלא אנחנו שומעים כל חצי שנה על עלייה של 10 אחוז במחיר כשהמדד עלה "גג" ב5% אחוז כל השנה? למה חברות אחרות חוץ מאגד יכולות לתת שרות מענה קולי ולתפעל אתרי אינטרנט פי שתיים יותר טוב מאגד? (תקנו אותי אם אני טועה פה, או שהממשלה אוסרת על אגד להפעיל אתר אינטרנט נורמלי) בטח שמשרד התחבורה אדיוט! הוא חיכה עד היום. תאמינו לי שכאשר אגד ירגישו שמאיימים להם על הממלכה הם יורידו את המחירים גם בזק בינלאומי ופלאפון הורידו בסוף מחירים. אבל לא רגע לפני שנכנסה התחרות.
 

K85

New member
בדיוק להפך

למה לא להפריט?
איך בכל מקום אחר הצליחו להתמודד עם זה ורק אנחנו פלגמטים לא יכולים? למה חברה פרטית יכולה להפעיל אוטובוסים ללא סיבסוד מהמדינה ואגד לא? ואם אגד כ"כ מוצלחים ויכולים למה הם לא מבקשים להוריד את המחירים מהממשלה אלא אנחנו שומעים כל חצי שנה על עלייה של 10 אחוז במחיר כשהמדד עלה "גג" ב5% אחוז כל השנה? למה חברות אחרות חוץ מאגד יכולות לתת שרות מענה קולי ולתפעל אתרי אינטרנט פי שתיים יותר טוב מאגד? (תקנו אותי אם אני טועה פה, או שהממשלה אוסרת על אגד להפעיל אתר אינטרנט נורמלי) בטח שמשרד התחבורה אדיוט! הוא חיכה עד היום. תאמינו לי שכאשר אגד ירגישו שמאיימים להם על הממלכה הם יורידו את המחירים גם בזק בינלאומי ופלאפון הורידו בסוף מחירים. אבל לא רגע לפני שנכנסה התחרות.
בדיוק להפך
עם הזמן יעלו גם החברות החדשות את המחירים משום שהן לא יוכלו להפעיל את הקווים שלהם במחירים כאלו לאורך זמן ללא הגברת הסיבסוד מהמדינה. המצב שקיים היום הוא זמני בלבד. לחברות החדשות מחירים נמוכים משום שהם רוצים לעודד אנשים לנסוע בקווים שלהם. אך כשהדבר כבר יהיה מובן מאליו, גם הן יתחילו להעלות את המחירים. אגד ודן לא יורידו את המחירים ללא הגברת הסיבסוד כי אז מצבם יהיה בכי רע. התחרות האמיתית צריכה להיות לא בין חברות אוטובוסים שונות אלא בין האוטובוס לרכבת. בקשר לאתר של אגד אני מסכים איתך. אכן עלוב למדי בשביל חברת האוטובוסים הגדולה במדינה מלבד המודיעין הטוב שמתעדכן כל הזמן. רק חבל מאוד שהוא לא כולל גם את הקווים העירוניים. דבר שנחוץ במיוחד בירושלים ובחיפה. אך המצב בשתיים מהחברות החדשות, "נתיב אקספרס" ו"סופרבוס", לא טוב בהרבה. להם אין אתר כלל. לעומת זאת, האתר של דן מצויין.
 

raminec

New member
תגובה:

בדיוק להפך
עם הזמן יעלו גם החברות החדשות את המחירים משום שהן לא יוכלו להפעיל את הקווים שלהם במחירים כאלו לאורך זמן ללא הגברת הסיבסוד מהמדינה. המצב שקיים היום הוא זמני בלבד. לחברות החדשות מחירים נמוכים משום שהם רוצים לעודד אנשים לנסוע בקווים שלהם. אך כשהדבר כבר יהיה מובן מאליו, גם הן יתחילו להעלות את המחירים. אגד ודן לא יורידו את המחירים ללא הגברת הסיבסוד כי אז מצבם יהיה בכי רע. התחרות האמיתית צריכה להיות לא בין חברות אוטובוסים שונות אלא בין האוטובוס לרכבת. בקשר לאתר של אגד אני מסכים איתך. אכן עלוב למדי בשביל חברת האוטובוסים הגדולה במדינה מלבד המודיעין הטוב שמתעדכן כל הזמן. רק חבל מאוד שהוא לא כולל גם את הקווים העירוניים. דבר שנחוץ במיוחד בירושלים ובחיפה. אך המצב בשתיים מהחברות החדשות, "נתיב אקספרס" ו"סופרבוס", לא טוב בהרבה. להם אין אתר כלל. לעומת זאת, האתר של דן מצויין.
תגובה:
מכיוון שנתיב אקספרס וסופרבוס עוד לא עובדות בארץ הרבה זמן אני מוכן לומר שאני לא יכול להוכיח שאתה טועה. אבל מרגלית שנותנים את השירות ממודיעין לתל אביב, כבר כמה וכמה שנים מצליחים להסיע את הנוסעים במחירים נמוכים מאלו של אגד בתוך העיר וגם בקו מודיעין-ת"א-מודיעין (שבו רץ קו מתחרה של אגד במחיר יותר גבוה). איך הם מחזיקים כל כך הרבה זמן? מה, זה עניין של פרינציפ בשבילם להפסיד כסף? (בסטייל של נראה לכם מי יכול לסבול יותר?) ואיך אתה מסביר את שעות העבודה המצחיקות של מודיעין אגד? שלא נדבר על המודיעין העירוני שעובד במתכונת אף מצומצמת יותר כך שאם מישהו חס וחלילה צריך לתפוס אוטובוס פנימי חבל לו על הזמן. וכן, אני מסכים שהאתר של דן מושקע אולי זה בגלל שהמוניות באיזור תל אביב נותנות כזה fight לדן שהם הבינו שאין להם ברירה אלא להתחיל להיות טובים... שים לב גם למודיעין הטלפוני של דן. לא חייבים להמתין חצי שעה על הקו אם אתה יודע איזה קו אתה צריך. יעילות!! ואין ספק כי המצב בדן הוא הרבה הרבה יותר טוב מזה של אגד. אגד מרגישים יותר מדי בטוחים בכסא שלהם. הגיע הזמן לנדנד אותו! ויפה שעה אחת קודם. יום כתום לכולם. raminec
 
התגובה שלך מצביעה על חוסר הבנה...

תגובה:
מכיוון שנתיב אקספרס וסופרבוס עוד לא עובדות בארץ הרבה זמן אני מוכן לומר שאני לא יכול להוכיח שאתה טועה. אבל מרגלית שנותנים את השירות ממודיעין לתל אביב, כבר כמה וכמה שנים מצליחים להסיע את הנוסעים במחירים נמוכים מאלו של אגד בתוך העיר וגם בקו מודיעין-ת"א-מודיעין (שבו רץ קו מתחרה של אגד במחיר יותר גבוה). איך הם מחזיקים כל כך הרבה זמן? מה, זה עניין של פרינציפ בשבילם להפסיד כסף? (בסטייל של נראה לכם מי יכול לסבול יותר?) ואיך אתה מסביר את שעות העבודה המצחיקות של מודיעין אגד? שלא נדבר על המודיעין העירוני שעובד במתכונת אף מצומצמת יותר כך שאם מישהו חס וחלילה צריך לתפוס אוטובוס פנימי חבל לו על הזמן. וכן, אני מסכים שהאתר של דן מושקע אולי זה בגלל שהמוניות באיזור תל אביב נותנות כזה fight לדן שהם הבינו שאין להם ברירה אלא להתחיל להיות טובים... שים לב גם למודיעין הטלפוני של דן. לא חייבים להמתין חצי שעה על הקו אם אתה יודע איזה קו אתה צריך. יעילות!! ואין ספק כי המצב בדן הוא הרבה הרבה יותר טוב מזה של אגד. אגד מרגישים יותר מדי בטוחים בכסא שלהם. הגיע הזמן לנדנד אותו! ויפה שעה אחת קודם. יום כתום לכולם. raminec
התגובה שלך מצביעה על חוסר הבנה...
כנראה שלא עשית מחקר שטח אוניברסיטאי הכולל את מירב המשתנים הדרושים כדי להכריז שדן טובה מאגד. מהו המשתנה הבלתי תלוי שלך?? האם הינך מייחס חשיבות אמפירית לדרגי הביניים (צנרת) ומדוע תגובתך מתעלמת מרמת המזו?? באגד יש הרבה אנשים אקדמאים ומומחים לתחבורה ציבורית. דן נשען עליהם ומייחס חשיבות אופטימלית לדבריהם. גם כשדן בנו את האתר הם נשענו על השיטות של אגד... בטווח הארוך צפוי כי מרגלית, קונקס, סופרבוס, נתיב אקספרס ודומייהם יאבדו את ההצלחה. זו זמנית. בסופו של התהליך ההסטורי הזה יבלע אגד אותם וכמובן שאח"כ תיבלע דן באגד. זו האופציה היחידה להישרדות התח"צ בארץ. הבעיה תהיה מה לעשות עם כל גרוטאות האוטובוסים של כל אלה. אני מניח שאגד ימוכרם כהרגלו בדרום אמריקה, בורמה, כרתים ואיי שייסל. קיימים 3 מודלים תחבורתיים בנושא זה ואתה מוזמן לגשת לספריות הטכניון בחיפה ולקוראם. שיהיה לך ערב נהדר ידידי, שלך, אביתר.
 
שייסל = סיישל. עימכם הסליחה ../images/Emo70.gif

התגובה שלך מצביעה על חוסר הבנה...
כנראה שלא עשית מחקר שטח אוניברסיטאי הכולל את מירב המשתנים הדרושים כדי להכריז שדן טובה מאגד. מהו המשתנה הבלתי תלוי שלך?? האם הינך מייחס חשיבות אמפירית לדרגי הביניים (צנרת) ומדוע תגובתך מתעלמת מרמת המזו?? באגד יש הרבה אנשים אקדמאים ומומחים לתחבורה ציבורית. דן נשען עליהם ומייחס חשיבות אופטימלית לדבריהם. גם כשדן בנו את האתר הם נשענו על השיטות של אגד... בטווח הארוך צפוי כי מרגלית, קונקס, סופרבוס, נתיב אקספרס ודומייהם יאבדו את ההצלחה. זו זמנית. בסופו של התהליך ההסטורי הזה יבלע אגד אותם וכמובן שאח"כ תיבלע דן באגד. זו האופציה היחידה להישרדות התח"צ בארץ. הבעיה תהיה מה לעשות עם כל גרוטאות האוטובוסים של כל אלה. אני מניח שאגד ימוכרם כהרגלו בדרום אמריקה, בורמה, כרתים ואיי שייסל. קיימים 3 מודלים תחבורתיים בנושא זה ואתה מוזמן לגשת לספריות הטכניון בחיפה ולקוראם. שיהיה לך ערב נהדר ידידי, שלך, אביתר.
שייסל = סיישל. עימכם הסליחה
 

alexUK

New member
כנראה שיש לך הרבה קרובי משפחה

שייסל = סיישל. עימכם הסליחה
כנראה שיש לך הרבה קרובי משפחה
שעובדים באגד וחרדים מאובדן פרנסה כתוצאה מהיחלשות הדינוזאור. ויחד עם הפרנסה - ההטבות המרובות (עיין ערך עובדי חברת חשמל)
 
אין לי אף קרוב ב-"אגד" ! מוכח !

כנראה שיש לך הרבה קרובי משפחה
שעובדים באגד וחרדים מאובדן פרנסה כתוצאה מהיחלשות הדינוזאור. ויחד עם הפרנסה - ההטבות המרובות (עיין ערך עובדי חברת חשמל)
אין לי אף קרוב ב-"אגד" ! מוכח !
 

raminec

New member
לאביתר שלום!

אין לי אף קרוב ב-"אגד" ! מוכח !
לאביתר שלום!
אני סטודנט בטכניון בסמסטר שביעי. אני לא חושב שאני אלך עד לספריה של הטכניון (אם התכוונת למרכזית) זה פשוט טיפוס גבוה מדי כרגע. רציתי לקחת את הקורס על תחבורה ציבורית אך לצערי הוא אינו ניתן בסמסטר הבא שהוא גם האחרון שלי לתואר הראשון. אם השתמע מדברי שאני קובע שהשירות של דן טוב מזה של אגד, אז אני לא התכוונתי שזה ישמע כך. לפי דעתי שניהם גרועים. התחרות ביניהם זה מי יהיה יותר גרוע. בתור בנאדם שנוסע בתחבורה ציבורית רק חמש שש פעמים בשבוע אני לא חושב שיש לי בסיס להשוואה. וגם אני לא גר בתל אביב כך שהנסיעות שלי בדן הן נסיעות מזדמנות בלבד. בטח ובטח שלא ערכתי סקר כלשהו שעליו מתבססת תפיסתי. בסך הכל ציינתי לטובה שני דברי אצל דן המענה הטלפוני הממוחשב ואתר האינטרנט שכולל מפות של הקווים וכו´ (דרך אגב אם אגד אמרו להם לעשות את זה איך הם לא הצליחו ליישם זאת בעצמם?) בהחלט הגיוני מה שאמרת, שהתחבורה הציבורית צריכה להיות מנוהלת תחת גוף אחד אנחנו מדינה קטנה מדי מכדי שיהיה צורך לפצל את השירות מה גם שכל החברות כיום נוטות רק להתאחד ולא להתפצל. אך לצערי כמו שזה נראה כיום אם זה באמת יקרה אני פשוט אאלץ לקנות רכב פרטי מיד ביום שזה יקרה. אולי פשוט מה שקורה כיום זה הכי פחות גרוע שיש!
 

צחקן

New member
ואם מדברים על נתיב אקספרס...

תגובה:
מכיוון שנתיב אקספרס וסופרבוס עוד לא עובדות בארץ הרבה זמן אני מוכן לומר שאני לא יכול להוכיח שאתה טועה. אבל מרגלית שנותנים את השירות ממודיעין לתל אביב, כבר כמה וכמה שנים מצליחים להסיע את הנוסעים במחירים נמוכים מאלו של אגד בתוך העיר וגם בקו מודיעין-ת"א-מודיעין (שבו רץ קו מתחרה של אגד במחיר יותר גבוה). איך הם מחזיקים כל כך הרבה זמן? מה, זה עניין של פרינציפ בשבילם להפסיד כסף? (בסטייל של נראה לכם מי יכול לסבול יותר?) ואיך אתה מסביר את שעות העבודה המצחיקות של מודיעין אגד? שלא נדבר על המודיעין העירוני שעובד במתכונת אף מצומצמת יותר כך שאם מישהו חס וחלילה צריך לתפוס אוטובוס פנימי חבל לו על הזמן. וכן, אני מסכים שהאתר של דן מושקע אולי זה בגלל שהמוניות באיזור תל אביב נותנות כזה fight לדן שהם הבינו שאין להם ברירה אלא להתחיל להיות טובים... שים לב גם למודיעין הטלפוני של דן. לא חייבים להמתין חצי שעה על הקו אם אתה יודע איזה קו אתה צריך. יעילות!! ואין ספק כי המצב בדן הוא הרבה הרבה יותר טוב מזה של אגד. אגד מרגישים יותר מדי בטוחים בכסא שלהם. הגיע הזמן לנדנד אותו! ויפה שעה אחת קודם. יום כתום לכולם. raminec
ואם מדברים על נתיב אקספרס...
ב"ה אפשר סמל ?
 

nitsansh

New member
הכי יקר בעולם??

נכון!
ההפרטה היא לא הפיתרון! רק העלאת הסיבסוד של משרד התחבורה לאחוז שמצוי ברוב המדינות המתקדמות בעולם יביא להורדת מחירי הנסיעה. (שמחוייבת ובהקדם - 5.40 לנסיעה עירונית זה כבר ממש מוגזם ועובר את הגבול! באף מדינה אין מחיר כל כך יקר. זה כבר יותר מדולר לנסיעה עירונית מסכנה!!!) כדאי שמישהו במשרד התחבורה יתעורר ומהר. ושיכניסו לעצמם לראש שההפרטה היא לא הפיתרון והיא רק הורסת את התחבורה הציבורית בארץ עד היסוד!!!
הכי יקר בעולם??
אתה מדבר שטויות... בלונדון עולה נסיעה בטיוב באזור 1 1.60 פאונד... זה בסביבות 12 ש"ח... בפריז נסיעה עירונית עולה 1.30 יורו...
 

oren*

New member
בניו יורק 1.5 דולר, עם אופצית החלפת

הכי יקר בעולם??
אתה מדבר שטויות... בלונדון עולה נסיעה בטיוב באזור 1 1.60 פאונד... זה בסביבות 12 ש"ח... בפריז נסיעה עירונית עולה 1.30 יורו...
בניו יורק 1.5 דולר, עם אופצית החלפת
קו תוך פרק זמן מסויים. הבעיה בישראל היא פחות המחיר ויותר ארגון הקווים. לדוגמא קו 561 מכפר סבא לתל אביב, שאמור להיות פעיל לאורך כל היום כשבפועל הוא מגיע לתל אביב רק בשעות הבוקר ומהשעה 8:30 בערב (במהלך היום הוא מגיע רק עד בלינסון). קו 531 אמור להגיע להוד השרון (לפי הכתוב על התחנות שלו בתל אביב), כשבפועל הוא נוסע דרך כביש אחר ומגיע בכלל לרמת השרון (מה שלא מונע מאנשים לעצור אותו בכל פעם מחדש). לא פעם יצא לי לשמוע נהגי דן שממליצים לנוסעים להמשיך איתם עד לתחנה המרכזית החדשה, למרות שהנוסע רצה להגיע לרחוב אלנבי ויכל לרדת בתחנות בקריה ומשם לקחת קו 63 (לדוגמא). זכור לי שקראתי היכן שהוא על מהפיכה בארגון הקווים בתל אביב, כך שהם יפעלו בצורת שתי-וערב (בדוגמא לפעילות האוטובוסים בניו-יורק) - קווים מסויימים מצפון לדרום וקווים מסויימים ממזרח למערב.
 

K85

New member
נכון, אבל...

הכי יקר בעולם??
אתה מדבר שטויות... בלונדון עולה נסיעה בטיוב באזור 1 1.60 פאונד... זה בסביבות 12 ש"ח... בפריז נסיעה עירונית עולה 1.30 יורו...
נכון, אבל...
בפריס לדוגמא, אתה משלם בכניסה למטרו 1.30 יורו ואתה יכול לנסוע חופשי בכמה רכבות שאתה רוצה עד שאתה מגיע ליעדך. בניגוד לארץ, שפה צריך לשלם בכל נסיעה עירונית 5.40 (או 5.20 בתל אביב), מלבד מקומות מסוימים שבהם קיים כרטיס מעבר. אך מקומות אלו מעטים מאוד. כך שמבחינה מסויימת זה באמת יקר מאוד יחסית למדינות מתקדמות אחרות.
 

nitsansh

New member
בקיצור... אין מה להשוות!

נכון, אבל...
בפריס לדוגמא, אתה משלם בכניסה למטרו 1.30 יורו ואתה יכול לנסוע חופשי בכמה רכבות שאתה רוצה עד שאתה מגיע ליעדך. בניגוד לארץ, שפה צריך לשלם בכל נסיעה עירונית 5.40 (או 5.20 בתל אביב), מלבד מקומות מסוימים שבהם קיים כרטיס מעבר. אך מקומות אלו מעטים מאוד. כך שמבחינה מסויימת זה באמת יקר מאוד יחסית למדינות מתקדמות אחרות.
בקיצור... אין מה להשוות!
בפריז אתה יכול לקנות חבילה של 10 כרטיסים ב-9.30 יורו, אז כל כרטיס יעלה 93 סנט... וכרטיסים תקופתיים (יומי, שבועי, חודשי ואפילו שנתי) עולים הרבה פחות מכרטיס דומה בישראל!
 

alexUK

New member
ובלונדון יש כרטיס נסיעה יומי

בקיצור... אין מה להשוות!
בפריז אתה יכול לקנות חבילה של 10 כרטיסים ב-9.30 יורו, אז כל כרטיס יעלה 93 סנט... וכרטיסים תקופתיים (יומי, שבועי, חודשי ואפילו שנתי) עולים הרבה פחות מכרטיס דומה בישראל!
ובלונדון יש כרטיס נסיעה יומי
אתה יכול להסתובב כל היום ברכבת תחתית ואוטובוסים, ועדיין זה יהיה אותו מחיר כאילו נסעת פעם אחת. אין מה להשוות באמת.
 

nitsansh

New member
אל תגזים, זה לא אותו מחיר...

ובלונדון יש כרטיס נסיעה יומי
אתה יכול להסתובב כל היום ברכבת תחתית ואוטובוסים, ועדיין זה יהיה אותו מחיר כאילו נסעת פעם אחת. אין מה להשוות באמת.
אל תגזים, זה לא אותו מחיר...
כרטיס יומי וכרטיס לנסיעה בודדת לא עולים אותו דבר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה