מהם חוקי הטבע לכל הרוחות ???

John Merrick

New member
מהם חוקי הטבע לכל הרוחות ???

מהו לדעתכם מקורם? והאם לדעתכם הם פועלים בסדר מסוים, שמא ניתן לומר מתוכנן? יש לצין שאת התהיות המוזרות הללו קבלתי לאחר קריאת כמה ממאמריו של הרב דניאל בלס (הידוע לשמצה בקרב מחנה האטאיסטים). כמה חוקי טבע קיימים? והאם אפשר למנות אותם ולהסבירן? כגון כח המשיכה, כח הכבידה, האנומליות של המים, וכדו'? חוק הכלים השלובים?? כמה כוחות כאלה יש ומה כל אחד מהם עושה? --- שמעתי פעם ממישהו שיש רק ארבע חוקי טבע והכל הם פועל יוצא שלהם.... האם החוקים "הלא בסיסים" האלה היו יכולים לנבוע מאותם חוקי יסוד באופן שונה. למשל שכח הכבידה עדין היה מושך מסה אל מסה אך לא היה מקיים את חוק הכלים השלובים, או שכל החוקים היו פועלים כמו שהם פרט לאנומליות של המים וכדו'. האם כל אחד מהכוחות היוצאים האלה הם כחוקים בפני עצמם? האם מדען היה יכול לפי חוק הגוויטציה "להבין" את שאר הכוחות הפועלים בעולם (אילו לא הכיר את העולם)? תודה מראש על תשובות רציניות!
 

ASHY

New member
פסס עוד הפעם השרשור המיסתי הזה...

טוב...(אגב, הכותרת נוסעת משירשור ענק שהיה פה לפני כמה זמן בנושא...) מה מקורם? אממ יש לי שאלה אחרת אילך...האם היית יכול לחיות בעולם שבו, אממ נגיד, כוח המשיכה לא עובד? התשבוה המתבקשת, היא לא! אלא אם הגוף שלך היה עובר שיוני כלשהו... כלומר, גופינו התפתח כדי להתאים לסביבתינו, לכוחות הפועלים עלינו...מכך, לשאול למה הכוחות האלו פועלים, זה לשאול (ולענות לעצמך) איך היינו מתפתחים אם הם לא היו קיימים. כלומר, הסיבה שאתה שואל את השאלה שלך, היא כי אתה רוצה לדעת למה הכוחות קיימים כ"כ מתאים לצוריך... הכוונה שלך, אני מניח היא לאבעת הכוחות: כוח המשיכה, הכוח הגרעיני הקטן והגדול ועוד אחד שאני לא זוכר... אלו ארבעת הכוחות היסודיים המוקרים היום למדע...אולי יש עוד... בעזרתם, אפשר לתאר כל תופעה שמוכרת לאדם.
 

טיקטי1

New member
נראה לי שהוא/היא התכוון להאם זה

4 הכוחות האלה הם מקריים כלומר האים באותה מידה יכלו להיות כוחות אחרים ואים לא למה
 

John Merrick

New member
אפשר לענות לעניין?

האם החוקים "הלא בסיסים" האלה היו יכולים לנבוע מאותם חוקי יסוד באופן שונה. למשל שכח הכבידה עדין היה מושך מסה אל מסה אך לא היה מקיים את חוק הכלים השלובים, או שכל החוקים היו פועלים כמו שהם פרט לאנומליות של המים וכדו'. האם כל אחד מהכוחות היוצאים האלה הם כחוקים בפני עצמם? האם מדען היה יכול לפי חוק הגוויטציה "להבין" את שאר הכוחות הפועלים בעולם (אילו לא הכיר את העולם)?
 

אמִיר

New member
כן, מהכוחות הבסיסיים

אפשר להסיק את כל שאר הכוחות,וההתנהגויות שבטבע.
 

ASHY

New member
סורי

תוך כדי שאלה ראיתי שמה שכתבתי לא עונה ממש...ניסיתי לנסח יותר טוב...הפעם לא הלך...אולי פעם אחרת יצליח
 

טיקטי1

New member
עוד שאלה באותו נושא

האם הכוחות היסודיים היו יכולים להיות שונים? האם הם תוצאה של התחלת היקום וכו או שהם "מקריים"? ואים הם לא מקריים למה דווקא החוקים האלו הם אלו ש"פועלים" בטבע?
 

אחמס1

New member
אם ארבעת הכוחות היו שונים במידת מה

איינשטיין אמר פעם, ותסלחו לי על הציטוט הדתי משהו: "אני תוהה אם לאלוהים הייתה בכלל ברירה כשהוא ברא את העולם". אבל מה עומד מאחורי המשפט: אם היקום היה נוצר כך שהכבידה (או כוח אחר) הייתה קצת יותר חזקה (או חלשה), אז אולי אטומים לא היו מצליחים בכלל להיווצר. זה לא אומר שהיקום לא היה נוצר אלא אם התקיימו בו החוקים הפיזיקליים הידועים לנו, אבל זה אומר שאם החוקים הפיזיקליים שלנו לא היו מתקיימים בדיוק כמו שהם, אנחנו לא היינו כאן כדי להרהר איך היה נראה היקום עם סט אחר של חוקים פיזיקליים.
 

טיקטי1

New member
חשבתי על זה (ותודה ../images/Emo13.gif) אבל האם

החוקים האלה "קבועים" (אני יודע שזה לא משנה)?
 

Rtitan

New member
אני מבין שזה פורום "מדע פופולרי"...

אבל גם לפופולריות יש גבול - ואחריו עוברים לפורום "ליצנים"...
 
למעלה