מהי הצורה האהובה עליכם לתרגל נוכחות?

neophile

New member
זה לא רק הידע

אלה הצורה שהוא מסודר שמביא לידיעה .

המורים האמיתיים לא רק נותנים את האינפורמציה אלה הם מסדרים אותה לכן זה לא נכון לקחת איזה שהוא משפט מסויים אחד ולהוציא אותו מקונטקסט כמו "אין אני" .

לכן יש חשיבות בלעבוד עם שפה ושיטה מסויימת ולא לערבב אותה עם שיטות אחרות ושפות אחרות כי האמת לא נמצאת באנלוגיות אלה בצורה שבה הידע מסודר שזה חלק מחוויה בכאן ובעכשיו , זה הוא הידע המקודש או שעדיף לומר הידיעה המקודשת .
 

neophile

New member
גם חבל שאנחנו מתווכחים סתם

יכול להיות שאנשים כאן הגיעו לידי ידיעה מקודשת(שיש לה שלבים כמו לכל דבר) ברמה מסויימת והם בטוחים שהדרך שהם הגיעו לידה זאת הדרך היחידה ...

את האמת זה מתסכל מאוד לנסות לתקשר ידיעה שכזאת בלי שיש לנו שפה משותפת זה אפילו בלתי אפשרי וחסר תוכלת ומוביל רק לחוסר הבנה וויכוחים אבל תגידו מה שתגידו אנחנו חבורה עיקשת מאוד .. שזה אולי מעלה טובה .
 

ינוקא1

New member
איך זה שכל מי שלא חושב כמוך

סימן שהוא רק "מתפלסף" ולא יושב מספיק על התחת ???
 

lightflake

New member
לא קשור שהוא לא חושב כמוני

אני פשוט רואה התפלספות, מה זה כל העניין של "זכות הבחירה" אם לא התפלספות? הרי מה זה משנה לאיזו מסקנה שכלית הגעת בנושא, יש זכות, אין זכות, מה פה פרקטי?

אני מדבר על תרגול יעיל, יש המון הוראות נכונות, אם אתה מסוגל רק "לעצור" או "רק לשבת" או "רק להיות" אז כל הכבוד, לא צריך יותר מזה כלום
גם כשאני אומר "ניסרגדתה" אין שום סיבה לקרוא באמת את כל הספר שמכיל את כל התשובות שלו לכל השאלות של כל התלמידים... מי צריך את זה? הוא רק חוזר על עצמו מאה פעם, כל מה שצריך זה לעשות את התרגיל הקטן שהוא מציע ואז כבר תראה ותבין על מה כל הפילוסופיה הנל מדברת כל כך הרבה, כל כך הרבה מילים נכתבו לתיאור אותו דבר וזה רק סיבך את האנושות עוד יותר
 

ינוקא1

New member
גם "התפלספות" היא תרגול יעיל.

גם התפלספות היא דרך פרקטית להגיע להארה , לא פחות ממדיטציה.
והשתמשו בזה היוונים כמובן , וגם אצלינו ביהדות.

ההגיון בתרגול הזה הוא פשוט :

מה שמעכב את ההארה זה הדעות הקדומות שיש לנו על העולם.
הדעות הללו הן כמו קליפות העוטפות את התודעה.

התפלספות , כאשר תיעשה ביושר ובאמת (דהיינו : לא כדי לעשות רושם על מישהו) מתוך רצון אמיתי וכנה להגיע להארה , כתרגול רוחני , עוזרת להשיל את הקליפות הללו אחת אחת.
היא עוזרת לשבור את כל הנחות היסוד המוטעות שיש לנו על העולם.
כנ"ל כל "התבוננות" עמוקה.


קיימות דרכים רבות להארה , ובמקומות שונים בעולם התפתחו דרכים שונות שמובילות להארה.
אין דרך "יותר טובה" - יש רק דרך "יותר מתאימה" לאדם ספציפי.
יש מי שמדיטציה הכי מתאימה לו , יש מי שהתפלספות הכי מתאימה לו.

בגדול , לרוב האנשים שילוב זה הכי טוב.

הבעיה עם "מתפלספים רגילים" איננה עצם ההתפלספות.
הבעיה היא שרוב המתפלספים אינם רואים את ההתפלספות כתרגול רוחני , אלא כדרך להשיג כבוד ומעמד ולהתנצח.

ספציפית לגבי זכות הבחירה \ ידיעה -
זו שאלה שבגדול אין לה פתרון , כי התשובה היא פרדוקס.
בהוויה נמצא העבר וההווה והעתיד וכבר ידוע מה תבחר , אך עדיין יש לך זכות לבחור.

ולכן בכל פעם שמישהו יעיין באמת בשאלה הזו , הוא יגיע לעוד עומק ועוד עומק , ובמילים אחרות - הוא ישיל מעליו עוד קליפה ועוד קליפה.
ולכן ניתן להגיע להארה אפילו רק מהעיון בשאלה הזו , כאשר יעשה באופן אמיתי.
 

neophile

New member
יגעת ומצאת תאמין ...

לייטפליקי מאמין גדול ובמה הוא יגע ומה הוא מצא ? ובטח שאמונתו היא גדולה יותר מהפילוסופיות שלנו ..ככל האמונות שבאות אחרי יגיעה ומציאה ..
 

ינוקא1

New member
אצל לייטפלייק

היגיעה שיכולה לעזור לו למצוא , זה ללמוד לשחרר את ה"חד מימדיות"

לראות שתמיד הדברים מורכבים , הרע איננו רק רע , והטוב איננו רק טוב.

לצאת מהאשליה של ה"ידיעה מה נכון" , לצאת מהאשליה של "מוארים יודעי כל" , לצאת מהאשליה של תשובות ברורות כמו "אין אני" וכו' , להודות בכך שאי אפשר לדעת בוודאות שום דבר.

זה יביא אותו להיות "סובלני" כלפי דעות אחרות (וממילא גם כלפי עצמו ... כי חוסר סובלנות כלפי חוץ וחוסר סובלנות פנימי הוא היינו הך).

הבחור אכן יגע הרבה מאוד כדי להגיע להארה.
הפנאטיות (=חלוקת העולם לשחור ולבן) זה מה שמכשיל אותו.

כאשר ילמד לראות את הדברים מכמה כיוונים , ילמד לראות את האמת שנמצאת בכל גישה , לכבד כל גישה - הוא יגיע.
 
תרגול נוכחות

הכל תלוי בשלב.

התרגול משתנה בהתאם למטרותיו.
מטרותיו משתנות בהתאם לשלב.

לדוגמה, מי שרוב היום נוכח... ורק מדי פעם "נרדם", זקוק לעזרה אחרת לגמרי מאשר מי שעדיין לא התנסה מעולם בנוכחות מודעת.

עדיף לתרגל הכל, במינונים ובדרכים המתאימות לך.
בדרך כלל עדיף לשים את הדגש בעיקר על הדברים שמביאים אותך לנוכחות מיידית, בלתי אמצעית.
דברים אלה עשויים להשתנות מתקופה לתקופה ואפילו מרגע לרגע.


כשאתה כבר נוכח, עדיף לשים את הדגש על הדברים שגורמים לנוכחות להעמיק, להתארך, להתייצב.
אלה עשויים להיות שונים מאד מאלה שגרמו לה להופיע מלכתחילה.

המחשבה "מה שקשה יותר שווה יותר" איננה אלא מחשבה, כמובן, שאיננה פוגשת בהכרח את המציאות, חוץ מאשר כאשר היא פוגשת אותה. כמו כל מחשבה אחרת.
 
למעלה