מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש

מצב
הנושא נעול.

samgr

New member
מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש

מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש
מסקרן אותי לדעת מה המהירות המקסימלית הנתמכת מבחינת התשתית הקיימת, במסילת החוף המרכזית. נהריה-ב"ש ונהריה-מודיעין. האם הדבר תלוי רק בציוד הנייד או שצריך לבצע התאמות נוספות מבחינת התשתית כדי להגיע במהירויות המקסימליות?
 

Ccyclist

Well-known member
אם אינני טועה 100 מייל לשעה, 160 קמ"ש.

מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש
מסקרן אותי לדעת מה המהירות המקסימלית הנתמכת מבחינת התשתית הקיימת, במסילת החוף המרכזית. נהריה-ב"ש ונהריה-מודיעין. האם הדבר תלוי רק בציוד הנייד או שצריך לבצע התאמות נוספות מבחינת התשתית כדי להגיע במהירויות המקסימליות?
אם אינני טועה 100 מייל לשעה, 160 קמ"ש.
הסיבה שאני מציין את המהירות במייל לשעה קודם היא שזה למעשה סטנדרט לקווי יוממים איטיים באירופה.
&nbsp
בטווח הרחוק הדברים על הנגשת הרשת (הקו העתידי לאילת, כולל שידרוג מצפון לב"ש) למהירות של עד 230 קמ"ש שזו מהירות ביניים מעל לקווים העיקריים בבריטניה (125 מייל לשעה, 200 קמ"ש ברכבות רגילות) ובדומה לרכבות הטילטינג בקו החוף המערבי הבריטי (רכבות פנדולינו שפותחו באיטליה) 140 מייל לשעה או 225 קמ"ש אם כי למעשה השירות לא עולה על המהירות הקודמת - 200 קמ"ש אך מסוגל לנסוע במהירות זו בקטעים רבים יותר שבהם רכבות רגילות היו צריכות להאט בקטעים שאינם ישרים. בספרד יש מערכת ביניים במהירות 250 קמ"ש היוצאת מהמערכת המהירה לשלוחות.
&nbsp
רכבות מהירות באמת - 180 מייל לשעה או 300 קמ"ש לא יהיו בארץ באף תיכנון מוכר כיום. באירופה ישנן שלושה מערכות עיקריות - TGV בצרפת שהיא החלוצה ביבשת, ICE בגרמניה, ו AVE בספרד. קו היורוסטאר בבריטניה הוא למעשה שלוחה קצרה של הרשת הצרפתית, בהולנד ובלגיה בנו תשתית עבור רשתות אלו ויש מפעיל מקומי Thalys בבעלות משותפת של חברות הרכבת הלאומיות בצרפת, בלגיה וגרמניה. החלוצה העולמית היא כמובן יפן ורשת השינקאנסן, וכיום יש מערכות כאלו ברפובליקה הסינית וכן בסין העממית.
 
תוספת : וגם בדרום קוריאה 2 קווים מהירים

אם אינני טועה 100 מייל לשעה, 160 קמ"ש.
הסיבה שאני מציין את המהירות במייל לשעה קודם היא שזה למעשה סטנדרט לקווי יוממים איטיים באירופה.
&nbsp
בטווח הרחוק הדברים על הנגשת הרשת (הקו העתידי לאילת, כולל שידרוג מצפון לב"ש) למהירות של עד 230 קמ"ש שזו מהירות ביניים מעל לקווים העיקריים בבריטניה (125 מייל לשעה, 200 קמ"ש ברכבות רגילות) ובדומה לרכבות הטילטינג בקו החוף המערבי הבריטי (רכבות פנדולינו שפותחו באיטליה) 140 מייל לשעה או 225 קמ"ש אם כי למעשה השירות לא עולה על המהירות הקודמת - 200 קמ"ש אך מסוגל לנסוע במהירות זו בקטעים רבים יותר שבהם רכבות רגילות היו צריכות להאט בקטעים שאינם ישרים. בספרד יש מערכת ביניים במהירות 250 קמ"ש היוצאת מהמערכת המהירה לשלוחות.
&nbsp
רכבות מהירות באמת - 180 מייל לשעה או 300 קמ"ש לא יהיו בארץ באף תיכנון מוכר כיום. באירופה ישנן שלושה מערכות עיקריות - TGV בצרפת שהיא החלוצה ביבשת, ICE בגרמניה, ו AVE בספרד. קו היורוסטאר בבריטניה הוא למעשה שלוחה קצרה של הרשת הצרפתית, בהולנד ובלגיה בנו תשתית עבור רשתות אלו ויש מפעיל מקומי Thalys בבעלות משותפת של חברות הרכבת הלאומיות בצרפת, בלגיה וגרמניה. החלוצה העולמית היא כמובן יפן ורשת השינקאנסן, וכיום יש מערכות כאלו ברפובליקה הסינית וכן בסין העממית.
תוספת : וגם בדרום קוריאה 2 קווים מהירים
 

luckydude

Active member
תאוריתית 160קמ״ש.

מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש
מסקרן אותי לדעת מה המהירות המקסימלית הנתמכת מבחינת התשתית הקיימת, במסילת החוף המרכזית. נהריה-ב"ש ונהריה-מודיעין. האם הדבר תלוי רק בציוד הנייד או שצריך לבצע התאמות נוספות מבחינת התשתית כדי להגיע במהירויות המקסימליות?
תאוריתית 160קמ״ש.
זו מהירות התכן המקס' של המסילה ושל מערכת האיתות הקיימת בקטעי מסילה ישרים.
&nbsp
עם זאת בפועל 140קמ״ש שזו המהירות הסטנדרטית של חלק גדול מהציוד של הרכבת. כל הציוד החדש שנקנה בשנים האחרונות אגב מסוגל ל160קמ״ש.
&nbsp
מערכת האיתות החדשה שהרכבת אמורה להתחיל להטמיע בשנה הבאה בעלות של כמעט מיליארד דולר איננה מוגבלת ל160קמ״ש.
&nbsp
אגב, בקווים עם הרבה תחנות לא רק המהירות המקסימלית חשובה אלא גם יכולת התאוצה של הציוד. בזה יעזור מאוד החישמול שיאפשר תאוצה טובה יותר באופן משמעותי מהקטרים הקיימים.
 

samgr

New member
תודה רבה על התשובות המפורטות. הנושא מוכר אני שואל מה יקרה

תאוריתית 160קמ״ש.
זו מהירות התכן המקס' של המסילה ושל מערכת האיתות הקיימת בקטעי מסילה ישרים.
&nbsp
עם זאת בפועל 140קמ״ש שזו המהירות הסטנדרטית של חלק גדול מהציוד של הרכבת. כל הציוד החדש שנקנה בשנים האחרונות אגב מסוגל ל160קמ״ש.
&nbsp
מערכת האיתות החדשה שהרכבת אמורה להתחיל להטמיע בשנה הבאה בעלות של כמעט מיליארד דולר איננה מוגבלת ל160קמ״ש.
&nbsp
אגב, בקווים עם הרבה תחנות לא רק המהירות המקסימלית חשובה אלא גם יכולת התאוצה של הציוד. בזה יעזור מאוד החישמול שיאפשר תאוצה טובה יותר באופן משמעותי מהקטרים הקיימים.
תודה רבה על התשובות המפורטות. הנושא מוכר אני שואל מה יקרה
בשנים הקרובות. קראתי שאמורים להתחיל להטמיע מערכת איתות חדשה שגם תאפשר יותר גמישות וכ"ו וגם יתרונות החישמול ברורים וידועים.
יוצא לי לנסוע כל כמה שבועות לערך, בקו חיפה חוף כרמל ועד ב"ש מרכז.
אני מתרשם שאת הדרך מהתחנה בחיפה ועד לוד הרכבת עוברת בכשעה ורבע. עם עצירה בבנימינה וכ"ו כאשר עד ת"א אוניברסיטה מחיפה באותה נסיעה, זה 45 דקות.
אך מלמד הרכבת דיי זוחלת ואת שאר המסלול לוקח לה לעבור עוד כשעה. כאשר ישנן עוד 3 תחנות בדרך, בין לוד לב"ש מרכז. נשאלת השאלה, האם ישנה איזו הגבלת מהירות בקטע זה? על אף שהוא נבנה הרבה אחרי הקטעים הצפוניים יותר. מה גם אין בו אף מפגש מסילה פעיל. זכור לי שהייתה תאונה שהרכבת ירדה מן הפסים אך דיי הרבה זמן עבר מאז.
 

luckydude

Active member
ישנן כמה הגבלות מהירות פה ושם בקו.

תודה רבה על התשובות המפורטות. הנושא מוכר אני שואל מה יקרה
בשנים הקרובות. קראתי שאמורים להתחיל להטמיע מערכת איתות חדשה שגם תאפשר יותר גמישות וכ"ו וגם יתרונות החישמול ברורים וידועים.
יוצא לי לנסוע כל כמה שבועות לערך, בקו חיפה חוף כרמל ועד ב"ש מרכז.
אני מתרשם שאת הדרך מהתחנה בחיפה ועד לוד הרכבת עוברת בכשעה ורבע. עם עצירה בבנימינה וכ"ו כאשר עד ת"א אוניברסיטה מחיפה באותה נסיעה, זה 45 דקות.
אך מלמד הרכבת דיי זוחלת ואת שאר המסלול לוקח לה לעבור עוד כשעה. כאשר ישנן עוד 3 תחנות בדרך, בין לוד לב"ש מרכז. נשאלת השאלה, האם ישנה איזו הגבלת מהירות בקטע זה? על אף שהוא נבנה הרבה אחרי הקטעים הצפוניים יותר. מה גם אין בו אף מפגש מסילה פעיל. זכור לי שהייתה תאונה שהרכבת ירדה מן הפסים אך דיי הרבה זמן עבר מאז.
ישנן כמה הגבלות מהירות פה ושם בקו.
אני משער שחלק מסויים מהאיטיות זה תוצר של האגף ברכבת שמתכנן את זמני הנסיעה, שאינו ידוע באגרסיביות שלו וגם ידוע בחיבתו הרבה לריפודים בלוח הזמנים. נקווה שבעתיד עם הטמעת מערכת האיתות החדשה, החישמול וציוד יותר מהיר יוכלו לנצל יותר טוב את הנתונים הפיזיים של הקו הזה.
&nbsp
פרוייקט ההכפלה והשדרוג אגב נמרח על גבי עשור ובהקשר הזה אולי כדאי גם לציין שבמשך הזמן ההוא נעשה שינוי בהנחיות לתכנון גשרי רכבת והועלתה המהירות הנדרשת מ-160קמ"ש ל-200קמ"ש. לכן, חלק מהגשרים בתוואי המבנה הבסיסי שלהם (למעט פלטות הגישה) נבנו לעומסים של 200קמ"ש וחלק יותר קטן מן הגשרים נבנו לפי התקן הישן - עומסים של 160קמ"ש. אאל"ט מאז הועלו שוב הנחיות התכנון כך שגשרים צריכים להיות מתוכננים לעומסים של 230קמ"ש.
 

Ofekalef1

New member
לא ממש זוחלת... כשיוצאים לכביש 6 המהירות המקסימלית

תודה רבה על התשובות המפורטות. הנושא מוכר אני שואל מה יקרה
בשנים הקרובות. קראתי שאמורים להתחיל להטמיע מערכת איתות חדשה שגם תאפשר יותר גמישות וכ"ו וגם יתרונות החישמול ברורים וידועים.
יוצא לי לנסוע כל כמה שבועות לערך, בקו חיפה חוף כרמל ועד ב"ש מרכז.
אני מתרשם שאת הדרך מהתחנה בחיפה ועד לוד הרכבת עוברת בכשעה ורבע. עם עצירה בבנימינה וכ"ו כאשר עד ת"א אוניברסיטה מחיפה באותה נסיעה, זה 45 דקות.
אך מלמד הרכבת דיי זוחלת ואת שאר המסלול לוקח לה לעבור עוד כשעה. כאשר ישנן עוד 3 תחנות בדרך, בין לוד לב"ש מרכז. נשאלת השאלה, האם ישנה איזו הגבלת מהירות בקטע זה? על אף שהוא נבנה הרבה אחרי הקטעים הצפוניים יותר. מה גם אין בו אף מפגש מסילה פעיל. זכור לי שהייתה תאונה שהרכבת ירדה מן הפסים אך דיי הרבה זמן עבר מאז.
לא ממש זוחלת... כשיוצאים לכביש 6 המהירות המקסימלית
ברוב הקטעים היא 160 קמ"ש (יש קטרים שאינם מגיעים למהירות הזו אלא ל-140/130 קמ"ש) אבל עם תחנות בקריית גת ובלהבים+ריפודים זה בהחלט מתארך.
 

Rubim88

New member
אי אפשר להשוות נסיעה עם עצירה בתחנה אחת לנסיעה עם עצירה ב3

תודה רבה על התשובות המפורטות. הנושא מוכר אני שואל מה יקרה
בשנים הקרובות. קראתי שאמורים להתחיל להטמיע מערכת איתות חדשה שגם תאפשר יותר גמישות וכ"ו וגם יתרונות החישמול ברורים וידועים.
יוצא לי לנסוע כל כמה שבועות לערך, בקו חיפה חוף כרמל ועד ב"ש מרכז.
אני מתרשם שאת הדרך מהתחנה בחיפה ועד לוד הרכבת עוברת בכשעה ורבע. עם עצירה בבנימינה וכ"ו כאשר עד ת"א אוניברסיטה מחיפה באותה נסיעה, זה 45 דקות.
אך מלמד הרכבת דיי זוחלת ואת שאר המסלול לוקח לה לעבור עוד כשעה. כאשר ישנן עוד 3 תחנות בדרך, בין לוד לב"ש מרכז. נשאלת השאלה, האם ישנה איזו הגבלת מהירות בקטע זה? על אף שהוא נבנה הרבה אחרי הקטעים הצפוניים יותר. מה גם אין בו אף מפגש מסילה פעיל. זכור לי שהייתה תאונה שהרכבת ירדה מן הפסים אך דיי הרבה זמן עבר מאז.
אי אפשר להשוות נסיעה עם עצירה בתחנה אחת לנסיעה עם עצירה ב3
תחנות, במיוחד כשמדובר בציוד בעל תאוצה נמוכה. בנוסף לזה יש את הקטע העקלקל יחסית בין ב"ש צפון לב"ש מרכז(שהיא תחנת טרמינל) עם מהירות נסיעה מוגבלת. אם מנסים לנטרל את השפעת התחנות ומסתכלים רק על הקטעים חוף הכרמל-ת"א אונ' ולוד-ב"ש אונ', שאפשר לומר שאורכם זהה(82 ו81 ק"מ בהתאמה), רואים שזמן הנסיעה בשניהם דומה ועומד על 48 דקות.
 

Rubim88

New member
מאיפה המידע לגבי עלות של כמעט מיליארד דולר

תאוריתית 160קמ״ש.
זו מהירות התכן המקס' של המסילה ושל מערכת האיתות הקיימת בקטעי מסילה ישרים.
&nbsp
עם זאת בפועל 140קמ״ש שזו המהירות הסטנדרטית של חלק גדול מהציוד של הרכבת. כל הציוד החדש שנקנה בשנים האחרונות אגב מסוגל ל160קמ״ש.
&nbsp
מערכת האיתות החדשה שהרכבת אמורה להתחיל להטמיע בשנה הבאה בעלות של כמעט מיליארד דולר איננה מוגבלת ל160קמ״ש.
&nbsp
אגב, בקווים עם הרבה תחנות לא רק המהירות המקסימלית חשובה אלא גם יכולת התאוצה של הציוד. בזה יעזור מאוד החישמול שיאפשר תאוצה טובה יותר באופן משמעותי מהקטרים הקיימים.
מאיפה המידע לגבי עלות של כמעט מיליארד דולר
למערכת החדשה? נשמע לי מופרז למדי יחסית להיקף הרשת(בהתבסס על עלויות פרוייקטים דומים בעולם).
אגב לא מדובר במערכת איתות חדשה אלא במערכת עצירה אוטומטית חדשה(שכיום אכן מתאימה טכנית למקס' 160 קמ"ש בגלל המרחק בין סימנור מקדים לראשי), למרות שגם את מערכת האיתות במקומות מסויימים ברשת הולכים להחליף ולהתאים בשנים הקרובות בין היתר עקב חוסר התאמה לחשמול.
 

luckydude

Active member
כללתי בסכום את ההתאמות למערכת והטמעת ERTMS

מאיפה המידע לגבי עלות של כמעט מיליארד דולר
למערכת החדשה? נשמע לי מופרז למדי יחסית להיקף הרשת(בהתבסס על עלויות פרוייקטים דומים בעולם).
אגב לא מדובר במערכת איתות חדשה אלא במערכת עצירה אוטומטית חדשה(שכיום אכן מתאימה טכנית למקס' 160 קמ"ש בגלל המרחק בין סימנור מקדים לראשי), למרות שגם את מערכת האיתות במקומות מסויימים ברשת הולכים להחליף ולהתאים בשנים הקרובות בין היתר עקב חוסר התאמה לחשמול.
כללתי בסכום את ההתאמות למערכת והטמעת ERTMS
לפי דו״ח הרכבת לשנת 2014 (עמוד 37) עלות שני המרכיבים האלו יחדיו היא מעל ל3.5 מיליארד ש״ח.
 

Rubim88

New member


כללתי בסכום את ההתאמות למערכת והטמעת ERTMS
לפי דו״ח הרכבת לשנת 2014 (עמוד 37) עלות שני המרכיבים האלו יחדיו היא מעל ל3.5 מיליארד ש״ח.

עיינתי בקובץ, גם העלות המוערכת(2500~ מיליון ש"ח) שם די גבוהה - כנראה שההסבר לעניין הוא שצריכים להקים גם תשתית GSM-R מאפס, ובטח גם הכניסו גם את התקנת המערכות בציוד הנייד, כך שההשוואה שלי לפרוייקטים של ETCS L2 "נטו" לתשתית לא מתאימה למקרה הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה