אם אינני טועה 100 מייל לשעה, 160 קמ"ש.
מהי המהירות המקסימלית הנתמכת ע"י מסילת החוף? נהריה-ב"ש
מסקרן אותי לדעת מה המהירות המקסימלית הנתמכת מבחינת התשתית הקיימת, במסילת החוף המרכזית. נהריה-ב"ש ונהריה-מודיעין. האם הדבר תלוי רק בציוד הנייד או שצריך לבצע התאמות נוספות מבחינת התשתית כדי להגיע במהירויות המקסימליות?
אם אינני טועה 100 מייל לשעה, 160 קמ"ש.
הסיבה שאני מציין את המהירות במייל לשעה קודם היא שזה למעשה סטנדרט לקווי יוממים איטיים באירופה.
 
בטווח הרחוק הדברים על הנגשת הרשת (הקו העתידי לאילת, כולל שידרוג מצפון לב"ש) למהירות של עד 230 קמ"ש שזו מהירות ביניים מעל לקווים העיקריים בבריטניה (125 מייל לשעה, 200 קמ"ש ברכבות רגילות) ובדומה לרכבות הטילטינג בקו החוף המערבי הבריטי (רכבות פנדולינו שפותחו באיטליה) 140 מייל לשעה או 225 קמ"ש אם כי למעשה השירות לא עולה על המהירות הקודמת - 200 קמ"ש אך מסוגל לנסוע במהירות זו בקטעים רבים יותר שבהם רכבות רגילות היו צריכות להאט בקטעים שאינם ישרים. בספרד יש מערכת ביניים במהירות 250 קמ"ש היוצאת מהמערכת המהירה לשלוחות.
 
רכבות מהירות באמת - 180 מייל לשעה או 300 קמ"ש לא יהיו בארץ באף תיכנון מוכר כיום. באירופה ישנן שלושה מערכות עיקריות - TGV בצרפת שהיא החלוצה ביבשת, ICE בגרמניה, ו AVE בספרד. קו היורוסטאר בבריטניה הוא למעשה שלוחה קצרה של הרשת הצרפתית, בהולנד ובלגיה בנו תשתית עבור רשתות אלו ויש מפעיל מקומי Thalys בבעלות משותפת של חברות הרכבת הלאומיות בצרפת, בלגיה וגרמניה. החלוצה העולמית היא כמובן יפן ורשת השינקאנסן, וכיום יש מערכות כאלו ברפובליקה הסינית וכן בסין העממית.