מהי הדרך למנוע שריפות בבתים פרטיים?

טוטס

New member
מהי הדרך למנוע שריפות בבתים פרטיים?

שלום לכם, אני שומעת, כמו כולם, בחדשות, על שריפות שונות שמתרחשות מדי פעם בבתים פרטיים, שנגרמות לא כתוצאה ממשחק באש וכדומה, ואני חייבת לציין שזה דבר שמאוד מטריד אותי. אשמח לדעת מהם הגורמים הנפוצים לדלקות בבתים, ובכלל - מה כדאי לעשות בבית בכדי למנוע - עד כמה שניתן - צרות שכאלה. אני עוברת לדירה חדשה, וזו הזדמנות נהדרת להכין את הבית לפני המעבר
תודה
 
זה פשוט....

היום ישנם אמצעים , גלאי עשן / גז , גלגלון מטפים , וכללי זהירות. כללי זהירות למניעת דליקות חימום: אין להעמיד תנור חימום בקרבה לכורסא, ספה, שמיכה או וילונות. אין להשאיר סדין חשמלי דולק ללא השגחה, רצוי להשתמש בו רק לחימום המיטה ולנתקו עם יציאתך מהחדר. אסור באיסור מוחלט להוסיף דלק (נפט) לתנור בוער! יש לתדלק את התנור כשהוא כבוי וקר מחוץ לחדרי המגורים ובמקום מאוורר. אין לייבש בגדים על/או באמצעות תנור חימום. אין לחסום פתחי אוורור של מפזר חום. יש להיזהר מעומס יתר של מכשירי חשמל על שקע חשמלי אחד, ודא שהתקע צמוד היטב לשקע. עומס יתר גורם לשריפה! בישול: היזהרו בעת הבישול על אש גלויה. אין להשאיר סיר על האש ללא השגחה! השימוש בקומקום חשמלי, מזלג חשמלי, נרות שבת וחג מותרים על משטח שיש בלבד. אם התלקחה אש בסיר טיגון שבו שמן רותח אל תשפכו מים! סגרו את הגז וכסו את הסיר או המחבת בסמרטוט רטוב. היזהרו שהכלי לא יתהפך ויגרום לשריפה או כוויות. עישון: אסור לעשן במיטה. אם אתם נוטים להירדם מול הטלויזיה אל תעשנו בכורסא. סיימתם לעשן? דאגו לכיבוי מוחלט של בדלי הסיגריה או המקטרת במאפרה. אל תשליכו תוכן מאפרה לסל ניירות. אין לעשן במחסן בקרבת חומרי הדברה או בקרבת חומרים נדיפים ודליקים. הרחיקו גפרורים ומצית מילדים, סקרנות הילדים עלולה לגרום לאסון.
 
ועוד טיפ קטן.

1.לא להשאיר מכונת כביסה או מיבש דולקים , ולעזוב את הבית. 2. לגבי גופי תאורה ואוטומטים לא תוצרת סין וללא תקן ובכלל מוצרים חשמליים. 3. מחשבים , לוודא שהמאורר מאחור פתוח ולא מלא אבק. 4. אני בעד מפצלי חשמל עם מפסק שיוצאים מהבית לזמן ממושך פשוט לנתק אותם.
 
למעלה