מהירות נסיעה ברכבת

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
תיקון קטן לחישוב

סומך שהחישובים שלך נכונים,
אז המסקנה המתבקשת היא שבאמת לא ברורה ההחלטה לרכוש קטרים ל-160 קמ"ש אם הלכה למעשה הם לא מסוגלים לסחוב רכבת אמיתית במהירות כזאת (אולי רק מערך DD עם מעט קרונות, אבל אין DD ל-160 קמ"ש וגם לא צפויים להגיע בשנים הקרובות).

אפשר גם להסתכל על זה כך: אין ולא יהיה קטר דיזל שישיג את היעד הזה, אולי רק רכבת דו-ראשית, וזה לא שידוע על עודף קטרים בישראל להפעלת רכבות נוסעים כאלו.
תיקון קטן לחישוב
שמתי לב שנתון המשקל שלקחתי ממצגת כלשהי מתייחס למערך של 10 קרונות סימנס, מכיוון שהרכבת מפעילה מערכים של 9 קרונות(זה לא היה 10 כשהם הגיעו?) עשיתי חישוב עצמי ומסתבר שהנתון מהמצגת כולל כבר את משקל הקטר ולכן במקום 800 טון מדובר במשקל של 650 טון בעומס מרבי, בכל אופן זה לא משנה את המסקנה כי עדיין ישנו הפרש גדול בין מה שצריך(70kN) למה שאפשר לתת.
 

loco58

New member
נתוני היורו3200 טובים יותר מאלו של jt42bw

ההסבר פשוט
ליורו 3200 הספק של 2454kW , נניח שזה ההספק החשמלי במנועי ההסעה(למרות שמדובר במציאות בפחות) , משמע במהירות 160 קמ"ש הספק כזה מאפשר כוח מקס' של 55kN, הבעיה שהכוח שדרוש למערך סימנס של 10 קרונות פלוס קטר יורו 3200(משקל כולל 800 טון) במהירות 160 קמ"ש הוא בסביבות 85-90kN במסילה לא בעיקול וללא שיפוע.

למה הם דווקא בקווים פרבריים? הם נותנים כוח התחלתי של סביבות ה 300kN עד מהירות מסויימת(20-30 קמ"ש) בניגוד לבובו עם 240 kN למיטב זכרוני, לכן הם מאיצים קצת יותר טוב מהם.
נתוני היורו3200 טובים יותר מאלו של jt42bw
ועדיין משתמשים בקטרים הישנים יחד עם הקרונות "המהירים" יותר. בנוסף, נתוני הכוח ההתחלתי של קטרי יורו4000 טובים יותר משל שני אלו (325 KN), מה שמצדיק שימוש שלהם בקווים הפרבריים מרובי התחנות ולא בקווים הבין עירוניים.
אם לרכבת יותר חשובה התאוצה במהירויות הנמוכות מאשק המהירות המרבית נשאלת השאלה למה הזמינו קטרים שמהירותם המקסימליים 160 קמ"ש? הרי יכלו לשנות את המפרט ולהקריב מהירות מקסימלית לטובת כוח גרירה במהירויות נמוכות (בצורה הדומה להבדל בין קטרי הבובו לקוקו, מעבר לשינוי בחוגונים).
 

Rubim88

New member
הנתונים של היורו 3200 טובים רק בצד אחד של

נתוני היורו3200 טובים יותר מאלו של jt42bw
ועדיין משתמשים בקטרים הישנים יחד עם הקרונות "המהירים" יותר. בנוסף, נתוני הכוח ההתחלתי של קטרי יורו4000 טובים יותר משל שני אלו (325 KN), מה שמצדיק שימוש שלהם בקווים הפרבריים מרובי התחנות ולא בקווים הבין עירוניים.
אם לרכבת יותר חשובה התאוצה במהירויות הנמוכות מאשק המהירות המרבית נשאלת השאלה למה הזמינו קטרים שמהירותם המקסימליים 160 קמ"ש? הרי יכלו לשנות את המפרט ולהקריב מהירות מקסימלית לטובת כוח גרירה במהירויות נמוכות (בצורה הדומה להבדל בין קטרי הבובו לקוקו, מעבר לשינוי בחוגונים).
הנתונים של היורו 3200 טובים רק בצד אחד של
גרף כוח-מהירות וזה הצד השמאלי משמע מהירות נמוכות. מעל מהירות מסויימת(שנמצאת בסביבות 30 קמ"ש בהספקים של הקטרים האלו) ההבדל כבר זניח כי יש להם הספק דומה.

זה לא מה שעושים עם היורו 4000? הוא לא פועל בין כפר סבא וראשון?

אני לא יודע מה היו שיקולי/תכנוני הרכבת,בכל מקרה ההבדל בין קטרי הבובו לקוקו בכוח הגרר נובע בעיקרו מהמשקל הגדול יותר של הקוקו והחוגונים שלו ולא בגלל שלא "הקריבו" מהירות מקס'. דווקא ה300 kN של היורו 3200 הוא סטנדרט כיום לקטרי בובו מודרניים חשמליים/דיזל כאחד ולא תמצא בובו ששוקל מקס' 90 טון עם נתון גבוה יותר.
 

loco58

New member
קטרי היורו4000 פועלים גם בקווים הפרבריים

הנתונים של היורו 3200 טובים רק בצד אחד של
גרף כוח-מהירות וזה הצד השמאלי משמע מהירות נמוכות. מעל מהירות מסויימת(שנמצאת בסביבות 30 קמ"ש בהספקים של הקטרים האלו) ההבדל כבר זניח כי יש להם הספק דומה.

זה לא מה שעושים עם היורו 4000? הוא לא פועל בין כפר סבא וראשון?

אני לא יודע מה היו שיקולי/תכנוני הרכבת,בכל מקרה ההבדל בין קטרי הבובו לקוקו בכוח הגרר נובע בעיקרו מהמשקל הגדול יותר של הקוקו והחוגונים שלו ולא בגלל שלא "הקריבו" מהירות מקס'. דווקא ה300 kN של היורו 3200 הוא סטנדרט כיום לקטרי בובו מודרניים חשמליים/דיזל כאחד ולא תמצא בובו ששוקל מקס' 90 טון עם נתון גבוה יותר.
קטרי היורו4000 פועלים גם בקווים הפרבריים
אבל רבים מהם עובדים ברכבות הבין עירוניות לצפון, דבר שנראה כמו שימוש לא אופטימלי בתכונות שלהם. בנוגע להבדל בין קטרי הבובו והקוקו למיטב הבנתי יש שינוי ביחסי ההעברה בין הקטרים שונים. דבר זה יחד עם תוספת 2 מנועי הסעה גורם לכך שנתוני הקוקו טובים משמעותית מאלו של אחיו במהירויות נמוכות (588 KN לעומת 244 KN כוח גרירה מרבי במהירויות נמוכות). לצערי אין בידי את גרפי כוח-מהירות השונים עבור השוואה מפורטת יותר (אשמח אם תוכל לשתף אותם במידה והם מצויים בידך).

בתור צופה מהצד נראה שאין התאמה טובה בין שיבוץ הקטרים והקרונות ברכבת. אשמח אם מישהו שעובד באגף המתאים (וקורא בפורום?) יסביר על השיקולים של שיבוץ הציוד הנייד.
 

Rubim88

New member
זה נכון שיחסי ההעברה הם פרמטר

קטרי היורו4000 פועלים גם בקווים הפרבריים
אבל רבים מהם עובדים ברכבות הבין עירוניות לצפון, דבר שנראה כמו שימוש לא אופטימלי בתכונות שלהם. בנוגע להבדל בין קטרי הבובו והקוקו למיטב הבנתי יש שינוי ביחסי ההעברה בין הקטרים שונים. דבר זה יחד עם תוספת 2 מנועי הסעה גורם לכך שנתוני הקוקו טובים משמעותית מאלו של אחיו במהירויות נמוכות (588 KN לעומת 244 KN כוח גרירה מרבי במהירויות נמוכות). לצערי אין בידי את גרפי כוח-מהירות השונים עבור השוואה מפורטת יותר (אשמח אם תוכל לשתף אותם במידה והם מצויים בידך).

בתור צופה מהצד נראה שאין התאמה טובה בין שיבוץ הקטרים והקרונות ברכבת. אשמח אם מישהו שעובד באגף המתאים (וקורא בפורום?) יסביר על השיקולים של שיבוץ הציוד הנייד.
זה נכון שיחסי ההעברה הם פרמטר
אבל מכיוון שעם בובו ששוקל 90 טון אתה יכול לקבל כיום מקסימום 300 kN במהיריות נמוכות ולא משנה מה הספק הקטר, שינוי יחס העברה שיגרום להורדת מהירות מ160 ל140 לא ישנה את הנתון הזה כי הוא כבר מקס'. במקרה של היורו 4000 המצב שונה - הוא נותן 400kN כשהוא "מוגדר" על 120 קמ"ש אבל רק 325 kN כשהוא "מוגדר" על 160 קמ"ש.

כמו שאמרתי אני לא יודע מה השיקולים של הרכבת לעניין השיבוץ - חוץ מהמקרה ששאלת לגביו בהתחלה וההסבר אליו קשור לאילוץ פיזיקלי. אני מעריך שעניין השיבוץ של היורו 4000 גם בקווים הבינעירוניים קשור להספק הגדול שלו יחסית ל3200/JT42BW והמערכים הכבדים של אלסטום/סימנס.
 

loco58

New member
על התשובות וההסברים

זה נכון שיחסי ההעברה הם פרמטר
אבל מכיוון שעם בובו ששוקל 90 טון אתה יכול לקבל כיום מקסימום 300 kN במהיריות נמוכות ולא משנה מה הספק הקטר, שינוי יחס העברה שיגרום להורדת מהירות מ160 ל140 לא ישנה את הנתון הזה כי הוא כבר מקס'. במקרה של היורו 4000 המצב שונה - הוא נותן 400kN כשהוא "מוגדר" על 120 קמ"ש אבל רק 325 kN כשהוא "מוגדר" על 160 קמ"ש.

כמו שאמרתי אני לא יודע מה השיקולים של הרכבת לעניין השיבוץ - חוץ מהמקרה ששאלת לגביו בהתחלה וההסבר אליו קשור לאילוץ פיזיקלי. אני מעריך שעניין השיבוץ של היורו 4000 גם בקווים הבינעירוניים קשור להספק הגדול שלו יחסית ל3200/JT42BW והמערכים הכבדים של אלסטום/סימנס.
על התשובות וההסברים
 

Rubim88

New member
לבסוף מצאתי את הגרף של הJT42BW

קטרי היורו4000 פועלים גם בקווים הפרבריים
אבל רבים מהם עובדים ברכבות הבין עירוניות לצפון, דבר שנראה כמו שימוש לא אופטימלי בתכונות שלהם. בנוגע להבדל בין קטרי הבובו והקוקו למיטב הבנתי יש שינוי ביחסי ההעברה בין הקטרים שונים. דבר זה יחד עם תוספת 2 מנועי הסעה גורם לכך שנתוני הקוקו טובים משמעותית מאלו של אחיו במהירויות נמוכות (588 KN לעומת 244 KN כוח גרירה מרבי במהירויות נמוכות). לצערי אין בידי את גרפי כוח-מהירות השונים עבור השוואה מפורטת יותר (אשמח אם תוכל לשתף אותם במידה והם מצויים בידך).

בתור צופה מהצד נראה שאין התאמה טובה בין שיבוץ הקטרים והקרונות ברכבת. אשמח אם מישהו שעובד באגף המתאים (וקורא בפורום?) יסביר על השיקולים של שיבוץ הציוד הנייד.
לבסוף מצאתי את הגרף של הJT42BW
אולי עוד מישהו ימצא בזה עניין.
 
קטרי יורי 4000

נתוני היורו3200 טובים יותר מאלו של jt42bw
ועדיין משתמשים בקטרים הישנים יחד עם הקרונות "המהירים" יותר. בנוסף, נתוני הכוח ההתחלתי של קטרי יורו4000 טובים יותר משל שני אלו (325 KN), מה שמצדיק שימוש שלהם בקווים הפרבריים מרובי התחנות ולא בקווים הבין עירוניים.
אם לרכבת יותר חשובה התאוצה במהירויות הנמוכות מאשק המהירות המרבית נשאלת השאלה למה הזמינו קטרים שמהירותם המקסימליים 160 קמ"ש? הרי יכלו לשנות את המפרט ולהקריב מהירות מקסימלית לטובת כוח גרירה במהירויות נמוכות (בצורה הדומה להבדל בין קטרי הבובו לקוקו, מעבר לשינוי בחוגונים).
קטרי יורי 4000
הינם קטרי משא!!!

זה שמשתמשים בהם לרכבות נוסעים זו כבר בעיה אחרת אבל אין לי ספק שהם עושים את העבודה נאמנה.

בקווים העירוניים אין שום סיבה לנסוע מעל 130 קמ"ש ואני לא חושב שלהביא דוגמאות ממדינות שונות זה נכון.

בכל מקרה, היורו 4000 תוכנן כקטר משא ולכן החוגונים שלו מוגבלים ל- 130 קמ"ש אך בעל תאוצה מהירה יותר מאשר ה- 3200,

בדיוק מאותה הסיבה שקטרי קוקו מאיצים מהר יותר מקטרי בובו, עד מהירות 46 קמ"ש לקטר הקוקו הספק שונה וממהירות זו ההספקים כבר דומים.

אגב, יצא לי לא פעם לנהוג רכבות משא עם קטרי בובו - גועל נפש.
 

easylivin

New member
אומרים שה-4000 הוזמנו מראש כ"דו-שימושיים".

קטרי יורי 4000
הינם קטרי משא!!!

זה שמשתמשים בהם לרכבות נוסעים זו כבר בעיה אחרת אבל אין לי ספק שהם עושים את העבודה נאמנה.

בקווים העירוניים אין שום סיבה לנסוע מעל 130 קמ"ש ואני לא חושב שלהביא דוגמאות ממדינות שונות זה נכון.

בכל מקרה, היורו 4000 תוכנן כקטר משא ולכן החוגונים שלו מוגבלים ל- 130 קמ"ש אך בעל תאוצה מהירה יותר מאשר ה- 3200,

בדיוק מאותה הסיבה שקטרי קוקו מאיצים מהר יותר מקטרי בובו, עד מהירות 46 קמ"ש לקטר הקוקו הספק שונה וממהירות זו ההספקים כבר דומים.

אגב, יצא לי לא פעם לנהוג רכבות משא עם קטרי בובו - גועל נפש.
אומרים שה-4000 הוזמנו מראש כ"דו-שימושיים".
נכון, הקטר תוכנן מראש על ידי היצרן כקטר משא, אבל בדגם של רכבת ישראל הם העלו את המהירות מ-110/120 קמ"ש ל-130 בכוונה לשם מטרה זו.

לא יודע לגבי שפות אחרות, אבל ברוסית למשל קיים מושג ספציפי לקטרי דו"ש שכאלה, שהם גם לנוסעים וגם למשא. אז גם בעולם אין תמיד הבחנה חדה בין נוסעים בלבד למשא בלבד.
 
זו הבעיה

אומרים שה-4000 הוזמנו מראש כ"דו-שימושיים".
נכון, הקטר תוכנן מראש על ידי היצרן כקטר משא, אבל בדגם של רכבת ישראל הם העלו את המהירות מ-110/120 קמ"ש ל-130 בכוונה לשם מטרה זו.

לא יודע לגבי שפות אחרות, אבל ברוסית למשל קיים מושג ספציפי לקטרי דו"ש שכאלה, שהם גם לנוסעים וגם למשא. אז גם בעולם אין תמיד הבחנה חדה בין נוסעים בלבד למשא בלבד.
זו הבעיה
כשרוצים אז אפשר הכל.

עובדה שגם קטרי הבובו לא מעט פעמים משובצים להוביל רכבות משא, אז גם הם הוזמנו כדו"ש?

לא אמרתי חלילה שהיורו 4000 לא מתאים להוביל רכבות נוסעים ואף אני אשבח אותו ואומר שבקווים העירוניים בגלל שהוא קטר משא, התאוצה הרבה יותר מהירה מקטרי נוסעים ולכן היכולות שלו באות לידי ביטוי בצורה טובה יותר מאשר קטרי נוסעים. אני משווה אותו לקרונועים שהם בעלי תאוצה מהירה. המהירות הסופית בקווים העירוניים בישראל אינה משמעותית וההבל בין 160 ל- 130 קמ"ש זניח במידה ויכולת הקטר להגיע למהירות הסופית גבוהה מאשר בקטרי נוסעים.

אגב, שאני נוסע עם קטר בודד המהירות שמותר לי לנסוע הינה 90 קמ"ש(כך כתוב ברשיון של נהגי משא) אך בגלל שקטר בודד מאיץ מ-0 ל- 90 בצורה כל כך מהירה, זמן הקטע בו אנו נוסעים שווה כמעט לאותו זמן קטר שבו תיסע רכבת נוסעים וזה רק בגלל התאוצה המהירה.

שוב בקשר לתירוץ אם הקטר הוזמן לצורך משא או דו"ש, את התמימות בנושא איבדתי מזמן!
 

Yuval I

New member
דיון מעניין התפתח סביב השאלה שלי

150 קמ"ש
מערכי ה- IC3 ברכבת ישראל מוגבלים לנסיעה של 150 קמ"ש וכך גם רשיונם של נהגי הנוסעים ולכן לא מאמין שנסעת במהירות גבוהה מזו.

לפי מה שידוע לי וההכרות עם מרבית הנהגים, רובם לא נוסעים מעבר ל- 140 קמ"ש.

יכול להיות ש- waze טעה במקצת.

האם בזמן הרעידות המהירות היתה 155 קמ"ש או אחרי?
דיון מעניין התפתח סביב השאלה שלי
אני אמדוד שוב בימים הקרובים את משך הנסיעה בין תחנות פאתי מודיעין ונתב״ג כולל בדיקת המהירות ע״י Waze או יישום אחר שמודד מהירות שמשמש אותי בפעילות ספורטיבית.

מקווה שאתקל שוב באותו מערך ונהג ואדווח על הממצאים.
 

wantok

New member
גם אני הרגשתי רעידות 'חריגות' בקו לב"ש

מהירות נסיעה ברכבת
שלום לכל חברי הפורום

בנסיעה הבוקר במערך IC3 הרגשתי רעידות חזקות מהרגיל ואז הפעלתי WAZE בטלפון שהראה לי שהרכבת נוסעת 155 קמ"ש.

הגיוני ?
תקין ?
גם אני הרגשתי רעידות 'חריגות' בקו לב"ש
הורגש בקטעים המהירים צפונית לכביש 35 בנסיעה דרומה, ולמען האמת זה היה קצת מפחיד.
לתחושתי הלא מבוססת בעליל מדובר בליקוי תחזוקתי, שגם אם אכן קיים, אין לי מושג לגבי מהותו, משמעותו וחומרתו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה