מהירות נסיעה ברכבת

מצב
הנושא נעול.

Yuval I

New member
מהירות נסיעה ברכבת

מהירות נסיעה ברכבת
שלום לכל חברי הפורום

בנסיעה הבוקר במערך IC3 הרגשתי רעידות חזקות מהרגיל ואז הפעלתי WAZE בטלפון שהראה לי שהרכבת נוסעת 155 קמ"ש.

הגיוני ?
תקין ?
 

Ccyclist

Member
איטי וזהיר (חוץ מהקו לי-ם) מהירות מקס 180 קמש

מהירות נסיעה ברכבת
שלום לכל חברי הפורום

בנסיעה הבוקר במערך IC3 הרגשתי רעידות חזקות מהרגיל ואז הפעלתי WAZE בטלפון שהראה לי שהרכבת נוסעת 155 קמ"ש.

הגיוני ?
תקין ?
איטי וזהיר (חוץ מהקו לי-ם) מהירות מקס 180 קמש

הנה הערך הוויקיפדי של ה IC3

http://en.wikipedia.org/wiki/IC3

המהירות המקסימלית הנקובה היא 180 קמ"ש או 112 מייל לשעה.

למעט הקו לירושלים רוב קווי הנוסעים של רכבת ישראל בנויים למהירות של 160 קמ"ש או 100 מייל לשעה, שזו מהירות של מערכות פרבריות או אזוריות. אם אינני טועה יש שיפור של הקו הראשי או קו החוף לסטנדרטים שיאפשרו 200 קמ"ש או 125 מייל לשעה - מהירות של רכבות בינעירוניות, ובסטנדרטים של הקו לאילת מדברים על 230 קמ"ש או בערך 140 מייל לשעה (מהירות של רכבות טילטינג על מסילה בינעירונית) כך שיתכן שיהיה שידרוג נוסף למסילות בין באר שבע לתל אביב וחיפה.

רכבת אינה מכונית או אוטובוס. משום שהיא נמצאת על מסילות ניתן לארגן לה סלוט שבו אין לפניה כלי רכב אחרים על המסילה, והמסילה מנחה אותה בעת הנסיעה.

באירופה יש רכבות מהירות שנוסעות במהירויות של 300 קמ"ש - 180 מייל לשעה, ואף 350 קמ"ש - 217 מייל לשעה.

התאונה בספרד הקיץ קרתה כאשר רכבת שמהירותה המקסימלית 250 קמ"ש (בספרדית: רכבת מהירה למחצה ! הרכבת המהירה בספרד, ה AVE נוסעת ב350 קמ"ש) לא האטה בקטע מסילה איטית. היו בעיתונות הכללית אייטמים צהובים על כך שהנהג צילם את הרכבת (במקום אחר) ב200 קמ"ש - מהירות שהיא אכן יכולה לבצע על המסילות המהירות, והתנפלות מצד טוקבקיסטים בורים שלא הבינו שזה איטי ב50 קמ"ש ממהירות המקסימום של הרכבת.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
ה-IC3 תוכנן באמת למהירות זו

איטי וזהיר (חוץ מהקו לי-ם) מהירות מקס 180 קמש

הנה הערך הוויקיפדי של ה IC3

http://en.wikipedia.org/wiki/IC3

המהירות המקסימלית הנקובה היא 180 קמ"ש או 112 מייל לשעה.

למעט הקו לירושלים רוב קווי הנוסעים של רכבת ישראל בנויים למהירות של 160 קמ"ש או 100 מייל לשעה, שזו מהירות של מערכות פרבריות או אזוריות. אם אינני טועה יש שיפור של הקו הראשי או קו החוף לסטנדרטים שיאפשרו 200 קמ"ש או 125 מייל לשעה - מהירות של רכבות בינעירוניות, ובסטנדרטים של הקו לאילת מדברים על 230 קמ"ש או בערך 140 מייל לשעה (מהירות של רכבות טילטינג על מסילה בינעירונית) כך שיתכן שיהיה שידרוג נוסף למסילות בין באר שבע לתל אביב וחיפה.

רכבת אינה מכונית או אוטובוס. משום שהיא נמצאת על מסילות ניתן לארגן לה סלוט שבו אין לפניה כלי רכב אחרים על המסילה, והמסילה מנחה אותה בעת הנסיעה.

באירופה יש רכבות מהירות שנוסעות במהירויות של 300 קמ"ש - 180 מייל לשעה, ואף 350 קמ"ש - 217 מייל לשעה.

התאונה בספרד הקיץ קרתה כאשר רכבת שמהירותה המקסימלית 250 קמ"ש (בספרדית: רכבת מהירה למחצה ! הרכבת המהירה בספרד, ה AVE נוסעת ב350 קמ"ש) לא האטה בקטע מסילה איטית. היו בעיתונות הכללית אייטמים צהובים על כך שהנהג צילם את הרכבת (במקום אחר) ב200 קמ"ש - מהירות שהיא אכן יכולה לבצע על המסילות המהירות, והתנפלות מצד טוקבקיסטים בורים שלא הבינו שזה איטי ב50 קמ"ש ממהירות המקסימום של הרכבת.
ה-IC3 תוכנן באמת למהירות זו
אך בארץ הם הוגבלו ל- 160 היות ואחד מכל ארבעת מנועי ההסעה בכל מערך מיועד למזגן.
 
150 קמ"ש

מהירות נסיעה ברכבת
שלום לכל חברי הפורום

בנסיעה הבוקר במערך IC3 הרגשתי רעידות חזקות מהרגיל ואז הפעלתי WAZE בטלפון שהראה לי שהרכבת נוסעת 155 קמ"ש.

הגיוני ?
תקין ?
150 קמ"ש
מערכי ה- IC3 ברכבת ישראל מוגבלים לנסיעה של 150 קמ"ש וכך גם רשיונם של נהגי הנוסעים ולכן לא מאמין שנסעת במהירות גבוהה מזו.

לפי מה שידוע לי וההכרות עם מרבית הנהגים, רובם לא נוסעים מעבר ל- 140 קמ"ש.

יכול להיות ש- waze טעה במקצת.

האם בזמן הרעידות המהירות היתה 155 קמ"ש או אחרי?
 

Rubim88

New member
שאלה

150 קמ"ש
מערכי ה- IC3 ברכבת ישראל מוגבלים לנסיעה של 150 קמ"ש וכך גם רשיונם של נהגי הנוסעים ולכן לא מאמין שנסעת במהירות גבוהה מזו.

לפי מה שידוע לי וההכרות עם מרבית הנהגים, רובם לא נוסעים מעבר ל- 140 קמ"ש.

יכול להיות ש- waze טעה במקצת.

האם בזמן הרעידות המהירות היתה 155 קמ"ש או אחרי?
שאלה
האם ההגבלה נובעת ממרחק הבלימה שאני מניח שאמור להיות בבלימת חירום פחות מ750 מטר?
 
מהירות ה-IC3 בארץ

150 קמ"ש
מערכי ה- IC3 ברכבת ישראל מוגבלים לנסיעה של 150 קמ"ש וכך גם רשיונם של נהגי הנוסעים ולכן לא מאמין שנסעת במהירות גבוהה מזו.

לפי מה שידוע לי וההכרות עם מרבית הנהגים, רובם לא נוסעים מעבר ל- 140 קמ"ש.

יכול להיות ש- waze טעה במקצת.

האם בזמן הרעידות המהירות היתה 155 קמ"ש או אחרי?
מהירות ה-IC3 בארץ
לפי נספח הקבע ללוח הזמנים, המהירות המירבית המותרת לקרונועי IC3 בישראל היא 160 קמ"ש, וזו גם המהירות שמופיעה במסמכי היצרן וכתובה גם בתאי הנהג.

כמובן שאסור לרכבת לנסוע במהירות גבוהה יותר מזו המותרת למסילה עליה היא נוסעת, ועד לאחרונה המהירות המירבית המותרת לקרונועי IC3 במסילות ארצנו היתה 150 קמ"ש, אולם לאחרונה נפתחו ושודרגו מספר קטעים ועליהם מותר לנסוע 160 קמ"ש.


כמובן שיש לנו בארץ עוד ציוד נייד שמאושר ל-160 קמ"ש - הקרונות החד-קומתיים (אלסטום, סימנס) וקטרי Euro3200.
 

down under

New member
באיזה מקטע מותר רשמית ומעשית כאחד

מהירות ה-IC3 בארץ
לפי נספח הקבע ללוח הזמנים, המהירות המירבית המותרת לקרונועי IC3 בישראל היא 160 קמ"ש, וזו גם המהירות שמופיעה במסמכי היצרן וכתובה גם בתאי הנהג.

כמובן שאסור לרכבת לנסוע במהירות גבוהה יותר מזו המותרת למסילה עליה היא נוסעת, ועד לאחרונה המהירות המירבית המותרת לקרונועי IC3 במסילות ארצנו היתה 150 קמ"ש, אולם לאחרונה נפתחו ושודרגו מספר קטעים ועליהם מותר לנסוע 160 קמ"ש.


כמובן שיש לנו בארץ עוד ציוד נייד שמאושר ל-160 קמ"ש - הקרונות החד-קומתיים (אלסטום, סימנס) וקטרי Euro3200.
באיזה מקטע מותר רשמית ומעשית כאחד
לרכבת לנסוע על 160 קמ"ש?
 

אורי404

New member
קטעים, שאני מהמר, שהרכבת נוסעת 160

באיזה מקטע מותר רשמית ומעשית כאחד
לרכבת לנסוע על 160 קמ"ש?
קטעים, שאני מהמר, שהרכבת נוסעת 160
מהמר, שלפחות בחלק מהקטע בין בנימינה לחיפה, הרכבת נוסעת 160 קמ"ש. אם לא מבנימינה, אז אולי מאזור תחנת זכרון יעקב.
ייתכן, שגם יש קטע או קטעים בקו לבאר שבע, שנוסעים 160 קמ"ש.
אולי-אולי גם דרומית לאזור תל אביב דרום-הולץ לכיוון כפר חב"ד יש קטע קצרצר מהיר.
 

Golf Bravo

New member
בין מושב מגדים למת"ם

קטעים, שאני מהמר, שהרכבת נוסעת 160
מהמר, שלפחות בחלק מהקטע בין בנימינה לחיפה, הרכבת נוסעת 160 קמ"ש. אם לא מבנימינה, אז אולי מאזור תחנת זכרון יעקב.
ייתכן, שגם יש קטע או קטעים בקו לבאר שבע, שנוסעים 160 קמ"ש.
אולי-אולי גם דרומית לאזור תל אביב דרום-הולץ לכיוון כפר חב"ד יש קטע קצרצר מהיר.
בין מושב מגדים למת"ם
לא מעט פעמים היא עוד מעל 100 קמ"ש בשולי מת"ם ואני תוהה אם הנהג יצליח להאט עד התחנה.
 

Rubim88

New member
אל דאגה מדובר שם בסביבות 2 ק"מ

בין מושב מגדים למת"ם
לא מעט פעמים היא עוד מעל 100 קמ"ש בשולי מת"ם ואני תוהה אם הנהג יצליח להאט עד התחנה.
אל דאגה מדובר שם בסביבות 2 ק"מ
ולרכבות יכולת לעצור במרחק הרבה יותר קטן מזה מ160 קמ"ש ל0.
הנה לדוגמא גרף מהירות-מרחק בלימה לIC3.(קרדיט לד"ר ארקדי רבינוביץ/רכבת ישראל)
 
אין 160 קמ״ש

קטעים, שאני מהמר, שהרכבת נוסעת 160
מהמר, שלפחות בחלק מהקטע בין בנימינה לחיפה, הרכבת נוסעת 160 קמ"ש. אם לא מבנימינה, אז אולי מאזור תחנת זכרון יעקב.
ייתכן, שגם יש קטע או קטעים בקו לבאר שבע, שנוסעים 160 קמ"ש.
אולי-אולי גם דרומית לאזור תל אביב דרום-הולץ לכיוון כפר חב"ד יש קטע קצרצר מהיר.
אין 160 קמ״ש
הרישיונות של נהגי הנוסעים מוגבלים ל- 150 קמ״ש
 
חול נטוש...

וזה רלוונטי?
ידוע שנהגי הקטר בארץ קצת לא מאמינים בחוקים ובתקנות.
ואם תגיד להם להאט הם ישביתו לך את הרכבת בשביתה איטלקית
חול נטוש...
די עם הסטיגמות,

אתה מכיר נהגי רכבת בצורה אישית כל כך שאתה יודע לומר בוודאות את זה? מדוע אתה אומר דברים כאלו?

אנחנו לא מאמינים בחוקים ותקנות? מאיפה הבאת את זה?

מתי היתה שביתה איטלקית של נהגים?
 

Ccyclist

Member
איום ונורא שאין מהירות פרברית כזאת בארץ.

אין 160 קמ״ש
הרישיונות של נהגי הנוסעים מוגבלים ל- 150 קמ״ש
איום ונורא שאין מהירות פרברית כזאת בארץ.

160 קמ"ש / 100 מייל לשעה זו מהירות פרברית / אזורית לקווים של שעה עד שעתיים נסיעה, בגלל הגאוגרפיה הבריטית יש אזור של 150 - 100 קילומטר מלונדון בכיוון דרום מזרח עד דרום מערב בין העיר לחוף הדרומי שבו יש מסילות בחישמול פס שלישי וזו המהירות המירבית באזור (למעט הקו המהיר לצרפת, 300 קמש / 180 מייל לשעה - חישמול עילי).

הקווים הראשיים לצפון ולסקוטלנד מחושמלים עילית ויש בהם רכבות 200 קמ"ש ורכבות טילטינג 230 קמ"ש, ובימינו זה נחשב לאיטי יחסית, ישנו תיכנון לקו מהיר בסטנדרט מהירות אירופאית בשם HS2 שאמור להיות מהיר כמו הקו לצרפת.

ובהקשה לישראל: אם קו ב"ש נהריה דומה יותר לנסיעה ארצית ופחות לנסיעה פרברית / אזורית - אז עליו להשתדרג ל200 קמ"ש כדי לעמוד בסטנדרטים של שנות ה70. יתכן שישראל קטנה מדי מכדי שבאמת יהיו בה רכבות מהירות, וזה לא נורא, גם בשוויץ אין רכבות 300 קמ"ש (שאלתי כי היו רכבות מודרניות עם גחון מעוגל שנראו מהירות, אבל הן נועדו למהירות בינעירונית "בלבד"). לעומת זאת "מדינת תל-אביב" יכולה לסבול רכבות 160 קמ"ש כי ממילא אין יעד שנמצא מעל שעתיים נסיעה ממנה, אבל לשמוע שאין גם את המינימום הזה קצת מאכזב (וכן, גם בבריטניה יש קטעים מעוקלים מהמאה ה19 שיש בהם הגבלת מהירות).
 

amit1270

New member
נראה לי שעם הזמן יהיו יותר ויותר הקלות

איום ונורא שאין מהירות פרברית כזאת בארץ.

160 קמ"ש / 100 מייל לשעה זו מהירות פרברית / אזורית לקווים של שעה עד שעתיים נסיעה, בגלל הגאוגרפיה הבריטית יש אזור של 150 - 100 קילומטר מלונדון בכיוון דרום מזרח עד דרום מערב בין העיר לחוף הדרומי שבו יש מסילות בחישמול פס שלישי וזו המהירות המירבית באזור (למעט הקו המהיר לצרפת, 300 קמש / 180 מייל לשעה - חישמול עילי).

הקווים הראשיים לצפון ולסקוטלנד מחושמלים עילית ויש בהם רכבות 200 קמ"ש ורכבות טילטינג 230 קמ"ש, ובימינו זה נחשב לאיטי יחסית, ישנו תיכנון לקו מהיר בסטנדרט מהירות אירופאית בשם HS2 שאמור להיות מהיר כמו הקו לצרפת.

ובהקשה לישראל: אם קו ב"ש נהריה דומה יותר לנסיעה ארצית ופחות לנסיעה פרברית / אזורית - אז עליו להשתדרג ל200 קמ"ש כדי לעמוד בסטנדרטים של שנות ה70. יתכן שישראל קטנה מדי מכדי שבאמת יהיו בה רכבות מהירות, וזה לא נורא, גם בשוויץ אין רכבות 300 קמ"ש (שאלתי כי היו רכבות מודרניות עם גחון מעוגל שנראו מהירות, אבל הן נועדו למהירות בינעירונית "בלבד"). לעומת זאת "מדינת תל-אביב" יכולה לסבול רכבות 160 קמ"ש כי ממילא אין יעד שנמצא מעל שעתיים נסיעה ממנה, אבל לשמוע שאין גם את המינימום הזה קצת מאכזב (וכן, גם בבריטניה יש קטעים מעוקלים מהמאה ה19 שיש בהם הגבלת מהירות).
נראה לי שעם הזמן יהיו יותר ויותר הקלות
כפי שנכתב כאן, חלק מהמסילות בארץ מתאימות ל-160 קמ"ש ועם הזמן, ובעיקר עם החשמול, המהירויות יעלו גם בפועל. הדברים מקדמים לאט, אבל מתקדמים.
 
מהירות מירבית ברכבת ישראל

אין 160 קמ״ש
הרישיונות של נהגי הנוסעים מוגבלים ל- 150 קמ״ש
מהירות מירבית ברכבת ישראל
אני לא יודע מה מופיע בויזות או באישורי נהיגה, אבל בנספח הקבע ללוח הזמנים, שהוא המסמך המנחה בעניינים כמו מהירות מירבית, יש כבר מזה מספר שבועות לא מעט קטעים שמאושרים ל-160 קמ"ש, כולל קטע רצוף של כ-10 ק"מ בקו לשדרות, שלפניו ואחריו קטעים של 140/150 קמ"ש. קטעים אחרים נמצאים בקו המחודש לנהריה.
 
מה שאתה מזכיר לי...

מהירות מירבית ברכבת ישראל
אני לא יודע מה מופיע בויזות או באישורי נהיגה, אבל בנספח הקבע ללוח הזמנים, שהוא המסמך המנחה בעניינים כמו מהירות מירבית, יש כבר מזה מספר שבועות לא מעט קטעים שמאושרים ל-160 קמ"ש, כולל קטע רצוף של כ-10 ק"מ בקו לשדרות, שלפניו ואחריו קטעים של 140/150 קמ"ש. קטעים אחרים נמצאים בקו המחודש לנהריה.
מה שאתה מזכיר לי...
שלאחרונה העלו את מהירות הנסיעה של קרונות משא מסויימים ואנו מקבלים פתאום ויזות עם מהירות נסיעה של 80-90 קמ"ש.

שכחו שבנספח הקבע כל הקווים ברכבת ישראל מוגבלים ל- 70 קמ"ש לרכבות משא.

בסופו של דבר גם אם בנספח רשום שאני יכול לנסוע 160 והרישיון מגביל אותי ל- 150, אז זו המהירות שאני אסע בה.
 

david80

New member
האם אמור להיות שלט שכתוב עליו 160

מה שאתה מזכיר לי...
שלאחרונה העלו את מהירות הנסיעה של קרונות משא מסויימים ואנו מקבלים פתאום ויזות עם מהירות נסיעה של 80-90 קמ"ש.

שכחו שבנספח הקבע כל הקווים ברכבת ישראל מוגבלים ל- 70 קמ"ש לרכבות משא.

בסופו של דבר גם אם בנספח רשום שאני יכול לנסוע 160 והרישיון מגביל אותי ל- 150, אז זו המהירות שאני אסע בה.
האם אמור להיות שלט שכתוב עליו 160
בקטע למהירות כזאת? אני הרי מעולם לא נתקלתי בשלטים המורים מהירות מעבר ל-150 (כולל בקטע דרום ת"א - נען).
 
160 מנען דרומה

האם אמור להיות שלט שכתוב עליו 160
בקטע למהירות כזאת? אני הרי מעולם לא נתקלתי בשלטים המורים מהירות מעבר ל-150 (כולל בקטע דרום ת"א - נען).
160 מנען דרומה
אכן אמור להיות שלא שתואם את הרשום בנספח הקבע ובשאר המסמכים.

היום במקרה ראיתי שלט של 160 בצומת נען, לכיוון דרום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה